رفتن به مطلب

سوپرپانل


tina-arch مهمان

ارسال های توصیه شده

tina-arch مهمان

سوپرپانل چیست؟

•سوپرپانل نوع تکامل یافته سیستم­های قدیم­تر Insulating Concrete Form) ICF) است. سیستم­های ابتدایی ICF دیوارهایی است که از چیدن بلوک­های تو خالی پلی­ استایرن و قراردادن میلگردهای قائم و افقی به صورت محدود در آن، و بتن­ ریزی در فضاهای خالی داخل بلوک ها ساخته می­ شدند.

z0sp2qzxq430y1aqbq7.jpg bfsl0ajse7cdyu1tv5ss.jpg

صفحات پلی استایرن به ضخامت حداقل 5 سانتی متر توسط رابط­هایی از جنس پلاستیک یا فلز به همدیگر متصل و از اتصال آن بلوک­هایی توخالی حاصل شده که در فضای خالی آن میلگرد قرار داده و بتن ریزی می­شود. نوع عملیات اجرایی آن شبیه به چیدن بلوک است که مستلزم صرف زمان و محدودیت­های سازه ای می شود.

2hb86lj9m0k12hkocyi.jpg 8q3uehvcxt7wki8wfln.jpg

•سیستم سوپرپانل با اصلاح روش ICF ابتدایی در جهت صنعتی­تر کردن ساختمان سازی و بالا بردن سرعت اجرا و مقاوم سازی آن در برابر زلزله، با تغییرات اساسی در المان­های ICF ابتدایی، ابداع گردید. مبتکر این تکنولوژی کمپانی PLASTEDIL سوئیس می باشد که سیستم مذکور را با نام ®PLASTBAU در سراسر دنیا عرضه نموده است . این سیستم متشکل از المانهای باربر و غیر باربر ساختمان، یعنی دیوار باربر، سقف باربر و دیوار پارتیشن (جداکننده غیر باربر) است.

با استفاده از این سیستم می توان 60% عملیات مربوط به اجرای یک سازه بتنی را در کارخانه انجام داد و با انتقال قطعات به سایت اجرایی ، عملیات ساخت را به سرعت به انجام رسانید.

مزیت عمده این سیستم حذف عملیات قالب بندی و آرماتوربندی دیوارهای باربر بتن آرمه به میزان حداقل 90% در محل اجرای پروژه است.

قطعات دیوار در ارتفاع طبقه و قطعات سقف به طول دهانه و بر اساس طرح معماری ساخته، به محل حمل به سرعت در محل خود نصب و عملیات بتن ریزی انجام می شود. مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، سیستم سوپرپانل را در رده سازه­های با دیواربتن آرمه با قالب­های ماندگار پلی­استایرن مورد تایید قرار داده است. بر طبق آیین نامه زلزله ( آیین نامه 2800 زلزله ایران) ساختمان تا 15 طبقه را بدون استفاده از قاب سازه ای طراحی و اجرا نمود.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

مزایای سیستم از دیدگاه سازندگان:

1)انعطاف پذیری در طراحی معماری

2)سیستم کامل وماندگار:

سیستم سوپرپانل یک سیستم کامل متشکل از دیوار و سقف و پارتیشن می باشد لذا جهت اجرای ساختمان نیاز به رجوع به سیستم های مختلف نمی باشد

 

3)سرعت ساخت و برگشت سریعتر سرمایه:

با توجه به سرعت بالای ساخت، زمان لازم جهت تحویل پروژه و بهره برداری از آن کمترشده و متعاقباً سرمایه ساخت سریع تر بازگشت می کند که امکان سرمایه گذاری در پروژههای بعدی را فراهم می سازد. در اثر سرعت، سربار هزینه های ثابت کارگاهی نیز کاهشیافته و از این حیث نیز پروژه اقتصادی تر می گردد.

