رفتن به مطلب

پایان نامه بررسی تهدیدات و ارایه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم


ارسال های توصیه شده

شبکه های موردی شبکه هایی هستند که برای مسیریابی از هیچ عنصر کمکی شبکه ای استفاده نمی کنند. بلکه در این شبکه ها خود گره های شرکت کننده در شبکه وظیفه مسیریابی شبکه را بر عهده دارند. امنیت در شبکه های موردی از وضعیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در این شبکه ها علاوه بر تمامی مشکلات موجود در شبکه های با سیم، با مشکلات امنیتی همچون سادگی شنود و تغییر اطلاعات در حال انتقال، امکان جعل هویت افراد، شرکت نکردن و یا تخریب عملیات مسیریابی، عدم امکان استفاده از زیرساخت های توزیع کلید رمزنگاری و غیره مواجه می شویم یکی از مهمترین موارد امنیتی در شبکه های موردی ارائه یک الگوریتم مسیریابی امن در این شبکه هاست. در چند سال اخیر تلاش زیادی برای ارائه یک الگوریتم مسیریابی امن در شبکه های موردی انجام شده است از این میان به پروتکلهای ARAN ، SAODV ، SRP ، Ariadne ، SEAD و غیره اشاره کرد. ولی هرکدام از آنها دارای مشکلات خاص مربوط به خود می باشند و همچنان کمبود یک الگوریتم که هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ کارایی شبکه در حد قابل قبولی باشد احساس می شود.

شبکه های متحرک موردی (MANETs) در هر دو پژوهش کشوری و نظامی خیلی مهم است زیرا امکان برقراری ارتباط در هر شرایطی می باشد. مثال های عملیات جستجو و امداد، پیشروی نظامی در محیط دشمن و انواع مختلف پلیس. موضوع چگونگی یک فضای بحرانی در مسیر بسته خصوصیات این شبکه ها در نظر گرفته می شود. گره های فعال همان مسیریابها در یک محیط بدون زیربنای ثابت گره های متحرکی هستند شبکه های بی سیم به طور متوسط از لحاظ داشتن محدودیت با شبکه های با سیم مقایسه شده و پروتکل های مسیریابی موجود مورد استفاده قرار گرفته و در آخر نمی تواند بدون تغییر باشد. در تمام سال های اخیر تعداد پروتکل های مسیریابی مطرح شده و حل شدن در رابطه با مسیریابی توسعه یافته در MANET ها می باشد.

 

نویسنده: کاوه محمدی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: prozhe.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...