رفتن به مطلب

تاثیر رنگ در دکوراسیون


ارسال های توصیه شده

رنگ قهوه ای در دکوراسیون

 

0.934663001307176182_parsnaz_ir.jpg

 

قهو‌ه‌ای هیچ وقت از مد نمی‌افتد. زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این که در کنار صورتی چرک قرار بگیرد یا زرد و سفید ظاهر متفاوتی پیدا می‌کند. قهوه‌ای در ترکیب با این رنگ‌ها سرگرم‌کننده است و ثبات را می‌رساند.حتی اگر عده‌ای از این رنگ خوششان نیاید، افراد زیادی هستند که بارونی چرم بلند قهوه‌ای می‌پوشند یا صندلی ناهارخوری چرمی دارند. اکثر چوب‌ها رنگ قهوه‌ای را خوب به خود می‌گیرند. رنگ طبیعی قهوه‌ای به خصوص اگر مایل به کارامل باشد و نیز قهوه‌ای کنار صورتی چرک خیره‌کننده خواهد بود. رنگ قهوه‌ای گرمی، آسایش، خونسردی، ایمنی، اطمینان، پایداری،همزمان‌بودن، در‌ برداشتن و خاکی بودن را می‌رساند. قهوه‌ای نشانه زمین، طبیعت خاکی، هوش، فشردگی، استحکام، غنی بودن، آرامش و محافظه کار بودن است.قهو‌ه‌ای هیچ وقت از مد نمی‌افتد. زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این که در کنار صورتی چرک قرار بگیرد یا زرد و سفید ظاهر متفاوتی پیدا می‌کند. قهوه‌ای در ترکیب با این رنگ‌ها سرگرم‌کننده است و ثبات را می‌رساند. حتی اگر عده‌ای از این رنگ خوششان نیاید، افراد زیادی هستند که بارونی چرم بلند قهوه‌ای می‌پوشند یا صندلی ناهارخوری چرمی دارند. اکثر چوب‌ها رنگ قهوه‌ای را خوب به خود می‌گیرند. رنگ طبیعی قهوه‌ای به خصوص اگر مایل به کارامل باشد و نیز قهوه‌ای کنار صورتی چرک خیره‌کننده خواهد بود. رنگ قهوه‌ای گرمی، آسایش، خونسردی، ایمنی، اطمینان، پایداری، همزمان‌بودن، در‌ برداشتن و خاکی بودن را می‌رساند. قهوه‌ای نشانه زمین، طبیعت خاکی، هوش، فشردگی، استحکام، غنی بودن، آرامش و محافظه کار بودن است.

رنگ مشکی در دکوراسیون

0.180749001307176185_parsnaz_ir.jpg

 

ژاپنی‌ها اغلب از آن استفاده می‌کنند، روی آن را لاک الکل می‌زنند و در ترکیب با قرمز جلوه خاصی به فضای مورد نظر می‌دهند. اگر بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید، از مشکی مات استفاده کنید.

مشکی به دلیل خنثی‌بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. دیوارهای زرد و مشکی شما را به یاد وز وز زنبور عسل می‌اندازد. مشکی با رنگ‌های متالیک طلایی، نقره‌ای، مسی و برنج جلوه‌ای فوق‌العاده دارد. اغلب در نازک‌کاری‌ها برای ایجاد ظرافت استفاده می‌شود.

یک نیمکت که روی آن گرانیت مشکی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. مشکی رنگ خوبی برای کف‌پوش است. رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت کاشی یا موزاییک مناسب کف سرویس‌های بهداشتی است چون با کنتراست یا تضادی که ایجاد می‌کند فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

مشکی به تنهایی به عنوان رنگ‌ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته و مرعوب می‌کند. اما برای اهمیت دادن و تاکید یک طرح، در زمینه‌های رنگی به کار می‌رود. غالبا در چراغ‌ها، دستگیره‌های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح‌های اطراف خود را به خوبی جلوه می‌دهد، استفاده می‌شود. رنگ مشکی نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.مشکی دراماتیک است در عین حال گرانی، زیبایی، لاغری، دنیوی و خنثی بودن را القا می‌کند.

