رفتن به مطلب

پشت پرده بازی انگری بردز رو قبول دارین؟


ارسال های توصیه شده

این سه تا عکسو تو وبلاگ یکی از بچه های آی تی دیدم، سه تحلیل هم پایینش بود.

به نظرتون این تحلیل بیشتر توهمیه و صحنه های این بازی تصادفی اینجوری هستن یا واقعا سازنده های بازی منظوری دارن؟ :-|

 

منم یه زمانی بازیش میکردم ولی الانه که دقت میکنم میبینم زیاد هم بیراهه نمیگن !!!

نظرتون؟

 

 

836reartq3ch93k29he.jpg

 

 

 

l7tofdc4ezj8qk28lx.jpg

 

 

 

9tifxhappncpgd0bc4c7.png

 

 

 

 

در نسخه (Angry Birds Space) در یكی از مراحل آن، شما مجبورید به موانعی حمله كنید كه شباهت بسیار زیادی به نقشه كشور ایران (عکس اول) و برج میلاد تهران (عکس دوم) دارند.

 

و در نسخه جدید این بازی (Rovio mobile ltd ver: 2.2.0) شما موظف به تخریب موانعی هستید كه شباهت خاصی به مساجد و اماكن مذهبی مسلمانان (عکس سوم) دارند.

 

برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوك هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید !!

  • Like 18
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 42
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

اول و دومی که کلا چرته

در مورد سومی هم اشتباه هست.چون با دیدن این تصویر اولین چیزی که یاد ایرانی میندازه مسجد هست وگرنه از دید یک اروپایی یا امریکایی اولین چیزی که یادش

میوفته معابد اسیای شرقی و هند هست

  • Like 4
لینک به دیدگاه
اول و دومی که کلا چرته

در مورد سومی هم اشتباه هست.چون با دیدن این تصویر اولین چیزی که یاد ایرانی میندازه مسجد هست وگرنه از دید یک اروپایی یا امریکایی اولین چیزی که یادش

میوفته معابد اسیای شرقی و هند هست

 

معابد بودایی شرق آسیا گنبد و مناره دارن؟ o_O

خیلی از معابدشون رو هم مسلمونا ساختن مثل اندونزی.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

من فکر نمیکنم شباهت یا منظوری داشته باشن.

عکس های اول و دوم که به نظرم کاملاً اتفاقیه. عکس سوم هم منظور خاصی فکر نمیکنم داشته باشن.

مثلاً بچه 5-6 ساله چه میفهمه این عکس شبیه ایرانه یا مسجد و ... است.

منظور بخوان داشته باشن بازی بتل فیلد میسازن که قشنگ نشون میده به ایران حمله شده و ... نه این جوری که آدم باید بشینه تفسیر بخونه تا بفهمه منظور سازندگان بازی چیه.

البته همون بازی بتلفیلد رو هم من فکر نمیکنم منظوری داشته باشن جز کسب سود.

با ایران نباید مقایسه کنیم که هر پروژه ضد غربی یا جانبدارانه رو بهش اُورت بودجه میدن. اونجا حرف اول رو درآمد زایی و سود اقتصادی میزنه.

یعنی با توجه به تنش های موجود بین ایران و جامعه جهانی و دیدن اگر بازی بسازن که در اون به ایران حمله میشه، هم سوژه به روز و داغیه هم تقریباً محتمل میاد. واسه همین ایران رو انتخاب کردن.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

درسته بچه 4 ساله درک درستی از مسجد و برج میلاد و ... نداره اما بدون اینکه متوجه بشه روی ضمیرناخودآگاهش اثر میزاره و یه روزی بهش تحمیل میشه که سد بزرگی مثل ایران جلوش قرار داره .... خوب ایران چی داره؟؟ برج میلاد ... مسجد !!

 

این بچه 4 ساله که اون موقع یه جوون 23-24 ساله است چون قبلا و تو ضمیرناخودآگاهش چیزی شبیه به ایران رو تخریب کرده دیگه دلیلی نمیبینه که این کارو نکنه !!

 

این روش جدید و به قول دوستان جنگ نرم هستش که امثال من ازش بی خبرن !

  • Like 8
لینک به دیدگاه
درسته بچه 4 ساله درک درستی از مسجد و برج میلاد و ... نداره اما بدون اینکه متوجه بشه روی ضمیرناخودآگاهش اثر میزاره و یه روزی بهش تحمیل میشه که سد بزرگی مثل ایران جلوش قرار داره .... خوب ایران چی داره؟؟ برج میلاد ... مسجد !!

