رفتن به مطلب

خلق يك تصويرانتزاعي پس ازمرگ !


ماتینا

ارسال های توصیه شده

1339310412_afterlife-abstract-tutorial.jpg

 

خلق یک تصویر انتزاعی زندگی پس از مرگ

 

 

 

در این آموزش هنر دیجیتال ما به شما نشان می دهیم که چطور یک کار هنری انتزاعی زیبا را با استفاده از چند تصویر استوک به وجود آورید و چطور عناصر خودتان را به استفاده از ابزار Lasso ایجاد کنید. من روش های "ویرایش آخری" را در جایی که می خواهید کارتان را برجسته کنید به شما نشان می دهم و به آن یک قدرت نهایی می دهیم. امیدوارم که از آن لذت ببرید.

 

 

نتیجه نهایی

 

 

 

این آموزش برای کاربران فوشاپ در حد متوسط نوشته شده پس شما باید با استفاده از Layer mask ها و اکثر ابزار فتوشاپ آشنایی داشته باشید. پس بیایید تا شروع کنیم.

 

 

مرحله 1

 

فتوشاپ را باز کرده و یک سند جدید 2000px wide با 1872px high ایجاد کنید. تصویر مدل دختر را باز کرده و paste کنید. سپس، یک layer mask برای لایه دختر ایجاد کرده و با استفاده از ابزار (Pen (P یک مسیر به دور دختر بکشید و او را از پس زمینه بیرون بکشید. این اندازه نهایی کار نخواهد بود اما من می خواهم که برای برش آن در مراحل بعدی فضای کافی داشته باشم.

1339307114_1-background.jpg

 

 

 

 

مرحله 2

 

ابزار Gradient را برداشته و با استفاده از رنگ #091615 برای بیرون و #2b4b47 برای مرکز یک Radial Gradient بکشید.

1339307172_2-background-gradient.jpg

 

 

 

مرحله 3

 

کمی بافت به پس زمینه اضافه کنید. من از بافت آسمان استفاده می کنم اما شما می توانید از هر بافت گرانج یا کثیفی که دوست دارید استفاده کنید. من از دو بافت آسمان که به سیاه و سفید تبدیل شده استفاده می کنم زیرا من نمی خواهم که رنگی که در بافت وجود دارد بر روی رنگ پس زمینه تاثیر بگذارد. برای یکی از بافت ها از Color Dodge و برای دیگری از حالت Overlay استفاده می کنم. برای جزئیات بیشتر به تصویر زیر نگاه کنید.

1339307225_3-background-texture.jpg

 

 

 

مرحله 4

 

شروع کنید به اضافه کردن جزئیات اولیه. قسمتی که من اضافه می کنم بخشی از Media Militia particles pack است. از حالت Color Dodge استفاده کرده و لایه را چند بار duplicate می کنیم تا بیشتر واضح شود. من حدس می زنم که Overlay هم خوب کار کند.

1339307275_4-background-particles.jpg

 

 

 

مرحله 5

 

برای ترکیب بهتر دختر با پس زمینه و ایجاد عمق بیشتر، از ابزار های Dodge&Burn برای Burn کردن سمت راست بدن و Dodge برای سمت چپ استفاده می کنیم. همچنین Saturation را به 14+ افزایش می دهیم. اگی می خواهید بیشتر در رابطه با Dodge & Burn بدانید، من یک آمزش جداگانه در رابطه با آن نوشته ام که می توانید از اینجا ببینید.

1339307608_5-model-burn.jpg

 

 

 

مرحله 6

 

تصویر Psychosis fractal را اضافه کرده و آن را در بالای لایه های دختر paste کنید (یا اگر دوست دارید در زیر آن ها) و blend mode آن را به Color Dodge تغییر دهید. با استفاده از یک ماسک لایه و یک براش نرم بخش هایی از تصویر را مانند تصویر زیر ماسک کنید. همچنین اگر می خواهید که رنگ های متفاوتی داشته باشید می توانید Hue را تغییر دهید.

1339307661_6-fractal-image.jpg

 

 

 

حالا می توانید مرغ مگس خوار را اضافه کنید. من از Hue/Saturation برای تغییر رنگ آن استفاده کردم تا چیزی جذاب تر داشته باشم و یک استایل outer glow با Color Dodge Blend mode اضافه می کنم.

1339307715_6-1-humming-bird.jpg

لینک به دیدگاه

 

مرحله 7

 

جزئیات نوشتاری را با استفاده از یک براش سخت با ابعاد حدود 2px و رنگ سفید ایجاد می کنیم. کمی خط مستقیم با استفاده از براشی که در تصویر زیر می بینید ایجاد می کنیم. با کلیک کردن بر روی یک نقطه و نگه داشتن کلید Shift و کلیک بر روی یک نقطه دیگر می توانید یک خط کاملاً مستقیم بکشید. سپس من از یک براش سخت با ابعاد بزرگ تر برای ایجاد شیپ های دایره ای در زاویه ها استفاده می کنم. blend mode که در اینجا استفاده می کنیم Overlay یا Softlight است.

