رفتن به مطلب

تدوین استانداردهای گرمایش و سرمایش


ارسال های توصیه شده

رییس سازمان استاندارد کشور از تهیه پیش نویس اولیه استانداردهای گرمایشی، سرمایشی و پایشی در محیط خبر داد.

نظام الدین برزگری در مراسم رونمایی طرح ملی معاینه فنی موتورخانه ها در بیمارستان میلاد، پیش بینی کرد: این پیش نویس ظرف دو هفته آینده به عنوان استاندارد ملی کشور اجرایی شود. وی با بیان اینکه 40 درصد آلاینده ها ناشی از سوخت گرمایش، کارخانجات و ادارات است، اظهار داشت: تاکنون در این رابطه هیچ گونه استانداردی تعریف نشده بود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پیش نویسی را برای تعیین استانداردهای استفاده از سوخت های گرمایشی و سرمایشی تهیه کرده ایم که امیدواریم این استانداردها هرچه زودتر در کشور مورد استفاده قرار گیرد. وی با بیان اینکه تا کنون 41 استاندارد برای لوازم و تجهیزات معرفی شده است ، گفت: از این میزان، 26 مورد در زمینه مصرف انرژی الکتریکی و 15 مورد استفاده از انرژی فسیلی است. وی افزود: از مجموع استانداردهای تدوین شده برای لوازم و تجهیزات، 31 استاندارد وجود دارد که اجرای آن بسیار مهم بوده و باید برای آن یارانه پرداخت شود.

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود وارونگی هوا، آلایندگی خودروها و سوخت غیر استاندارد، آلایندگی کارخانه های اطراف تهران، سوخت سرمایشی و گرمایشی منازل، از بین بردن باغات اطراف تهران، خشک شدن برخی تالابها و آبرفت ها، افزایش گازهای گلخانه ای و مشکلات لایه ازن را مهمترین دلایل آلودگی تهران بیان کرد. وی با اشاره به اینکه تدوین استاندارد سوخت منجر به ورود پالایشگاه های کشور به چرخه تولید سوخت یورو 4 شده است، بیان داشت: میزان گوگرد موجود در بنزین و گازوئیل آلودگی هوا را تشدید کرده که از سال آینده اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...