رفتن به مطلب

چگونه فیس‌بوک، تلفنی که می‌شناسیم را نابود خواهد کرد


moein.s

ارسال های توصیه شده

شاید از بنیان‌گذار یک استارت‌آپ انتظار نداشته باشید که به شما بگوید مقیاس کار بسیار مهم است. اما اگر در ادامه مطلب با ما باشید،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(Robert Gaal) بنیانگذار یک استارت‌آپ در حوزه داده‌های موبایل با نام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
توضیح خواهد داد که چرا مقیاس مهم است. البته هنوز هم می‌توانید مطمئن باشید که بسیاری از نوآوری‌ها حاصل کار شرکت‌های کوچک و چابکی هستند که می‌توانند بازارهای بزرگی را به چالش بکشند.

 

 

اما اقدام اخیر فیس‌بوک در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، قدرت و مزیت مقیاس‌های بزرگ را به شرکت‌های فعال حوزه موبایل نشان خواهد داد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روندی که تنها می‌توان آن را جنایتی کامل دانست، فیس‌بوک در حال نابود کردن آن‌چیزی است که ما به عنوان تلفن می‌شناسیم و این کار را با حذف شماره‌های تلفن آغاز کرده است.

 

rwlbvunaol3oi7hf644s.jpg

 

 

 

این اتفاق چگونه خواهد بود؟

 

نحوه پیاده‌سازی سیستم مکالمه فیس‌بوک در عین ساده بودن منحصربه‌فرد است. شما به جای یک شماره، نام کاربری یا هر نوع دیگری از نشانه‌ها با کلیک یک اسم تماس را آغاز می‌کنید. شما یک تماس اجتماعی را برقرار می‌کنید. گرچه این به تنهایی چندان جالب‌توجه نیست، اما فیس‌بوک می‌تواند از این هم جلوتر برود.

 

فیس‌بوک مدت‌هاست که شماره‌های تلفن ده‌ها میلیون نفر از اعضایش را هم در پایگاه داده‌اش ذخیره کرده است. به این ترتیب می‌تواند با ترکیبVoIP و شبکه‌های تلفن معمولی خدماتی را عرضه کند که شرکت‌هایی مانند اسکایپ، وایبر و یا هر نمونه کوچک و بزرگ دیگری قادر به عرضه آن‌ها نخواهند بود.

 

علاوه بر این تمام لایک‌های عکس‌ها و صفحات شما حاوی شماره تلفن (یا راهی برای تماس) خواهند بود. به این ترتیب تماس گرفتن با یک کسب‌وکار هم به سادگی تماس گرفتن با یک دوست خواهد بود. در آینده نزدیک همان‌طور که یک تقاضای دوستی ارسال می‌کنید یا لایک می‌زنید، می‌توانید با یک کسب‌وکار هم تماس بگیرید. دیگر از دفترچه تلفن‌ها و تماس‌های مزاحم یا تلاش برای یادآوردن یک شماره تلفن خبری نخواهد بود. تنها یک تماس برقرار می‌کنید.

 

h7qxfv1dycyghe8ntbp.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

رقبا چه خواهند کرد؟

 

سوال اصلی این است که رقبا یعنی کریرها و تولیدکنندگان فعلی بازار تلفن چه واکنشی نشان خواهند داد. واکنش نخست به احتمال زیاد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روی شبکه‌هایشان،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا چشم‌پوشی از این اتفاق و امید به حل خودبه‌خودی آن است.

 

 

شاید هم این نابودی را با آغوش باز بپذیرند. کریرها باید بدانند که با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، برای خودشان هم بهتر است که تماس‌های بیشتر و بیشتری را روی خطوط و سرویس‌های قراردادهای «پرداخت به ازای مصرف» برقرار کنند. آن‌ها فقط باید نحوه شارژ کردن مشتریانشان را شفاف‌تر کنند.

 

 

این گزینه شامل ترکیب بهتر با فیس‌بوک هم می‌شود. به این ترتیب خواهید توانست از طریق فیس‌بوک با تلفن ثابت مادربزرگ‌تان هم تماس بگیرید، حتی اگر حسابی در فیس‌بوک نداشته باشد یا حتی نام آن را هم نشنیده باشد. تازه زمانی که مادربزرگ‌تان به شما زنگ می‌زند این اپ فیس‌بوک است که تماس را دریافت می‌کند.

 

 

یک‌پارچه‌سازی‌های عمیق‌تر با فیس‌بوک هم ممکن است. مثلا در حال حاضر تماس‌های VoIP روی آی‌فون شبیه تماس‌های معمولی نیستند. اگر اپل به فیس‌بوک اجازه دهد که اپ تلفن را هم روی آی‌فون کنترل کند، این مشکل هم حل خواهد شد. چنین کاری با توجه به این‌که فیس‌بوک پیش از این با اپ کانتکت یکپارچه شده است، چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. اندرویید مدت‌ها است که به اسکایپ و سایر اپ‌های VoIP اجازه داده است تماس‌های ورودی را به صورت تماس تلفنی به کاربر اطلاع دهند. اپل هم می‌تواند همین کار را بکند.

 

usyrfa4le9qctuluwvd5.jpg

 

 

 

و اکنون آینده

 

به احتمال زیاد تصور این که فیس‌بوک از چندی قبل برای انعقاد قراردادهایی که سود هر دو طرف را در بر داشته باشد با کریرها مذاکره کند، چندان اشتباه نخواهد بود. البته لازم به ذکر است که تاکنون سایر شرکت‌های VoIP نظیر اسکایپ در این زمینه موفق نبوده‌اند. اما مزیت فیس‌بوک این است که مقیاس کارش به حدی گسترده است که می‌تواند VoIP را به قابلیتی همه‌گیر و همه جا حاضر تبدیل کند. فیس‌بوک هم در وضعیت فعلی متوقف نخواهد شد و علاوه بر اپ پیام رسان هنوز کارهای فراوانی برای انجام دادن دارد.

 

 

تلفن فیس‌بوکی که از آن صحبت می‌کنیم به احتمال زیاد یک اپ است. فیس‌بوک می‌تواند تلفنی که ما می‌شناسیم را با یک اپ جایگزین کند و حتی کاملا جایگزین اپ‌های پیام‌رسان شود. این اپ امکان مکالمات متنی، صوتی و حتی ویدیویی را فراهم خواهد کرد و پهنای باند بسیاری را مصرف خواهد کرد. کریرها هم احتمالا از شارژ کردن مشتریانشان روی قراردادهای پرداخت به ازای مصرف لذت خواهند برد. روی وای‌فای و شبکه‌های ۴G هم کار خواهد کرد. چنین سیستمی کیفیت تماس‌های شما را افزایش داد، درست همان‌طور که CDها کیفیت نوارهای کاست را افزایش دادند.

 

 

10sie80d1sll6dmznbni.jpg

 

 

 

و با استفاده از بانک عظیم شماره تلفن‌هایش به شما کمک خواهد کرد با هر کس که مایل باشید تماس بگیرید.

سلام، من رابرت هستم و از طریق فیس‌بوک با شما تماس می‌گیرم، نه این یک تلفن نیست . . .

 

 

منبع (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...