 

این بچه 4 ساله که اون موقع یه جوون 23-24 ساله است چون قبلا و تو ضمیرناخودآگاهش چیزی شبیه به ایران رو تخریب کرده دیگه دلیلی نمیبینه که این کارو نکنه !!

 

این روش جدید و به قول دوستان جنگ نرم هستش که امثال من ازش بی خبرن !

 

 

 

من با ایشون موافقم :icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

خشونت و افراطی گری هیچ ربطی به مذهب و دین افراد نداره اینکه اسلام رو یک دین خشن معرفی کنن به هیچ وجه نمیتونه درست باشه همین جریان هم به شدن بودار هست و این احتمال که از طرف دولت انگلیس برنامه ریزی شده باشه وجود داره به لینک زیر هم سری بزنید بد نیس احتمالا نمیخواید بگید که این کار رو هم مسلمونا کردن؟

 

[h=3]جنایات نازی های علیه یهودیان 18+[/h]

  • Like 8
لینک به دیدگاه

از استارتر تاپیک عذرخواهی میکنم که موضوع به انحراف کشید.

 

اگه شما به نوشته خودت دقت کنی، دیگه نمیگی که هم کیش ما هستن امثال این جنایت کارا! صرف اینکه یارو گفته باشه الله اکبر! با همین الله اکبر مسلمون میکشن! پس فرق دارن با ما.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: newstools, align: right]

[TR]

[TD=align: right]سرویس خبر: [/TD]

[TD=class: drL, width: 100, align: right]فرهنگ - سایر حوزه ها [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 90, align: right] کد خبر: [/TD]

[TD=class: drL, width: 100, align: right]9986 [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 90, align: right]تاریخ مخابره: [/TD]

[TD=class: drL, width: 100, align: right]۱۳۹۱/۱۲/۵ [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 90, align: right] زمان مخابره: [/TD]

[TD=class: drL, width: 100, align: right]۱۰ : ۵ [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

play.png

IMAGE634972105520504925.jpg

 

 

 

IMAGE634972105520504925.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سیاست بازی!!!

اَنگری بردز بازی یا برنامه ریزی؟ هدف تخریب ایران و مسلمانان

 

 

 

 

بازی‌های رایانه‌ای تنها وسیله‌ای برای گذراندن اوقات فراغت و فراغت از مشغله‌های زندگی روزمره نیستند بلکه در پشت پرده تولید آنان برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری نهفته است.

در عصر جدید با تغییر شیوه‌های استعمارگرانه مواجه بودیم. تغییر این روش‌های اعمال قدرت و عدم استفاده از ابزارهای ملموس و عینی، تاثیر بیشتری در گسترش اهداف سیاسی آنان داشت. در گذشته با هدف قراردادن جمعیت جوان و تخریب علنی ارزش‌ها و باورهای آنان، درگیری فیزیکی و جنگ ناچار به پرداخت هزینه‌های بالای نیروی انسانی و مالی بودند و در طولانی مدت باید با جبهه دشمن مبارزات خود را ادامه می‌دادند که گاه به شکست و مضاعف شدن هزینه‌های آنان منجر می‌شد.

 

با گسترش ارتباطات، آنان با هدف قرار دادن خانواده و به خصوص کودکان از طریق ارائه محصولات لوکس، اهداف خود را با ضریب تاثیر بالا محقق ساختند. مد و مصرف‌گرایی مهم‌ترین ابزار آنان در پیشبرد اهداف‌شان بود زیرا مد و مصرف بی‌رویه تنها به نوع پوشش یا شیوه آرایش ختم نمی‌شود بلکه گستره وسیعی از شغل، سبک زندگی، تحصیلات، شیوه تفکر و رفتار را نیز شامل می‌شود. جهانی شدن رسانه‌های جمعی چهره جدید از قدرت را به وجود آورده که می‌توان آن را چهره نامحسوس قدرت دانست. مالکان سرمایه به مالکان اطلاعات تبدیل شده‌اند و ماهیت روابط همچنان نابرابر باقی مانده است. این امر غالبا از طریق دو عنصر سرعت و پیچیدگی ممکن گشته است. سرعت، محصول پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی، ناشی از درهم آمیختن ایده‌ها و نمادها و تکنولوژی است و این چیزی است که کشورهای در حال توسعه به علت ضعف در تکنولوژی‌ای پیشرفته و عدم امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه از آن دوره مانده‌اند و در نتیجه مصرف‌کننده صرف محصولات فرهنگی کشورهای توسعه یافته و دارای این تکنولوژی‌ها شده‌اند. امپریالیسم فرهنگی با توجه به تجربه واقعیات و شهرت نمود فرهنگ آمریکا در اینترنت انکارناپذیر است. بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان، بخشی از اوقات فراغت خود را با بازی‌های رایانه‌ای پر می کنند که بالغ بر 10% آنها بین 4 تا 7 ساعت از رندگی روزمره شان را به این کار اختصاص داده اند؛ این آمار علاوه بر آنکه گستردگی بازی‌های رایانه ای را نشان می‌دهد، از وابستگی روانی به این بازی‌ها حکایت دارد.

 

سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی هالیودی، کالاهای فرهنگی چون رمان، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و ... همگی با هدف یکسان‌سازی فرهنگ مصرف و منتقل کردن کنش‌گران انجام شد. وقتی آرزو و امیال و یا شیوه‌های رفتاری یک گروه را بتوان از قبل برنامه‌ریزی و کنترل کرد. بدین ترتیب هزینه اجرای سیاست‌ها با کمترین هزینه و مقاومت صورت خواهد گرفت.

 

تقریبا همه جوانان امروز ایران، تجربه بازی معروف ماریو را داشته‌اند. کاراکتر این بازی مردی با لباس کار و نماد جامعه سرمایه‌دار( یقه آبی‌ها) است. فضای بازی هم به نوعی فضای صنعتی و کارخانه‌های ابتدایی دوره صنعتی شدن را نمایان می‌سازند. به عبارت دیگر، اکثر جوانان امروز، خاطرات کودکی خود را با یادآوری بازی‌های میکرو، سگا و . . به یاد می‌آورند. به تدریج بعد از سال 1380، رواج گیم‌نت‌ها و بازی‌های رایانه‌ای را در ایران شاهد بودیم. آمارها نشان می‌دهد که روند تولید بازی‌های رایانه ای به 4-3 هزار نسخه در سال می‌رسد و با شتاب زیاد در جهان در حال گسترش است و تولید این بازی‌ها در دنیا تنها در انحصار چند شرکت امریکایی و ژاپنی است؛ بازی‌های به مرور جنبه خشونت و برتری‌جویی گروهی خاص را هدف قرار دادند و جنگ از عرصه واقعی به عرصه مجازی کشیده شد اما ذات خشونت و خونریزی از بین نرفت. اما در چند سال اخیر باز تغییراتی در شیوه ارائه بازی‌های محبوب جهانی شاهد بودیم. بازی‌هایی که خشونت، خنده‌دار جلوه می‌کند و به همین دلیل دیگر نوک پیکان منتقدان بر روی آنان نیست و نیازی به توجیه هم ایجاد نمی‌شود.

 

جنگ رسانه‌ای از جمله جنگ‌های بدون خون‌ریزی و جنگ آرام، شیک و بهداشتی محسوب می‌شود. با توجه به تمیز و شیک بودن جنگ رسانه‌ای، میزان تخریب آن آنقدر زیاد است که حتی شهروندان کشور‌های هدف، متوجه حجم سنگین این جنگ بر فضای روحی و روانی خود و اطرفیانشان نمی‌شوند. قدرت نفوذ سردمداران این جنگ و قدرت تاثیرگذاری و نفوذ آن به گونه‌ای است که در تمامی‌خانه‌ها، خودرو‌ها، محفل‌ها و مکان‌ها، شهر و روستا گسترش می‌یابد. در این جنگ، ملت‌ها و مردم با خواست و اراده خود و قبول هزینه در معرض هدف قرار می‌گیرند. بیشترین کاربرد جنگ رسانه‌ها در هنگامه نبرد‌های نظامی‌شدت یافته و می‌یابد، البته‌ این به آن معنا نیست که‌این کاربرد از اهمیت رسانه‌ها در دیگر زمان‌ها می‌کاهد، بلکه می‌توان گفت آن جنگی است که در شرایط صلح و نه صلح و جنگ نیز بین قدرت‌ها و دولت‌ها به صورت غیررسمی ‌مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنجا که قدرت‌ها توان به میدان آوردن نیروی نظامی ‌را ندارند و یا جامعه آنان قادر به تحمل تلفات انسانی نیست، به جنگ رسانه‌ای روی می‌آوردند و از این ابزار بهره‌برداری می‌کنند.

