رفتن به مطلب

مصرف تخم مرغ در دوران بارداری، استرس نوزاد را كاهش می دهد


Ssara

ارسال های توصیه شده

كارشناسان تغذیه و سلامت در دانشگاه كورنل با انجام آزمایشات جدیدی دریافتند كه مصرف بیشتر تخم مرغ در دوران بارداری خطر بروز بیماریهای مزمن و متابولیكی ناشی از استرس نظیر دیابت و فشار خون بالا را در سالهای آتی زندگی كودك كاهش می دهد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، ماده مغذی موسوم به كولین كه در حجم بالایی در تخم مرغ وجود دارد، این تاثیر مفید را روی جنین بر جای می گذارد.

این كارشناسان می گویند: آزمایشات اخیر نشان می دهد كه كولین می تواند از تاثیرگذاری استرس مادر روی جنین در دوران بارداری، جلوگیری كند.به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در مطالعات پیشین نشان داده شد كه تماس زیاد جنین با هورمون استرس (كورتیزول) در دوران بارداری كه اغلب ناشی از اضطراب و افسردگی در مادر است، نوزاد را در سنین بالاتر در معرض ابتلا به بیماریهای مزمن مرتبط با استرس قرار می دهد.در این آزمایشات تاكید شد كه تخم مرغ منبع غنی از كولین است كه در زرده آن موجود بوده و ماده ای موثر در جلوگیری از تاثیر مخرب هورمون استرس بر روی جنین است.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...