رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

همه چیز درباره ی کیسه های هوا

طی سالیان طولانی کمربندهای ایمنی تنها وسیله مهارکننده کنش*پذیر در خودروها بوده*اند. در عین حال در این مدت بحثهای زیادی در مورد ایمنی آنها بخصوص در مورد کودکان مطرح شده است، ولی به مرور زمان در اکثر کشورها کمربندهای ایمنی شامل مقررات اجباری شده*اند. آمار و ارقام نشان می*دهد که استفاده از کمربندهای ایمنی جان هزاران نفر را در تصادفات نجات داده است. کیسه*های هوا طی سالیان طولانی در حال توسعه بوده*اند. ایده استفاده از یک بالش نرم در برابر برخورد، بسیار جذاب بوده و اولین ثبت اختراع در مورد یک وسیله قابل انبساط برای فرود آمدن در آن در هنگام تصادف برای هواپیماها طی جنگ جهانی دوم انجام شده است! در دهه ۸۰ اولین کیسه هوای تجاری شده در خودروها ظاهر شد. از سال ۱۹۹۸، وجود کیسه های هوا در هر دو سمت راننده و سرنشین جلو در آمریکا الزامی شده است(کامیونت های سبک نیز از سال ۱۹۹۹ تحت این قانون در آمدند). تاکنون آمار نشان داده که کیسه*های هوا ریسک مرگ را در تصادفات روبرو حدود ۳۰ درصد کاهش داده است. استفاده از کیسه*های هوای نصب شده در صندلی و درها جدیدتر است ، اگرچه آنها به گستردگی کیسه*های هوای نصب شده در فرمان و داشبورد مورد استفاده قرار نمی*گیرند. برخی از کارشناسان بر این عقیده*اند که طی سالیان آتی تعداد کیسه*های هوای خودروها از دو به شش تا هفت خواهد رسید. کیسه*های هوا هم مانند کمربند ایمنی در سالهای اولیه، موضوع تحقیقات و آزمونهای جدی دولتی و صنعتی هستند. در این مقاله به دانش پشت کیسه*های هوا و اینکه آنها چگونه کار می*کنند، مشکلات آنها چیست و تکنولوژی آنها به چه سمتی پیش می*رود خواهیم پرداخت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 136
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای دریافت متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

ریان سیال روی صفحة تخت(1)و(2)

نويسنده: فرزانه صمصامی، محمد ساقری چی ها

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سقوط قطره، نهر آب

نويسنده: مهدی مقیمی

 

By: Mahdi Moghimi

 

آیا تا کنون فکر کرده اید که چرا قطره آب تشکیل می شود؟ چرا آب بصورت لایه ای روی سطح پخش نمی شود؟ حتما تا به حال قطرات آب تشکیل شده روی سقف (مثلا حمام) را دیده اید. اگر دقت کرده باشید خواهید دید که یک لایه نازک سیال روی سطح وجود دارد و در نقاطی هم آب جمع شده که بصورت قطره از سطح جدا می شوند و به پایین می افتند.

 

یک سؤال دیگر:

 

آیا تا بحال به حرکت آب در جویها يا نهرها دقت کرده اید؟ آیا تا بحال به شیر آب به دقت نگاه کرده اید؟ چرا روی سطح آب جاری در نهرها خطوطی مورب تشکیل می شوند و سطح آن صاف نیست؟ چرا بر روی ستون آب خروجی از شیر یک سری شیارهایی دیده می شوند؟

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مطالعه مشاهداتی شارش و تلاطم در لایه مرزی در یک منطقه با توپوگرافی پیچیده

مقاله PDF

 

سایز فایل: 341k kb

 

جهت دانلود بهتر بر روی لینک زیر کلیک راست کنید و از لیست Save target as را انتخاب کنید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

لاستیک هایی با مقاومت غلتشی کم

مقاومت غلتشی که اصطکاک غلتشی نیز گفته می شود هنگامی ایجاد می شود که چیزی مثل چرخ بر روی زمین می غلتد این اصطکاک بسیار کمتر از موقعی است که لاستیک بر روی زمین کشیده می شود . این اصطکاک بر اثر تغییر شکل تایر بر روی زمین ایجاد می شود و بسیار مرتبط با جنس تایر یا جنس زمین است برای مثال مقاومت غلتشی شن و ماسه بیشتر از آسفالت است ( زمین ) همچنینی مقاومت غلتشی لاستیک بیشتر از فلز است (تایر) . این همان دلیل کم شدن سرعت خودبخود رانندگی است هنگامی که طی رانندگی دنده را خلاص کنیم . برای همین ( در حالت خلاص) حرکت قطار با چرخ های فلزی روی ریل فلزی بیشتر از ماشین با لاستیک روی زمین طول می کشد. همچنین جرم و اندازه حرکت در مقاومت غلتشی تأثیر می گذارند.

 

فاکتورهای موثر در مقاومت غلتشی:

 

- جنس تایر

 

- ابعاد

 

- برآمدگی کنار لاستیک

 

 

 

طبق آزمایشات نصب این تایرها بر Ford Fows ، برای مثال توانسته است اتومبیل را 2 مایل در هر گالن به جلو براند ( گالن واحد اندازه گیری حجم) . اگر همۀ ماشین های آمریکا به این تایرها مجهز شوند هر سال تا 5.67 بیلیون گالون از بنزین صرفه جویی می شود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

سلام دوستان

برای رونق هر چه بیشتر سایت ، مخصوصا بخش مکانیک روزانه چند مقاله میزام.

 

پسورد بازکردن تمام مقالات از حالت فشرده download110.com میباشد.

 

طرز كار سيستم های انژكتوری بنزينی

برای دانلود کتاب بر روی نام آن کلیک کنید.

 

 

ردیف

نام کتاب

نویسنده

زبان فرمت حجم

1

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
admin

FA

---

1.29MB

پسورد کتاب : download110.com

لینک به دیدگاه

طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری برای دانلود کتاب بر روی نام آن کلیک کنید.

 

 

ردیف

نام کتاب

نویسنده

زبان فرمت حجم

1

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
admin

FA

---

170KB

پسورد کتاب : download110.com

لینک به دیدگاه

سلام دوستان

سعی دارم در اینجا مقالات مربوط به مهندسی مکانیک رو بزارم تا دوستان استفاده بکنن.

 

اول وارد صفحه دانلود بشید. کد امنیتی را وارد کرده و مقاله را دانلود کنید.

بعد از دانلود مقاله برای خارج کردن مقاله از حالت فشرده پسورد download110.com را وارد کنید.

اگر استقبال زیادی بشه مقالات بیشتری میزارم.

 

1.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

3.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

4.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

5.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

6.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

7.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

8.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ا

9.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

10.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

11.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

12.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

13.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

14.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

15.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

16.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

17.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

18.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

19.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

20.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

21.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

22.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

23.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

24.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

25.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

26.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

27.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

28.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

29.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

30.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

31.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

32.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

:w139:

لینک به دیدگاه

بخش دوم مقالات :

 

33.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

34.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

35.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

36.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

37.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

38.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

39.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

40.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

41.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

42.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

43.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

44.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

45.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

46.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

47.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

48.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

49.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

50.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

51.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

52.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

53.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

54.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

55.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

56.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

57.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

58.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

دانیال جان تو بخش خودرو در این رابطه مطلب داریم همچنین در بخش مباحث پیشرفته .از این سایت هم می تونی استفاده کنی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...