 

هدف این جنگ تغییر کارکرد و عملکرد دولت‌ها و ملت‌ها در پشتیبانی از دیگر دولت‌ها، و به ویژه کنترل افکار و اذ‌هان عمومی مردم است، زیرا این ملت‌ها هستند که در اولین خط مقدم حمله دشمن قرار می‌گیرند. به گونه‌ای که ‌این عقیده وجود دارد که اگر افکار و اراده عمومی ‌را نسبت به موضوع یا جریان و پدیده‌ای بتوان اقناع کرد یا به سمت خواسته‌های خود جهت‌دهی نمود مسلماً دولت‌ها تحت فشار افکار عمومی‌ملت‌ها به سوی اهداف دشمن سوق یافته و در آن جهت قرار خواهند گرفت. مخاطب این جنگ مردم کشور‌های هدف، مردم خودی و نیرو‌های عمل‌کننده دشمن هستند.

 

مکتب اقتصاد سیاسی رسانه‌ها از سال 1969 تحت تأثیر اندیشه‌های هربرت شیلر گسترش یافت. وی در آن سال با انتشار کتاب «وسایل ارتباط جمعی و امپراطوری آمریکا»، ابعاد سلطه جهانی آمریکایی را با تأکید بر نقش قدرت فرهنگی رسانه‌ها مطرح کرد. شیلر از جریان مستمر و پرحجم اشاعه پیام‌های اقناع‌کننده از سوی شرکت‌های چند ملیتی برای پذیرش فناوری اطلاعات به مثابه کلید پیشرفت، انتقاد می‌کند و می‌گوید که این پیام‌ها تحت حمایت شرکت‌ها، حجم متشابهی از تلاش‌های دولت آمریکا را در زمینه اطلاع‌رسانی تشکیل می‌دهند.

 

آنگری بردز(angry berds) حدود سه سال(2009) پیش توسط شرکت Rovio به بازار بازی‌های رایانه‌ای عرضه شد. بازی در فضای ساده شهری و بین دو گروه پرندگان خشمگین و خوک‌ها انجام می‌شود. بازی با پرتاپ پرندگانی که هر یک قابلیت ویژه‌ای دارند، با نظارت یک دست و توسط تیر و کمان به سمت هدف‌های یعنی خوک‌های سبز رنگ پرتاپ می‍شوند. پرندگان مذکور که همگی مذکر هستند، با پرتاپ شدن توسط دست، خوک ها را می‌کشند اما نتیجه این پرتاپ هر چه باشد پرنده محکوم به نابودی است اما در روند بازی، چند سوال همواره مطرح است:

 

چرا پرندگان خشمیگن هستند؟ چرا خوک‌ها سبز هستند؟ چرا جنگ بین این دو گروه است؟ چرا پرندگان این بازی، قادر به پرواز نیستد؟ آیا عرضه این بازی به بازار با اتفاقات سال 1388 در ایران همسویی دارد؟ چرا بعد از مدتی، همواره مسلمانان در اخبار و رسانه‌های غرب با لفظ خشمگین بیان شد؟ آیا پرندگان خشمگین و تخریب‌گر، نمادی از مسمانان هستند؟

 

پرندگان همواره نماد صلح، آزادی و رهایی هستند اما در این بازی، حرکت آنان توسط دیگری غائب انجام می‌شود(دربند بودن پرندگان) و هم سعی دارند حیواناتی بزرگتر از خود را که در فضاهایی جاسازی و مراقبت می‌شوند را نابود سازند. پرندگان توسط دستی که دستکش سفید پوشیده (نماد غرب) پرتاپ می‌شود اما خوک‌های سبز توسط فضاهایی محافظت می‌شوند. با برخی مطالعات علم فیزیک در حرکت پرتابه‌ها، مشخص شد که زوایه پرتاب تاثیر چندانی بر پرتاب و شدتش ندارد و این دست دانا، کنترل زیادی بر صحنه دارد. هم‌چنین بازی این حس را به بازیگر القاء می‌کند که خود بازیگر این روند را شکل داده است اما لازم به ذکر است که دست سفید به نوعی با خوک‌ها هم دست است.

 

اغلب بازی‌ها به دلیل استفاده از عناصر سمعی و بصری توآمان جذابیت‌های فراوانی برای مخاطبان به همراه داشتند و از طریق درونی سازی برخی مولفه‌های زندگی، اهداف خود را عملی می‌کنند و بروز این رفتار را در گروه مخاطبان یک بازی می‌توان دید؛ در این بازی با گذشت چندین ورژن، متوجه شدیم که تنها هدف، از بین بردن خوک‌ها نیست.