 

4)عدم پرت مصالح:

با توجه به خصوصیات سیستم سوپرپانل در صورت اجرای درست، اصولا پرت مصالح چه درعملیات سفت کاری و چه در عملیات نازک کاری بسیار ناچیز است این موضوع ضمن حفظ منابع ملی باعث می شود که با مصالح تولید شده بتوان تعداد زیادتری خانه ساخت. لذابا استفاده بهینه از مصالح، هزینه تمام شده پروژه نیز کاهش می یابد.

wheyypclsse6qbf0hmr6.jpg

 

y3wra8w48riav0xl7p1.jpg

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

مزایای سیستم از دیدگاه استفاده کنندگان:

1)مقاومت در برابر زلزله های با شدت بسیار که در مملکت ما احتمال وقوع آن بسیار

بالا است.

 

2)عایق حرارتی بالای سیستم در مقابل سرما یا گرمای محیط بیرون

 

3)کاهش هزینه های سوخت و برق مصرفی جهت سرمایش و گرمایش ساختمان

 

4)عایق صوتی مناسب در مقابل انتقال سرو صداهای مزاحم محیط بیرون

 

5)عدم محدودیت در شکل معماری ساختمان و قابلیت تطابق معماری با انواع خواسته ها

 

 

6)کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به دنبال ان کاهش مقدار CO² منتشر شده به هوا و حفظ

پاکی محیط زیست

 

7)دوام و طول عمر بیشتر ساختمان و بهره برداری طولانی تر از ساختمان

 

8)آسایش فکری از زندگی در داخل یک آپارتمان مقاوم در برابر زلزله، باد و سایر

عوامل طبیعی مخرب

0tguoy01s1atn8ugvlu.jpg

6sawofmjrmp7sw6jvrg.jpg

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

سیستم PLASTBAU:

•نام و نشان تجاری بین المللی سیستم سوپرپانل در دنیا با نام سیستم PLASTBAU® می باشد. این سیستم متعلق به شرکت PLASTDIL سوئیس است.

d2o3qba0ck2cnu0iahus.jpg

 

شرکت PLASTEDIL تولید کننده انحصاری سیستم و ماشین آلات PLASTBAU® در دنیاست و نمایندگی فروش ماشین آلات آن در ایران بر عهده شرکت فرآورده های پیشرفته ساختمانی می باشد.

nhd9v9uxqja8p6r4u4yn.jpg

•Piero Cretti، مخترع فن آوری EPS( پلی استایرن منبسط شده)، PLASTEDILL را در سال 1978 به منظور ترویج فناوری اختراع شده، تاسیس کرد. و در سال 1979 سیستم PLASTBAU® اختراع و تا به امروز وارد بازار کشورهای متعددی از جمله فرانسه، ایتالیا، سوئیس، لیتوانی، ترکیه، امارت متحده عربی، عربستان سعودی، ایرلند شمالی،آمریکا، مکزیک، جمهوری دومینیکن شده است.

ufr0yjmpbfi7e80lxkhq.jpg

در ایران نیز شرکت فرآورده های پیشرفته ساختمانی نمایندگی فروش ماشین آلات آن را برعهده دارد.نوآوری، محصولات با کیفیت و همچنان جلب رضایت مشتری و حفاظت از محیط زیست کلید موفقیت این شرکت در سراسر جهان می باشد.

hrjc8xiaexjzvf70e3.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

معرفی دیوار باربر:

•دیوارهای باربر و اصلی سیستم، از دولایه پلی استایرن به عرض 120 سانتیمتر و به ضخامت تیغه از 5 سانتیمتر تا 15 سانتی متر تشکیل گردیده که این دو لایه توسط بلت­ های دو سر رزوه به قطر 5 میلیمتر در فواصل 20 سانتیمتری به همدیگر متصل می­شوند. بلت­ ها درکارخانه توسط جوش نقطه­ای به آرماتورهای قائم وصل و توسط مهره­ های پلاستیکی به پانل­های پلی­ استایرن محکم می­ شوند.

