رفتن به مطلب

باهم جاوا یادبگیریم


سارا-افشار

پست های پیشنهاد شده

  • 1 month later...
  • پاسخ 110
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خب همون طور که وعده داده بودم می خوام کم کم این تاپیک جون بگیره البته با همکاری دسته جمعی دوستان

 

ابتدا مواد لازم رو قرار میدم تا هرکس خواست دانلودش کنه

 

برا برنامه نویسی جاوا فعلا دوتا منبع در اختیار دارم

یکیش کتاب آموزش جاوا در 24 روز نوشته خانم لورا لمی هس و یکیش هم کتاب الکترونیکی آموزش جاوا مال بچه های دانشگاه قم می باشد

این فایل رو می تونیداز

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
دانلود کنید

 

جهت فهم هر چه بیشتر مفهوم شی گرایی در جاوا که درواقع اساس کار در جاوا می باشد می توانید از این کتاب خیلی عالی که به زبان خیلی ساده و خودمانی مفهوم شی گرایی رو آموزش داده استفاده کنید برای دانلود کتاب

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
کلیک کنید

 

 

همچنین ما نیاز به محیط مجتمع برای برنامه نویسی و کار با اشیا داریم که من اینجا نرم افزار netbeans را انتخاب کردم

می تونید از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
دانلود کنید البته حجمش زیاده اگه سرعت اینترنت شما اجازه نمیده توصیه می کنم CD نرم افزار رو از بیرون تهیه کنید

 

 

وهمچنین برای اجرای برنامه های نوشته شده به زبان جاوانیاز به کامپایلر جاوا داریم از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
دانلود کنید

لینک ارسال
  • 3 months later...

L6339301742201.jpg

 

آموزش برنامه نویسی جاوا به زبان فارسی با فرمت PDF:

 

دانلود فایل با حجم 1.31MB:

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
-

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

پسورد فایل:

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

********

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

لینک ارسال

1453685607.jpg

 

آموزش فارسی Visual C#.NET 2005

دانلود فایل با حجم 9.7MB:

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

*******

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
  • 7 months later...

فکر کنم کتاب زیر کتاب خیلی خوبی برای یادگیری جاوا باشه

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

یا از لینک زیر هم می توانید این فایل را دانلود کنید

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

برای کار با زبان برنامه نویسی جاوا اولین کاری که باید انجام بدهیم این است که این نرم افزار (جعبه ابزار توسعه جاوا ) را روی کامپیوتر خود داشته باشیم

لینک ارسال

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

بعد از نصب jdk1.6 حال نوبت نصب یک محیط مجتمع برنامه نویسی است ما نرم افزار Eclips را انتخاب کردیم حالا اونو دانلود کنید

لینک ارسال

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Eclips

بعد از نصب jdk1.6 به روش زیر eclips را نصب کنید

1- روی فایل دانلود شده کلیک کنید تا ویزارد نصب اغاز به کار بشود مراحل نصب را دنبال کنید تا برنامه نصب شود

2- بعد از اتمام نصب روی فایل eclips.exe کلیک کنید باید کادر زیر را مشاهده کنید

 

 

8m255makm3adc76bme3k.png

 

این پنجره از شما میخواهد یک محیط کاری را برای ان تعیین کنید محیط کاری , پوشه ای است که برنامه های جاوا دران ذخیره میشوند . مکان موردنظر خود را انتخاب کنید تا بریم به مرحله بعدی J

1- حال صفحه خوشامدگویی ظاهر میشود بر روی گزینه Workbench کلیک کنید با اینکار صفحه اول Eclips ظاهر میشود

cylhdh15o87t9uitm14w.png

,,,

ایجاد پروژه :

 

اولین قدم برای نوشتن برنامه های جاوا این است که پروژه ای ایجاد کنیم برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

File\New\Java Project

با دنبال کردن این مسیر کادری باز می شود که در قسمت project Name باید نام مورد نظر خود را برای پروژه ایجاد شده تایپ کنید بعد از انجام اینکار روی دکمه finish کلیک کنید .

حال اگر دقت کنید در سمت چپ در پانل سمت چپی (Package Explorer) یک شاخه اضافه شده به همان نامی که شما برای پروژه خود ایجاد کردید

نوشتن برنامه جاوا در محیط Eclips :

 

مسیر زیر را دنبال کنید :

File\ new\ class

 

r7cq7zksoonoc4dv91kj.png

...

حال پنجره ای باز می شود که باید نام کلاس را انتخاب کنید درقسمت Source Folder باید مشخص کنید این کلاس درکدوم بسته پروژه باید ایجاد بشود که به صورت پیش فرض نام پروژه ای که قبلا انتخاب کرده اید در این قسمت نوشته شده است

درقمست name نام کلاس را وارد کنید و finish را کلیک کنید

با اینکار در پنجره اصلی کادری باز میشود که درانجا می توانید کدهای موردنظر خود را بنویسید

 

 

naso890di81rul8gk7jy.png

لینک ارسال

شی چیست ؟

 

هر چیزیکه دارای یک سری خصوصیات ظاهری و رفتاری باشد بدان شی گفته میشود

چیز : منظور از چیز می تواند موجود زنده – موجود بیجان – مفهوم ذهنی – پدیده یا رویداد باشد

· هر شیی در دنیای بیرون دارای نمونه هایی است یعنی از روی نمونه ها می توان اشیا را شناسایی و درک کرد

· هر شیی در دنیای بیرون دارای حالت رفتاری کنش گری یا کنش پذیری است

 

نحوه پیاده سازی اشیا در کامپیوتر چگونه است ؟

 

در دنیای کامپیوتر برای پیاده سازی اشیا , خصوصیات ظاهری اشیا را در درون متغیرها ذخیره می کنیم وبوسیله انها نمایش می دهیم و خصوصیات رفتاری اشیا را بوسیله متدها یا همان توابع کدنویسی می کنیم .

 

 

چرخه زندگی یک شی :

 

 

· تعریف یک شی :

· تعریف ارجاع به شی

· ساخت یک شی

 

تعریف یک شی :

 

تعریف یک شی در واقع تعریف یک کلاس است یعنی تعریف خصوصیات ظاهری و رفتاری ان شی به صورت کلاس

 

 

 

public class person {

int id;

string name;

string present( string name)

{

………….

.

………….

}

}

تعریف ارجاع به شی :

 

بعد از اینکه یک شی را تعریف کردیم به عبارت بهتر یک کلاس از اشیا تعریف کردیم نوبت به این می رسد که از ان کلاس برای ساخت شی و نمونه هایی از ان کلاس استفاده کنیم اولین کار این است که به کامپیوتر بگوییم یک مقدار حافظه برای ما تو ذهنش در نظر بگیرد و این حافظه را از نوع یک کلاس تعریف می کنیم

دستور زیر را ببینید:

Int i ;

این دستور برایتان اشنا می اید

در این جا درواقع شما به کامپایلر می گویید یک مکان از حافظه در نظر بگیرد که در این مکان قرار است داده هایی از نوع صحیح قرار گیرد

تعریف ارجاع به شی هم درست شبیه این کار است

Person p ;

با اینکار درواقع به کامپایلر می گوییم یک مکان از حافظه برای ما درنظر بگیرد که در این مکان داده هایی از نوع کلاس person قراراست ذخیره بشود .

توجه کنید :

باید توجه کنید که در متغیر p یک ادرس حافظه ذخیره می شود نه داده . در این متغیر ادرس شروع مکانی از حافظه که دران قرار است شی person قرار بگیرد ذخیره میشود .

ساخت یک شی :

 

 

تا اینجای کار فقط به کامپایلر گفته ایم که یک مکان از حافظه از نوع کلاس person تو ذهنش برای ما درنظر بگیرد مثل این می ماند شما زبانی از کسی درخواستی بکنید ولی تا زمانی که به صورت کتبی اقدام نکنیددرخواست شما صورت قانونی به خود نمی گیرد برای اینکه درخواست ما هم صورت قانونی به خود بگیرد از دستور new استفاده می کنیم دستور new به کامپایلر رسما اعلام می کند دقیقا فلان مقدار حافظه از نوع کلاس person برای کار ما در نظر بگیر با اینکار درواقع ما دستور ساخت یک نمونه شی از کلاس person را صادر می کنیم . به صورت زیر :

P= new person ()

باید به این نکته توجه کنیم که در جاوا اختصاص حافظه در زمان اجرا انجام میشود یعنی اگر واقع بینانه بخواهیم به قضیه نگاه کنیم ساخت واقعی شی درست در لحظه اجرای برنامه جاوا انجام میشود که دراین لحظه می گوییم ما یک نمونه از کلاس person را ساختیم از دید معماران بخواهیم به قضیه نگاه کنیم تعریف شی همان کشیدن نقشه یک ساختمان روی کاغذ می باشد مرحله ساخت یک ارجاع به شی و تخصیص حافظه به ان درواقع همان پروسه ساخت ساختمان توسط بناها و کارگران هست و مرحله تولد یک نمونه از کلاس همان موقعی است که توی ساختمان ساخته شده توسط معمار خانواده زندگی می کند

 

 

 

می توانید فایل PDF این متن رو از لینک زیر دانلود کنید

 

اصطلاحات شی گرایی.pdf

لینک ارسال

متد main :

 

نمیدونم تا حالا با زبانهای برنامه نویسی دیگه ای غیر جاوا کار کرده اید یا نه . مثلا در زبان برنامه نویسی دلفی (بهتر است بگم محیط برنامه نویسی دلفی ) شما ممکن است چندین فرم (پنجره ) برای پروژه خود داشته باشید ولی وقتی دکمه اجرا می زنید از بین اون همه فرم فقط یکی به عنوان فرم اصلی در خروجی ظاهر میشود و معمولا برای فراخوانی بقیه فرمها دستوراتی را روی همان فرم اصلی (در پشت صحنه فرم اصلی ) درنظر می گیرید که با اجرا شدن انها فرمهای فرعی در صورت نیاز درخروجی ظاهر شوند در جاوا هم چنین تکنیکی داریم نام این تکنیک متد main هست پروژه شما ممکن است شامل چندین ده کلاس یا حتی بسته هایی از کلاسها باشد ولی وقتی دکمه اجرا میزنید از بین اون همه کلاس یکی باید به عنوان کلاس اصلی وارد میدان بشود و خب کلاس لیدرما باید دارای یک متد main باشد شکل ظاهری یک متد main همیشه به صورت زیر است :

Public static void main (String args[])

{

}

 

در داخل این متد می توانیم نمونه های شیی از کلاس را بسازیم و با فراخوانی متدهاش شروع به کار با مقادیر داده ای فیلد کلاس مورد نظر کنیم (البته با توجه به حق دسترسی ها که بعدا توضیح داده خواهد شد )

 

نکته : البته موقع نوشتن کلاس برای اینکه نحوه کارکرد کلاس را ازمایش کنیم می توانیم همون جا براش یک متد main بنویسیم و کلاس نوشته شده را از لحاظ منطق برنامه و اشکالات منطقی ازمایش کنیم.

 

سازنده ها (constructors ) :

 

هر کلاسی یه متد خیلی مهمی دارد بنام متد سازنده . این متد وظیفه مقدار دهی به فیلدها (متغیرها)ی کلاس دارد.

درواقع حتی اگه خود برنامه نویس این متد را در کلاس خود تعریف نکند خود سیستم برای هر کلاسی یک متد سازنده پیش فرض درنظر میگیرد کار این متد پیش فرض این است که فیلدهای عددی را برابر صفر می کند متغیرهای کاراکتری را برابر مقداریونیکد '\u0000' می کند متغیرهای بولین رابرابر مقدار false می کند و متغیرهای شیی را برابر مقدار null می کند تا به هیچ جا اشاره نکند .

مشخصات متدهای سازنده به صورت زیر است :

 

  • · این متدها همنام با نام کلاس هستند
  • · این متدها موقعی اجرا میشوند که یک شی از کلاس موردنظر را بوسیله عمگر new ایجاد می کنیم که با اینکار به صورت خودکار اجرا میشوند
  • · یک کلاس می تواند بیشتر از یک سازنده داشته باشد
  • · این متدها هیچ مقداری برنمی گردانند
  • · فاقد نوع هستند حتی void هم نیستند

سازنده پیش فرض :

 

سازنده پیش فرض دارای هیچ آرگومانی نیست ایجاد این متد سازنده را می توانیم به عهده سیستم بزاریم یا اینکه خودمان برای کلاس مان سازنده پیش فرض ایجاد کنیم

مثال :

Public person ()

{

Name="ED";

}

سازنده تبدیل کننده :

 

این سازنده ها دارای ارگومان هستند همان طور که از اسمشان برمی اید این متدها داده ای را گرفته و نوع اون داده را به نوعی دیگر تبدیل می کنند مثل نوع رشته ای را به نوع عددی یا عدد اعشاری را به صحیح .

مثال :

Public person ( string year )

{

intYear=Integer.parseInt(year);

}

سازنده کپی کننده :

 

فرض کنید یک شیی داریم بنام v2 از نوع کلاس vehicle می خواهیم داده های موجود در شی v2 به داخل داده های موجود در شیvehicle کپی کنیم چاره کار استفاده از یک سازنده کپی کننده است خب اینجا یه مشکل می مونه چطوری در داخل یک شی به اسم v2 به شی vehicle دسترسی داشته باشیم خب برای اینکار یه عملگری هست به اسم this به شکل زیر :

 

Public vehicle (vehicle v2)

{

This.color=v2.color;

This.year=v2.year;

}

کلاسهای بدون سازنده :

 

این همون روشی هست که قبلا گفتیم یعنی برنامه نویس موقع ایجاد و تعریف یک کلاس نیازی به تعریف یک سازنده ندارد در این حالت خود جاوا دست بکار می شود و به صورت خودکار یک سازنده برای کلاس ما می سازد یعنی جاوا می اید برای متغیر های موجود در کلاس ما با توجه به نوع داده شان مقدار اولیه قرار می دهد .

 

 

 

کنترل دسترسی به اعضا :

 

 

درجاوا متغیرها رو می توان درهرجای برنامه در هرجای کلاس و متد تعریف کرد برحسب نیاز ولی می تونیم برای هرمتغیری که تعریف می کنیم یک حق دسترسی در نظر بگیریم . خب این حق دسترسی چی هست ؟

حق دسترسی تعیین می کند که ایا می توان به این متغیر یا متد یا کلاس در خارج از ان کلاس خارج از ان بسته دسترسی داشت یا نه

در ادامه بیشتر با این مفهوم اشنا می شویم

متغیرهای تعریف شده درکلاس می توانند چهارنوع حق دسترسی زیر را داشته باشند :

· Public

· Private

· Protected

· Friendly

 

 

حق دسترسی public :

 

وقتی کنار متغیری از کلاس یا متدی از کلاس یا حتی خود یک کلاسی چنین کلمه ای قرار میدهیم یعنی داریم با صدای بلند می گوییم همه می تونن به اینها دسترسی داشته باشن

حق دسترسی private :

 

وقتی این کلمه همراه متغیری از کلاس یا متدی از کلاس یا کلاسی قرار می گیره یعنی اینکه داریم با قاطعیت اعلام می کنیم تو مسایل خصوصی این متغیر یا متد یا کلاس دخالت نکن یعنی وقتی کنار متغیری چنین کلمه ای می نویسیم یعنی این متغیر فقط و فقط توسط کلاسی که این متغیر عضو اون هست می تواند مورد دسترسی قرار بگیرد و کس دیگه ای حق دسترسی به ان ندارد

یا وقتی این کلمه کنار کلاسی باشد یعنی این کلاس توسط کلاسهای دیگر قابل دسترسی نیست

حق دسترسی protected :

 

این حق دسترسی می گوید تنها در داخل کلاس تعریف شده و در داخل کلاسهایی که از کلاس مورد نظر به ارث برده اند می توانیم به اعضا دسترسی داشته باشیم

حق دسترسی friendly :

 

درحقیقت اصلا چنین حق دسترسی وجود ندارد اما خب معمولا در جاهایی که خود برنامه نویس برای متغیرها و متد ها و کلاسهای خود حق دسترسی تعیین نکند این اصطلاح بکار می رود و خب این بدان معنی است که عضو مورد نظر دارای حق دسترسی مابین public و private است یعنی نه public است و نه private

فکر کنم شکل های زیر بیشتر مطالب رو روشن کند

rhubm3ukg5h1vdhloc9o.png

msww4i08dxspnq4xvc3a.png

 

 

 

9f1d3a97bzmo6lf2esf.png

 

متغیرهای Final :

 

حتما کم کمش با زبان c برنامه نوشتید برای تعریف ثابتها چیکار می کردید در هر زبانی برای تعریف ثابتها دستور العملی وجود دارد فرض کنید یه برنامه چند هزار خطی دارید و جا به جا از مقدار عدد pi (14/3) استفاده می کنید فرض کنید حالا نیاز دارید بجای دو رقم بعد از اعشار از 5 رقم بعد اعشار استفاده کنید چه اتفاقی می افتد باید کل برنامه رو خط به خط جستجو کنید و مقدار رو تغییر دهید اما اگر از ثابتها استفاده می کردید کارتان خیلی راحت بود کافی بود یه بار تو همون اول برنامه مقدار عددی را تغییر میدادید و تمام

درجاوا برای اعلان ثابتها از کلمه کلیدی final استفاده میشود به صورت زیر :

Final int pi=3.14 ;

بسته بندی (Encapsulation ) :

 

بسته بندی یکی از مفاهیم اساسی و مهم در شی گرایی است بسته بندی هر چیزی در وهله اول باعث مرزبندی ذهنی و سامان دهی ان میشود وقتی ما متغیرها و متدها یک شی را در یک کلاس بسته بندی می کنیم در واقع با اینکار یک مرزبندی ایجاد کردیم این مرز بندی باعث نظم میشود همچنین باعث میشود اشکال زدایی برنامه اسانتر باشد چرا که همانطور که قبلا اشاره کردیم به داده و متدهای یک شی از طریق نام شی مورد نظر دسترسی پیدا می کنیم و وقتی سطح دسترسی را معرفی کردیم گفتیم که اگر کلاسی یا متغیر یا متدی دارای حق دسترسی private باشد کلاسهای دیگر نمی توانند به انها دسترسی داشته باشند این کار امنیت رو هم بالا می برد .

مفاهیم مربوط به شی گرایی درعین سادگی خیلی عمیق هستند ترجیح می دهم همراه با درس و یادگیری جاوا به تدریج که شروع به نوشتن برنامه ها از ساده به پیچیده می کنیم این مفاهیم رو درک کرده وهنگام طراحی برنامه جاوای خود به انها بپردازیم و این مفاهیم را در قالب یک برنامه جاوا پیاده کنیم .

 

متدهای getter و setter :

 

اینجا یک سوال مطرح می کنیم همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم اگر در داخل یک شی متغیری رو از نوع حق دسترسی private معرفی کردیم غیر اون شی, کلاس یا شی دیگری نمی تواند به اون داده دسترسی داشته باشد فرض کنید شما مشغول نوشتن یک برنامه هستید در حین نوشتن متوجه می شوید که به مقدار یک متغیر private شده که در داخل شی دیگری هست نیاز مبرم ! دارید خب الان چیکار کنیم طبق مفهوم شی گرایی شما حق دسترسی به این داده را ندارید و نمی توانید این قوانین را زیر پا بگذارید یا اصلا بیایید اینطور فرض کنیم خود اون متغیر باید مقدارشو ار بیرون از شی خود بگیره یعنی یکی از خارج (یک غریبه ) باید مقدار این متغیر را تعیین کند و براش بدهد چطوری این مقدار رو بهش برسوند ؟

چاره کار دور زدن قانون است (انگار همه جا یک راه فراراز قانون وجود دارد حتی تو دنیای شی گرایی ) استفاده از متدهای getter و setter اینکار را برای ما انجام میدهد

یعنی بجای اینکه مستقیما به خود اون متغیر private شده دسترسی داشته باشیم یک متد تعریف کنیم و از اون متد بخواهیم که مقدار متغیر موردنظر را به ما بدهد یا برعکس از متد بخواهیم مقدارموردنظر مارو به داخل اون متغیر برساند .

به متدی که مقداری از متغیر private شده میخواند getter (گیرنده ) می گویند و به متدی که مقداری رو در متغیر private شده قرار می دهد setter (دهنده یا منتسب کننده ) می گویند .

