رفتن به مطلب

تعيين نسبت دنده های بهينه جعبه دنده از نظر حداقل انرژی و زمان طی مسير خودروي كاروان با موتور z24


ارسال های توصیه شده

دانلود مقاله مهندسی مکانیک - مکانیک خودرو

 

تعيين نسبت دنده های بهينه جعبه دنده از نظر حداقل انرژی و زمان طی مسير خودروي كاروان با موتور Z24

 

پروزه درس:(تکنولوزی پیشرفته در خودرو)

 

 

چكيده:

هدف از اين مقاله، طراحی سـينماتيکی بهينه جعبه دنده خودرو ميباشد. متغيرهای اين بـهينه سازی، نسـبت دنده های جـعبه دنده بوده و بهينه سازی با دو معيار (تابع هدف) مختلف انجام ميشود. اولين معيار بـهينه سازی که در اين تحليل بکار رفته است، کمينه کردن تابع هدفی برابر با مجموع انرژی مصرفی(صرفنظر از سوخت مصرف شده) و زمان طی مسير در يک مسير مشخص با ضرايب وزنی پيشنهادی ميباشد. در معيار دوم بهينه سازی نيز تابع هدفی مشابه با تابع هدف معيار اول، کمينه ميشود. با اين تفاوت که بجای انرژی مصرفی از تابع مصرف سوخت استفاده ميشود. با انجام يک تست رانندگی، مسافتها و سرعتهای مجاز در يک مسير مشخص که شامل دو قسمت بين شهری و شهری ميباشد استخراج شده و برای محاسبه توابع هدف از آن استفاده شده است. همچنين توابع هدف مذکور در مسير رانندگی تست شده برای حالتيکه از جعبه دنده با تغييرات دور پيوسته (CVT) که در واقع حالت ايده آل جعبه دنده خودرو ميباشد، استفاده شود، محاسبه شده و با جعبه دنده دستی مقايسه ميشود. محاسبات انجام شده، برای خودروی کاروان توليد شرکت سايپا بکار گرفته شده و نتايج بدست آمده برای مشخصه های عملکردی خودرو با نتايج تست های جاده ای مقايسه شده اند. نتايج بدست آمده، اهميت طراحی بهينه سيستم انتقال قدرت و بخصوص استفاده از جعبه دنده CVT را در جهت کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت و در نتيجه کاهش گازهای آلاينده خروجی از موتور که امروزه موضوعی بسيار مهم و اساسی ميباشد، نشان می دهد.

برای دانلود مقاله تعيين نسبت دنده های بهينه جعبه دنده از نظر حداقل انرژی و زمان طی مسير خودروي كاروان با موتور Z24 به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...