نقش بلت­ ها نگهداری پانل­ های طرفین، تحمل بار ناشی از بتن­ ریزی و تکیه­ گاه میلگردهای لازم افقی و قائم دیوار می­ باشد، ضمن آن که مقاومت بالائی در برابر کمانش دیوار در جهت عمود برصفحه دیوار فراهم می نمایند.

فاصله بین دو پانل با تغییر طول بلت ها تا 35 سانتیمتر قابل افزایش می­ باشد. میلگردهای قائم دیوار از قطر 8 تا 12 میلیمتر درکارخانه به همراه بلت نگهدارنده در دیوار قرار گرفته و پس از نصب در جای خود مطابق پلان طراحی بتن­ریزی می­ شوند.

 

3c7umt574ucvz1xl0i.jpg•جاگذاری دیوار باربر بر روی میلگرد های انتظار خارج شده از فونداسیون

 

erznqjamy2tso1pezv9.jpg•اجرای نما با بردسیمانی بر روی دیوار سوپرپانل

 

 

•با توجه به اینکه ضخامت بتن و آرماتورگذاری دیوار با محاسبات سازه­ای قابل تغییر است، لذا محدودیت خاصی در تعداد طبقات قابل ساخت با این سیستم وجود ندارد. جهت حفاظت در برابر آتش، اجرای لایه گچی یا سیمانی مطابق آیین­نامه­ های بین­ المللی بر روی سطوح داخلی و خارجی دیوار الزامی است.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

مزایای دیوار باربر :

•محاسبات دقیق سازه:

1. با توجه به اینکه سیستم سازه ای سوپر پانل از نوعی دیوار بتن آرمه ( با عایق ماندگار از جنس پلی استایرن) و سقف بتنی دال و تیرچه تشکیل یافته است با برنامه های کامپیوتری رایج نظیر ETABAS به دقت قابل محاسبه می باشد و جای هیچگونه ابهامی در طراحی سازه ای برای مهندسین وجود ندارد.

•2. هماهنگی با استانداردهای طراحی:

زیر سازه بتن آرمه سیستم سوپر پانل متری با قرارگیری شبکه میلگردهای قائم و افقی دیوارهای آن بعلت فاصله 20 سانتی قابلیت افزودن میلگرد و انجام اتصال سقف و دیوار در نقاط تقریبی ، بطور دقیق از آئین نامه بتن ایران (ABA)، 2800 زلزله و مقررات ملی ساختمان مبحث نهم پیروی می نماید.

•3. عدم محدودیت در طبقات:

از آنجا که سیستم سوپرپانل از انواع سازه دیوار بتن آرمه است ، مطابق با آئین نامه بتن و زلزله می تواند در تعداد طبقات بلند هم استفاده شود.

•4. خاصیت ترکیب با سایر سیستم ها:

المانهای سقف، دیوار و پارتیشن سوپرپانل هر کدام می توانند به تنهایی و یا به صورت ترکیب با سایر سازه های فلزی یا بتنی استفاده شوند.دیوار پارتیشن جهت جدا سازی فضاهای داخلی و نما (DRY WALL) و دیوار های باربر جهت استفاده به عنوان دیوار برشی و سقف به عنوان سیستم سقف دال و تیرچه می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

•5. سهولت عبور تاسیسات:

عبور لوله ها و مجراهای تاسیساتی به سهولت از داخل المان های سقف و دیوار و پارتیشن انجام می گیرد و مسیرهای مربوطه توسط طراحان تاسیساتی بدون محدودیت خاصی قابل پیش بینی و اجرا می باشد.

•6. صرفه جویی در ابعاد و لوازم سرمایشی و گرمایشی:

با توجه به عدد پایین ضریب انتقال حرارتی در سقف و دیوار (به طور میانگین 0.3w/m2k) در این سیستم احجام دستگاه های سرمایشی و گرمایشی بسیار کاهش •می یابد، ضمن آنکه تعمیر و نگهداری تاسیسات به علت کارکرد کم آنها در طی شبانه روز، بسیار ارزانتر صورت می پذیرد. فواید ترکیب سیستم سوپر پانل با سازه های فلزی و بتونی می توان کم کردن وزن بار مرده ساختمان( سبک سازی) عایق های صوتی و حرارتی را نام برد.

•7. صرفه جویی در مصرف سوخت:

به علت عایق بودن ساختمان، میزان مصرف مواد سوختی جهت گرمایش ساختمان بسیار کم بوده که علاوه بر منافع زیست محیطی، هزینه سالیانه سوخت را بسیار کاهش می دهد.

•8. افزایش دوام ساختمان در برابر عوامل محیط:

با توجه به اینکه سازه سوپرپانل توسط دو لایه از پلی استایرن در برگرفته می شود ، اختلاف دمای داخل و خارج ساختمان به سازه آن منتقل نمی شود، لذا مسائلی از قبیل ترک های انقباضی و انبساطی سازه های بتنی در این سیستم بوجود نمی آید. علاوه بر آن خاصیت ناتراوایی پلی استایرن از نفوذ رطوبت و سایر املاح خورنده به بتن باربر اصلی جلوگیری می نماید

•9. نصب ساده و سریع دیوارهای سوپرپانل

•10. حمل و جابجایی بدون نیاز به تجهیزات خاص:

جهت جابجایی دیوارها به هیچ تجهیزات خاصی نیازی نیست. این پدیده به دلیل سبکی دیوارهای باربر امکان‌پذیر شده است.

gbv9f7j0xrd6fc9r5xsh.jpg

اجرای

نمای سیمانی بر روی دیوارهای سوپرپانل

 

 

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

روش های نصب و ساخت دیوار باربر سوپرپانل:

•مراحل کلی ساخت و توالی آنها در صورت استفاده از دیوارهای باربر این سیستم به قرار زیر است:

 

الف) اجرای فونداسیون

آرماتوربندی و قالب‌بندی

•نصب آرماتورهای انتظار به منظور اتصال دیوارهای باربر.

•بتن‌ریزی

•نکته :محل بازشوهای دیوارها علامتگذاری می‌شوند.

•ب) طریقه نصب دیوارهای باربر

 

ابتدا به فواصل لازم از میله گردهای انتظار یک عدد ناودانی جهت قرار دادن یکی از قالبهای پلی استایرن داخل آن بر روی پی نصب گردیده و از یکی از گوشه های ساختمان دیوار گذاری آغاز می گردد. پس از نصب دو دیوار گوشه و آرماتور گذاری لازمه جهت کنج ها دیوار ها با بست های فلزی که جهت این کار تهیه گردیده است به •هم بسته می شوند.

نصب دیوارهای دیگر در ادامه دیوارهای گوشه انجام گرفته و دیوارها نیز مانند دیوارهای گوشه با بست ها به هم متصل می گردد. باز شو های دربها و پنجره ها در قسمت نعل درگاه ها نصب شده و سپس میله گردهای افقی و در صورت نیاز میله گردهای تقویتی قائم به دیوارها اضافه می گردد. پس هر پانل با یک عدد جک شاقولگر جهت ثابت نگه داشتن دیوارها در زمان بتن ریزی به زمین متصل می شوند . لازم به ذکر است که جک های شاقولگر فقط جهت ثابت نگه داشتن دیوارها نصب شده و هیچ باری را تحمل نمی نماید.

•پ ) بتن ریزی دیوار باربر

مخلوط بتن با طرح اختلاط مورد نظر تهیه شده و با توجه به ابعاد و طبقات با روشهایی از قبیل بتن ریزی با پمپ ، بتن ریزی با باکت و یا شوت بتن تهیه شده به داخل دیوارها جاری

می گردد.

بعد از بتن ریزی عمل ویبراسیون انجام گرفته و پس از سخت شدن بتن تکیه گاه ها و جک های نصب شده باز می شوند.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

معرفی پانل سقفی:

•پانل های سفقی سوپر پانل در عرض 60 سانتی متر و در ضخامت 20 تا 32 سانتی متر و طول دلخواه تولید می شوند. در قسمت درون این قطعه دو عدد پروفیل از ورق خم شده یه شکل ناودانی وجود دارد که مقاومت مناسبی جهت بارهای وارده در هنگام نصب و ساخت به سیستم می­ دهند، ضمن آنکه در مرحله نازک­کاری می­توان از آن به عنوان تکیه گاه، جهت نصب هر نوع سقف کاذب، آویز لوله یا پانل های گچی نظیر کناف استفاده نمود.

