رفتن به مطلب

كدام چكمه ها در روزهای زمستانی مناسب هستند؟


Astraea

ارسال های توصیه شده

به‌دلیل اینکه چکمه در روزهای برفی و بارانی، هنگامی که زمین لغزنده است، پوشیده می‌شود، باید چکمه‌ای انتخاب کنید که حتما کف آن عاج داشته باشد. چکمه‌هایی که کفی صاف و صیقلی دارند، اصلا به درد روزهای برفی و بارانی نمی‌خورند.

برای خرید چکمه در هوای سرد به نکات زیر توجه کنید:

- باتوجه به خشک بودن هوا در روزهای پاییز، بهتر است کفشی انتخاب کنید که پوشش داخلی آن از جنس پارچه ای نرم و ضخیم یا حتی پارچه های پشمی باشد. با پوشیدن چنین کفش هایی، پای شما دیگر احساس سرما نخواهد کرد.

- از آنجا که معمولا چکمه با جوراب‌های پشمی و ضخیم پوشیده می‌شود، بهتر است آن را کمی بزرگ‌تر از اندازه واقعی پاهایتان بخرید تا انگشتان یا پنجه پاها در چکمه احساس ناراحتی نکنند.

- اگر ساق پاهایتان چاق است، باید دور خریدن چکمه‌های بلند و تا زیر زانو را برای پوشیدن روی شلوار، خط بکشید، زیرا با آنها چاقی پاهای شما بیش از اندازه نمایان می‌شود.پوشیدن چکمه‌های کوتاه برای رفتن به خرید، محل کار یا دانشگاه مناسب‌تر است و چکمه‌های بلند، بیشتر به درد رفتن به میهمانی می‌خورند.

- بهتر است در روزهای پاییزی کفش های روبسته و نیم بوت های چرم بپوشید. بوت های بلند برای فصل پاییز، چندان شیک و مناسب نیستند.

- برای پیشگیری از ترک‌خوردن چکمه‌های چرمی یا ورنی، آنها را یک روز در میان با واکس‌های روغنی تمیز و نرم کنید.

- اگر سرمایی هستید و نمی‌توانید به پوشیدن یک جوراب نخی با چکمه بسنده کنید، حداقل یک جوراب نخی و سپس یک جوراب پشمی روی آن پا کنید تا احتمال عرق‌کردن پا و رشد قارچ در فضای داخل چکمه كمتر شود.

- اگر داخل چکمه خیس شد، حتما آن را برای خشک‌شدن در معرض هوای آزاد قرار دهید. با این کار، امکان رشد قارچ‌های پوستی و عوامل عفونی داخل چکمه از بین خواهد رفت.

نکته: مهمترین عوارض کفش نامناسب ایجاد فشار روی پا و بروز زخم و خستگی است كه خوشبختانه بسیاری از عوارض ایجاد شده برگشت پذیر هستند و با تعویض کفش و ارائه درمان مناسب حل می ‌شوند.در بعضی افراد کفش نامناسب عوارض جبران ناپذیری برجای می ‌گذارد مثلاً در بیماران دیابتی که مستعد زخم‌ های پا هستند، شاید عوارض استفاده از کفش نامناسب برگشت ناپذیر باشد.

باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...