رفتن به مطلب

مرغ کنتاکی با مخلفات


mim-shimi

ارسال های توصیه شده

BalsamicChicken.jpg

 

مواد لازم:

مرغ درشت=یک عدد

زعفران آبکرده=به مقدار دلخواه

نمک و فلفل=به میزان لازم

قارچ=200 گرم

پیاز درشت=یک عدد

گوجه بزرگ=3 عدد

فلفل دلمه ای =یک عدد

روغن مایع =2 قاشق غذاخوری

آبلیمو =یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرغ را تمیز می شوئیم اما پوست آنرا نمی کنیم چون هم مرغ خشک نمی شود وهم بعد از پخت ظاهر خوبی پیدا می کند سپس تمام سطح مرغ را زعفران می مالیم و چند ساعت در یخچال قرار می دهیم. قارچ و پیاز و فلفل دلمه و گوجه فرنگی ها را بصورت چهارگوش ریز خرد میکنیم. در کمی روغن با حرارت زیاد تفت می دهیم تا آب نیاندازد و در صورت تمایل مقدارکمی رب گوجه فرنگی هم اضافه کرده و با سایر مواد تفت می دهیم.

وقتی تقریبا موادمان پخته شد مقدار کمی هم از زعفران و تمام آبلیمو را به مواد افزوده و از روی حرارت برمی داریم. مقداری از موادمان را در شکم مرغ می ریزیم و شکمش را با نخ می دوزیم سپس سیخ جوجه گردان فر را برمیداریم و درمرغ فرو می کنیم بطوریکه وزن مرغ در همه جهات یکنواخت باشد. سپس پاهای مرغ را با نخ به هم می بندیم. و بالهایش را هم از پشت با نخ به هم می بندیم و در فر قرار می دهیم. زیر مرغ ظرف پیرکسی را که کمی آب در آن ریخته ایم قرار می دهیم تا هم مرغ خشک نشود و هم آبش در این ظرف بچکد. گریل فر را روشن کرده و می گذاریم تا در حدود 2 تا 3 ساعت مرغ بچرخد و روی آن کاملاً طلایی شود. سپس مرغ از جوجه گردان درآورده و در ظرف پیرکس قرار میدهیم و روی ظرف را با فویل می پوشانیم و در فر قرار می دهیم و شعله پائین فر را روشن کرده و میگذاریم تقریباً یکساعت در فر بماند سپس آنرا درآورده و باقیمانده مخلوط قارچ و پیاز را دور مرغ می ریزیم و مجددا در فر بمدت نیم ساعت قرار می دهیم. در آخر آب مرغ باید به اندازه نصف استکان یا کمتر باشد. سپس مرغ را در ظرف دلخواه قرار داده و مخلوط قارچ و آب مرغ را دورش می ریزیم.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...