رفتن به مطلب

ملت سربلند


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

سلام

بابت تاخیر در نوشتن این پست از همه عذرخواهی میکنم

از پریشب که نوشته مریم عزیز رو دیدم واز دوستان خواستیم مشارکت کنند چه از طرف همکاران وچه از طرف عزیزانی که اینجا حضور دارند یا به نحوی با این محیط ودوستان درارتباط بوده اند واقعا تحت تاثیر قرار گرفته ام

هر کس به میزان توان خود دست یاری داد وباعث شد هدیه ای هرچند کوچک ولی مملو از حس نوعدوستی ومشارکت به هموطنان واقعا مظلوم وسردرگم زلزله زده امان ارسال شود

مینویسم مظلوم چون واقعا باید بیایید واز نزدیک این حس مظلومیت رو احساس کنید

مردمی که هنوز داغ عزیزانشان را نتوانسته اند هضم کنند وقهر طبیعت همنشین روز وشب انها شده است

مردمی که دنائت عده ای قلیل ولی با سمبه هایی پر زور را با محبت بی بدیل ملتی خودجوش که صادقانه هرانچه داشته اند را درطبق اخلاص نهادند و واقعا شگفتی بزرگی در امر همیاری ومشارکت اجتماعی رقم زدند

کاش بودید واز نزدیک میدیدید ترافیک چندین وچند کیلومتری از ماشین هایی که فقط ملت برای کمک مردمی به نوع بشر تشکیل داده بودند

ملتی که این بار از دروغها خسته شده بودند وخودشان میخواستند به درد همنوعشان برسند

از هرجای ایران با هر وسع مالی که فکرش را بکنید انجا بودند

چندین وچند ستاد دولتی ونیمه دولتی ونظامی وانتظامی نیز انصافا کار کمک رسانی را بخوبی انجام میدادند

ولی وا اسفا که عمق فاجعه از انچه از تریبون های رسمی اعلام میشود عمیقتر هست

چه درزمینه امداد ونجات ویاری رسانی که فقط امید به ان داریم که این حرکت های خودجوش ومردمی به چندروز اول ختم نگردد وچه مشکل همیشگی وبزرگ جامعه ما مدیریت وسازماندهی

صدها دستگاه نیسان و وانت وخاور وتریلی که حاوی کمک های مردمی بودند بین صدها روستای اسیب دیده سرگردان شده بودند ومکانیزم مشخص و برنامه ریزی شده ای وجود نداشت

امیدواریم سعی وتلاش مسئولین امر برای ساماندهی بهتر این کمک های نقدی وغیر نقدی وامدادی حاصل بهتری برای بهینه سازی زندگی عزیزان مصیبت دیده مان داشته باشد والگویی اولیه برای اصلاح ساختارها ومدیریت صحیح منابع وامکانات حاصل گردد

شور وحال ملت برای کمک رسانی واقعا ستودنی بود

بغل هرچادری میرفتی هموطنی را درحال کمک به عزیز اسیب دیده وداغ دیده ای میدیدی

در هرروستایی که توقف کردیم سیل جمعیت وکمک مردمی بود که به انجا سرازیر شده بود

خانواده های زیادی با بساط اشپزی در روستاها برای جمعیت غذا می پختند وهمنشین سوگ وعزای انها بودند

همه میپرسیدند چه چیزهایی نیاز هست تا درحضور بعدی سعی کنیم انهارا تهیه کنیم

دغدغه همه ملت چه انهایی که اسیب دیده اند وچه انهایی که خواسته اند از هرجای ممکن به این عزیزان کمکی برسانند اسکان وبهداشت این عزیزان بود

چادر یک اسکان موقتی است وهیچ زمانی نمیتواند جای خالی خانه را برای این عزیزان پرکند

کی میخواهند برای صدها روستایی که به شدت تخریب شده اند ومردمانی که همه شان عزادارند خانه بسازند

این بار خانه هایی که به سرعت برق وباد بر سرشان اوار نگردد ومحل دفن هیچ کدام از عزیزانمان درهیچ جای وطنمان نباشد

باورکنید الان ورزقان وسایر مناطق زلزله زده مصداق اخر دنیاست

تجربه ای تکرارنشدنی که فقط با حضوری هرچند کوتاه میتوان معنای واقعی زندگی را درک کرد

ارزش زندگی را که الان عزیزان اسیب دیده به کمک هموطنانشان برای ان میجنگند

این کمک رسانی نیاز به مداومت ،مشارکت وبرنامه ریزی ومدیریت دارد

شعار دادن چند مسئول شکم سیر هیچ روزنه ای از امید را پرنخواهد کرد وهیچ باری از روی دوش هیچ کسی برنخواهد داشت وزحمات ارزشمند تمامی مسئولین واین ملت شریف وبزرگوار را که با یک اعلان عمومی دربین خودشان چه درشبکه های اجتماعی وچه درحیط های اجتماعی اعم از مسجد ومحله ومحیط کار و... خالصانه وخاضعانه حضوری حماسه وار بهم رسانیده اند را نه میتواند لوث کند ونه میتواند کمرنگ نشان دهد

باور کنید ملت برای هموطنانشان عزادارند هرچند عده ای عارشان بیاید وبترسند که عزای عمومی اعلام کنند ولی ملت به سرکردگی ملت عزای عمومی اعلام کرده وپرچم یاری برافراشته

دست این ملت را باید بوسید وارجشان نهاد وبه درد ودغدغه زندگیشان باید که رسید

همانگونه که از همین جا دست تک تک دوستانی که همت کردند وسبب خیر شدند را میبوسم

چه عزیزانی که اینجا میشناسم چه دوستان و خانواده دوستانی که کمک کردند چه همکارانی که سعی کردند باری از روی دوش همنوعانشان را بردارند

دستتان را میبوسیم واز طرف همه ملت از همه شما سپاسگزاریم

شرایط بحرانی وسخت همیشه بوته نقد وازمایش داشته های واقعی یک جامعه هست واین ملت سربلند از این بوته ازمایش برامده اند وتا اخر این راه درکنار هموطنانشان باقی خواهند ماند

به سلامتی ملت سربلند:icon_gol:

  • Like 48
  • پاسخ 67
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

پ.ن 1 : متاسفانه دیشب مادربزرگم فوت کردند ومن امروز صبح با عجله مجبور شدم به تبریز برگردم

از همین جا از تمامی دوستانی که تسلی خاطر ماشدند صمیمانه سپاسگزارم وامیدوارم درشادی ها و روزهای خوش زندگیتان درکنار شما عزیزان باشیم

پ.ن 2 : متاسفانه به دلیل همین عجله فاکتورهای خرید رو تو محل کارم جاگذاشته ام

دراولین فرصت مدارک اسکن شده رو به اطلاع دوستان خواهیم رساند

  • Like 35
ارسال شده در

خسته نباشی پهلوون

و دوباره عرض تسلیت :icon_gol:

  • Like 17
ارسال شده در

تصاویری از خریدهایی که به کمک همه عزیزانی که دراین امر خداپسندانه مشارکت داشتند تهیه کرده بودیم

 

izz3i7l2noz07cj2s0s.jpg

 

 

 

 

nu5gkaqnt5dpvwodr5d.jpg

 

 

اینم ماشینی که به کمک بقیه همکاران وشرکتهای پیمانکاری تهیه شده بود در محل حادثه

 

ujfbfnrfcgru18b2i1nm.jpg

  • Like 34
ارسال شده در
خسته نباشی پهلوون

و دوباره عرض تسلیت :icon_gol:

 

کاری انجام ندادیم که هرچی بوده انجام وظیفه بود وانتقال محبت دوستان وعزیزان به عزیزانی حادثه دیده

تا دوهفته دیگه با یه برنامه کاملتر دوباره میریم اونجا

  • Like 19
ارسال شده در

تصاویری از اولین روستایی که به بازدیدشان رفتیم

اینو بگم که تو اکثر روستاها چه نهادها وارگانها واز اونها خیلی خیلی بیشتر سیل مردمی که به صورت خودجوش برای کمک اومدن حضور داشتن ولی مشکلات خیلی بزرگی وجود داره که نبود برق وامکانات بهداشتی از قبیل دستشویی مناسب وحمام از جمله مهمترینشون هست

ولی روال کمک رسانی وتامین مایحتاج تا دیشب واقعا عالی بود وتمام هم وغم کسایی که اونجا بودن این بود که دغدغه مردم رفع بشه

اسیب ها فوق العاده شدید هست چه از نظر جسمی وچه از نظر روحی

 

تو این روستا متاسفانه دوازده نفر از هموطنانمان در اثر زلزله فوت کرده بودند

 

pmxlbpaldyeetdoi62ao.jpg

 

 

 

ig20h4mtxewi0ctaf2u.jpg

  • Like 35
ارسال شده در

ساختمونهایی که به صورت کاهگلی نبودند واز مصالح مناسب برای سازه استفاده کرده بودند یا سرپا بودند یا اسیب کمتری دیده بودند

متاسفانه همه جا ساختمونهای کاهگلی با خاک یکسان شده بودند واین مسئله اهمیت توجه به الزامهای ساخت وساز روستایی رو بیش از پیش دراهمیت قرار میده

باشد که تجربه ودرسی باشه برای همه مسئولین ونهادها ومردممون که به سلامت وفردای زندگیشون اهمیت بدن

  • Like 29
ارسال شده در

اول از همه داداش سجاد تسلیت میگم بخاطر مصیبتی که دیدید

بعدش وظیفمه بخاطر یه عضو ناچیز ازت تشکر کنم واقعا دست مریزاد:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

  • Like 17
ارسال شده در
اول از همه داداش سجاد تسلیت میگم بخاطر مصیبتی که دیدید

بعدش وظیفمه بخاطر یه عضو ناچیز ازت تشکر کنم واقعا دست مریزاد:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

 

ممنون عزیز

از لطف همتون سپاسگزارم

والا هیچ کاری نکردم امیدوارم هرکسی توانشو داشت حداقل برای همدردی ودرک تجربه ای متفاوت از زندگی به این محل بیاد

طبیعت ورزقان ومنطقه قره داغ از معدود جاهایی هست که واقعا بکر وزیباست وبه شخصه عاشق طبیعت اون محلم وبارها به اونجا رفته بودم

حداقل برای طبیعت گردی هم شده سربزنید:icon_gol:

  • Like 14
ارسال شده در

اه ددم وای

بازم زلزله اومد:banel_smiley_4:

  • Like 18
ارسال شده در

از همه دوستای عزیزم صمیمانه تشکر می کنم :icon_gol:

 

دست تک تک اونها رو می بوسم کاش من هم می تونستم سهمی در این کار خدا پسنده دوستان می داشته :icon_gol:

 

خواهشا دفعه بعدی به بنده حقیر نیز خبر بدین :icon_gol:

 

متاسفانه بخاطر شرایطی که دارم توی چند روز گذشته کمتر تونستم به انجمن سر بزنم:sigh:

 

دوست عزیزم از صمیم قلبم تسلیت میگم و آرزوی صبر و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم :icon_gol:

  • Like 11
ارسال شده در

وای بازم زلزله ولی ایندفعه قدرتش کم بود :sad0:

  • Like 7
ارسال شده در
اه ددم وای

بازم زلزله اومد:banel_smiley_4:

 

ول کن نیست :banel_smiley_4:

 

سجاد جان بابت زحماتت خیلی ممنون ایشالا خدا اجرت بده:icon_gol:

به خاطر مصیبت وارده باز هم به تو و سهیل و خانواده محترمت تسلیت می گم

غم آخرت باشه:icon_gol:

  • Like 9
ارسال شده در

نمونه ای از ساختمون هایی که سالم باقی مونده بودن

 

l6irmszh1ufvibzuyuf.jpg

 

 

اینم باقیمونده ساختمونی که محل زندگی هموطنانمان بود

 

9z2q9kpgd715aorxpnum.jpg

  • Like 22
ارسال شده در

زلزله با قدرت 5 ریشتر در عمق 4 کیلومتری

خدا شوخی رو خودت شروع کردیا

  • Like 17
ارسال شده در

ورزقان به تنهایی با امار زلزله ژاپن کورس گذاشته

خداییش همه جور زلزله دیده بودیم الا اینجوریشو:w58:

  • Like 15
ارسال شده در

روستای شیخملو روستایی که صد در صد تخریب شده متاسفانه وبه گفته عزیزان باقیمانده 28 نفر از عزیزان هموطن دراین روستا جانشان را از دست داده بودند

 

cebe65eodh6afu4hkex6.jpg

 

 

 

t58s1gr1qvkfqa5bk2.jpg

 

 

 

58u14aiguxtiqrkvi8os.jpg

  • Like 24
ارسال شده در

دیروز خیلی از چهره های مردمی و ورزشکاران در شهرستانهای اهر و ورزقان وهریس حضور پیدا کردند وبه اظهار همدردی با اسیب دیدگان زلزله پرداختند

قهرمان المپیک مدال خودش رو به مردم اسیب دیده تقدیم کرد

کریم باقری داره حرکت تختی رو تقلید میکنه ودیروز به جمع اوری کمک از بازار امیر تبریز(راسته زرگران) پرداخت

علی دایی پریروز در محل حادثه بود

امیدواریم بقیه مسئولین و نمایندگان مردم از اقشار مختلف به محل حادثه بیان وبه یاری هموطنانشون بپردازن

سخنان علی لاریجانی امروز صبح خیلی جالب بود وبالاخره کسی پیدا شد یه سوزن هم به خودشون بزنه

کاش واقعگرانه تر با مشکلات برخورد کنیم وشعور ملت رو به سخره نگیریم

امار اشتباهی دادن که دردی رو دوا نمیکنه

دیروز علیرغم این گفته که همه کارهای اواربرداری تموم شده دونفر زنده از زیر اوارها بیرون اومدن ومایه مسرت همه امدادرسانها شده بودن

هنوز دراون سمت ورزقان(مسیر ورزقان به سمت مرند)روستاهایی هست که امدادرسانی با هلی کوپتر انجام میشه

یه نکته هم بگم سد رو دیروز دیدیم وسالم بود

از روستای محل تولد ستارخان به نام سردارکندی هم دیدن کردیم

سردارملی کجایی که فرزندانت به عزا نشسته اند و مدعیان برای اغیار سینه چاک میکنند وگریبان میدرند ولی فرزندان وطن را نمیتوانند ببینند

  • Like 28
ارسال شده در

دیروز عصر یخورده بالاتر از دانشگاه ازاد ورزقان تو جاده ورزقان به سمت تبریز که الان محل استقرار ستاد نیروهای امدادی ارتش شده وساختمان دانشگاه به طرز عجیبی از بغل به طور سرتاسری ترک ورداشته ایستاده بودیم وداخل ماشین منتظر بقیه دوستان بودیم که ماشین یهو عین یک تاب بازی شروع به تاب خوردن کرد

یه زلزله 5.3 ریشتری که باعث شد پل ارتباطی درجاده مذکور فروبریزه وجاده ورزقان تبریز بسته بشه

اطلاعی ندارم که تونستن پل رو بازسازی کنن یا نه ولی بچه های هلال احمر میگفتن ساختمونهای نیمه مخروبه با زلزله دیروز عصر کاملا خراب شدند

  • Like 24
ارسال شده در

اقا سجاد الان بازم کمک نقدی یا کالا فایده ای داره یا فاصله چند روزه لازمه؟

کالایی هست که مورد نیاز باشه و مقدارش کم باشه؟

کمک نقدی بهتره یا خرید کالا؟

  • Like 12

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...