رفتن به مطلب

استفاده از چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی


Astraea

ارسال های توصیه شده

امروزه چرم مصنوعی به دلائل فراوانی جایگزین بسیار مطمئنی برای چرم طبیعی محسوب میگردد که از جمله آنها میتوان :

1) تنوع بسيار زياد در هر يک از انواع توليدات يکي از مهمترين عوامل در توجيح پذيري اين صنعت است .

2) چرم مصنوعي از لحاظ تنوع داراي توليدات بسيار متنوع مي باشد از اينرو مي توان آنرا به عنوان مادر صنايع بزرگ و کوچکي همچون صنايع خودروسازي ، صنايع مربوط به ساخت کيف و کفش و لباس ، سراجي ها و صنايع مبل و صندلي و ... دانست . به عنوان مثال برخي از انواع توليدات چرم مصنوعي عبارتست از : چرم مبلي ، چرم لباسي و کاپشني ، چرم کيفي ، چرم کفشي ، آستري و توليدات بسيار زياد ديگري همچون چادري کامیونتها و سايبان فروشگاهها ، واتر يا ضدآب ، گالينگور يا جلد انواع زونکن ، دفتر ، سررسيد و ... ، چمداني ، کفپوش ، سفره اي و ... که هر يک مي تواند در صنايع مختلف قيد شده بکار رود و مشاغل بسيار زيادي را نيز بوجود آورد.

 

3) وجود تنوع در رنگ- طرح روي چرم- ضخامت- نوع پارچه لمینت شده و تنوع در کيفيت مانند نرمي- سفتي و ... در هر يک از توليدات باعث مي گردد تا يک کارخانه چرم مصنوعي هيچگاه به بن بست عدم سفارش مواجه نگردد و هميشه در حال انجام توليد باشد . چرا که هر چند مدت ، يک رنگ و يک طرح خاص در هر يک از انواع توليدات مد مي گردد ، بعنوان مثال يک روز چرم لباسي مشکي و چند مدت بعد چرم لباس با رنگ قهوه اي و طرح ديگر در بازار مد ميگردد.

4) سهولت کار با چرم مصنوعي در جهت ساخت مصنوعات چرمي و همچنين ارزان بودن و در دسترس بودن وسايل و تجهيزات آن نيز از جمله مهم ترين مسائلي است که افراد مي توانند با حداقل سرمایه پيشه اي پردرآمد را در پيش گيرنده و اين به جهت کار آفريني از مهم ترين مسائل خواهد بود .

5) عدم آلودگي زيست محيطي در حين فرآيند توليد .

6) پائين بودن قيمت تمام شده چرم مصنوعي در مقايسه با چرم طبيعي باعث مي گردد تا کليه محصولات و مصنوعات چرمي توليد شده نيز از قيمت پائين تري برخوردار باشند لذا اين امر باعث گردد تا تمام قشرهاي جامعه بتوانند از تمام مصنوعات چرم مصنوعي بهره مند گردد.

7) استفاده از چرم مصنوعی در صنایع خودرو سازی ، روکش مبل و صندلی ، ساخت انواع کیف و کفش ، کمربند ، کاپشن ،و لباسهای مجلسی ، جلد دفتر و تقویم ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، سایبان فروشگاهها ، چادر و کاور کامیونتها و ... را نام برد . وجود برتریهای فراوان نسبی و همچنین وسعت کاربردهای این محصول باعث شده تا تقاضا برای چرم مصنوعی روز به روز رو به افزایش رود.در نظر گرفتن نکات فوق و همچنین بازدهی سریع و سودآور تولید میتواند از جمله دلائل بسیار مهم ضرورت توجه به تهیه و ساخت ماشین آلات چرم مصنوعی و راه اندازی و تولید این محصول گرانبها و با ارزش ، خصوصا" در کشور های رو به توسعه باشد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...