رنگ مشکی نشان‌دهنده سوگواری، بیماری، تاریکی، پیچیدگی، سردی، دوری، خستگی و راز است و برای ایجاد ترس، وحشت و تهدید هم به کار می‌رود.

رنگ نارنجی در دکوراسیون

خاصیت ضد افسردگی آن کج‌خلقی و زود‌رنجی را کم می‌کند. روانشناسی رنگ و عکس‌العمل ما نسبت به آن‌ها پیچیده است. کمی تغییر در یک رنگ تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

اگرچه تحقیقات علمی زیادی در مورد تشخیص این تفاوت‌های اندک انجام نشده است، اما می‌دانیم بدن ما در طول زمان به محرک‌های جدید پاسخ‌های متفاوتی می‌دهد. با آن که روانشناسی رنگ قدمتی دیرینه دارد و فیثاغورس از سالن‌های رنگ‌ برای درمان در چین قدیم، مصر باستان و هند استفاده می‌کرد، دانش و درک ما در این مورد هنوز خیلی جوان است و برای تکمیل نیاز به تجربه بسیار دارد.

آشنایی با تاثیر رنگ‌ها و استفاده از آن‌ در جای مناسب یکی از اصلی‌ترین نکات در دکوراسیون داخلی است. از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند.

با آن که نارنجی رنگی شاد و سرگرم‌کننده است اما اغلب از به کار بردن آن به دلیل روشن و براق بودنش غفلت می‌کنیم. اگر هلو و برگ زردآلو را که ته رنگی از نارنجی است در نظر بگیرید، در طرح‌های خود زیادتر از آن استفاده خواهید کرد.

نارنجی در کلاس‌های درس یا مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند، رفتارهای اجتماعی را ارتقاء می‌دهد. نارنجی برای تشدید رنگ‌ها فوق‌العاده ‌است.

در یک طرح یکنواخت و کسل‌کننده کافیست چند کوسن نارنجی کم‌رنگ را جاهای مختلف قرار دهید و فضا را روشن کنید یا چند گل نارنجی را داخل گلدان گذاشته، روحی تازه به اتاق دهید.

رنگ بنفش در دکوراسیون

0.300362001307176186_parsnaz_ir.jpg

با آن که بنفش رنگ باشکوهی است، در دکوراسیون داخلی کمتر دیده شده، بیشتر به شکل کم‌رنگ یا یاسی به کار می‌رود بنفش به خاطر ملایم و آرام‌بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است.

بنفش رنگ خلاقی است و در محیط‌های کار و آموزش کارایی زیادی دارد. اگر در کنار زرد قرار بگیرد، جلوه خاصی داشته، حس قوی‌ای ایجاد می‌کند. استفاده از آن به عنوان پارچه مبلمان ناهارخوری هم خیره‌کننده است.بنفش موزون، آرام‌بخش، سلطنتی و باشکوه بوده، باعث کاهش فشار خون، کم کردن ترشح غدد بسیار فعال می‌شود.

ظرافت، رویای روزانه، معنویات و وقار را القا می‌کند. به ایجاد صلح و آرامش، برتری، ملایمت، احترام و کاهش سروصدا کمکمی‌نماید.گفتگوی ذهنی و فلسفی را به دنبال دارد. حس ششم و خلاقیت را تقویت می‌کند.

رنگ آبی در دکوراسیون

آبی در ترکیب با زرد، رنگ باز و گیرایی است و ساحلی ایده‌آل را تداعی می‌کند و در ترکیب با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم‌رنگ‌تر، آرامش ‌کامل و محیطی بی‌سروصدا را برای کودکان فراهم می‌کند. آبی مناسب قسمت‌های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه‌کارانه و متعادل ایجاد می‌کند

 

0.586231001307176186_parsnaz_ir.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...