رفتن به مطلب

تاپیک رفع اشکال و بحث پیرامون یادگیری متلب در تابستان 92


M!Zare

ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

درود....دوستان عزیز این تاپیک مکمل تاپیک هماهنگی یادگیری نرم افزار متلب در تابستان است. سوالات و اشکالات خود را در مورد نرم افزار متلب و فیلم های آموزشی در این مکان بیان نمایید.

  • Like 13
  • پاسخ 119
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

پیشرفت سریع نیست عایا؟؟؟؟

  • Like 5
ارسال شده در
پیشرفت سریع نیست عایا؟؟؟؟

 

مطالب بسیار ساده و در حد آشنایی است...قبل از هر جلسه فیلم ها رو مشاهده میکنم و بر طبق اون برنامه ریزی انجام میشه....یعنی در این سه روز مشاهده کمتر از 15 دقیقه فیلم و کار کردن با نرم افزار سخت هستش؟

متاسفانه خیلی از دوستان اعلام آمادگی کردن ولی مشخص نیست که با برنامه همراه هستند یا نه؟ تا زمانیکه یک نفر با برنامه جلو بیاد تاپیک ادامه داره...

  • Like 6
ارسال شده در

دوستان قسمت پنجم رو مشاهده کردید؟ یک سری گزینه و دستور معرفی میکنه...که یکی Eveluate selection هست....من متوجه کاربردش نشدم؟ hanghead.gif

  • Like 3
ارسال شده در
دوستان قسمت پنجم رو مشاهده کردید؟ یک سری گزینه و دستور معرفی میکنه...که یکی Eveluate selection هست....من متوجه کاربردش نشدم؟ hanghead.gif

 

خوب، منم دیدم

خیلی ساده بود تا اینجا

هیچی نگفت که

به نظرم، برنامه‌های بعدی رو کمی سریعتر اجرا کنیم بهتر باشه، نظرت چیه؟

 

خوب، ارزیابی رو باید اینجا صحیح‌تر ترجمه می‌کرد، البته ارزیابی هم صحیح هستش

بررسی عملکرد دستوری هست که ما وارد کردیم

در واقع، دستوراتی که وارد شده ( از قبل ) و وارد شدنش به history، میشه با از این طریق، از نو مورد بررسی قرار بدین، همون عملکرد کپی کردن، و سپس Enter زدن، هستش، ولی به روشی سریع تر

یا همون دابل کلیک کردن روی دستور وارد شده هست

 

برای مثال، شما یه دستوری رو وارد کردین، و فردای اون روز، فراموش کردین که تا این قسمت نوشتن نرم افزار، این دستور، چه عملکردی رو اجرا می‌کنه

با دوبار کلیک کردن روش، یا همین F9 ( یا Evaluation selection ) ، می تونین ببینین که اون دستورتون چیه و چه کاری انجام میده

 

متوجه شدین یا از نو توضیح بدم؟ :banel_smiley_4:

  • Like 6
ارسال شده در
خوب، منم دیدم

خیلی ساده بود تا اینجا

هیچی نگفت که

به نظرم، برنامه‌های بعدی رو کمی سریعتر اجرا کنیم بهتر باشه، نظرت چیه؟

 

خوب، ارزیابی رو باید اینجا صحیح‌تر ترجمه می‌کرد، البته ارزیابی هم صحیح هستش

بررسی عملکرد دستوری هست که ما وارد کردیم

در واقع، دستوراتی که وارد شده ( از قبل ) و وارد شدنش به history، میشه با از این طریق، از نو مورد بررسی قرار بدین، همون عملکرد کپی کردن، و سپس Enter زدن، هستش، ولی به روشی سریع تر

یا همون دابل کلیک کردن روی دستور وارد شده هست

 

برای مثال، شما یه دستوری رو وارد کردین، و فردای اون روز، فراموش کردین که تا این قسمت نوشتن نرم افزار، این دستور، چه عملکردی رو اجرا می‌کنه

با دوبار کلیک کردن روش، یا همین F9 ( یا Evaluation selection ) ، می تونین ببینین که اون دستورتون چیه و چه کاری انجام میده

 

متوجه شدین یا از نو توضیح بدم؟ :banel_smiley_4:

درود...یک سری از دوستان نظرشون این هست که کنده، یک سری تند...باید با اعتدال هر دو گروه رو راضی نگه داشت:w16:

از نو نه با یک مثال نشون بدید، سخت تر از مثال فیلم:ws37: استاد بداخلاق:banel_smiley_4:

  • Like 6
ارسال شده در

سلام

دوستان تا اینجا که عالیه،شرمنده من فیلما رو نگا نکرده بودم من تا جلسه 5 نگاه کردم و یه مشکل بزرگی که دارم کوچیک بودن فونتاس واقعن نمیشه دیدشون کمک لدفن:ws3:

Untit251445led.jpg

  • Like 6
ارسال شده در
سلام

دوستان تا اینجا که عالیه،شرمنده من فیلما رو نگا نکرده بودم من تا جلسه 5 نگاه کردم و یه مشکل بزرگی که دارم کوچیک بودن فونتاس واقعن نمیشه دیدشون کمک لدفن:ws3:

درود..

