رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 114
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

این هم شکل سوم...یک سوال: در ورژن 12 پگونه می توان قطر نازل رو تغییر داد؟modify من فقط تغییر ارتفاع رو میبینم.

 

8y1ag3ufs01g80ybye9d.png

لینک به دیدگاه
این هم تمرین دوم...

فقط چون با ورژن 12 کار میکنم در مسیر position->Explicity گزینه ppoint رو پیدا نکردم؟

 

 

این هم شکل سوم...یک سوال: در ورژن 12 پگونه می توان قطر نازل رو تغییر داد؟modify من فقط تغییر ارتفاع رو میبینم.

 

 

سلام ، خيلي خوبه ، همينطور ادامه بديد.

متاسفانه من ورژن 12 رو نداشتم ، تازه دانلود كردم ببينم چطوري هستش.

اما ppoint , pline, origin اساس primitive ها و structure ها هستن ،‌ بعيد مي دونم حذف شده باشن،

شايد مكانشون تغيير كرده باشن.

شما ميتونيد از قسمت connect > primitive هم براي اتصال تجهيزات به همديگه استفاده كنيد.

قطر و ارتفاع Dish را هم مي تونيد از اين فرمول كمك بگيريد:

Knuckle radius ) = 0.17 * Diameter )شعاع

Height = 0.25 * Diameter

روابط به صورت تجربي هستند.

در مورد نازل هم بايد آيتم nozzle specifiction رو پيدا كنيد .حالا من اگه بتونم اين ورژن رو كرك كنم بهتر مي تونم كمكتون كنم.

ppoint , pline , origin كه مي دونيد چي هستند؟

 

من ورژن 12 رو از اين وبلاگ كه گفته بودين دانلود كردم topsoftz.blogfa.com

ولي نتونستم كرك كنم ، شما از همين سايت دانلود كرديد ؟ روش نصب رو توضيح نداده يا مطلبش رو حذف كرده

اگه از همين استفاده ميكنيد، در كرك كردن نرم افزار من رو راهنمايي كنيد ممنون ميشم.

لینک به دیدگاه
سلام ، خيلي خوبه ، همينطور ادامه بديد.

متاسفانه من ورژن 12 رو نداشتم ، تازه دانلود كردم ببينم چطوري هستش.

اما ppoint , pline, origin اساس primitive ها و structure ها هستن ،‌ بعيد مي دونم حذف شده باشن،

شايد مكانشون تغيير كرده باشن.

شما ميتونيد از قسمت connect > primitive هم براي اتصال تجهيزات به همديگه استفاده كنيد.

قطر و ارتفاع Dish را هم مي تونيد از اين فرمول كمك بگيريد:

Knuckle radius ) = 0.17 * Diameter )شعاع

Height = 0.25 * Diameter

روابط به صورت تجربي هستند.

در مورد نازل هم بايد آيتم nozzle specifiction رو پيدا كنيد .حالا من اگه بتونم اين ورژن رو كرك كنم بهتر مي تونم كمكتون كنم.

ppoint , pline , origin كه مي دونيد چي هستند؟

 

من ورژن 12 رو از اين وبلاگ كه گفته بودين دانلود كردم topsoftz.blogfa.com

ولي نتونستم كرك كنم ، شما از همين سايت دانلود كرديد ؟ روش نصب رو توضيح نداده يا مطلبش رو حذف كرده

اگه از همين استفاده ميكنيد، در كرك كردن نرم افزار من رو راهنمايي كنيد ممنون ميشم.

این اصطلاحاتی رو که فرمودید اگر بیشتر توضیح بدید..ممنون میشم(ppoint , pline , origin)

چک کردم...در فایل pdf آموزش نصب نرم افزار کامل مراحل نصب را توضیح داده هست...اگر پیدا نکردید بفرمایید تا زمانیکه سرعت نتم خوب است، بارگذاری کنم.

لینک به دیدگاه
این اصطلاحاتی رو که فرمودید اگر بیشتر توضیح بدید..ممنون میشم(ppoint , pline , origin)

چک کردم...در فایل pdf آموزش نصب نرم افزار کامل مراحل نصب را توضیح داده هست...اگر پیدا نکردید بفرمایید تا زمانیکه سرعت نتم خوب است، بارگذاری کنم.

 

چيزي كه من دانلود كردم فايل pdf توش نداشت ، اگه امكانش هست لطفا آپلود كنيد.

