spow 44202 ارسال شده در 15 آبان، 2012 سلام بابت تاخیر در نوشتن این پست از همه عذرخواهی میکنم از پریشب که نوشته مریم عزیز رو دیدم واز دوستان خواستیم مشارکت کنند چه از طرف همکاران وچه از طرف عزیزانی که اینجا حضور دارند یا به نحوی با این محیط ودوستان درارتباط بوده اند واقعا تحت تاثیر قرار گرفته ام هر کس به میزان توان خود دست یاری داد وباعث شد هدیه ای هرچند کوچک ولی مملو از حس نوعدوستی ومشارکت به هموطنان واقعا مظلوم وسردرگم زلزله زده امان ارسال شود مینویسم مظلوم چون واقعا باید بیایید واز نزدیک این حس مظلومیت رو احساس کنید مردمی که هنوز داغ عزیزانشان را نتوانسته اند هضم کنند وقهر طبیعت همنشین روز وشب انها شده است مردمی که دنائت عده ای قلیل ولی با سمبه هایی پر زور را با محبت بی بدیل ملتی خودجوش که صادقانه هرانچه داشته اند را درطبق اخلاص نهادند و واقعا شگفتی بزرگی در امر همیاری ومشارکت اجتماعی رقم زدند کاش بودید واز نزدیک میدیدید ترافیک چندین وچند کیلومتری از ماشین هایی که فقط ملت برای کمک مردمی به نوع بشر تشکیل داده بودند ملتی که این بار از دروغها خسته شده بودند وخودشان میخواستند به درد همنوعشان برسند از هرجای ایران با هر وسع مالی که فکرش را بکنید انجا بودند چندین وچند ستاد دولتی ونیمه دولتی ونظامی وانتظامی نیز انصافا کار کمک رسانی را بخوبی انجام میدادند ولی وا اسفا که عمق فاجعه از انچه از تریبون های رسمی اعلام میشود عمیقتر هست چه درزمینه امداد ونجات ویاری رسانی که فقط امید به ان داریم که این حرکت های خودجوش ومردمی به چندروز اول ختم نگردد وچه مشکل همیشگی وبزرگ جامعه ما مدیریت وسازماندهی صدها دستگاه نیسان و وانت وخاور وتریلی که حاوی کمک های مردمی بودند بین صدها روستای اسیب دیده سرگردان شده بودند ومکانیزم مشخص و برنامه ریزی شده ای وجود نداشت امیدواریم سعی وتلاش مسئولین امر برای ساماندهی بهتر این کمک های نقدی وغیر نقدی وامدادی حاصل بهتری برای بهینه سازی زندگی عزیزان مصیبت دیده مان داشته باشد والگویی اولیه برای اصلاح ساختارها ومدیریت صحیح منابع وامکانات حاصل گردد شور وحال ملت برای کمک رسانی واقعا ستودنی بود بغل هرچادری میرفتی هموطنی را درحال کمک به عزیز اسیب دیده وداغ دیده ای میدیدی در هرروستایی که توقف کردیم سیل جمعیت وکمک مردمی بود که به انجا سرازیر شده بود خانواده های زیادی با بساط اشپزی در روستاها برای جمعیت غذا می پختند وهمنشین سوگ وعزای انها بودند همه میپرسیدند چه چیزهایی نیاز هست تا درحضور بعدی سعی کنیم انهارا تهیه کنیم دغدغه همه ملت چه انهایی که اسیب دیده اند وچه انهایی که خواسته اند از هرجای ممکن به این عزیزان کمکی برسانند اسکان وبهداشت این عزیزان بود چادر یک اسکان موقتی است وهیچ زمانی نمیتواند جای خالی خانه را برای این عزیزان پرکند کی میخواهند برای صدها روستایی که به شدت تخریب شده اند ومردمانی که همه شان عزادارند خانه بسازند این بار خانه هایی که به سرعت برق وباد بر سرشان اوار نگردد ومحل دفن هیچ کدام از عزیزانمان درهیچ جای وطنمان نباشد باورکنید الان ورزقان وسایر مناطق زلزله زده مصداق اخر دنیاست تجربه ای تکرارنشدنی که فقط با حضوری هرچند کوتاه میتوان معنای واقعی زندگی را درک کرد ارزش زندگی را که الان عزیزان اسیب دیده به کمک هموطنانشان برای ان میجنگند این کمک رسانی نیاز به مداومت ،مشارکت وبرنامه ریزی ومدیریت دارد شعار دادن چند مسئول شکم سیر هیچ روزنه ای از امید را پرنخواهد کرد وهیچ باری از روی دوش هیچ کسی برنخواهد داشت وزحمات ارزشمند تمامی مسئولین واین ملت شریف وبزرگوار را که با یک اعلان عمومی دربین خودشان چه درشبکه های اجتماعی وچه درحیط های اجتماعی اعم از مسجد ومحله ومحیط کار و... خالصانه وخاضعانه حضوری حماسه وار بهم رسانیده اند را نه میتواند لوث کند ونه میتواند کمرنگ نشان دهد باور کنید ملت برای هموطنانشان عزادارند هرچند عده ای عارشان بیاید وبترسند که عزای عمومی اعلام کنند ولی ملت به سرکردگی ملت عزای عمومی اعلام کرده وپرچم یاری برافراشته دست این ملت را باید بوسید وارجشان نهاد وبه درد ودغدغه زندگیشان باید که رسید همانگونه که از همین جا دست تک تک دوستانی که همت کردند وسبب خیر شدند را میبوسم چه عزیزانی که اینجا میشناسم چه دوستان و خانواده دوستانی که کمک کردند چه همکارانی که سعی کردند باری از روی دوش همنوعانشان را بردارند دستتان را میبوسیم واز طرف همه ملت از همه شما سپاسگزاریم شرایط بحرانی وسخت همیشه بوته نقد وازمایش داشته های واقعی یک جامعه هست واین ملت سربلند از این بوته ازمایش برامده اند وتا اخر این راه درکنار هموطنانشان باقی خواهند ماند به سلامتی ملت سربلند 48
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 پ.ن 1 : متاسفانه دیشب مادربزرگم فوت کردند ومن امروز صبح با عجله مجبور شدم به تبریز برگردم از همین جا از تمامی دوستانی که تسلی خاطر ماشدند صمیمانه سپاسگزارم وامیدوارم درشادی ها و روزهای خوش زندگیتان درکنار شما عزیزان باشیم پ.ن 2 : متاسفانه به دلیل همین عجله فاکتورهای خرید رو تو محل کارم جاگذاشته ام دراولین فرصت مدارک اسکن شده رو به اطلاع دوستان خواهیم رساند 35
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 تصاویری از خریدهایی که به کمک همه عزیزانی که دراین امر خداپسندانه مشارکت داشتند تهیه کرده بودیم اینم ماشینی که به کمک بقیه همکاران وشرکتهای پیمانکاری تهیه شده بود در محل حادثه 34
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 خسته نباشی پهلوون و دوباره عرض تسلیت کاری انجام ندادیم که هرچی بوده انجام وظیفه بود وانتقال محبت دوستان وعزیزان به عزیزانی حادثه دیده تا دوهفته دیگه با یه برنامه کاملتر دوباره میریم اونجا 19
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 تصاویری از اولین روستایی که به بازدیدشان رفتیم اینو بگم که تو اکثر روستاها چه نهادها وارگانها واز اونها خیلی خیلی بیشتر سیل مردمی که به صورت خودجوش برای کمک اومدن حضور داشتن ولی مشکلات خیلی بزرگی وجود داره که نبود برق وامکانات بهداشتی از قبیل دستشویی مناسب وحمام از جمله مهمترینشون هست ولی روال کمک رسانی وتامین مایحتاج تا دیشب واقعا عالی بود وتمام هم وغم کسایی که اونجا بودن این بود که دغدغه مردم رفع بشه اسیب ها فوق العاده شدید هست چه از نظر جسمی وچه از نظر روحی تو این روستا متاسفانه دوازده نفر از هموطنانمان در اثر زلزله فوت کرده بودند 35
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 ساختمونهایی که به صورت کاهگلی نبودند واز مصالح مناسب برای سازه استفاده کرده بودند یا سرپا بودند یا اسیب کمتری دیده بودند متاسفانه همه جا ساختمونهای کاهگلی با خاک یکسان شده بودند واین مسئله اهمیت توجه به الزامهای ساخت وساز روستایی رو بیش از پیش دراهمیت قرار میده باشد که تجربه ودرسی باشه برای همه مسئولین ونهادها ومردممون که به سلامت وفردای زندگیشون اهمیت بدن 29
شقایق31 40377 ارسال شده در 15 آبان، 2012 اول از همه داداش سجاد تسلیت میگم بخاطر مصیبتی که دیدید بعدش وظیفمه بخاطر یه عضو ناچیز ازت تشکر کنم واقعا دست مریزاد:icon_gol::icon_gol: 17
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 اول از همه داداش سجاد تسلیت میگم بخاطر مصیبتی که دیدیدبعدش وظیفمه بخاطر یه عضو ناچیز ازت تشکر کنم واقعا دست مریزاد:icon_gol::icon_gol: ممنون عزیز از لطف همتون سپاسگزارم والا هیچ کاری نکردم امیدوارم هرکسی توانشو داشت حداقل برای همدردی ودرک تجربه ای متفاوت از زندگی به این محل بیاد طبیعت ورزقان ومنطقه قره داغ از معدود جاهایی هست که واقعا بکر وزیباست وبه شخصه عاشق طبیعت اون محلم وبارها به اونجا رفته بودم حداقل برای طبیعت گردی هم شده سربزنید 14