لبه های پایین مقطع به صورت فاق و زبانه با پانل های مجاور در هم قفل می شوند و در بالا، فضای لازم جهت میلگرد گذاری به شکل متداول سقف­های تیرچه بلوکی و یا هرشکل دیگر فراهم می­ گردد.

در این سیستم بتن سقف و تیرچه و دیوارها هم زمان ریخته می شود که این فرآیند باعث افزایش سرعت و کیفیت کار می شود. فاصله شمع های ساپورت در هنگام بتن ریزی تا 2,5 متر قابل اجرا می باشد. جهت گچ کاری سنتی می توان در زیر سقف با استفاده از مش فلزی یا پلاستیکی و مهار آن به سقف، عملیات نازک کاری را انجام داد.

به دلیل وجود پروفیل گالوانیزه در سقف سوپرپانل، نازک کاری خشک ، بسیار سریع، آسان نصب می شود.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

wnn2cbryhcsgmxapglo0.jpg اجرای سقف کاذب

 

kszt39o3a54d2ryy3.jpg بتن ریزی بر روی سقف

 

مزایای پانل سقفی :

•1. محاسبات دقیق سازه:

با توجه به اینکه سیستم سازه ای سوپر پانل از نوعی دیوار بتن آرمه ( با عایق ماندگار از جنس پلی استایرن) و سقف بتنی دال و تیرچه تشکیل یافته است با برنامه های کامپیوتری رایج نظیر ETABAS به دقت قابل محاسبه می باشد و جای هیچگونه ابهامی در طراحی سازه ای برای مهندسین وجود ندارد

 

2. سهولت حمل و نقل:

با توجه به وزن سبک سقف سوپرپانل می­توان سطوح زیادی را توسط یک کامیون حمل کرد. در نتیجه هزینه حمل در اثر کاهش تعداد رفت و برگشت لازم کامیون جهت ساخت یک واحد مسکونی کاهش می­یابد . برای بارگیری و تخلیه احتیاج به جرثقیل های سنگین و گران قیمت نیست. لذا استفاده از سیستم در محل­های دوردست و با امکانات کارگاهی کم، کاملا ممکن و اقتصادی است.

•3. امنیت بیشتر کارگران:

به خاطر سبکی قطعات در موارد سقوط یا واژگونی قطعات و برخورد آن با کارگران آسیب­های جدی به گروه کاری وارد نمی­شد و محیط کار از لحاظ ایمنی کار بسیار مطمئن تر می باشد.

4. نصب ساده و سریع سقف های سوپرپانل:

المان­های سقف نیز به طول دهانه تولید و به محل حمل می­شوند، که عملیات نصب آن به سرعت انجام می گیرد.

با استفاده از سقف های سوپرپانل دیگر نیازی به تیرچه پیش ساخته نیست و با کنار هم قرار گرفتن سقف ها، قالب تیرچه ساخته می شود و فقط میلگرد گذاری و و بتن ریزی در محل انجام می گیرد.

جابجایی و نصب سقف های سوپر پانل نیز در کارگاه بسیار راحت است و نیازی به وسایل سنگین کارگاهی نیست. دو کارگر می­توانند سقف­های با دهانه حتی 10 متر را به راحتی جا به جا نمایند.

5. وزن سبک تر سازه:

به علت عدم وجود سربارهای اضافی در کف (نظیر ملات گم­کننده لوله­های تاسیساتی در کف ساختمان­های سنتی)، وزن سیستم سوپرپانل تا حدود 25% نسبت به سایر ساختمان­های سنتی­ساز کمتر است که نتیجه آن مصرف کمتر میلگرد در سازه سیستم و پی آن است.

