سیندخت 18786 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۱ :icon_razz:خودت شروع کردی خوب؟!!!! چرا کثیفه؟ از نظر اخلاقیات گفتم و البته نظرم قطعی نبود اما در اکثر موارد این طور فکر میکنم چون توی این حرفه رمز موفقیتش و این که نسبت به رقیب و حریف جایگاه سر تری داشتی باشی، استفاده از " زبان و چرب زبانی" هست خیلی از موارد دروغ جای خودش رو به صداقت میده برای بهتر جا کردن محصول و ترغیب مشتری به خرید.....ممکنه در طولانی مدت گاهی مشتری خودش متوجه این قضیه از روی کیفیت بشه، اما این اشتباه اول رو توجیه نمیکنه و همچنین این که گاهی بازاریاب ها به طور غیر مستقیم روی افراد کار میکنن و به شیوه ای کاملا حرفه ای اون ها رو ترغیب به خرید کالاشون میکنن. کارهایی که به نحوی اجبار غیر مستقیم به حساب میاد و اگر در کار نبود مشتری چون اصلا نیازی به محصول نداشته اون رو خریداری نمیکرده! به عنوان مثال Murphy و Lacszniak مجموعه سئوالات زیر را برای ارزیابی اخلاقی بودن فعالیت های بازاریابی به کار می برند : - آیا این اقدام قانون را نقض می کند ؟ ( قسمت قانونی ) - آیا این اقدام مخالف تعهدات اخلاقی پذیرفته شده توسط اکثریت جامعه است ؟ ( تست ویژه تعهدات ) - آیا نیت ضرر رساندن از انجام این کار وجود دارد ؟ ( تست انگیزه ) - آیا احتمال دارد که در نتیجه این اقدام خسارت قابل توجهی به مردم یا سازمان ها وارد شود؟( تست نتایج ) - آیا جایگزین رضایت بخشی برای این اقدام وجود دارد که منافعی هم اندازه یا بیشتر از آن برای گروه های متاثر از اقدام داشته باشد ؟ ( تست بهره مندی ) - آیا این اقدام موجب تجاوز به حق دارایی ، حق تحریم خصوصی یا حقوق سلب ناشدنی مصرف کننده میشود ؟ ( تست حقوق ) - آیا این اقدام باعث کاهش ثروت فرد یا گروهی خواهد شد ؟ آیا این فرد یا گروه جزء قشر محروم جامعه است ؟ ( تست انصاف ) پاسخ مثبت به هریک از پرسش های فوق میتواند موجب غیر اخلاقی ارزیابی شدن تصمیم و لزوم تجدید نظر در آن میشود . 3 لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ ممنون مهرداد خان... لطف دارین...متخصص که نه ولی تا جایی که بتونم در خدمت دوستان خواهم بود... شما خودتون استاد بلامنازع هستین 3 لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ تو تاپیک خودت اسپم میکنی؟ خجالت نمیکشی؟ گیرنده سالمه....مشکل از فرستندست!! به نظرم بازاریابی جزو شغل های کثیف محسوب میشه خیلی سخت و تو شرایط خاص میشه سالم موند تو این شغل بازار یابی یک دانش ، هنر و تخصصه ، تو متاسفانه بازاریابی ایرانی مد نظرته ولی در سطح جهانی بازاریابی مثل ایران نیس ، به عنوان مثال کاری که اخیرا همراه اول کرده در زمینه مکالمه رایگان ، این بازار یابی نیس بلکه کلاه برداریه ، این دو مقوله نباید در یک ترازو سنجیده بشن ، در دنیای تجارت بازاریاب های حرفه ای بسیار شفاف عمل میکنند چون هرگونه فریب کاری نتیجه عکس خواهد داشت ، در ضمن رقابتی که در بازار اونها وجود داره از هر گونه موارد غیر اخلاقی جلوگیری میکنه چون ذقبا به شدت حواسشون به عملکرد یکدیگر هست ، ولی در ایران به علت انحصار و همچنین دخالت ارگان های حکومتی بازاریابی مساوی است با فریب مردم 4 لینک به دیدگاه
XMEHRDADX 7514 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ از نظر اخلاقیات گفتم و البته نظرم قطعی نبود اما در اکثر موارد این طور فکر میکنم چون توی این حرفه رمز موفقیتش و این که نسبت به رقیب و حریف جایگاه سر تری داشتی باشی، استفاده از " زبان و چرب زبانی" هست خیلی از موارد دروغ جای خودش رو به صداقت میده برای بهتر جا کردن محصول و ترغیب مشتری به خرید.....ممکنه در طولانی مدت گاهی مشتری خودش متوجه این قضیه از روی کیفیت بشه، اما این اشتباه اول رو توجیه نمیکنه و همچنین این که گاهی بازاریاب ها به طور غیر مستقیم روی افراد کار میکنن و به شیوه ای کاملا حرفه ای اون ها رو ترغیب به خرید کالاشون میکنن. کارهایی که به نحوی اجبار غیر مستقیم به حساب میاد و اگر در کار نبود مشتری چون اصلا نیازی به محصول نداشته اون رو خریداری نمیکرده! 1-پیرو پست اول منظور علم و فن و هنر بازاریابی بود ،نه بازاریابها. 2-کسانی که وصفشونو میگی ،بازاریاب نیستند بلکه فروشنده سیار یا تبلیغاتچی هستند.و تبلیغات بخشی از بازاریابی هستش و تبلیغات کلامی و مصاحبه بخشی از تبلیغات. 3-وجود افراد ناباب و فاسد در بعضی مشاغل دلیل بر فاسد یا ناباب بودن اون علم یا هنر یا فن نیست.مثلا یه پزشک جراح اگر تجارت غیر قانونی کلیه انجام بده،یعنی پزشکی کثیفه؟یا مثلا یه عکاس یا فیلم ساز اگر در حیطه پورنو فعالیت کنن یعنی هنر عکاسی و فیلم سازی کثیفه؟! 4-یکی از تکنیکها و فنونی که در مدیریت بازاریابی فراگیریش لازمه و مهارت درر اون ضروریه"اصول و فنون مذاکره هستش "و این اصول و فنون مذاکره با چرب زبونی و کلاه برداری کاملا فرق داره ،چون پایه و اساس اصول و فنون مذاکره صداقت و منطقه. 5-در همون پست اول گفته شد بقا و پایداری سازمان بستگی به این فن و هنر داره. پس آیا خرد قبول میکنه که سازمانی سود آنی و فروش لحظه ایو فدای آینده و بقائ شرکت کنه؟! 6-یکی از اهداف اصلی سازمانها فروش محصولات و در نتیجه درامد زایی هسستش . در صورتیکه فروش نباشه شرکت محکوم به نابودیه.پس سازمان بایستی بازار مناسب و مشتری برای خودش پیدا کنه.مهمتر از یافتن بازار ،حفظ و نگهداری بازار و مشتریان در شرایط رقابت شدید هستش.برای همین سازمان بایستی علاوه بر ارائه کیفیت مناسب و مورد دلخواه مشتریان،ورای صداقت رفتار کرده و برای مشتری ارزش قائل شده رضایتشونو جلب کنه.سازمان هیچگاه حاضر نیست بازاری را که در محیط رقابتی و به سختی و با سرمایه گذاری زیاد بدست آورده ،به راحتی و با تقلب از دست بده. 7-بازاریابی مبتنی بر واقعیت و کیفیت صورت میگیره ،در غیر اینصورت محصول بزودی توسط بازار و مشتریان شناسایی شده و فروش محکوم به نابودیه.در صورت نبودن صداقت در بازاریابی ،هدف سازمان کلاه برداری هستش و اسسمش میشه کلاه برداری نه بازار یابی. 8-سازمانها به اندازه ای در حفظ بازار و مشتریان اصرار دارن که برا افزایش کیفیت و جلب نظر مشتری دائم در حال ارتقائ کیفیت و توانائیهای محصول هستن(شرکت ژیلت)و بخشی به عنوان تحقیق و توسعه دارن . 9-سازمانها به اندازه ای در حفظ بازار و مشتریانشو ن اصرار دارن که در صورت کوچکترین عیب احتمالی در محصولاتشون ،همه رو پس میگیرن و خسارت میدن. مثل تویوتا. 10- علاوه بر اینها یک اصل تجربی در بازاریابی وجود داره که :هر مشتری راضی ،رضایت خودشو به سه نفر گزارش میده و هر مشتری ناراضی ،نارضایتیشو به ده نفر گزارش میده،بنابراین رسوایی و اشکار شدن تقلب و کلاه برداری بسرعت امکان پذیره که نتیجش از دست دادن بازار و مشتری هستش. خیلی ساده بگم :اگر یک فرد یا گروهی بخوان یک کسب و کار ،هر چقدر هم کوچیک راه اندازی کنن و بخوان این کسب و کار و ادامه بدن ،در صورتی موفق خواهند بود که بارعایت کیفیت مطلوب صداقت رو هم رعایت کنن. مخلص کلام موردیو که گفتی اسمش کلاهبرداریه و بازاریابی نیست. 4 لینک به دیدگاه