1339307765_7-geometrics.jpg

 

 

 

مرحله 8

شیپ های دایره ای که در تصویر زیر می بینید با استفاده از ابزار های Elliptical Marquee و Gradient با تنظیمات سفید به شفاف ایجاد شده و سپس blend mode آن را به Overlay تغییر می دهیم.

1339307804_8-circular-shapes.jpg

 

 

 

مرحله 9

 

همچنین می خواهم که کمی نور انتزاعی اضافه کرده و تصمیم گرفتم که از یک تکنیک که قبلاً در اینترنت دیده ام استفاده کنم. من از یک انتخاب مربعی که با سیاه رنگ آمیزی شده استفاده می کنم و سپس به Filter>Render>Lens Flare رفته و یک flare به مرکز اضافه می کنم.

 

سپس، blend mode لایه را به Color Dodge (یا Screen) تغییر داده و از Filter>Distort>Shear آن را distorted می کنم. همچنین می توانید با استفاده از Polar Coordinates یا Waves به شیپ های distorsion متفوتی دست یابید. با استفاده از Hue/Saturation رنگ نور را تغییر می دهیم.

1339307887_9-lens-flare.jpg

 

مرحله 10

 

من قصد دارم که روشنایی مرکز تصویر را افزایش دهم پس من افکت های نوری با ابزار Brush اضافه می کنیم. یک براش بزرگ نرم و یک تن سبز تیره برداشته و در یک لایه در زیر دختر چند استروک می کشیم، به تصویر زیر نگاه کنید. سپس blend mode را به Color Dodge تغییر می دهیم.

1339307972_10-green-lights.jpg

 

 

 

حالا یک لایه جدید در بالای دختر اضافه می کنیم، blend mode آن را به Color Dodge تغییر داده و با استفاده از همان تکنیک چند نور بیشتر ایجاد می کنیم. اگر زیادی روشن شدند، از یک تن رنگی تیره تر استفاده کنید.

1339308006_10-1-lights-before-after.jpg

 

 

 

مرحله 11

 

حالا به شما نشان می دهم که چطور این شیپ های رنگی را ایجاد کنید. ابزار (Polygonal Lasso (L را برداشته و شیپ های سه ضلعی و یا چهارضلعی و با رنگ سفید بکشید. سپس layer style ها را باز کرده و یک Gradient Overlay اعمال کنید. همچنین برای بعضی از شیپ ها enabled را فعال کنید یک روشنی به دور لبه ها ایجاد شده و یک حالت سه بعدی به شیپ بدهیم. من از اندازه 0px برای گزینه های Bevel استفاده کردم.

1339308045_11-shapes-style.jpg

 

 

 

زمانی که شیپ اول و استایل ایجاد شد، شیپ های بیشتری با اندازه های متفاوت ایجاد کرده و تنها layer style را به هر کدام از آن ها کپی می کنیم و رنگ گرادینت را تغییر می دهیم. پس من هر شیپ را به طور دستی ایجاد کردم.

1339309670_11-1-colored-geometrics.jpg

لینک به دیدگاه

مرحله 12

 

با ایجاد شیپ های کوچک تر در پس زمینه عمق میدان بیشتری ایجاد می کنیم (آن ها را با یک رنگ تخت رنگ آمیزی کرده، نه با گرادینت) و کمی بلور به آن ها اعمال می کنیم تا کمی دورتر از دختر به نظر بیایند.سپس، چند شیپ بزرگ تر ایجاد کرده و کمی بلور برای ایجاد حالتی رو به جلو اعمال می کنیم.

1339309730_12-blurred-geometrics.jpg

 

 

 

مرحله 13

 

در این مرحله کار تمام می شود. می توانید حالا رتوش های نهایی را انجام داده و ظاهر کار را بهتر کنید.

 

یک لایه تنظیم Gradient Map در بالای تمام لایه ها در پالت ایجاد کنید. گرادینت پیش فرض Blue, Red, Yellow را انتخاب کنید. Opacity را به 12-15% تنظیم کرده و blend mode را به Color تغییر دهید. توجه کنید که ظاهر تصویر چقدر بهتر می شود.

1339309810_13-gradient-map.jpg

 

 

 

آخرین کار اضافه کردن ***** Lighting Effects است. با این کار کل تصویر ظاهر خیلی بهتری پیدا می کند. بالاترین لایه را در پالت انتخاب کرده و Shift+Ctrl+Alt+E را بزنید تا از لایه های پیدا یک stamp ایجاد شود. آن لایه را به یک Smart Object تبدیل کرده (اختیاری) و به Filter>Render>Lighting Effects بروید. یک نور جهت دار مانند تصویر زیر اشافه کنید. سپس آن ها را مقایسه کرده و ببینید که کدام بهتر است.

1339309856_13-1-global-light.jpg

 

 

 

برای ایجاد کنتراست بیشتر یک gradient map دیگر با سیاه و سفید اضافه کرده و blend mode آن را به Softlight و Opacity را 25% قرار می دهیم.

1339309914_13-2-gradient-map-2.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...