vahid88 9652 ارسال شده در 15 آبان، 2012 از همه دوستای عزیزم صمیمانه تشکر می کنم دست تک تک اونها رو می بوسم کاش من هم می تونستم سهمی در این کار خدا پسنده دوستان می داشته خواهشا دفعه بعدی به بنده حقیر نیز خبر بدین متاسفانه بخاطر شرایطی که دارم توی چند روز گذشته کمتر تونستم به انجمن سر بزنم دوست عزیزم از صمیم قلبم تسلیت میگم و آرزوی صبر و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم 11
.FatiMa 36560 ارسال شده در 15 آبان، 2012 اه ددم وایبازم زلزله اومد ول کن نیست سجاد جان بابت زحماتت خیلی ممنون ایشالا خدا اجرت بده به خاطر مصیبت وارده باز هم به تو و سهیل و خانواده محترمت تسلیت می گم غم آخرت باشه 9
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 نمونه ای از ساختمون هایی که سالم باقی مونده بودن اینم باقیمونده ساختمونی که محل زندگی هموطنانمان بود 22
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 زلزله با قدرت 5 ریشتر در عمق 4 کیلومتری خدا شوخی رو خودت شروع کردیا 17
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 ورزقان به تنهایی با امار زلزله ژاپن کورس گذاشته خداییش همه جور زلزله دیده بودیم الا اینجوریشو 15
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 روستای شیخملو روستایی که صد در صد تخریب شده متاسفانه وبه گفته عزیزان باقیمانده 28 نفر از عزیزان هموطن دراین روستا جانشان را از دست داده بودند 24
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 دیروز خیلی از چهره های مردمی و ورزشکاران در شهرستانهای اهر و ورزقان وهریس حضور پیدا کردند وبه اظهار همدردی با اسیب دیدگان زلزله پرداختند قهرمان المپیک مدال خودش رو به مردم اسیب دیده تقدیم کرد کریم باقری داره حرکت تختی رو تقلید میکنه ودیروز به جمع اوری کمک از بازار امیر تبریز(راسته زرگران) پرداخت علی دایی پریروز در محل حادثه بود امیدواریم بقیه مسئولین و نمایندگان مردم از اقشار مختلف به محل حادثه بیان وبه یاری هموطنانشون بپردازن سخنان علی لاریجانی امروز صبح خیلی جالب بود وبالاخره کسی پیدا شد یه سوزن هم به خودشون بزنه کاش واقعگرانه تر با مشکلات برخورد کنیم وشعور ملت رو به سخره نگیریم امار اشتباهی دادن که دردی رو دوا نمیکنه دیروز علیرغم این گفته که همه کارهای اواربرداری تموم شده دونفر زنده از زیر اوارها بیرون اومدن ومایه مسرت همه امدادرسانها شده بودن هنوز دراون سمت ورزقان(مسیر ورزقان به سمت مرند)روستاهایی هست که امدادرسانی با هلی کوپتر انجام میشه یه نکته هم بگم سد رو دیروز دیدیم وسالم بود از روستای محل تولد ستارخان به نام سردارکندی هم دیدن کردیم سردارملی کجایی که فرزندانت به عزا نشسته اند و مدعیان برای اغیار سینه چاک میکنند وگریبان میدرند ولی فرزندان وطن را نمیتوانند ببینند 28
spow 44202 مالک ارسال شده در 15 آبان، 2012 دیروز عصر یخورده بالاتر از دانشگاه ازاد ورزقان تو جاده ورزقان به سمت تبریز که الان محل استقرار ستاد نیروهای امدادی ارتش شده وساختمان دانشگاه به طرز عجیبی از بغل به طور سرتاسری ترک ورداشته ایستاده بودیم وداخل ماشین منتظر بقیه دوستان بودیم که ماشین یهو عین یک تاب بازی شروع به تاب خوردن کرد یه زلزله 5.3 ریشتری که باعث شد پل ارتباطی درجاده مذکور فروبریزه وجاده ورزقان تبریز بسته بشه اطلاعی ندارم که تونستن پل رو بازسازی کنن یا نه ولی بچه های هلال احمر میگفتن ساختمونهای نیمه مخروبه با زلزله دیروز عصر کاملا خراب شدند 24
حانی 3371 ارسال شده در 15 آبان، 2012 اقا سجاد الان بازم کمک نقدی یا کالا فایده ای داره یا فاصله چند روزه لازمه؟ کالایی هست که مورد نیاز باشه و مقدارش کم باشه؟ کمک نقدی بهتره یا خرید کالا؟ 12
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری