رفتن به مطلب

اندیشکده یقین


RezaMTJAME

ارسال های توصیه شده

با سلام به همه.:icon_gol:

با هدف آشنایی همه عزیزان با حقیقت و تبیین آن یک پست جدید با نام اندیشکده یقین ایجاد کردم که در آن در ابتدا به معرفی جناب آقای دکتر حسن عباسی رئیس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز ايران (اندیشکده یقین) میپردازیم و پس از آن نیز لینک دانلود سخنرانی های این استاد گرامی رو جهت استفاده عزیزان خواهم گذاشت. امیدوارم در راه حق ثابت قدم باشیم. ان شاء الله

**************************************

:icon_gol: نام: دکتر حسن عباسي متولد تهران 1345 :icon_gol:

 

200px-Hassan_Abbasi.jpg

 

شغل: عضو هيات علمي دانشگاه

مسئوليت: رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز ايران

تحصيلات:

ليسانس در علوم سياسي

فوق ليسانس در روابط بين المللي

PHD در امنيت ملي با گرايش دکترين و خط مشي علوم استراتژيک

برد تخصصي از انگليس

تحصيلات ميان رشته اي:

اقتصاد

جامعه شناسي

علوم نظامي(دريايي، زميني، عمليات ويژه، انتظامي)

مديريت(عمومي، دولتي، استراتژيک)

فلسفه اسلامي، فلسفه غرب

کتب، کنفرانس و مقالات:

بيش از 140 کنفرانس علمي(داخل و خارج کشور)

31 جلد تاليف (در حوزه علوم استراتژيک)

تئوکراسي(خداسالاري) در عمل

دکترين امنيت بين المللي جهان اسلام

ابر دکترين جمهوري اسلامي

استراتژي دريا- اقيانوسي

نظام امنيت رسته جمعي دريا پايه- اقيانوس هند و امنيت پيرامون سه قاره (افريقا، آسيا و اقيانوسيه)

هيدروپليتيک و هيدرواستراتژي خليج فارس

هيدروپليتيک، هيدرواکونومي و هيدرواستراتژي درياي خزر

آينده جهان اسلام و غرب (بررسي تطبيقي آينده شناسي همکاري و تقابل اسلام و غرب)

تحليل سيستم هاي حکومتي (اليگارشي، دموکراسي، تئوکراسي)

دموکراسي در عمل: پورنوکراسي، رشيوکراسي؟!

*******************

سایت اندیشکده یقین:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 7
لینک به دیدگاه

سلام.

همین ابتدا جهت رفع ابهام در مورد مدرک جناب آقای دکتر عباسی:

اردیبهشت ۱۳۸۵:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

************************************

جايزه آشتي نوبل

 

 

در عنوان جايزه‌ي صلح نوبل، واژه‌ي «صلح» بار قدسي جمله را به دوش مي‌كشد: صلح! در واقع واژه‌‌ي غربي Peace در جايزه‌ي نوبل، به صلح ترجمه شده است. واژه‌ي Peace در مقابل War قرار دارد كه در زبان فارسي به «جنگ» ترجمه مي‌‌شود. خب! آيا به نسبت تقابل War و Peace آيا «جنگ» هم در مقابل «صلح» است!؟ هوالحكيم

 

«باراك اباما، رئيس جمهور آمريكا ، كانديداي دريافت جايزه‌ي صلح نوبل، براي دريافت آن وارد اسلو پايتخت نروژ شد.» اين خبري است كه در اغلب رسانه‌هاي جهان منعكس شد. واكنش مخالفان قابل پيش‌بيني بود، به ويژه چند روز پيش از انعكاس خبر اعزام 30000 نيروي نظامي ديگر به افغانستان. اين كه چگونه جنگ طلبي هم‌چون اباما كه نه تنها به اشغال عراق و افغانستان- علي‌رغم ادعاي خود در نطق‌هاي انتخابات رياست جمهوري- پايان نداده، بلكه به تعداد نيروها نيز افزوده است، مي‌تواند برنده‌ي جايزه‌ي «صلح» بين‌المللي شناخته شود. اما اين نكته، همه‌ي مسأله نيست. اگر روي‌كردي مفهوم شناختي به جايزه‌ي صلح نوبل اعمال شود، آن‌گاه نتايج هستي شناختي و معرفت شناختي آن در فرهنگ عمومي و ژورناليستي فارسي زبانان دگرگون مي‌شود؛ موضوعي كه به مراتب از اعطاي چنين جايزه‌اي به اباما يا هر كس ديگري، مهم‌تر است.

***

در عنوان جايزه‌ي صلح نوبل، واژه‌ي «صلح» بار قدسي جمله را به دوش مي‌كشد: صلح! در واقع واژه‌‌ي غربي Peace در جايزه‌ي نوبل، به صلح ترجمه شده است. واژه‌ي Peace در مقابل War قرار دارد كه در زبان فارسي به «جنگ» ترجمه مي‌شود. خب! آيا به نسبت تقابل War و Peace آيا «جنگ» هم در مقابل «صلح» است!؟

در فرهنگ ايرانيان، واژه‌ي فارسي جنگ در برابر مفهوم عربي صلح قرار گرفته است، كه يك «برابرگذاري» نارساي مفهومي است. ريشه‌ي اين برابرگذاري را بايد در ادبيات دوره‌هاي گذشته‌ي ايران جست‌وجو نمود. مولوي در ابتداي دفتر ششم مثنوي، جنگ‌فارسي را در مقابل صلح عربي قرار داده است. اين رويه تا به امروز از سوي نام‌داران و فرهيختگان بسياري تكرار شده است تا جايي كه اكنون در فرهنگ عمومي ايراني، مفهوم جنگ و صلح، يك باور قطعي است.

 

صلح و فساد

«صلح» روبروي جنگ نيست، بلكه در مقابل «فساد» است. صلح و فساد، اصلاح و افساد، مصلح و مفسد، صالح و فاسد، و مصلحت و مفسدت، نمونه‌هايي از اين قطب‌بندي مفهومي هستند كه هيچ ارتباط منطقي با جنگ ندارند. در واقع اگر جنگ فارسي، به جاي فساد در زبان عربي بنشيند، آن‌گاه پرسش معرفت شناختي و هستي شناختي اين خواهد بود كه «آيا هر جنگي همان فساد است؟»

مفهوم فساد عربي در نزد فارسي زبانان به «گنديدن» شناخته مي‌شود. فاسد يعني گنديده، مفسد يعني گندنده، افساد يعني گنداندن، و مفسدت يعني گندايش.

 

جنگ و آشتي

واژه‌ي «جنگ» در مقابل مفهوم فارسي «آشتي» است. اعراب نيز دو مفهوم مشخص «حرب» و «سلم» را استعمال مي‌كنند. واژه‌ي «جنگ»، «حرب» و War، در برابر «آشتي»، «سلم» و Peace قرار دارند، كه متاسفانه در افواه فارسي زبانان اين شش مفهوم به گونه‌اي مخدوش بيان و فهم مي‌شود. پرسشي كه حائز اهميت است اين كه نسبت اين شش مفهوم با صلح و فساد چيست؟

 

آسيب‌شناسي مفهوم «جنگ و صلح»

به‌كار بردن مفهوم جنگ و صلح، وقتي از حوزه‌ي ترمينولوژي به وادي متدولوژي و روش‌شناسي مي‌رسد، مصيبت معرفتي حاصل از چنين خلط و خبطي را نشان مي‌دهد. بخش عمده‌اي از انحطاط انديشه‌ي ايراني، محصول سوءفهمي است كه در اثر ترجمه‌هاي ناروا و نامناسب مفاهيم سه حوزه‌ي فرهنگي فارسي، عربي و غربي، در ميان ايرانيان پديده آمده است.

