رفتن به مطلب

معرفی iOS 7 اپل با بیشترین تغییرات از زمان عرضه اولین آیفون


moein.s

ارسال های توصیه شده

به طور خلاصه، با معرفی نسخه ۷ سیستم عامل موبایل اپل ، iOS 7، همه چیز از ظاهر تا باطن این سیستم عامل دگرگون شده است و آیکون‌های جدید در کنار طرح رنگی دینامیکی، جایگزین آنچه قبلا از این سیستم عامل دیده بوده‌ایم، شده است.

6snvo1ljyjfp11jmby2.jpg

این سیستم عامل که توسط سرپرست قسمت طراحی اپل ، Jony Ive و یکی از مهندسین اپل، Craig Federighi معرفی شد، سرشار از قابلیت‌های جدید است، به نوعی که تیم کوک مدیر اجرایی اپل، این نسخه از سیستم عامل موبایل شرکت اپل را حاوی بیشترین تغییر از زمان عرضه اولین آیفون می‌داند. همین‌طور که گوشی آیفون در دستان شماست و آن را تکان می‌دهید، قابلیتی جالب با تکان دادن عکس پس زمینه، به کاربر اجازه می دهد پشت آیکون‌های روی صفحه نمایش اصلی را ببیند. همه برنامه‌های از پیش نصب شده بر روی گوشی هم با ظاهری جدید عرضه خواهند شد که این شامل برنامه‌های ارسال پیامک، تقویم و حتی برنامه‌های خود گوشی نیز می‌شود.

 

ih9x8xad77he2cpfs0vr.jpg

لینک به دیدگاه

Federighi با ارائه نمایشی از برنامه جدید نمایش وضعیت آب وهوایی موجود بر روی گوشی، ارائه وضعیت هوا به صورت پویا در پس زمینه را در معرض دید همگان قرار داد. قابلیت جدید دیگر به کار گرفته شده در گوشی نیز امکان استفاده از گوشی با یک دست را به کاربر می دهد. کارایی این قابلیت بدین گونه است که کاربر با کشیدن دست از سمت چپ به راست، به منوی قبلی باز می‌گردد. پوشه‌ها نیز به گونه‌ای کارا توسعه یافته‌اند و کاربر می‌تواند صفحه‌ها و برنامه‌های متفاوت را در آنها دسته‌بندی کند.

 

7yrf35q4xm6s6d9tdap.jpg

 

مرکز اعلان ( گوشزد) گوشی نیز کاملا شفاف شده و حتی در قسمت قفل صفحه نمایش نیزمی‌توان به آن دسترسی داشت. علاوه بر کلیه تغییرات ظاهری در نسخه جدید این سیستم عامل، قابلیت‌هایی مانند مرکز کنترل، برای دسترسی سریع به تنظیماتی مانند حالت هواپیما، وای فای، بلوتوث، تنظیم میزان نور صفحه نمایش و حتی چراغ قوه نیز در آن تعبیه شده است. نکته جالب اینکه از هرکجا حتی با قفل بودن گوشی نیز می‌توانید به مرکز کنترل دسترسی داشته باشید.

 

070ks14e0vvvfpcodmi.jpg

لینک به دیدگاه

قابلیت اجرای چندین برنامه به طور همزمان نیز به نحو چشمگیری بهبود یافته به نحوی که Federighi معتقد است امکان اجرای برنامه‌ها با کمترین تاثیر در میزان مصرف باتری فراهم شده است. iOS 7 به نحوی هوشمند شده که با بررسی نوع استفاده کاربر از گوشی و میزان استفاده از برنامه‌های خاص، سیکل‌های کاری برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌شوند، فراهم می‌کند.

tydvg5dq5tuv55w2adw.jpg

سوئیچ بین برنامه‌ها نیز در حالت تمام صفحه انجام می‌شود و بدین ترتیب کاربر پیش‌نمایش بهتری از برنامه‌های باز خواهد دید. مرورگر سافاری نیز به نحوی به‌روزرسانی شده که حالت مشاهده تمام صفحه برای تمرکز بیشتر کاربر بر روی محتویات صفحات نمایش داده شده فراهم شود. امکان جستجوی صفحات مورد علاقه و رابط کاربری برای بازکردن صفحات به طور همزمان و در چندین زبانه نیز پیش بینی گردیده است و محدودیت بازکردن ۸ زبانه به طور همزمان نیز حذف شده است.

 

2wtd6943h7wat3qpppgh.jpg

قابلیت AirDrop نیز به کاربران امکان به اشتراک‌گذاری محتویات را از طریق وای‌فای فراهم می‌کند. Federighi در مورد این قابلیت تنها به ذکر این جمله بسنده می‌کند که “دیگر نیازی نیست از این طرف اتاق به طرف دیگر آن جابجا شوید و با کوبیدن گوشی‌ها به هم، فایل‌ها را انتقال دهید.” این قابلیت بر روی iPhone 5 ،iPad نسل چهارم، iPad mini و iPod touch نسل پنجم پشتیبانی خواهد شد.

قابلیت جالب دیگر، امکان بزرگنمایی محتویات صفحه نمایش و همچنین به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای گرفته شده از طریق iCloud است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...