 

در بازی‌های رایانه‌ای جدید شما به مبارزه با کشورها و گروه‌های اسلامی می‌روید. ویژگی مشترک این بازی‌ها استفاده از نمادها و سمبل‌های اسلامی است. نمایش مکان‌های منقش به تصاویر اسلامی، استفاده از رنگ سبز برای نمایش تروریست‌ها، استفاده از مکان‌های مذهبی مسلمانان مانند مسجد که از محل‌های تجمع تروریست‌ها معرفی می‌شود و ... . آنان با استفاده از زمینه‌های بازی و مکان اتفاق افتادن جنگ بین پرندگان خشگمین و خوک‌ها، به طور تلویحی تخریب کشور ایران و باورهای بنیادین مسلمانان را هدف خود قرار دادند. علیرغم اعترضات مسلمانان به تخریب مساجد، هیچ توضیحی از سوی شرکت سازنده بازی آنگری بدرز در تایید یا رد این مطلب ارائه نشد.

%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%B2%20(1).jpg

%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%B2%20(2).jpg

%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%B2%20(3).png

رفتار پرندگان خشمیگن بازنمایی رفتار تروریستی مسلمانان است که آنان سعی دارد از طرق مختلف آن را به ذهن جهانیان بقبولانند و بر این عقیده اصرار می‌کنند که رفتارهای تخریب‌گر و تروریستی آنان مبنای خشونت و ناآرامی است. پس در بازی سه هدف به طور همزمان دنبال می‌شود:

 

• مسلمانان خشمگین و تروریست هستند

• باورها و ارزش‌های مسلمانان باید تابوشکنی شود و به راحتی قابل تخریب است

• بسیاری از نیروهای استعمار خود مسلمانان یا کسانی که در مکان‌های مقدس مسلمانان جای گرفته‌اند، می‌باشند.

 

با این تفاسیر باید متوجه خطرات گسترش این قبیل بازی‌ها در بین کودکان و نسل آینده بود. زیرا ناخودآگاه کودکان و نوجوانان که از طرفداران جدی و دائمی این بازی محسوب می‌شوند، نسبت به اعتقادات و باورهای مذهبی خود مشکوک می‌شوند و تردیدهای جدی و آسیب‌زا را درباره فرهنگ بومی و دینی را به راحتی می‌پذیرند. مهم‌ترین تاثیر این بازی ها آن است که کشورهای استعمارگر بدون هیچ اجباری به پرورش نیروهای فرمان‌بر مبادرت می‌ورزند و این مهم‌ترین پیامد و دستاورد جنگ نرم است.

 

البته برخی نیز وجود دارند که این تحلیل‌ها را منفی نگر و بافته تصور تحلیل‌گر می‌دانند اما باید از آنان پرسید که چرا اگر این گونه است، تخریب مکان‌هایی شبیه کلیسا، کاخ سفید، کاخ ورسای و .. . صورت نگرفته است؟ چرا در ورژن جدید angry birds in space ایران به صورت سیاره‌ای جدا و منفک دیده شده است؟

 

باید با اهداف استعمار نو با بصیرتی بیشتر و ذهنی فعال‌تر مواجه شد تا بتوان مقاصد شوم و آسیب‌زای آن را درک کرده و همانند خود آنان درصدد مقابله برآییم.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

نمیدونم میشه همچین ذهنیتی پشت پرده سازنده این بازی محبوب باشه؟

گرچه جنگ نرم و نفوذ به باورها و اعتقادات رو به این شکل کاملا قبول دارم

هیچ چیز بعید نیست!!!

  • Like 3
لینک به دیدگاه

سلام.

کیش و دین این آدما رو هم برای من بگین :

 

1- فردی که ده ها نفر مرد و زن و کودک رو در پارکی در سوئد به گلوله بست؟

2- فردی که بمب اتم روی شهر هیروشیما انداخت؟

3- جوانی که در دبیرستانی در آمریکا، کلیه همکلاسی ها و معلمینش رو به رگبار گرفت؟

4- ........

 

 

جنایت کردن و کشتن رو باید فرای دین ها و باورها نگاه کردش.

اینا بیشتر جنون های آنی هستن که هر فردی با هر عقیده ای میتونه بهش دست بزنه چون نمیتونه خشمش رو کنترل کنه.

فرقی هم نمیکنه توی خاورمیانه دنیا اومده باشی یا مهد دموکراسی دنیا، اگه به این باور برسی که فکر خودت بهترینه، ظرفیت نابودی و کشتن هرکسی تو شما رشد میکنه. :-((

 

برای آدم شدن به چیزهای والاتری نیاز هستش. :-|

  • Like 2
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...