رفتن به مطلب

آخرین اخبار از قوانین و مقررات کشور


ارسال های توصیه شده

سلام

در اواخر اسفندماه سال 91 تصمیم گیریهای مهمی در مجلس، شورای نگهبان و هیأت دولت صورت پذیرفت که به مهترین اونها اشاره میکنم:

 

1- ماده 35 (25 سابق) «لایحه جامع وکالت» که بسیار جنجالی و خبرساز شده بود، در کمیسیون اصلی هیات دولت حذف شد. این ماده پیشنهادی تشکیل کمیسیونی مرکب از وکلا و حقوقدانان – که اکثریت آنها را کانون‌های وکلا و برخی را رییس قوه قضاییه انتخاب می‌کردند – را پیش‌بینی کرده بود که این کمیسیون وظیفه تشخیص صلاحیت متقاضیان وکالت و اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلا و نیز اعضای شورای ملی وکالت را عهده‌دار بود. با حذف این ماده، خداروشکر زمینه برای استقلال هر چه بیشتر وکلا فراهم میشه

 

2-قانون جدید مجازات اسلامی آماده ابلاغ است. از ویژگیهای مهم این قانون حذف مجازات رجم و جلوگیری از اعدام اشخاص زیر 18 سال است. اما اگه از من میپرسید به این زودیها در روزنامه رسمی کشور چاپ نمیشه

 

3-لایحه حمایت خانواده که با اصلاحاتی در جلسه مورخ یکم اسفند ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه نهم اسفند ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. متأسفانه با تصویب این لایحه، تغییرات مهمی در ارتباط با ازدواج مجدد و صیغه صورت خواهد گرفت که خیلی به مذاق خانمها خوش نخواهد آمد.

 

ابشالا که خیره:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...