XMEHRDADX 7514 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ بازار یابی یک دانش ، هنر و تخصصه ، تو متاسفانه بازاریابی ایرانی مد نظرته ولی در سطح جهانی بازاریابی مثل ایران نیس ، به عنوان مثال کاری که اخیرا همراه اول کرده در زمینه مکالمه رایگان ، این بازار یابی نیس بلکه کلاه برداریه ، این دو مقوله نباید در یک ترازو سنجیده بشن ، در دنیای تجارت بازاریاب های حرفه ای بسیار شفاف عمل میکنند چون هرگونه فریب کاری نتیجه عکس خواهد داشت ، در ضمن رقابتی که در بازار اونها وجود داره از هر گونه موارد غیر اخلاقی جلوگیری میکنه چون ذقبا به شدت حواسشون به عملکرد یکدیگر هست ، ولی در ایران به علت انحصار و همچنین دخالت ارگان های حکومتی بازاریابی مساوی است با فریب مردم ضمن تایید گفته های دوستمون،باید گفت که در کشوری که تولید انحصاری هستش و مخصوصا اگر دست حکومت و قدرت باشه ،عملا بازاریابی معنی نداره و مشتری مجبور به استفاده هستش .و مردم فریبیه. 3 لینک به دیدگاه
Hamid Mehrazin 7043 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ ضمن تایید گفته های دوستمون،باید گفت که در کشوری که تولید انحصاری هستش و مخصوصا اگر دست حکومت و قدرت باشه ،عملا بازاریابی معنی نداره و مشتری مجبور به استفاده هستش .و مردم فریبیه. آخه یکی به من بگه تو بازاری که به جای خصوصی سازی داره دولتی سازی میشه دیگه چه نیازی به تبلیغ هست دیگه هرچی تولید میشه آش کشک خاله مردمه و باید همین محصول را بخرندچه باکیفیت و چه بی کیفیت الآن تو ایران و بازارش شرایط رقابت کامل وجود نداره چرا؟ چون دولت مرتب در اقتصاد دخالت میکنه و همین دخالتها شرایط اقتصادی را بدتر میکنه حتی اگر کم باشه چون یه تصمیم که گرفته میشه ممکنه یه جارا خوب کنه ولی بقیه ضرر میکنند الآن نمیدونم کسی جی پی آر اس همراه اول را استفاده میکنه یانه؟ من اصلا استفاده خاصی ازش نکردم یه چندبار رفتم تو ایمیلم که باز نکرد بعد تو صورتحساب 5000فقط اینترنت داشتم شده فقط کلاه برداری به نظرشما بازاریابی نوین که به عنوان یه رشته تخصصی مطرح میشه درکجای ایران انجام میشه و درکل اصلا جا داره؟ مسلمه که جواب منفی است الآن خودروسازها محصول تولید میکنند الآن پراید چی داره که الآن قیمتش حدود10 میلیونه وقتی به مشتری اهمیت داده نمیشه که مثلا امنیتشون تامین بشه که یکی از الفباهای بازاریابی است دیگه انتظار اجرای بازاریابی به معنای حقیقی نباید باشد مرسی 3 لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مهر، ۱۳۹۱ ضمن تایید گفته های دوستمون،باید گفت که در کشوری که تولید انحصاری هستش و مخصوصا اگر دست حکومت و قدرت باشه ،عملا بازاریابی معنی نداره و مشتری مجبور به استفاده هستش .و مردم فریبیه. خب عملا بازاریابی خودش یه فریب میشه برای اینکه مردم رو متقاعد کنن که رقابت وجود داره 3 لینک به دیدگاه
Hamid Mehrazin 7043 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مهر، ۱۳۹۱ خب عملا بازاریابی خودش یه فریب میشه برای اینکه مردم رو متقاعد کنن که رقابت وجود داره من میگم اصلا بازاریابی درایران وجود خارجی نداره شما نگاه کن تا چند سال پیش مخابرات سلطان بود تو تلفن همراه باچه تعرفه ها و خدمات محدود ولی تا اپراتور دوم اومد مخابرات دید الآن بازارش صفرمیشه اومد تو بازی و خدماتش را بیشتر کرد گرچه که باز داره کم میاره منظورم از این حرف این بود تو این عرصه رقابت بود و اپراتورها واسه بازار بالقوه رقابت کردند ولی آیا تو مثلا خودروسازها رقابت وجود داره؟ 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده