رفتن به مطلب

مذاکره برای حقوق و کارمزد


ارسال های توصیه شده

30نکته مهم:

 

اگر قصد دارید در مورد کارمزد یا افزایش کارمزد مصاحبه ای انجام دهید ،به نکته های زیر توجه نمایید.

 

 

  1. برخی افراد از مطرح کردن میزان کارمزد درخواستی خود در برابر کارفرما هراس دارند و در انتظار آن هستند که کارفرما این نکته را مطرح نماید.
  2. برخی افراد بعلت نداشتن اطلاعات مقایسه ای کافی در باره مقدار کارمزد پرداختی توسط کارفرماهای دیگردر دادن پاسخهای هوشمندانه و زیرکانه به سوالهایی که در رابطه با کارمزد میشود در مانده اند.
  3. ناتوانی در محک زدن ارزش و بهای واقعی کار خود.
  4. هنگامی که از شما سوال شود خواستهای شما در رابطه با کارمزد چیست فقط یک جنبه از خواستهای خود را به نمایش نگذارید،به عبارت دیگر تک بعدی فکر نکنید.
  5. صلاحیتها و قابلیتهای شما ،بطور مستقیم بر میزان کارمزد تاثیر دارد.
  6. اگر گمان کنید که کارفرما از قبل میزان مزدها را تعیین کرده است ،اشتباه کرده اید.
  7. به خود باور دهید که کارفرما به خاطر تخصصهای شما ،ریسک از دست دادن شما را نمیکند و به خواستهای شما تن میدهد.
  8. کار خود را کم مپندارید و ارزش کار خود را پایین نیاورید.
  9. اگر توانائیهای خود را بیش از حد جلوه دهید،این امر موجب میشود تا کارفرما احساس کند شما به او رجهان دارید.
  10. هنگام مواجهه شدن با مذاکره هایی در مورد کارمزد ،مقام کارفرما را در حد دوست خود و فردی که آشنا به نیازهای شماست بپندارید.
  11. به جای تکیه بر توانائیها و قابلیتهای خود ،با دیدگاهی طمعکارانه وارد بحث درباره کارمزد شوید.
  12. مقدار کارمزد را بر اساس نیازهای مادی خود محک بزنید و براین باور باشید که بر اساس جایگاه و تخصص شما حقوق به شما نسبت داده شده.
  13. تو جه نکردن به راهنمایی و کمک دیگران.
  14. قبل از مطرح کردن تواناییها ی کاری خود و صحبت درباره موقعیت کاری و زمینه های شغلی ،موضوع کارمزد را به میان نیاورید.
  15. نداستن چگونگی جمع بندی و تمام کردن مصاحبه.
  16. اگر در مورد حقوق صحبت میکنید ،بحث در مورد مزایا را فراموش نکنید.
  17. تاکید زیاد بر روی مزایا بجای متمرکز شدن روی اصل موضوع یعنی کارمزد مخاطره آمیز است.
  18. داشتن تصویری نامتناسب از کار مزد خطر ناک است.
  19. کارفرمایانی که با یک برچسب مناسب با عنوان پرداخت مزد بالا شروع به صحبت میکنند ممکن است مزایا و خدمات پشتیبانی مناسبی را ارائه ندهند و هر بار بحث در مورد مزایا پیش می اید مبلغ بالای حقوق را بهانه میکنند.
  20. مطرح کردن مقدار حقوق درخواستی در متن رزومه یا نامه های اداری خطاب به کارفرمایان صحیح نمیباشد.
  21. انجام مذاکره از پشت تلفن صحیح نمیباشد.
  22. در پذیرش پیشنهاد اول و یا دوم کارفرما عجله نکنید.
  23. اگر شما زمانبندی صحیحی را به کار فرما ارائه ننمائید در این صورت کارفرما نخواهد توانست ارزیابی واقعی را بر روی کار شما اعمال نماید.
  24. عدم موفقیت در ارائه یک بیان مناسب که نیازهای کارفرما را بطور مستقیم با مقدار نیاز شما به حقوق ربط دهد.
  25. عدم توانایی در مطرح کردن سوالهای زیرکانه راجه به حقوق،کار و کارفرما.
  26. از اشتباهات شما آنست که به سوالهای کارفرمادر مورد مسائل مربوط به کارمزد پاسخ مناسبی نداشته و یا جواب اشتباه بدهید.
  27. ندادن فضا به کارفرما برای گسترش مصاحبه درست نمیباشد.
  28. ندانستن اینکه چه موقع باید یک شغل یا یک شرکت برای دریافت مزد بهتر ترک کرد اشتباه بزرگی است.
  29. وقتی مهارت و تخصصی ندارید که به آن تکیه کنید ،با صحبتهای بی مورد در زمینه حقوق ،وضعیت و موقعیت را برای خودتان دشوار نکنید.
  30. در مذاکرات حقوقی ،دروغ در مورد سابقه کاری و مبلغ مزدها ی دریافتی قبلی شیوه پسندیده ای نمیباشد .

 

منبع:مدیر افزار،جلد دوم،راهنمای سریع برای مدیران،صفحه 135و136و137،پدید آورنده اسماعیل مهدور

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...