منم متن توضيح اصطلاحات رو آماده ميكنم براي پست دادن :a030:

لینک به دیدگاه

point ها مجموعه اي از نقاطي هستند كه در نقاط خاصي (مركز حجم‌، مركز سطح و ...) از احجام اوليه قرار دارند

 

و ما مي توانيم براي موارد مختلف كارمون مثل : اندازه گرفتن (measure)‌ يا جا به جا كردن (explicit) و ... ازشون

 

استفاده كنيم،هر كدوم از primitive ها تعدادي از اين p-point ها دارند كه با كليك كردن روي primitive مي توان

 

مشاهدشون كرد.يكي از اين p-point ها حكم نقطه origin ( نقطه مركزي ) را براي حجم دارد، محور هاي مختصات

 

روي نقطه origin احجام سوار ميشوند.به عنوان مثال وقتي شما در حال مدل كردن يك سيلندر هستيد ، مختصاتي

 

كه در زمان مدل كردن به E,N,U ميدهيد در واقع براي نقطه origin تنظيم ميشه ، كه در مورد سيلندر اين نقطه در

 

وسط سيلندر قرار داره.همينطور در فيلمي كه من تهيه كردم اگه دقت كرده باشيد از p-point براي جابه جا كردن

 

Dish كمك گرفتم.

 

p-line هم در واقع خطوطي هستش كه در اطراف يه تير يا ستون مشاهده خواهيد كرد ،‌به اون خطوطp-line گفته

 

ميشه و كاري دقيقا مشابه p-point هارو براي ما انجام ميده.من زماني كه خودم تنهايي داشتم كار ميكردم يادمه

 

چقدر با اينا سرو كله زدم ، تو مطالب مختلف ميديدم ميگفتن p-point T pline ، اما متوجه نميشدم چي ميگن

 

:ws3: يادش بخير.

 

محل p-point ها و origin چندتا از احجام :

 

 

 

 

 

aa.JPG

لینک به دیدگاه
این هم تمرین دوم...

فقط چون با ورژن 12 کار میکنم در مسیر position->Explicity گزینه ppoint رو پیدا نکردم؟

 

 

این هم شکل سوم...یک سوال: در ورژن 12 پگونه می توان قطر نازل رو تغییر داد؟modify من فقط تغییر ارتفاع رو میبینم.

 

 

بالاخره تونستم اين ورژن 12 رو نصب كنم ، اونم از يه سايت روسي دانلودش كردم ، تا نصب شد.

 

در مورد سوالي كه گفتيد p-point‌رو پيدا نكردين ، فكر كنم با اين خاطر باشه كه شما از پنجره member

 

روي Equipment قرار داريد به همين خاطر وقتي ميريد Explicit كنيد فقط Origin رو نمايش ميده.

 

اگه روي primitive كه مي خواهيد منتقلش كنيد قرار بگيريد مشكلتون حل خواهد شد و نقطه p-point رو هم

 

خواهيد ديد.

 

در مورد نازل هم بايد از مسير Modify > Nozzle Specification اقدام كنيد براي ايجاد تغييرات روي نازلتون.

 

 

 

sa_4.jpg

 

 

تا الان بايد بحت Equipment ها رو تموم ميكرديد ها :w16:

 

حالا من با طرح سوال مي خوام ذهن شما رو به چالش بكشم ،

 

سوال اول :

 

به چند طريق توانايي مدل كردن Equipment ها رو داريم و هر كدام از اين روش ها چه تفاوت هايي با همديگه دارند ؟اين يك سوال خيلي جالبي هستش.

لینک به دیدگاه

تا الان بايد بحت Equipment ها رو تموم ميكرديد ها :w16:

 

حالا من با طرح سوال مي خوام ذهن شما رو به چالش بكشم ،

 

سوال اول :

 

به چند طريق توانايي مدل كردن Equipment ها رو داريم و هر كدام از اين روش ها چه تفاوت هايي با همديگه دارند ؟اين يك سوال خيلي جالبي هستش.

بله امروز کمی با structure ها کار کردیم.:w16:

 

دو طریق:primitive و استانداردها...

خب استانداردها یک سری از تجهیزات استاندارد را در خود دارند در حقیقتت انها هم از primitive ساخته شده اند ولی چون استفاده از آنها بسیار رایج است بصورت یکپارچه با هم قرار گرفته اند. اما در primitive ما تک تک بخش های یک تجهیز را طراحی میکنیم.:ws52:

لینک به دیدگاه
بله امروز کمی با structure ها کار کردیم.:w16:

 

دو طریق:primitive و استانداردها...