در مثال زیر چگونگی استفاده از متدهای getter و setter ارایه شده است این کد دارای سه کلاس است کلاس مشتری , کلاس محاسبه سود و کلاس اصلی .کلاس مشتری نام , شماره حساب و موجودی مشتری را میگیرد کلاس محاسبه سود بافراخوانی متد getmoney کلاس مشتری موجودی مشتری فعلی را گرفته و سود سالانه ان را حساب می کند و نتیجه را در متغیر سراسری m ذخیره می کند متد setmoney نتیجه کل موجودی مشتری را بعد از اعمال سود سالیانه از متغیر سراسری m می خواند و ذخیره می کند کلاس main در این بین نقش فراخونی متدها برحسب ترتیب منطقی برنامه ایفا می کند .

publicclass customer {

private String name;

privateintaccountNumber;

privatelongamount ;

public customer(String n,int accN, long am)

{

this.name= n;

this.accountNumber=accN;

this.amount= am;

}

publiclong getMoney()

{

returnthis.amount;

}

publicvoid setMoney(long m)

{

this.amount= m;

}

}

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

publicclass calculate {

privateintprofitRate=20;

publiclongm;

publicvoid calulateM(customer obj )

{

m=(obj.getMoney()+ (obj.getMoney()* 20)/100);

}

}

...................................................................................................................................................

 

 

import java.util.Scanner;

publicclass mainClass {

publicstaticvoid main (String args[])

{

Scanner input=new Scanner(System.in);

System.out.println("Please Enter customer's Name , customer's account Number , customer's money Amount,respectively ");

chapter4.customer newCustomer=new chapter4.customer(input.next(),input.nextInt(),input.nextLong());

chapter4.calculate cal=new chapter4.calculate();

cal.calulateM(newCustomer);

newCustomer.setMoney(cal.m);

System.out.print("Your total money in this year is: "+ newCustomer.getMoney());

}

}

 

 

 

 

از طریق فایل زیر می توانید به مطالب گفته شده در این پست دسترسی داشته باشید

 

اصطلاحات شی گرایی2.pdf

لینک ارسال
  • 1 year later...

سلام ... ما این ترم جاوا داشتیم ، با net bean و cmd ( فایل و دیتابیس) کار کردیم ...

 

اگر تمرین بزارید تا یادمون نره که عالی میشه ...منم شرکت میکنم ...:hapydancsmil:

لینک ارسال
  • 7 months later...
با سلام

به نظر تاپیک خوبی میاد، منم دوست دارم شرکت کنم.

اگه پیوستگی داشته باشه عالی میشه

:a030::a030:

 

موافقم

پیشنهاد بدین لطفا

لینک ارسال

اول از همه باید سطح دوستانی که میخوان واقعا بحث دنبال کنن مشخص بشه.

مرحله بعد انتخاب یک کتاب خوبه که درس داده و تمرینم توش داره (احتمالا میشه pdf خوب پیدا کرد البته اینگلیسی!)

و در ادامه خوندن و به بحث گذاشتن مطالبی هست که فهمیدیم یا نفهمیدیم.

فکر میکنم اینطوری حتی اگه خیلی کند هم پیش بریم بهتر باشه چون برنامه و هدف مشخصه.

لینک ارسال
اول از همه باید سطح دوستانی که میخوان واقعا بحث دنبال کنن مشخص بشه.

مرحله بعد انتخاب یک کتاب خوبه که درس داده و تمرینم توش داره (احتمالا میشه pdf خوب پیدا کرد البته اینگلیسی!)

و در ادامه خوندن و به بحث گذاشتن مطالبی هست که فهمیدیم یا نفهمیدیم.

فکر میکنم اینطوری حتی اگه خیلی کند هم پیش بریم بهتر باشه چون برنامه و هدف مشخصه.

