spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 فروردین، ۱۳۹۲ دانلود مقاله مهندسی مکانیک - مکانیک خودرو تعيين نسبت دنده های بهينه جعبه دنده از نظر حداقل انرژی و زمان طی مسير خودروي كاروان با موتور Z24 پروزه درس:(تکنولوزی پیشرفته در خودرو) چكيده: هدف از اين مقاله، طراحی سـينماتيکی بهينه جعبه دنده خودرو ميباشد. متغيرهای اين بـهينه سازی، نسـبت دنده های جـعبه دنده بوده و بهينه سازی با دو معيار (تابع هدف) مختلف انجام ميشود. اولين معيار بـهينه سازی که در اين تحليل بکار رفته است، کمينه کردن تابع هدفی برابر با مجموع انرژی مصرفی(صرفنظر از سوخت مصرف شده) و زمان طی مسير در يک مسير مشخص با ضرايب وزنی پيشنهادی ميباشد. در معيار دوم بهينه سازی نيز تابع هدفی مشابه با تابع هدف معيار اول، کمينه ميشود. با اين تفاوت که بجای انرژی مصرفی از تابع مصرف سوخت استفاده ميشود. با انجام يک تست رانندگی، مسافتها و سرعتهای مجاز در يک مسير مشخص که شامل دو قسمت بين شهری و شهری ميباشد استخراج شده و برای محاسبه توابع هدف از آن استفاده شده است. همچنين توابع هدف مذکور در مسير رانندگی تست شده برای حالتيکه از جعبه دنده با تغييرات دور پيوسته (CVT) که در واقع حالت ايده آل جعبه دنده خودرو ميباشد، استفاده شود، محاسبه شده و با جعبه دنده دستی مقايسه ميشود. محاسبات انجام شده، برای خودروی کاروان توليد شرکت سايپا بکار گرفته شده و نتايج بدست آمده برای مشخصه های عملکردی خودرو با نتايج تست های جاده ای مقايسه شده اند. نتايج بدست آمده، اهميت طراحی بهينه سيستم انتقال قدرت و بخصوص استفاده از جعبه دنده CVT را در جهت کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت و در نتيجه کاهش گازهای آلاينده خروجی از موتور که امروزه موضوعی بسيار مهم و اساسی ميباشد، نشان می دهد. برای دانلود مقاله تعيين نسبت دنده های بهينه جعبه دنده از نظر حداقل انرژی و زمان طی مسير خودروي كاروان با موتور Z24 به لینک زیر مراجعه فرمایید: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پسورد : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده