رفتن به مطلب

برترین محصولات نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۳


Mr. Specific

ارسال های توصیه شده

پایگاه اطلاع رسانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
:کسب و کار معمول نمایشگاه خودرو ژنو نمایش بهترین محصولات دنیای خوردوسازی در جهان برای اولین بار است که در نمایشگاه امسال بیش از ۱۳۰ خودرو جدید به نمایش درآمد و البته معرفی ۱۰ محصول برتر این نمایشگاه نیز کاری بسیار دشوار بود دشواری تا حدی که خودرو Koenigsegg Hundra با بدنه کربنی و قدرت پیشرانه ۱۰۳۰ اسب بخاری از لیست ما بیرون ماند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Volkswagen XL1

یکی از خودروهایی که از بیشترین درصد فیبر کربن در ساختار خود استفاده کرده است و در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان هیولای مصرف سوخت فوق اقتصادی بر روی صحنه آمد فولکس واگن XL1 بود و البته این یک مدل مفهومی‌نبوده و خودروساز آلمانی آنرا تا چندی دیگر به فروش خواهد رسانید هر چند ظاهر قرار است تنها ۲۵۰ عدد از این خودرو ساخته شده و تحویل مشتریان شود.

دقیقا این خودرو برای چه موضوعی کارامد است ؟ این خودرو دارای مصرف ۲۶۱ مایل در هر گالن است که حتی تصورش به ذهن نیز غیر ممکن است و البته با وزن ۱۷۵۰ پوندی ترکیبی با یک موتور با قدرت پیشرانه ۴۷ اسب بخاری توربو دیزل ۲ سیلندر به همراه ۲۷ اسب بخار الکتریکی م یتواند این مصرف سوخت فوق اقتصادی شگفت انگیز را رقم بزند و البته در زمانی که تنها به نیروی الکتریکی خود متکی باشد میتواند مسافت ۳۱ مایل را بدون انتشار گازهای گلخانه ای طی کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Kia Provo concept

خودروساز کره ای در نمایشگاه خودرو ژنو به نوعی رقیب نیسان جوک را رونمایی کرد که مدل مفهومی‌پروو بود و دارای موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت پیشرانه ۲۰۵ اسب بخاری به همراه سیستم ترکیبی الکتریکی با ۴۵ اسب بخار اضافی است که قدرت خود را به چرخ‌های عقب در موقع لزوم منتقل میکند.

در پی روند رو به رشد استفاده از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ،در این خودرو نیز شاهد سیستم انتقال قدرت هفت سرعته کلاج دوگانه اتوماتیک هستیم.

در حالی که این تنها یک مدل مفهومی‌است اما باید اذعان کرد خهودروساز کره ای به خوبی توانسته است خود را به سطح اول جهانی رسانده و برخی از امکانات بسیار پیشرفته را در این محصول به کار گیرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Alfa Romeo 4C

آلفارومئو در یک رویکرد جالب به لوتوس در نمایشگاه خودرو ژنو از مدل ۴C رونمایی کرد که البته دارای وزن سبک تر از سوپرکارهای کنونی است.

این خودرو با ظرفیت ۱۷۵۰ سی سی توربوشارژ چهار سیلندر دارای قدرت پیشرانه ۲۴۰ اسب بخاری است و الفارومئو در این مورد می‌گوید که به ازای هر ۴ کیلوگرم وزن یک اسب بخار در نظر گرفته شده است و در نهایت وزن این خودرو ۲۱۰۰ پوند است.

البته این روزها بیشترین دلمشغولی مدیران الفارومئو برنامه ریزی برای راه یابی مناسب این خودرو به بازار آمریکای شمالی است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Mercedes-Benz A 45 AMG

هر چند این خودرو کوچک است اما بسیار قوی است و به طور یقین A45 AMG در این زمینه باعث رنجش خاطر شما نخواهد شد دلیلش این است که این خودرو دارای موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که باعث قدرت عظیم ۳۶۰ اسب بخاری می‌شود و درست برخلاف ۴C تمام قدرت خود را به هر چهار چرخ با استفاده از جدیدترین نسخه ۴MATIC تمام چرخ ارسال می‌کند.

البته این خودرو بر اساس پلتفرم Mercedes’ MFA چرخ جلو بنا شده است اما تمامی‌مدل‌های AMG از سیستم جدید ۴MATIC تمام چرخ بهره می‌برند و این خودرو هرگز به بازار آمریکای شمالی راه نخواهد یافت هر چند مدل‌های شیک سری CLA انتظار یانکی‌ها را در فروشگاه‌ها خواهد کشید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Rolls-Royce Wraith

قوی ترین خودرو تاریخ رولز رویس تنها دارای دو درب است و البته بیشترین هدف ساخت این خودرو خارج کردن تصور خریداران خودرو از این موضوع است که این شرکت بریتانیایی فقط خودرو لیموزین تولید می‌کند.

این خودرو دارای همان موتور ۶٫۶ لیتری توربودوگانه V12 است که همانند یک شبح در زیر کاپوت نشسته است و تمامی‌این موارد باعث می‌شود که این خودرو دارای قدرت پیشرانه ۶۲۴ اسب بخاری و ۵۹۰ پوند بر فوت نیروی گشتاور باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Toyota FT-86 Open Concept

به عنوان یک نسخه بدون سقف و کروکی از سیون FR-S ،تویوتا از این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد که البته نظر مثبت منتقدان و بازدید کنندگان را نیز در پی داشت.

به هر حال عده ای اعتقاد دارند که این مدا نمی‌تواند به مانند سایر مدل‌های تویوتا جلب توجه کرده و در بازارهای جهانی موفق باشد و باید منتظر ارائه این محصول به بازارهای جهانی باشیم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Porsche 911 GT3

این سریع ترین خودرو تاریخ پورشه است که بدون استفاده از سیستم القای اجباری ساخته شده است و دارای قدرت پیشرانه ۴۷۵ اسب بخاری و ۳۲۵ پوند بر فوت نیرو گشتاور است که از موتور ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری حاصل شده است تا خودرویی به نام ۲۰۱۴ GT3 رقم بخورد.

با این حال یک نکته ذهن علاقمندان پورشه را به خود مشغول کرده است و ان این است که در چهار نسل از تولید این خودرو ،پورشه همیشه از سیستم انتقال دستی برای این سری بهره گرفته است و حالا با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته PDK ممکن است اوضاع تا کمی‌پیچیده شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

McLaren P1

جدیدترین خودرو مک لارن یک هیولای تمام عیار است که با تلفیق با فناوری هیبریدی توانسته است به رقم سرسام آور قدرت پیشرانه ۹۰۳ اسب بخاری دست یابد که البته از نسخه بروز شده ۳٫۸ لیتری V8 توربودوگانه که در MP4 12C نیز استفاده شده بود بهره می‌گیرد.

مک لارن P1 قادر است به صورت تمام الکتریکی مسافت ۱۲ مایلی را طی کند که در این مدت زمان اتشار گازهای گلخانه ای ان صفر خواهد بود و البته برچسب قیمت ۱٫۳ میلیون دلاری این خودرو ارزان ترین برچسب قیمت در ۳ خودرو بالای این لیست و البته مک لارن قصد دارد تا تنها ۳۷۵ عدد از این خودرو تولید کند تا از فراری جدید نیز کمیاب تتر باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Ferrari LaFerrari

صرف نظر از اینکه با شنیدن نام فراری چه احساسی به شما دست می‌دهد این واقعیت وجود دارد که این خودرو ترکیبی دارای قدرت پیشرانه ۹۵۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا صد در کمتر از ۳ ثانیه است و تنها ۴۹۹ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد.

خودروساز ایتالیایی همچنین اعلام کرد که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر برای خرید این خودرو اعلام امادگی کرده اند و بدین ترتیب این شرکت باید یک مراسم قرعه کشی برای تعیین ۴۹۹ خریدار انجام دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Lamborghini Veneno

به هر حال خودروساز ایتالیایی برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد ساخت خودروهای اسپرت یک محصول فوق العاده را به نمایشگاه خودرو ژنو با نام Veneno سرازیر کرد.

سخنگوی لامبورگینی تاکید کرد که پروسه طراحی و وتولید قوی ترین و گران قیمت ترین خودرو تاریخ این شرکت تنها چهارماه به طول کشیده است.

این خودرو بر یک نسخه بهبود یافته از پلتفرم آونتادور استوار است که دارای موتور ۶٫۵ لیتری V12 با قدرت پیشرانه ۷۵۰ اسب بخاری است و با قیمت بیش از ۳ میلیون یورو تنها ۳ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد و البته از دید کارشناسان یک شاهکار مهندسی به تمام معنا است که البته همگی را که منتظر شاهکارهای فراری و مک لارن بودند غافلگیر کرد که البته این سورپرایزها از سوی لامبورگینی دیگر به یک عادت تبدیل شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...