 

یه چیزی رو بگم اموزش گام به گام اصلا کار جالبی نیس بهتره بگم کسالت بارترین کار ممکن همینه

بنابراین این گزینه منتفیه

اما جاوا

جاوا رو من به دو بخش کلی تقسیم می کنم بخش کلیات و بخش معماری و فریم ورک هاش

کلیات جاوا که همون بخش jse میشه و تا حدودی jee اما جاوا بیشتر از 1000 تا فریم ورک داره که فکر نکنم کسی پیدا بشه تو همشون استادتمام و حرفه ای باشه

پیشنهاد من شروع با کلیاته

ولی چطوری

بهتره یه پروژه تعریف کنیم پروژه ای که درحد همون کلیات باشه

بعد هرکس جداگونه رو اون پروژه کار کنه هرجا مشکل داشت بیاره اینجا بزاره

تا بقیه کمکش کنن

مثال میزنم

پروژه ای که با بانک اطلاعاتی ارتباط داره و چهار عمل اصلی insert ,select,update,delete رو انجام میده

 

اگه فقط غیر خودم یه نفر دیگه هم باشه من حاضرم رو این بخش انجمن وقت بزارم

منتظر جوابتون می مونم

:icon_gol:

لینک ارسال

من آمادگی خودمو اعلام و با این روش که فرمودین هم موافقم.

اما اینطوری به یک نفر نیاز هست که تجربه کافی داشته باشه و به نوعی میشه گفت تدریس محسوب میشه.

اگه شما تجربه دارید که دیگه جای هیچ بحثی نمی مونه، می تونیم شروع کنیم.

 

یه چیزی رو بگم اموزش گام به گام اصلا کار جالبی نیس بهتره بگم کسالت بارترین کار ممکن همینه

بنابراین این گزینه منتفیه

اما جاوا

جاوا رو من به دو بخش کلی تقسیم می کنم بخش کلیات و بخش معماری و فریم ورک هاش

کلیات جاوا که همون بخش jse میشه و تا حدودی jee اما جاوا بیشتر از 1000 تا فریم ورک داره که فکر نکنم کسی پیدا بشه تو همشون استادتمام و حرفه ای باشه

پیشنهاد من شروع با کلیاته

ولی چطوری

بهتره یه پروژه تعریف کنیم پروژه ای که درحد همون کلیات باشه

بعد هرکس جداگونه رو اون پروژه کار کنه هرجا مشکل داشت بیاره اینجا بزاره

تا بقیه کمکش کنن

مثال میزنم

پروژه ای که با بانک اطلاعاتی ارتباط داره و چهار عمل اصلی insert ,select,update,delete رو انجام میده

 

اگه فقط غیر خودم یه نفر دیگه هم باشه من حاضرم رو این بخش انجمن وقت بزارم

منتظر جوابتون می مونم

:icon_gol:

لینک ارسال
من آمادگی خودمو اعلام و با این روش که فرمودین هم موافقم.

اما اینطوری به یک نفر نیاز هست که تجربه کافی داشته باشه و به نوعی میشه گفت تدریس محسوب میشه.

اگه شما تجربه دارید که دیگه جای هیچ بحثی نمی مونه، می تونیم شروع کنیم.

 

من مدرک j2se و j2ee رو از دانشگاه شریف (نمایندگی لایتک کانادا) دارم ولی راستشو فقط برای نیازهای خودم و پروژه های مورد نظر خودم وقت گذاشتم و کار کردم

ولی برای شروع مشکلی ندارم

 

.....................

اگه موافق هستین ابتدا یه پروژه تعریف کنیم

من دو سه تا مورد مثال میزنم اگه شمام مورد دیگه ای به ذهنتون میرسه بفرمایید

 

سیستم دفترچه تلفن

سیستم ثبت وام

سیستم ثبت سفارش غذا

لینک ارسال

بسیار عالی.

من تجربه ای ندارم که بخوام نظر بدم بنابراین با توجه به مفاهیمی که تو ذهنتون هست و میخواین اونا رو دنبال کنیم هر چی صلاح میدونیدو انتخاب کنید.

به قول معروف ریشو قیچی دست خودتونه.

:w16:

 

من مدرک j2se و j2ee رو از دانشگاه شریف (نمایندگی لایتک کانادا) دارم ولی راستشو فقط برای نیازهای خودم و پروژه های مورد نظر خودم وقت گذاشتم و کار کردم

ولی برای شروع مشکلی ندارم

 

.....................

اگه موافق هستین ابتدا یه پروژه تعریف کنیم

من دو سه تا مورد مثال میزنم اگه شمام مورد دیگه ای به ذهنتون میرسه بفرمایید

 

سیستم دفترچه تلفن

سیستم ثبت وام

سیستم ثبت سفارش غذا

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...