رفتن به مطلب

داستان خلق گوشی گلکسی siii از زبان تیم طراح سامسونگ


a_gadget

ارسال های توصیه شده

7183d1ac9023a88231141db68b1cff02_XL.jpg

کمپانی سامسونگ ویدئویی را منتشر کرده که در آن با طراحان اصلی خود در مورد ایده طراحی گلکسی اس ۳ مصاحبه شده است. در بسیاری از بخش‌های این ویدئو در می‌یابیم که سامسونگی‌ها با الهام از عناصر طبیعت اجزای سخت افزاری و نرم افزاری گوشی گلکسی SIII را طراحی کرده است

 

 

به تازگی شرکت سامسونگ ویدئویی را با عنوان «داستان طراحی گلکسی SIII» منتشر کرده است که در آن به تاریخچه طراحی و توسعه جدیدترین گوشی هوشمند این کمپانی پرداخته شده است. تیم طراح این شرکت به‌اندازه همتایان خود در شرکت اپل (که هر از گاهی برای‌ ترغیب مشتریان به خرید محصولات به روی صحنه می‌آیند) شهره خاص و عام نیستند.

galaxy-s3-design-nature-ux-1.jpg

در این فایل تصویری با طراحان گوناگونی در سامسونگ مصاحبه می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به جی یو آن وانگ (Jeeyeun Wang) اشاره کرد که هفته گذشته به عنوان یکی از شاهدان به دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ احضار شد. او کسی است که جزئیات بیشتری پیرامون نحوه شکل‌گیری گوشی گلکسی SIII در اختیارمان قرار داده است.

 

 

در بسیاری از بخش‌های این ویدئو در می‌یابیم که سامسونگی‌ها با الهام از عناصر طبیعت اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Galaxy S III را مهیا کرده‌اند. در روند تهیه و آماده‌سازی این گوشی چهره شاخصی چون جیکوب لی نیز حضوری جدی داشته است. او در این مصاحبه ابراز می‌دارد که سامسونگ «به دنبال مدلی احساسی‌تر و مقاوم‌تر بوده که بتواند ارتباط خوبی با مشتریان نهایی برقرار نماید.» از سویی دیگر‌هانگیل سانگ (Hangil Song) با استادی هر چه تمام‌تر توانسته این رویکرد را در طراحی سخت افزار این گوشی به نمایش بگذارد:

 

 

اغلب طراحان صنعتی محصولات سامسونگ به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند تا به درک و بینش جدیدی دست پیدا کنند و از الهامات قلبی خود بتوانند در این راستا بهره ببرند. در ساحل مارینا بی سندز سنگاپور از‌هارمونی فوق العاده زمین و آسمان انگشت تحیر گزیدم. دوست داشتم تا حس فروغلطیدن قطرات آب را در گالکسی SIII شبیه سازی نمایم. در طول این سفر زمان زیادی را صرف تماشای طبیعت و تفکر پیرامون چگونگی بازتولید آن در این گوشی نمودم.

این ویدئو که بیشتر حاوی مفاهیم کلی درباره گوشی فوق است، کمتر به جزئیات فنی مربوط به تولید می‌پردازد، اما رازگشائی‌هایی نیز در این رابطه دارد. برخی از «تکنیک‌های پیش بینی نشده تولید» که مورد استفاده سامسونگی‌ها قرار گرفته است عبارتند از طراحی دستی خطوط که فراهم آورنده حس طبیعی بیشتری است.

 

 

لینک ویدئو

 

 

از طرف دیگر، آنها با استفاده از لایه‌های چندگانه‌ای که در سطح صفحه نمایش گوشی کار گذاشته‌اند، این امکان را فراهم آورده‌اند که در هر زاویه‌ای بتوان از زیبائی‌های گوشی لذت برد. جانگهیوک ایم (JunghyuckIm)، یکی از طراحان این محصول ابراز می‌دارد که:

 

 

موفق شدیم با‌ ترکیب انحناهای طبیعی در لبه‌های کار و بهره از صفحه ال سی دی مناسب، به طراحی خاصی نائل آییم که حس فشردگی و طبیعی را در نگهداری گوشی با هم دارد. برای نیل به این مهم نیز نمونه‌های بسیاری را تولید کرده ایم تا سرانجام به چنین طرحی برسیم.

قابلیت‌های طبیعی UX در سامسونگ شامل طراحی صوتی با بهره از نواهای طبیعی است. در حالی که این خصوصیت مورد توجه بسیاری از کاربران نیست، طراحان سنگ تمام گذاشته‌اند و به «نهایت صدای طبیعی» دست پیدا کرده‌اند. یکی از مشهودترین نمونه‌های آن صدای فروافتادن قطره آب است که در واقع از‌انداختن قطره آب در یک فنجان آب پرتقال بدست آمده است. جالب اینکه پیش از آن نیز نمونه‌های دیگری چون شیر و ماست مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که نتیجه حاصله قابل قبول نبود. در عین حال جی یو آن وانگ (Jeeyeun Wang) که به طراحی UX مشغول بوده، اذعان می‌دارد:

 

 

از آنجا که صفحه قفل نشده در اغلب اوقات در برابر چشمان کاربران خودنمایی می‌کند، قصد داشتیم تا تصویر خوب و به یادماندنی از آن ایجاد نماییم به نحوی که بتواند به دنیای تصورات آنها رسوخ نماید. برای نمونه احساس حالاتی چون لمس کردن چمنزار، راه رفتن بر روی ابرها یا خوردن نسیم خنک در هنگام دوچرخه سواری به صورت از جمله مواردی بود که در ذهن داشتیم. تمام کوشش‌هایمان برای ایجاد «ارتباط اولیه» تاثیرگذاری بود که به مرور در ذهن و روح کاربر نفوذ می‌نماید.

علی رغم شیفتگی اینجانب نسبت به طراحی صنعتی گوشی سامسونک گلکسی SIII، این کمپانی بسیار به این محصول تازه خود می‌بالد و آن را «آغازی نو برای صنعت تولید گوشی‌های هوشمند» می‌داند. جای هیچ شکی نیست که شنیدن مطالبی پیرامون نحوه تولید چنین محصولاتی از زبان دست‌اندرکاران آن خالی از لطف نیست، روندی که امید می‌رود در آینده نیز تکرار شده و جزئیات فنی بیشتری را در اختیار مخاطب قرار دهد.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...