رفتن به مطلب

طي يک ميليون سال آينده // ستاره دوره گرد تهديدي براي منظومه شمسي


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

طي يک ميليون سال آينده رخ مي دهد

ستاره دوره گرد تهديدي براي منظومه شمسي ... :icon_gol::icon_gol:

 

جام جم آنلاين: اخترشناسان احتمال مي دهند يکي از ستاره هاي هم جوار طي يک ميليون سال آينده عبوري بسيار نزديک از کنار منظومه خورشيدي زمين داشته باشد که اين عبور تاثيرات شديدي بر روي سياره هاي منظومه شمسي خواهد داشت.

 

100951155763.jpg

 

اين ستاره با نام Gliese 710 قادر خواهد بود مدارهاي سياره اي را در منظومه دچار اختلال کرده و باران هايي از ستاره هاي دنباله دار و شهابسنگ ها را راهي سياره ها کند.

تخمين اخترشناسان رصدخانه پولکوو در سن پترزبورگ نشان مي دهد احتمال برخورد اين ستاره با حاشيه خارجي منظومه خورشيدي در حدود 86 درصد است. اين تخمين بر اساس اطلاعاتي که توسط فضاپيماي «هيپارکس» آژانس فضايي اروپا جمع آوري شده، به دست آمده است اين فضاپيما طي مطالعات خود توانست شتاب و سرعت 100 هزار ستاره را در همسايگي زمين اندازه گيري کرده و فهرستي از اين ستاره ها را به وجود آورد.

بر اساس اين فهرست 156 ستاره در نزديکي منظومه خورشيدي قرار دارند که در حال عبور از نزديکي منظومه هستند و يا به زودي و در آينده عبور خواهند کرد، پديده اي که به فاصله زماني دو ميليون سال رخ مي دهد در سال 2007 اطلاعات هيپارکس مورد بازبيني قرار گرفته و با محاسبات جديدي از شتاب ستارگان ترکيب شد.

اخترشناسان با ترکيب مجدد اين اطلاعات با اطلاعات پايگاه هاي اطلاعاتي ديگر دريافتند احتمال عبور بسيار نزديک 9 ستاره از کنار خورشيد بسيار زياد است و زماني که ستاره Gliese710 را مشاهده کردند شگفت زده شدند زيرا دريافتند احتمال عبور اين ستاره از ميان ابر ائورتي که مملو از ستاره هاي دنباله دار بوده و منظومه خورشيدي را در بر گرفته است، در حدود 86 درصد است.

بر اساس گزارش فاکس نيوز، به گفته آنها فاصله 1.6 سال نوري از منظومه احتمال تاثيرات جدي عبور نزديک اين ستاره را بر روي ساکنان منظومه شديد تر خواهد کرد چنين عبوري با فرستادن باراني از ستاره هاي دنباله دار به داخل منظومه خورشيدي و احتمال بالاي برخورد اين اجرام با سياره هاي مختلف منظومه برابر خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...