خب استانداردها یک سری از تجهیزات استاندارد را در خود دارند در حقیقتت انها هم از primitive ساخته شده اند ولی چون استفاده از آنها بسیار رایج است بصورت یکپارچه با هم قرار گرفته اند. اما در primitive ما تک تک بخش های یک تجهیز را طراحی میکنیم.:ws52:

 

درسته ،‌ حالا به چند روش ميشه Equipment به روش استاندارد ساخت ؟

تفاوتشون با هم چيه ؟

لینک به دیدگاه
درسته ،‌ حالا به چند روش ميشه Equipment به روش استاندارد ساخت ؟

تفاوتشون با هم چيه ؟

به شیوه استاندارد و پیشرفته و یک روش دیگه که نمیدونم چیه...زیاد در مورد اطلاعات ندارم ..اگر شما توضیح بفرمایید ممنون میشم.:icon_gol:

 

میشه در مورد ساختن یک پروفیل و تنظیمات آن و قرار دادن Ruleبرای آن توضیحاتی قرار بدید:icon_pf (34):متشکرم.

لینک به دیدگاه
به شیوه استاندارد و پیشرفته و یک روش دیگه که نمیدونم چیه...زیاد در مورد اطلاعات ندارم ..اگر شما توضیح بفرمایید ممنون میشم.:icon_gol:

 

میشه در مورد ساختن یک پروفیل و تنظیمات آن و قرار دادن Ruleبرای آن توضیحاتی قرار بدید:icon_pf (34):متشکرم.

 

به سه طريق ميشه Equipment مدل كرد:

 

1- روش primitive

 

2- استاندارد

 

3- استاندارد از مسير utility

 

روش استاندارد معمولي كه از مسير Creat>Standard قابل دسترسي است يكسري ويژگي هايي داره.

 

تجهيزي كه به اين روش مدل ميشه داخل صفحه Member به شكل TMPL ديده ميشه و شما در حالت عادي

 

نمي توانيد هيچ primitive ديگه اي به زير مجموعه اين TMPL اضافه كنيد و هم اينكه شما نميتونيد يكي از

 

primitiveهاي اين TMPLرو در حالت عادي حذف كنيد ، خودتون امتحان كنيد با پيغام:

 

Element TMPLATE 1 of Equipment ... of zone of site of word ... is locked

 

مواجه خواهيد شد ،

 

كه در اين صورت شما براي رفع اين پيغام خطا مي تونيد به طريق زيراقدام كنيد :

 

از مسير modify>lock بريد و وقتي روي TMPL از Member هستيد از منوي كر كره اي UNlOCK رو انتخاب كنيد

 

مسئله ديگه اين هستش كه نمي تونيد نقطه origine اين equipment هارو تغيير بديد ، اگه بخوايد تغيير بديد با

 

پيغام خطاي : Origin Cannot be modified for template based equipment

مواجه خواهيد شد ،‌كه ديگه شرمنده اين ارور رو نميتونيد bypass كنيد :icon_pf (34)::ws3:

 

اما اگه به روش Utitlity > Equipment كه اون هم يك سري Equipment آماده داره چيزي مدل كرديد ،اين روش

 

ديگه مشكلات روش Standard رو نداره و به راحتي ميتونيد به انجام تغييراتي مثل

 

add primitive , change origin point بپردازيد.

 

اين مطالب رو در خيلي از كلاس ها اشاره اي بهش نمي كنند .

 

 

err0r.jpg

 

در مورد ساختن پروفيل و كلا بحث Structure خيلي طولاني هستش ، هرچقدر كه من داخلش شدم ديدم هنوزم

 

كلي ريزه كاري داره ، اما راجع به ساختن تير وستون كجاش مشكل داريد ؟ بايد يك فيلم هم راجع به structure

 

براتون تهيه كنم.بحث Structure به قدري طولاني هستش كه بعضي شركت ها آگهي ميدن PDMS كار ميخوان

 

و اونم فقط مسلط به Structure . در مورد قرار دادن Rule درست متوجه منظورتون نشدم ؟

لینک به دیدگاه
در مورد ساختن پروفيل و كلا بحث Structure خيلي طولاني هستش ، هرچقدر كه من داخلش شدم ديدم هنوزم

 

كلي ريزه كاري داره ، اما راجع به ساختن تير وستون كجاش مشكل داريد ؟ بايد يك فيلم هم راجع به structure

 

براتون تهيه كنم.بحث Structure به قدري طولاني هستش كه بعضي شركت ها آگهي ميدن PDMS كار ميخوان

 

و اونم فقط مسلط به Structure . در مورد قرار دادن Rule درست متوجه منظورتون نشدم ؟

ممنون توضیحات مفیدی بود:icon_gol::w16:

انتخاب نوع پروفیل و تنظیم مشخصات آن ...تنظیم قوانین که برای structure میزاریم...مثلا یک بخش هایی رو غیر فعال میکنیم...مثلا فقط بر روی TOPبتونیم فعالیت کنیم:ws52:

لینک به دیدگاه

با سلام مجدد و عذر خواهي بابت غيبت چند روزه ، چون درگير دانشگاه بودم نشد به درستي به انجام وظيفه بپردازم :icon_redface:

 

خوب درمورد structure ، بايد بگم كه قبل از شروع به كار مدل كردن structure بهتر هستش كه ما يك سري تنظيماتي

 

انجام بديم ، اول اين كه قسمت مربوط به Section Specification رو اگه تنظيم كنيم به ما كمك ميكنه كه سريعتر به كار مدلينگ

 

بپردازيم ، اگه اون بخش رو تنظيم نكنيم مجبور هستيم كه به طور مداوم و تك تك از قسمت Modify > Section اقدام

 

به انتخااب نوع پروفيلمون كنيم .در داخل صفحه Section specification مي توان تنظيماتي رو هم براي Pline انجام داد

 

از قبيل justification كه مربوط به مدلينگ ستون مي باشه ، چون تير كه به صورت عمودي مدل ميشود و نيازي به ايجاد

 

تغييرات ندارد، هر پروفيل تعدادي P-line داره كه شما با تنظيم كردن justification عملا به نرم افزار دستور ميديد كه هميشه

 

بر چه اساسي ستون ها رو مدل كنه ، كه فكر كنم از بين تمام option هاي مختلفي كه داره بيشتر نوع TOP =Top Of Steel

 

استفاده بشود.انواع مختلف حالات Jusctification :

 

Pline.jpg

 

 

قسمت Joint و Member Line رو خودمم هم هرچه باهاشون كلنجار رفتم متوجه نشدم كارشون چي هست ، اگه شما

 

متوجه شديد ما رو هم در جريان بذاريد ثواب داره :ws3:

 

قسمت دوم كه بايد تنظيم بشه Section Storage Area مي باشه كه به ما كمك ميكنه كه تمام Section ها رو در يك FRMWRk

 

خاص ذخيره كنه ،و اگه زماني روي Site و يا Zone يا هرجايي ديگه رو CE كرده بوديم ديگه پيغام خطاي عدم رعايت سلسله مراتب رو نميده .

 

مورد سوم كه هميشه بايد رعايت بشه تنظيم قوانين Pline هستش كه از قسمت Setting>Pick filters>Plines

 

قابل دسترسي مي باشد كه بايد Normal رو انتخاب كنيم ،‌تفاوت انتخاب و عدم انتخاب اين گزينه رو در عكس پايين مي توانيد ببينيد:

 

untitled_5.jpg

 

تمام مطالبي كه در بالا گفته شد به همراه كمي توضيحات در مورد Modify كردن پروفيل ها رو در فيلم زير هم

 

مي توانيد ببينيد . محتويات فيلم :

 

1.1 ) Creating Sections

1.2 ) Initial Settings

1.3 ) Plines Setting

1.4 ) Modifying Sections

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

انشالله در ادامه در مورد position Form با هم بحث مي كنيم ، چون اين صفحه خيلي پركاربرد هستش در بحث Structure .

 

اميدوارم مفيد باشه .

لینک به دیدگاه

برای تنظیمات تیر همانگونه که در فیلم هم نمایش داده شد از طریق Set defult profile speceification فقط کافیه یکبار تیر رو تنظیم کنیم ولی من نمیتونم و هر سری باید از نو به قسمت modify برم و تیر رو تعریف کنم.sigh.gif

 

yu6d7ty0jvdejgnnl2h9.png

لینک به دیدگاه
اگر پایه یک تیر رو مانند شکل مقابل از بین ببریم چجوری میشه دو تیر رو بهم متصل کرد؟

 

شرمنده بابت تاخير ، 6 روز سر نزدم ؟ :w58: زمان مثل باد در حال گذشتن هستش ، هوا يكم سرد شده اينترنت من هم

بجوري سرما خورده :ws3: ويندوز هم عوض كردم كه متنفرم از اين كار ، فقط 2 روز دارم نرم افزار هارو نصب ميكنم و

cache firefox رو منتقل كنم و... تا bookmarks va history از بين نره ، خلاصه داستاني شد واسه ما .

بگذريم ، كارتون خيلي خوبه ، فقط اينكه شما Pick filter رو تنطيم نميكنيد ؟

بعد اين سوالتون يكم گنگه ، الان مدل شما اينطوري ميخواد باشه ؟ اين چه كاريه خب :D حتما بايد پايه بذاريد، اما براي

جدا كردن و چسباندن دو تير مي تونيد از Modifty > Section > Split + Merg كمك بگيريد.

در مورد Position Form كه اشاره كردم ، حالت هاي مختلفش رو امتحان كرديد ؟ سوالي براتون پيش نيومد؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...