رفتن به مطلب

تاسیس موسسه تفریحی افراد مسن


ارسال های توصیه شده

در این تاپیک ابتدا نظرات دوستان رو در باره تاسیس موسسه تفریحی افراد مسن قرار داده و پیش زمینه های لازم جهت ورود به این زمینه بررسی گشته و در نهایت کسانی که در این زمینه وارد شوند از تجارب خودشون برای ما خواهند گفت...

پیشاپیش از همکاری دوستان بسیار متشکرم....:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

 

 

 

  • نیاز به گرفتن مجوز از بهزیستی هستش و هزینه ی اصلی و اولیه خرید یا اجاره ی یه ملک ( که البته مورد تایید بهزیستی هم باید باشه جاش) هست ، بعد از اون نیاز به کادر پزشکی و پرستاری داریم که همراه سالمندها بیان توی سفرها ، همونطورم که قبلا گفتم اردو ها باید طولانی باشه با برنامه های متنوع نه اینکه یه روز جمع شیم دور هم بعد چند ساعتم همه برگردن خونه اونجوری باشه خب خودشون میرن تو پارک میشینن مجانی هم هست نیاز به موسسه نیست اصلا ! هدف اینه که یه باری از دوش خانواده ها برداشته شه و روحیه ی افراد مسن هم شاد بشه در کنار اینها موسسه ی ما هم به سود برسه

  • تورهای گردشی یک روزه و مناسب سن و سال افراد خیلی می تونه مفید باشه و تو روحیشون هم تاثیرات خوبی بزاره.

  • تورهایی مختص افراد مسن، امکاناتی که برای محل استراحت و رستورانهایی که برایشان طراحی میشود

  • با برنامه ریزی های مشخص ، افراد رو به جاهای مختلف برای گردش ببرن.مثلا یک روز آفتابی می تونن یه پیک نیک ساده برن.(چون بعضی از افراد مسن به خاطر پادرد و کمر درد و ...ممکنه نتونن با خونواده و بچه هاشون برن پیک نیک ) مثلا ببرنشون به یک پارک و اونجا برنامه های تفریحی مثل نمایش های کوتاه، خوندن سرودهای دسته جمعی( سرودهایی که براشون خاطره ساز باشه) ، دادن هدیه های کوچیک بهشون ، باعث شادیشون شد.خیلی از این افراد ممکنه از جمع خونواده کنار گذاشته نشده باشنا اما همینکه یک روز حداقل با همسن و سالهای خودشون باشن ، خیلی براشون خوبه.
     
    باید از پرستارها یا کسایی استفاده کرد که بلد باشن چجوری با افراد برخورد کنن که بهشون تلقین نشه ناتوان و پیر هستن !
     
    حتی می شه بردشون موزه ،براشون امکان ورزش هایی که در توانشون هست رو فراهم کنن(مثل شطرنج ) یا مثلا مسابقه جدول حل کردن بزارن با هم..

  • درمورد ایده تور برای افراد مسن یکار جالب توی یکی از پارکهای نه چندان بزرگ شیراز انجام دادن..تقریبا میشه گفت مرکز فرهنگی اون پارک بود .. افراد مسنی که معمولا عصرها دور هم جمع میشدند توی پارک برای خودشون کلاسهای آموزشی تشکیل داده بودند .. مدرسشون هم از خودشون بود که هم زبون همدیگرو بهتر میفهمیدند هم وقتشون آزادتر بود .. کلاس آموزش زبانشو خبر داشتم و چقدر متقاضی و مشتاق بودند و پیگیر.

