رفتن به مطلب

مديريت بر مديران


Mr. Specific

ارسال های توصیه شده

مترجم: سیما فیروزبخت

شاه کلید شما برای اینکه بتوانید بر مدیر خود مدیریت کنید، این است که بتوانید خواسته مدیر خود را درک کنید.

در دنیای کسب و کار سلسله مراتبی، مدیریت کردن بر افرادی که بالاتر از شما قرار دارند به نظر غیر عادی می‌رسد، اما تسلط بر این مهارت دقیقا همان چیزی است که شما باید در هر سازمان به بهترین نحو آن را بیاموزید.

 

[TABLE=align: left]

[TR]

[TD=width: 100%]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

مدیریت بر مدیران، به معني داشتن رفتار تملق‌آمیز نیست بلکه به وسیله آن یاد می‌گیرید چگونه در چارچوب سازمان برای به دست آوردن خواسته‌های خود و منطبق بر اهداف مدیرتان عمل كنيد.

 

سبک مدیریت مدیرتان را رمزگشایی کنید

مشاهده کنید مدیرتان از قدرت خود چگونه استفاده می‌کند، چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و در واقع سبک ارتباطی وی به عنوان یک رهبر چیست؟

اگر این کار را انجام دهید متوجه خواهید شد مدیر شما به طور کلی در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد:

سبک دیکتاتوری، سبک بی‌تفاوت، سبک بوروکراتیک و سبک مشارکتی.

 

هنگامی که سبک مدیر خود را تشخیص دهید شما می‌توانید روش‌های موثر و کارآمد، متناسب با آن سبک را مطالعه کرده و به کار گیرید. روبرتا چینسکی ماتسون نويسنده كتاب « چگونه با مديران و زيردستان خود برخورد كنيم» می‌گوید: «در هر سازمانی سیاست‌های نا نوشته‌ای وجود دارد که به صورت علنی یا پشت پرده به کار گرفته می‌شود.»

سبک ارتباطی خود را بشناسید

اگر سبک ارتباطی خود را شناسایی کنید به شما این امکان را می‌دهد به راحتی مطابق با وضعیت موجود رفتار نمایید. برای مثال اگر تیپ شخصیتی شما طوری است که همیشه عادت دارید اطلاعات را همراه با جزئیات به مدیرتان منتقل کنید باید در خصوص ارائه اطلاعات به یک مدیر پر مشغله آموزش ببینید.

اگر شما ترجیح می‌دهید روش ارتباطی شما مکاتبه‌ای باشد ولی مدیرتان روش رو در رو را می‌پسندد، سبک خود را تغییر دهید چون خیلی بعید است که مدیر سبک خود را با شما تنظیم کند.

 

در هر سازمانی سیاست‌های نانوشته‌ای وجود دارد که به صورت علنی یا پشت پرده به کار گرفته می‌شود. سیاست‌ها تنها به تغییر رفتار برای موفق بودن نمی‌پردازد بلکه به موضوع استفاده از قدرت به طور موثر نیز اشاره دارد. نگاه کنید کارها در سازمان شما چگونه انجام می‌گیرد، سپس آن قوانین نا نوشته را تمرین کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانید پروژه‌های با ارزش را تصویب کرده و منابع کمیاب را به دست آورید.

از اغراق کردن نهراسید

اگر شما در محل کارتان به اندازه کافی سر و صدا راه بیندازید ودر همه امور مشارکت داشته باشید، همه در سازمان به اینکه شما چه کسی هستید و قادر به انجام چه کارهایی هستید توجه خواهند کرد.

در هنر نفوذ خبره شوید

هنر نفوذ به برقراری ارتباط با یک هدف روشن در ذهن اشاره دارد. تمرین مهارت نفوذ موجب پذیرفتن نظرات شما می‌شود و شانس به دست آوردن امتيازهاي ويژه را درشما افزایش می‌دهد. برای به دست آوردن احترام و اعتماد در سازمان تلاش کنید، چون این دقیقا همان چیزی است که شما برای موفقیت به آن نیاز دارید.

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...