File-

File-

اینجا میتونید سایز رو تغییر بدید

  • Like 5
ارسال شده در
درود...یک سری از دوستان نظرشون این هست که کنده، یک سری تند...باید با اعتدال هر دو گروه رو راضی نگه داشت:w16:

از نو نه با یک مثال نشون بدید، سخت تر از مثال فیلم:ws37: استاد بداخلاق:banel_smiley_4:

 

چجوری براتون مثال بزنم

 

یکی قصد داره به شما یک موضوع رو آموزش بده، در حال آموزش، برای شما، فیلم آموزشی رو هم می‌گیره

فردای آموزش، شما قصد دارن چیزی رو که آموزش دیدین، به عمل برسونین، ولی مطمعن نیستین که چطور باید این کار رو انجام بدین

به همین دلیل، سراغ فیلم آموزشی رفته، و اون رو نگاه می‌کنید، و می‌بینید که چطور باید اینکار رو انجام بدین

 

این عمل، یعنی مورد ارزیابی قرار دادن

 

خوب، مثالی دیگر

شما، یک هفته پیش، کد نویسی کردین، و تمامی اطلاعات توی history ثبت هست ( این کد نویسی رو نتونستین تکمیل کنین )

در حال حاضر، امروز، قصد دارین اون کد نویسی رو تکمیل کنید

برای اطمینان، دستورات رو کنترل کرده، و به یک خط رسیده، که مطمعن نیستین این خط مورد نظر، چه کاری انجام میده

بجای اینکه، اون دستور رو کامل وارد کرده و سپس Enter بزنید، روی این دستور، در بخش history، دوبار کلیک ( یا همون استفاده از Evaluation selection ) می‌کنید، که این کار، همانند وارد کردن دستور، به صورت دستی هست. ولی وقتی در بخش history هست، چه اجباری به وارد کردن اون خط به صورت دستی هست؟ به همین دلیل از دابل کلیک استفاده می کنید

 

متوجه شدین یا برم به صورت ساده تر توضیح بدم؟ :w000:

  • Like 7
ارسال شده در

ممنون...بسیار عالی...میخواستم توانایی هاتون رو محک بزنم:whistle:

  • Like 8
ارسال شده در
درود..

File-

File-

اینجا میتونید سایز رو تغییر بدید

 

اینجارو File- بعدی رو هم نتونستم پیدا کنم هنوز مشکل کوچیکیه فونت دارم:sigh:

  • Like 3
ارسال شده در
اینجارو File- بعدی رو هم نتونستم پیدا کنم هنوز مشکل کوچیکیه فونت دارم:sigh:

 

باید توی preference بخش font رفته و از اونجا تغییر بدین،page setup یه فونت دیه داره :دی

  • Like 4
ارسال شده در
باید توی preference بخش font رفته و از اونجا تغییر بدین،page setup یه فونت دیه داره :دی

 

ببخشید میدونم عصبانی شدین اما نشد آخه...

Untitled.jpg:sigh:

  • Like 4
ارسال شده در
ببخشید میدونم عصبانی شدین اما نشد آخه...

Untitled.jpg:sigh:

 

 

نه بابا، عصبانی شدن چیه؟

آیا متلب 2013 دارین؟ مثل من؟

 

اینجایی که شما رفتین، مربوط به page setup میشه، با اینجا کاری نداشته باشین

 

باید ابتدا وارد preference بشین، از اونجا، وارد بخش font بشین، و desktop font رو تغییر بدین، به صورت نرمال به روی 7 گذاشته، که من اون رو به 10 تغییر دادم

اگر متلب 2013 دارین، preference رو می‌تونین از نورا ابزار بالا، از بخش environment می‌تونین پیدا کنین، اگه که نه، می‌تونین توی File به دنبالش بگردین و همونطور که گفتم، نوشتار رو تغییر بدین

  • Like 7
ارسال شده در
نه بابا، عصبانی شدن چیه؟

آیا متلب 2013 دارین؟ مثل من؟

 

اینجایی که شما رفتین، مربوط به page setup میشه، با اینجا کاری نداشته باشین

 

باید ابتدا وارد preference بشین، از اونجا، وارد بخش font بشین، و desktop font رو تغییر بدین، به صورت نرمال به روی 7 گذاشته، که من اون رو به 10 تغییر دادم

اگر متلب 2013 دارین، preference رو می‌تونین از نورا ابزار بالا، از بخش environment می‌تونین پیدا کنین، اگه که نه، می‌تونین توی File به دنبالش بگردین و همونطور که گفتم، نوشتار رو تغییر بدین

 

دستتون درد نکنه خب اینو از اول میگفتین دیگه حل شد:ws3::a030:

  • Like 5
ارسال شده در
دستتون درد نکنه خب اینو از اول میگفتین دیگه حل شد:ws3::a030:

 

خوب، من که از همون اول گفتم برین preference ، حالا قابلتون نداره

شد یه بستنی یخی :banel_smiley_4:

  • Like 6
ارسال شده در
خوب، من که از همون اول گفتم برین preference ، حالا قابلتون نداره

شد یه بستنی یخی :banel_smiley_4:

 

باشه اشکال نداره

  • Like 3
ارسال شده در

من 5 قسمت اولو یاد گرفتم:ws37:

  • Like 4
ارسال شده در

با سلام

دوستان برای من تو قسمت 6 خیلی سوال ایجاد شد میشه کمکم کنین؟؟

 

سوال 1 : workspace با command history چه فرقی داره؟؟

سوال 2 : brush کردن با Ctrl+select چه فرقی داره لطفن توضیح بدین متوجه نشدم؟؟

سوال 3 : تو متلب 2013 به جای variable editor خود variable میاد با همون کارایی آیا variable editor جدا از همین پنجره هس؟؟

سوال 4 : منظور و مفهوم گزینه arrange document چی هس بازم لطفن توضیح..

سوال 5 : من متغییری رو تو پنجره variable x تغییر دادم ولی وقتی تو commend history رویه همون متغییر گزینه evaluatرو زدم مقدار جدید ظاهر نشد، چرا؟؟؟

  • Like 4
ارسال شده در

یعنی هیشکی نمیخواد به سوالام جواب بده :|

  • Like 1

×
×
  • اضافه کردن...