•6. خاصیت ترکیب با سایر سیستم ها:

المانهای سقف می­توانند به تنهایی و یا به صورت ترکیب با سایر سازه های فلزی یا بتنی استفاده شوند. سقف به عنوان سیستم سقف دال و تیرچه (JOIST & SLAB) و مورد استفاده قرار می­ گیرند.

7. سهولت عبور تاسیسات:

عبور لوله ­ها و مجراهای تاسیساتی به سهولت از داخل المان­های سقف انجام می­گیرد و مسیرهای مربوطه توسط طراحان تاسیساتی بدون محدودیت خاصی قابل پیش بینی و اجرا می­باشد. و این پدیده به دلیل وجود محل عبور تاسیسات در سقف که در زمان تولید در سقف تعبیه شده است.

8. صرفه جویی در ابعاد و لوازم سرمایشی و گرمایشی:

با توجه به عدد پائین ضریب انتقال حرارتی در سقف و دیوار (به طور میانگین 0.3w/m2k) در این سیستم احجام دستگاه­های سرمایشی و گرمایشی بسیار کاهش می­یابد، ضمن آنکه تعمیر و نگهداری تاسیسات به علت کارکرد کم آنها در طی شبانه روز، بسیار ارزانتر صورت می­پذیرد.

 

•9. صرفه جویی در مصرف سوخت:

به علت عایق بودن ساختمان، میزان مصرف مواد سوختی جهت گرمایش ساختمان بسیار کم است که علاوه بر منافع زیست محیطی، هزینه سالیانه سوخت را بسیار کاهش می ­دهد.

 

•. 10.اجرای سیستم گرمایش کفی:

سیستم گرمایش کفی که به تازگی در ایران نیز رایج شده است با استفاده از سیستم سوپرپانل بسیار ارزانتر و سبک تر نسبت به سیستم­های دیگر قابل اجرا است. بدین صورت که می­توان لوله­ های گرمایش کفی را در بتن دال سقف اجرا کرد و با توجه به اینکه سقف­های سوپرپانل به صورت کامل عایق می­باشند احتیاجی به عایقکاری حرارتی اضافی در زیر سیستم لوله­ های گرمایش کفی لازم نمی باشد.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

نحوه اجرای پانل سقفی :

•نصب المان های سقفی این سیستم به سادگی و تنها با استفاده از دو نفر امکان‌پذیر است. المان‌های مذکور که دارای لبه‌هایی به فرم کام و زبانه هستند در کنار هم قرار می‌گیرند . قرارگیری المان ها از یک گوشه و نزدیک دیوارها آغاز می‌گردد و سپس تیرهای تکیه‌گاهی به همراه شمع‌ها در جهت عمود بر پروفیل‌های موجود در المان‌ها نصب می‌شوند.

 

جكهاي سقفي را بر اساس ضخامت سقف در فواصل به شرح ذيل به همراه چهار تراش چوبي در زير سقف محكم مي نماييم:

- برای ضخامتهای از 200 تا230 mm 2.3 m > = حداکثر فاصله شمعها

- برای ضخامتهای از240 تا 280 mm 2.0 m > = حداکثر فاصله شمعها

- برای ضخامتهای از 290تا320 mm 1.8 m > = حداکثر فاصله شمع ها

برای عبور تاسیسات در طول هر یک از پانلهای سقفی سه حفره تعبیه شده است که امکان عبور هر نوع تاسیساتی را از داخل خود ممکن می‌سازد. مقطع این داکت‌ها با اندازه 120 در 60 میلیمتر نه تنها برای عبور لوله‌ها و سیم‌های برق، بلکه برای عبور لوله‌های نسبتا بزرگ آب نیز مناسب است.

 

•اجرای سقف : با قرار گرفتن سقف ها در کنارهمدیگر تیرچه ساخته می شود و دیگر

• تیرچه پیش ساخته لازم نیست و کافی است خاموت گذاری و شبکه میلگردی کار

•گذاشته شود.

hf0aslfozg9v31e78571.jpg

 

k84pxklv7pwwiugldj0x.jpg

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

معرفی سیستم پارتیشن :

•پارتیشن سیستم سوپرپانل از جنس پلی استایرن، به عرض 60 سانتیمتر و با ضخامت از 6 تا20 سانتیمتر و در ارتفاع دلخواه تولید می­شود. در داخل هر مدول 2 عدد پروفیل گالوانیزه از ورق خم خورده پانچ شده کارگذاشته شده است که درارتفاع دیوار ادامه دارد و ضمن فراهم آوردن مقاومت ایستایی، جهت اتصال مکانیکی پارتیشن به سقف و کف و پوشش نازک کاری مورد استفاده قرار می­گیرد. لوله­ های برق و تاسیسات نیز به سادگی از داخل مقطع پروفیل و سوراخ­های پارتیشن قابل عبور می­ باشند.

برای استفاده از سیستم پارتیشن در دیوارهای داخلی از پانل های با مقطع 8 سانتی متر الی 12 سانتی متر استفاده می گردد.

برای استفاده از سیستم پارتیشن در دیوارهای خارجی(نما) از پانل های با مقطع 12 سانتی متر الی 16 سانتی متر استفاده می گردد. از این سیستم برای پوشش دیواره سوله نیز می توان استفاده نمود. همچنین از این سیستم می توان به عنوان سقف در پروژه هایی که سیستم سقف باربر نباشد نیز استفاده کرد.

•پارتیشن سیستم سوپرپانل از جنس پلی استایرن، به عرض 60 سانتیمتر و با ضخامت از 6 تا20 سانتیمتر و در ارتفاع دلخواه تولید می­شود. در داخل هر مدول 2 عدد پروفیل گالوانیزه از ورق خم خورده پانچ شده کارگذاشته شده است که درارتفاع دیوار ادامه دارد و ضمن فراهم آوردن مقاومت ایستایی، جهت اتصال مکانیکی پارتیشن به سقف و کف و پوشش نازک کاری مورد استفاده قرار می­گیرد. لوله­ های برق و تاسیسات نیز به سادگی از داخل مقطع پروفیل و سوراخ­های پارتیشن قابل عبور می­ باشند.

برای استفاده از سیستم پارتیشن در دیوارهای داخلی از پانل های با مقطع 8 سانتی متر الی 12 سانتی متر استفاده می گردد.

برای استفاده از سیستم پارتیشن در دیوارهای خارجی(نما) از پانل های با مقطع 12 سانتی متر الی 16 سانتی متر استفاده می گردد. از این سیستم برای پوشش دیواره سوله نیز می توان استفاده نمود. همچنین از این سیستم می توان به عنوان سقف در پروژه هایی که سیستم سقف باربر نباشد نیز استفاده کرد.

 

•نازك كاري به دو روش سنتي ملاتي با استفاده از ملاتهاي گچي پايه پليمري و يا صنعتي با پيچ كردن پانلهاي گچي يا سيماني بر روي ناوداني هاي پارتيشن امكان پذير مي باشد.

جهت حفاظت در برابر آتش اجرای لایه گچی به صورت ورق یا گچکاری سنتی مطابق آیین نامه های بین المللی بر روی پارتیشن الزامی است.

این سیستم قابلیت تلفیق با کلیه سازه های فلزی و بتونی را نیز داراست و در محاسبات سازه وزن ساختمان را به مقدار چشمگیری کاهش داده و حجم بتن ریزی در فونداسیون و ضخامت تیرها و ستون هارا تقلیل می­ دهد.

 

xlsrhxs59k81t2745k7h.jpg اجرای نازک کار ی خشک

 

k21zxd8dcja557nemtu9.jpg اجرای نازک کاری ملاتی

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

اجرای تاسیسات مکانیکی:

qgfrba8zl4qd4vr6vgyo.jpg

pq36va8l66zqyfeeguh2.jpg

اتصال سقف و پارتیشن:

 

jsifaj75petlfla00raf.jpg

مزایای سیستم پارتیشن:

•1. خاصیت ترکیب با سایر سیستم ها:

پارتیشن سوپرپانل می­تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیب با سایر سازه های فلزی یا بتنی استفاده شوند. پارتیشن جهت دیوارسازی پارتیشن سبک(DRY WALL) مورد استفاده قرار می­گیرند

•2. سهولت عبور تاسیسات:

عبور لوله­ های تاسیساتی به سهولت از داخل پارتیشن انجام می­گیرد و مسیرهای مربوطه توسط طراحان تاسیساتی بدون محدودیت خاصی قابل پیش بینی و اجرا می­باشد.

3. وزن سبک تر سازه:

به علت استفاده از پارتیشن سبک در جداکننده ها و عدم وجود سربارهای اضافی ، وزن سیستم سوپرپانل نسبت به سایر ساختمان­های سنتی­ ساز کمتر بوده که نتیجه آن مصرف کمتر میلگرد در سازه سیستم و پی آن است.

•4. سهولت حمل و نقل:

با توجه به وزن سبک پارتیشن های سوپرپانل می­توان سطوح زیادی را توسط یک کامیون حمل کرد. در نتیجه هزینه حمل در اثر کاهش تعداد رفت و برگشت لازم کامیون جهت ساخت یک واحد مسکونی کاهش می­یابد . برای بارگیری و تخلیه احتیاج به جرثقیل های سنگین و گران قیمت نیست. لذا استفاده از سیستم در محل­های دوردست و با امکانات کارگاهی کم، کاملا ممکن و اقتصادی است.

•5. سرعت اجرا:

پارتیشن­های سیستم نیز با توجه به عدم نیاز با ساپورت در ارتفاع آن به سرعت بالایی نصب می شوند. و نیاز به امکانات خاصی نداشته و بسیاری از المان‌های آن تنها به وسیله یک اره دستی و پیچ‌گوشتی نصب می‌شوند.

 

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

x96j4i38raa04vws9srh.jpg اجرای بازشو- پنجره

 

myhzyt1qobcsj1pespf6.jpg اجرای پارتیشن به عنوان نما

 

gh93pchqi3yb6qxwbq8.jpg اجرای پکیج در پارتیشن

نحوه اجرای سیستم پارتیشن :

•روش‌های نصب و ساخت پارتیشن بر زمین و سقف

•الف) نصب پروفیل‌های L شکل یا U شکل روی زمین

•محل قرار گیری پارتيشن بر روی زمین وبر اساس نقشه معماري توسط پيچ كردن نبشی‌های گالوانیزه مشخص ميگردد. و سپس پارتیشن‌ها در جای خود و در کنار نبشی‌ها قرار می‌گیرند. هر پارتیشن در دو طرف خود دارای یک نبشی بوده که از یک سمت به کف بتنی و از سمت دیگر به پروفیل‌های گالوانیزه داخل پارتیشن پيچ مي گردد.

•ب) نصب پروفیل‌های L شکل روی سقف

•بعد از اجرای این جزئیات در پای پانل، نبشی‌های مربوطه با همین جزئیات درست در امتداد شاقولي لبه ديوار و در زير سقف نصب و توسط پیچ به استادهای فلزی پارتیشن وصل می گردد.

لینک به دیدگاه
tina-arch مهمان

mjbp9qz47rkui8ebac3q.jpg اجرای ناودانی برای جاگذاری پارتیشن- مرحله اول

 

zru717x2bxr62p0xv36.jpg اجرای ناودانی برای جاگذاری پارتیشن- مرحله دوم

 

1ouav825j72jo8c8.jpg پارتیشن گذاری برای پنجره ها-مرحله سوم

 

lc01ryms6dmst6nk3usd.jpg پارتیشن گذاری برای پنجره ها-مرحله چهارم

 

منابع:

http://agura.blogfa.com

http://psco3.blogsky.com

http://btm-parseh.persiangig.com

http://daypone.persianblog.ir

http://www.superpanelco.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...