رفتن به مطلب

تنظیمات جدید حریم شخصی در فیس‌بوک


ارسال های توصیه شده

اوایل این ماه (میلادی) خبرهایی درباره تنظیمات جدید مربوط به حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک منتشر شده بود ظاهرا فیس‌بوک اعمال این تنظیمات را آغاز کرده و در واقع می‌توان گفت فیس‌بوک ابزارهای این کار را بسیار ساده‌تر کرده است تا شاید دیگر بهانه‌ای برای اعمال تنظیمات بیشتر برای حفظ حریم شخصی خود نداشته باشید. اوایل این ماه خبرهایی درباره تنظیمات جدید مربوط به حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک منتشر شده بود ظاهرا فیس‌بوک اعمال این تنظیمات را آغاز کرده و در واقع می‌توان گفت فیس‌بوک ابزارهای این کار را بسیار ساده‌تر کرده است تا شاید دیگر بهانه‌ای برای اعمال تنظیمات بیشتر برای حفظ حریم شخصی خود نداشته باشید.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، در واقع دو تغییر عمده ایجاد شده که باید به آن توجه کنید: میانبرها (Shortcuts) و ابزاری برای پاک کردن فیدهایی که ممکن است گذشته شما را به تصویر بکشند و شاید باعث شرمساری شما شوند!

 

jw1x0hed3z55ohv4atcn.jpg

این میانبر در بالای صفحه فیس‌بوک و در سمت راست قرار دارد. اگر حتی از اینکه تنظیمات مربوط به حریم شخصی شما درست است مطمئن هستید باز هم بد نیست یک بار دیگر نگاهی به آن بیندازید. ممکن است تنظیمات شما به گونه‌ای باشد که عکس‌ها یا نوشته‌ها و شرح حال‌های (Status) شما برای همه در اینترنت قابل رویت باشد و شما از آن بی‌خبر باشید یا حتی پیام‌هایی ناخواسته از افرادی که نمی‌شناسید دریافت کنید.

 

riikddjb0fb47kb2yn6e.jpg

یکی از مسائل پیچیده برروی صفحه شما (Timeline) تفاوت بین مخفی کردن یک عکس و از بین بردن تگ آن است، اینکه عکسی را از دیدگانتان مخفی کنید به این معنی نیست که کسانی که در لیست دوستان شما هستند هم این عکس را نخواهند دید، اگر به فید جدید فعالیت‌ها بروید (activity feed) می‌توانید *****های جدیدی را برای نمایش عکس‌های مخفی و عکس‌هایی که شما درآن تگ شده‌اید اما برروی صفحه شما نمایش داده نمی‌شوند اعمال کنید. با استفاده از این تنظیمات و یا ابزار جدید می‌توانید تگ‌های مرتبط با عکس‌هایی که حتی از وجود آن بی‌خبرید را نیز از بین ببرید.

 

04gf92tji04oaxhznlz.jpg

فیس بوک همچنین روشی عمیق برای برخود با گذشته شخصی‌اتان در اختیار شما قرار داده است. شغل جدیدی به دست آورده‌اید؟ خب الان می‌توانید کل مطالب مربوط به دوران شغل قبلی و یا حتی دوران دانشجویی‌اتان را پاک کنید.

 

حتی اگر رابطه‌ای شخصی را با کسی تمام کرده‌اید می‌توانید همه چیزهای متعلق به آن رابطه را پاک کنید. می‌توانید فقط عکس‌های خوب، مسافرت‌های عالی و هرچیز که به روزهای خوب مربوط است را نگه دارید و بقیه را دور بریزید یا حتی می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی بیرون از محیط پروفایل شما از نام شما درقسمت‌های مختلف استفاده کرده‌اند، این پروفایل شماست بنابراین هیچ دلیلی نیست که این پروفایل زمین بازی شما هم نباشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...