آسيب‌شناسي مفهوم جنگ و صلح، نمونه‌ي بارز آسيب‌شناسي علوم انساني در ايران، به عنوان بخشي از طرح جامع «آمايش مفهومي» براي توليد علم بومي است.

جنگ، روبروي آشتي است و صلح در مقابل فساد است. وقتي استنباط عمومي اين بود كه جنگ به معني كاربرد حداكثري ستيزه، و صلح به معني كنار نهاد سلاح و پايان دادن ستيزه است، آن‌گاه مشكلات روش شناختي بروز مي‌كند: در فرهنگ عمومي، به كسي چون ماهاتما گاندي لقب صلح‌طلب، و به كسي چون ارنستو چه‌گوارا، عنوان جنگ طلب اطلاق مي‌شود. تلقي اين است كه هر دو براي رهايي مردم خود از چنگ دشمنان عمل كردند اما يكي به روش صلح و ديگري به روش جنگ. خب! اكنون كه مشخص شد صلح در برابر فساد است، پس روش عمل گاندي «مصلحانه»، و روش عمل چه‌گوارا «مفسدانه» است!؟

اين خلط و خبط در مورد روش اقدام دو امام معصوم شيعيان نيز در ميان فارسي زبانان رايج است. در فرهنگ ايراني، باور اين است كه امام حسن(ع) با معاويه «صلح»، و امام حسين(ع) با يزيد «جنگ» نمود. اگر مبتني بر ترمينولوژي صلح در برابر فساد، به متدولوژي عمل اين دو امام معصوم پرداخته شود، آن‌گاه معادله اين خواهد شد كه «يكي صلح نمود، و ديگري ]العياذبالله[ فساد!!». در واقع ترمينولوژي مفاهيم جنگ و صلح، نه در مورد روش‌شناسي معصومين(ع) صدق مي‌كند، و نه در مورد متدولوژي غير معصومين هم‌چون نسبت رويه‌هاي گاندي و چه‌گوارا.

صلح، اعم از جنگ و آشتي است، كما اين‌كه فساد نيز اعم از جنگ و آشتي است. همه‌ي انبياء(ع) و همه‌ي ائمه(ع) يك نيت الهي بيشتر نداشتند و آن «اصلاح» وضع بشر و رهايي آن‌ها از اوضاع فلاكت‌بار گرداب «فساد» بوده و در مورد امام عصر(عج) هست. همه‌ي انبياء(ع) و ائمه(ع) «مصلح» بودند. حال در برخي شرايط، براي تحقق صلح و اصلاح، اقدام به «جنگ» مي‌نمودند، و گاهي نيز براي صلح و اصلاح، مبادرت به «آشتي» مي‌كردند.

پيامبر اسلام(ص) براي تحقق صلح و اصلاح، گاهي درگير جنگي چون بدر و احد مي‌شدند و برخي مواقع نيز مبادرت به آشتي موسوم به «حديبيه» مي‌نمودند.

امام حسن(ع) و امام حسين(ع) نيز به همين نسبت صلح طلب و اصلاح‌گرا بودند. امام حسين(ع) در مورد قيام خود مي-فرمايند: « اني خرجت لطلب الاصلاح في امت جدي» من براي اصلاح امت جدم خروج نمودم.

در واقع باوري هم‌چون «صلح امام حسن(ع) "در برابر" جنگ امام حسين(ع)" غلط و نارواست، و صحيح آن اين است كه امام حسن(ع) اصلاح طلب براي صلح اقدام به «قعود ]نشستن[» نمود، و امام حسين(ع) اصلاح طلب براي صلح اقدام به «قيام ]برخاستن[» كرد. از اين منظر، نفس عمل هر دو امام يكي است و آن صلح و اصلاح است، اما رويه‌ي يكي - حسن(ع)- آشتي، ورويه‌ي ديگري - حسين(ع)- جنگ بود.

 

 

ضرورت آسيب‌شناسي مفهوم جنگ و صلح از دو موضع مشخص خودنمايي مي‌كند:

الف- ابتدا اين كه اكنون اين قول در فرهنگ ايراني پذيرفته است كه جنگ در برابر صلح است و هر كس دست به اسلحه برد و يا در نوشتار يا گفتاري براي دشمن رجز خواند، او جنگ طلب، و در مقابل، هر كس كه اسلحه را بر زمين نهاد و از در آشتي درآمد، او صلح‌طلب است. در اين تلقي، جنگ، مساوي فساد است و آشتي، مساوي صلح. نتيجه‌ي جبري چنين برداشتي اين است كه اصل جهاد و قاعده‌ي دفاع، كه در آن به ناچار بايد به كنش مسلحانه دست آزيد نيز در زمره‌ي طيف مقابل صلح، يعني فساد دسته‌بندي مي‌گردد. حال آن‌كه دفاع، حق طبيعي هر موجود زنده، و جهاد في سبيل الله و هم‌چنين مقاتله نيز در شرايط خاصي، از احكام شريعت و متضمن عقل است، و آن‌چه را عقل و شرع تضمين مي‌كنند، منطبق با صلح و اصلاح است نه فساد و افساد. از سوي ديگر، آيا كرنش در برابر دشمن و يكسره از درآشتي درآمدن منطبق با صلح و اصلاح است يا اين‌كه همان فساد است؟!

ب- ديگر اين‌كه در فرهنگ ايراني، اكنون Reform معادل اصلاح و اصلاحات شناخته مي‌شود.

وقتي Form يا شكل هر پديده، هم‌چون مجسمه‌اي كه از خمير ساخته شده، درهم‌ كوبيده مي‌شود و تنديس جديدي به شكل ديگري ايجاد مي‌شود، اين فرآيند، رفرم Reform يا «بازريخت‌يابي» خوانده مي‌شود. اصلاح، اعم از Reform است. البته هر رفرمي، اصلاح نيست، بلكه ممكن است افساد باشد. لذا اصلاح و افساد، هر دو اعم از رفرم هستند. از سوي ديگر، بسياري از كسان كه كنش خود را اصلاحات مي‌نامند چه بسا- سهواً يا عمداً- در حال فساد باشد.

قرآن كريم در آيات 12 و 11 سوره بقره مي‌فرمايد: چون به آنان گفته مي‌شود كه در زمين فساد نكنيد، مي‌گويند ما مصلحيم. آگاه باشيد كه اينان مفسدند، اما خود نمي‌دانند.

لذا براي جلوگيري از اين كه هر كس عمل فاسد و مفسدانه‌ي خود را – كه سهواً يا عمداً از او سر مي‌زند- صلاح و اصلاح نام دهد، آسيب‌شناسي متدولوژيك مفاهيم خلط شده‌ي جنگ و صلح، ضروري مي‌نمايد.

 

جايزه‌ي نوبل

مبتني بر ترمينولوژي جنگ و صلح، در مورد انگيزه‌ي اعطاي جايزه‌ي نوبل به باراك اباما، دو سناريو متصور است:

1- اعطا كنندگان جايزه‌ي نوبل، نه مفهوم صلح، كه واژه‌ي Peace را مدنظر دارند. Peace در اينجا به معني آشتي‌جويي و نفي جنگ‌جويي است. اين تلقي، موجب برآشفتن مردم در نقاط مختلف جهان شده است، زيرا افكار عمومي، باراك اباما رئيس جمهور آمريكا را جنگ‌جو يافته است نه آشتي‌جو.

2- با فرض اين‌كه در انبار ذخيره‌ي واژگان غربي، مفاهيم صلح و فساد، معادل داشته باشند، شايد اعطا كنندگان جايزه‌ي نوبل به باراك اباما، با آگاهي از جنگ‌جويي رييس جمهور آمريكا او را برگزيده‌اند، چرا كه مي‌انگارند او به خاطر صلح و اصلاح در جهان اقدام به جنگ‌افروزي مي‌كند، و چون صلح و اصلاح، اعم از جنگ و آشتي است، پس اهميتي ندارد كه او جنگ‌سالار باشد يا آشتي‌جو!

در اين تلقي اما، تعارض نه در جنگ‌جو يا آشتي‌جو بودن رئيس جمهور آمريكا، كه در مصلح يا مفسد بودن اوست.

آنجا كه بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي امام راحل (ره) فرمود «آمريكا ام الفساد» و «شيطان بزرگ» و «استكبار جهاني» است، نمي‌توان تصور نمود كه به يك‌باره ام‌الفساد به ام‌الصلاح تبديل شود. ضمن اين كه از شيطان، عمل صالح متصور نيست، و چون عمل شيطان فاسد است، از شيطان بزرگ نيز به عمل فاسد بزرگ سر مي‌زند. هرگاه كسي يا كشوري يا تمدني در روي زمين براي خود مقام استكباري قائل بود، اين عمل او ذاتاً فساد است، و او مفسد في الارض است، هر چند او عمل خود را در قالب Reform به جهان عرضه كند و خود را اصلاح‌طلب بنامد. در فهرست برندگان نوبل نمي‌توان افرادي چون وودرو ويلسون، هنري كيسينجر، انور سادات، مناخيم بگين، اسحاق رابين، شيمون پرز و جيمي كارتر و ... را مصلح و اصلاح-طلب ناميد. لذا عنوان صحيح جايزه نوبل اين است: جايزه‌ي آشتي نوبل، نه جايزه‌ي صلح نوبل! زيرا تا كنون هيچ مصلحي چنين جايزه‌اي نگرفته و از دست مفسدين نخواهد گرفت.

 

دکتر حسن عباسي

  • Like 6
لینک به دیدگاه

سلام.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

روند به وجود آمدن و شکل‌گیری وقایع پس‌از انتخابات دهم ریاست جمهوری، با توجه به شواهد موجود و بررسی نمونه‌های قبلی این نوع رفتار سیاسی، در کشورهایی مانند اوکراین، گرجستان و... مشخص کرد، حوادثی که از ساعات پایانی شب 22 خرداد 88 آغاز و در حدود دو ماه تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور را در برگرفت، یک پروسه از پیش طراحی شده [چند ماه پیش‌از انتخابات] و یا به عبارت دیگر، حرکت خزنده‌ای برای براندازی ج.ا.ایران از درون، با استفاده از تکنیک‌های عملیات‌روانی و شگردهای جنگ نرم بود، حرکتی که در بین تحلیل‌گران و محققان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به کودتای مخملین مشهور است.

به نوعی می‌توان گفت، تعداد بسیار زیادی از افرادی که به نوعی در حوادث پس از انتخابات، با شگردهای گوناگون تبلیغاتی و رسانه‌ای وارد فاز نافرمانی مدنی شدند، در حقیقت مهره‌های یک صحنه بازی از پیش طراحی شده بودند و خود از آن اطلاعی نداشتند.

"

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" در اواخر دهه 80 میلادی مفهوم قدرت نرم را وارد ادبیات سیاسی نمود. او در تعریف قدرت نرم در کتاب خود "
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" می‌گوید:

"قدرت نرم ، توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی كشورهدف، از طریق ایجاد جاذبه است و نیز زمانی یک كشور به قدرت نرم دست می‌یابد كه بتواند اطلاعات و دانایی را به منظور پایان دادن به موضوعات مورد اختلاف به كار گیرد و اختلافات را به گونه‌ای ترسیم كند كه از آنها امتیاز بگیرد."

به تعبیر ساده‌تر، قدرت نرم توانایی دستیابی به اهداف و آمال مطلوب، از طریق جلب حمایت افکار عمومی جامعه و نخبگان، و اقناع اذهان به جای اعمال فشار است.

نکته قابل توجه این‌که ابزار اصلی در اعمال قدرت نرم [جنگ نرم] رسانه‌های همه‌گانی، در اشکال و کاربردهای گوناگون هستند، زیرا مهندسی افکار عمومی در جوامع امروزی توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

 

ajax2_june_2009_twittery_coup_review.jpg

امروزه نیز اینترنت به عنوان گسترده‌ترین و سریع‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بین‌المللی، نقش ویژه‌ای را در عملیاتی کردن طراح‌های رسانه‌ای دارد، نقشی که نمونه عینی آن در حوادث و اغتشاشات پس‌از انتخابات ایران به وضوح آشکار شد.دکتر حسن عباسی در تاریخ 10/5/88 در سخنرانی با عنوان "آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009" به تبیین آن‌چه توسط رسانه‌هایی مانند سایت وزارت خارجه اسرائیل، BBC Persian (بی‌بی‌سی فارسی)، VOA (صدای آمریکا) و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مینی‌بلاگ‌هایی مانند Facebook.com (فیس بوک) و Twitter.com (توئیتر) در مهندسی اجتماعی، مدیریت آشوب، مدیریت محتوایی و اطلاع‌رسانی و دامن‌زدن به اغتشاشات انجامید به صورت مستند اشاره می‌کند.

راهبردی که توسط دموکرات‌ها به "

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" مشهور است.

در این سخنرانی نوع نگاه دموکرات‌ها به ایران [اوباما] و هم چنین دستور العمل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، به عنوان یکی از مشهورترین مؤسسات استراتژیک و تصمیم‌ساز متمایل به دموکرات‌ها، در رویارویی با ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرید.

**************************

فایل‌های صوتی

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 1/2:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).mp3

*************************

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 2/2:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).mp3

*************************

فایل‌های ویدئویی

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 1/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 2/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 3/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 4/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 5/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 6/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 7/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 8/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 9/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 10/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 11/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 12/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 13/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

*************************

 

آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 14/14:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
).wmv

 

:icon_gol::icon_pf (44):موفق و سربلند باشید.:icon_pf (44)::icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

سلام.

سخنرانی دکتر حسن عباسی در تاریخ سوم خرداد 88 در دانشگاه تهران با موضوع: جمهوری که بود؛ جمهوری که هست؛ جمهوری که نیست و بیست سال خامنه ایسم که منجر به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

dolate_10om.jpg

لینک دانلود سخنرانی 20 سال خامنه ایسم:

بخش اول: 2 مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش دوم: 2.8 مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش سوم: 2.8 مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش چهارم: 2.8 مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش پنجم: 716 کیلوبایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

***************

دانلود کل سخنرانی در قالب یک فایل: 8.94 مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

*****************************

جمهوری که بود؛ جمهوری که هست؛ جمهوری که نیست؛

لینک دانلود سخنرانی:

سخنرانی کامل در قالب یک فایلبه مدت 3 ساعت و 8 دقیقه با حجم 10.7 مگابایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 1: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 2: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 3: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 4: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 5: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 6: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 7: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 8: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 9: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بخش 10: دانلود فایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فایل تصویری
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

**************************

امیدوارم مفید بوده باشه.:ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...
سلام

ممنون از این که با قرار دادن این مطالب کمک میکنید تا بصیرت جوونای مملکت بیشتر بشه

هیچی ولش کن نگم بهتره

دوست عزیز

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • 3 ماه بعد...
سلا اگه میشه دانلود تصویری جمهوری که هست؛ جمهوری که نیست و بیست سال خامنه ایسم رو بذارید:icon_pf (44):

سلام...... :icon_pf (44):

سال خوبی داشته باشید همراه با دلخوشی و عاقبت به خیری........ :flowerysmile:

این هم لینک ها:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...