  • خودمون از همین انجمن شروع کنیم و یکی از میتینگامون رو بریم خونه ی سالمندان و اونجا پیش سالمندان باشیم و کاری کنیم که بهشون خوش بگذره بعدش کم کم با تبلیغات و اینا از مردم هم واسه مشارکت کمک میگیریم

  • یکی از مشکلات سالمندان اینه که دیگران اونها رو از کار افتاده می دونند . می تونیم برای رفع این مشکل از همین ایده تورهای گردشگری سالمندان هم کمک بگیریم بدین ترتیب که از اون ها بخواییم تجربیات و خاطراتشون رو بنویسن و اون ها رو به صورت کتاب چاپ کنیم یا اگر کار هنری بلد هستن انجام بدن بر فرض پدر بزرگی که بلد تار بزنه می تونه توی این تور برای مردم تار بزنه یا مادر بزرگی که لباس های بافتنی قشنگی می بافه می تونه از نمونه کاراش برای فروش بذاره حتی می شه از سود تموم این کارا برای خیریه استفاده کرد یعنی بابابزرگ ها و مامان بزرگ های دوست داشتنی با کمک ما گروهی رو تشکیل بدن که با سفر به شهر های مختلف پیام آور دوستی باشن
  • برای این کار میشه با یک خانه سالمندان قرار داد بست که ما واسه اعضاتون بازدید و اردو میزاریم و این مقدار پول بابت هر نفر میگیریم! یا اینکه با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی همچین همکاری داشته باشین. این که آدم بخات از الف شروع کنه جالب نیست به نظرم!

  • نکته ی مهم اینجاس که باید سرویس خیلی خوبی بهشون داده باشه یعنی نه فقط در حد سرود و شطرنج که یکی از دوستان مطرح کرد یعنی اینام لازمه ها ولی باید یه عالمه برنامه ی شاد توش گذاشت و برا این کار به نظرم باید رفت خونه ی سالمندان و یه مصاحبه با افراد اونجا کرد و از خودشون پرسید که چی خوشحالون میکنه و هر چی که بود تا حد امکان تو موسست بیاری و سرویس بدی بهشون چون به هر حال اونا همشون ماله یه دوره هستند و علایق خاص مربوط به دوره خودشون رو دارند.

لینک به دیدگاه

کسی نظری نداره؟

 

در مورد سودآوریش فکر کردین؟اینکه چجوری میتونه یه منبع درآمد خوبی باشه؟یا اینکه اصلا میتونه سودآوری داشته باشه؟

 

 

برای این کار میشه با یک خانه سالمندان قرار داد بست که ما واسه اعضاتون بازدید و اردو میزاریم و این مقدار پول بابت هر نفر میگیریم! یا اینکه با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی همچین همکاری داشته باشین. این که آدم بخات از الف شروع کنه جالب نیست به نظرم!

 

با نظر این دوستمونم موافقم...برای شروع میتونه خوب باشه

لینک به دیدگاه

البته نظری که دارم قبلا اجرا شده و چندان نو آوری نداره ولی جای کار داره...

میشه با مدیریت دانشگاههای قدیمی و یا دبیرستان های قدیمی صحبت کرد و لیستی از افراد فارع التحصیل از اون جا رو تهیه کرد و باهاشون تماس گرفت و گفت که قراره جشنی تدارک ببینیم و همه هم دوره ای ها رو جمع کنیم و بعد در این جشن برنامه های خاصی رو تدارک دیدید که در صورت تمایل ان گروه به یکی از مشتری های همیشگی شما تبدیل می شوند.

برنامه ها باید هم تمم قدیمی داشته باشد و هم جدید...یک جور که روحیه اشخاص رو واقعا تغییر بده و از بودن در اون جمع لذت ببرن

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

درود...دیروز امتحان زبان داشتم و موضوع Reading در مورد تورهای افراد معلول و مسن در اروپا بود..دقیق یاد این تاپیک افتادم:ws3:

گفته بود که در سال 2050 جمعیت افراد بالای 60 سال و 80 سال اروپا 3 و 5 برابر میشه و برای راحتی انها که نیاز به امکانات ویژه ای دارن رقابت بین تورها بیشتر می شود و برای درآمد زایی بسیار مناسب است....چقدر ایده های بچه های خودمون به روز هست:w16:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...