رفتن به مطلب

رفع اشکال و نمونه کارهای رویت


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

با سلام خدمت دوستان

همون طور که گفته بودم قرار بود در مورد اینکه خطوط کمرنگ طبقه پایین تو طبقه بالا نشون داده میشه صحبت کنیم و اینکه چطوری این مشکل رو بر طرف کنیم

اول از همه همون طور که مینا جان گفتن می شه اون خطوط رو مخفی کرد که نشان داده نشه که البته وقتی تو کد میبری نشون میده خطوط رو یا حتی زمانی که میخوای پیرینت بگیری

برای حل این مشکل ابتدا باید فضا ها رو تو نرم افزار مشخص کنی از دستور room و کار بری فضا ها رو به تفکیک خدا کنی

برای پیرینت ابتدا باید شیت مورد نظر رو اگه فمیلی هست load کنی و با دستور شیت اون شیت رو اجرا کرده بعد در view پلان مورد نظر رو وارد کنی و بعدش تغییرات مورد را اعمال کنی و در نهایت پیرینت بگیری که اون خطوط تو پرینت حدف میشه اگر هم شیت ندارید که باید اون رو بسازی امتحان کردم جواب داد

اما نرم افزار کد هنوز دارم روش کار میکنم وقتی که خروجی کد میگیری اون خطوط رو نشون نده

شرمنده کمی به زمان نیاز دارم

با تشکر از همه دوستان

  • Like 3
لینک به دیدگاه

با سلام

یه روش دیگه برای ازبین بردن خطوط و مبلمان طبقه زیری تو پلان جاری هست که به لطف دوستان در سایت iran-eng..com تونستم یاد یگیرم همین جا ازشون تشکر میکنم

1.به پلان جاری بروید

2.به سربرگ properties بروید

3.روی گزینه underlayکلیک کنید و آن را به none تغییر دهید

حالا میبینید که خطوط نمیاد و همچنین وقتی خروجی کد میگیری دیگه فقط همون پلان رو نشون میده

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

بچه ها یه سوال

مگه واسه لول ها...روو اندازه ارتفاعشون کلیک کنیم نمیشه تغییرش داد؟

الان واسه یه عددی در حدود 14279565 زده...هر کاری هم میکنم تغییرش بدم نمیشه

میشه یه کمکی کنین؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه
بچه ها یه سوال

مگه واسه لول ها...روو اندازه ارتفاعشون کلیک کنیم نمیشه تغییرش داد؟

الان واسه یه عددی در حدود 14279565 زده...هر کاری هم میکنم تغییرش بدم نمیشه

میشه یه کمکی کنین؟

 

آره عزیزم ، روی اندازه همون لول که کلیک کنی ، میتونی تغییرش بدی

 

شاید یونیت پروژه بر حسب میلی متر باشه :ws38: یه چک کن ببین بر حسب اگر میلی متر هست ، بذارش روی متر

 

کلید میانبر un رو که بزنی یه صفحه باز میشه که میتونی از اونجا تغییرش بدی

  • Like 3
لینک به دیدگاه
آره عزیزم ، روی اندازه همون لول که کلیک کنی ، میتونی تغییرش بدی

 

شاید یونیت پروژه بر حسب میلی متر باشه :ws38: یه چک کن ببین بر حسب اگر میلی متر هست ، بذارش روی متر

 

کلید میانبر un رو که بزنی یه صفحه باز میشه که میتونی از اونجا تغییرش بدی

اره..میلیمتر بود..مرسیhapydancsmil.gif

یه سوال دیگه....میگم من میخوام سایت رو درست کنم...میخوام خاکبردار هم کنم....از قسمت massing and site میرم...بعد top surface

اما بقیشو یادم نمیاد واسه زیر زمین چیکا باید بکنم:sad0:

میخوام خالی کنم که زیر زمین بزارم icon_pf%20(34).gif

  • Like 1
لینک به دیدگاه
اره..میلیمتر بود..مرسیhapydancsmil.gif

یه سوال دیگه....میگم من میخوام سایت رو درست کنم...میخوام خاکبردار هم کنم....از قسمت massing and site میرم...بعد top surface

اما بقیشو یادم نمیاد واسه زیر زمین چیکا باید بکنم:sad0:

میخوام خالی کنم که زیر زمین بزارم icon_pf%20(34).gif

 

خواهش میکنم عزیزم

 

خیلی وقته که با این دستور کار نکردم یادم نمیاد متاسفانه

 

برای زیر زمین ، یه لول منفی درست کن ، بعد توی همکف یه فلور بکش و اون قسمتی رو که میخوای داخلش مشخص کن ، وقتی اکی کنی خالی میشه (دیروز برات توضیخش رو دادم ؛ مثل خالی کردن جای نورگیر)

 

این فلور رو اگر ضخامتش رو کم کنی ، میتونی به جای سطح زمین ازش استفاده کنی ، البته در صورتی جواب میده که شیب و توپوگرافی و ... نداشته باشی . من که همیشه ادیت نهایی کارام رو میبرم توی کد و مکس و از اونجا درست میکنم ، حوصله ور رفتن با رویت رو ندارم :ws3:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

با توپو سورفیس باید نقشه توپوگرافیت رو داشته باشی و یا اینکه خودت دستی بکشی

 

بعد 1گزینه کنار توپوسورفیس هست به اسم بیلدینگ پد ، با اون میتونی جای زیر زمین رو از توی توپوگرافی خالی کنی

  • Like 3
لینک به دیدگاه
با توپو سورفیس باید نقشه توپوگرافیت رو داشته باشی و یا اینکه خودت دستی بکشی

 

بعد 1گزینه کنار توپوسورفیس هست به اسم بیلدینگ پد ، با اون میتونی جای زیر زمین رو از توی توپوگرافی خالی کنی

اره عزیزم پیداش کردمhapydancsmil.gif

اما حالا سایتو نمیکشه :ws28:icon_pf%20(34).gif

  • Like 3
لینک به دیدگاه

hanghead.gif من مشکلاتی بس عظیم دارم......

 

پلان زیر زمینو چطوری باید بکشم؟

 

واسه سایت یه همچین مشکلی دارم من

 

5igfce8u802t28zqbu5.png

  • Like 2
لینک به دیدگاه
بازم سلام:ws3:

میگم فایل رویت رو اگه ببرم توو کد نماهاشو طراحی کنم میتونم بیارم رویت بهش متریال بدم؟:ws38:

 

سلام

 

خودم تا حالا امتحان نکردم ولی فکر کنم بشه ، البته مطمئن نیستم :ws38:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

باسلام به دوستان عزيز مخصوصا مينا خانم

يه سئوال . چطور ميتونم به پلانم زير زمين اضافه كنم . خواهشاً اگه تصويري توضيح بدين ممنون ميشم

  • Like 2
لینک به دیدگاه
باسلام به دوستان عزيز مخصوصا مينا خانم

يه سئوال . چطور ميتونم به پلانم زير زمين اضافه كنم . خواهشاً اگه تصويري توضيح بدين ممنون ميشم

سلام دوست عزیز

 

 

به انجمن نواندیشان خوش اومدید :icon_gol:

راستش سرعتم چند روزی هست پایین اومده نمیتونم عکس ها رو آپلود کنم5c6ipag2mnshmsf5ju3z.gif ،

همین جوری براتون توضیح میدم ، اول از یکی از نماهاتون یک لول جدید (منفی ) ایجاد کنید ، ارتفاعش رو کف زیرزمینتون مشخص کنید ، (مثلا 1.60- )

 

حالا میتونید وارد اون لول جدیدی که ایجاد کردید بشید و پلان زیر زمینتون رو ترسیم کنید ، اگر به دیوارهای دور زیر زمین نیاز دارید و مطابق با دیوارهای طبقه همکف هست ، میتونید مثلا اون 4 تا دیوار دور تا دور همکف رو جدا جدا انتخاب کنید و از قسمت پراپرتیز ، base offset رو تا کف زیر زمین ادامه بدید که مثلا میتونید بذارید 1.60- :w16: اینجوری دیوارهای زیرزمین رو هم دارید . و میتویند بقیه قسمت ها رو ترسیم کنید :a030:

  • Like 4
لینک به دیدگاه

آیا تا به حال به مشکلات مدلسازی معماری خود توجه کرده اید :

 

 

  1. چرا ویرایش اجزای طراحی در اتوکد اینقدر زمان گیر است ؟

  2. چرا ترسیم یک برش ساختمان در اتوکد نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد ؟

  3. چرا آرشیکد قادر نیست برای شما مدلسازی دلخواه را انجام دهد و شما مجبورید از مدلهای آماده استفاده کنید ؟

  4. آیا تا به حال مشکل مدلسازی احجام پیچیده را در آرشیکد ، اتوکد و یا تری دی مکس داشته اید ؟

  5. چرا نمی توان در تری دی مکس مدلسازی دقیقی انجام داد ؟

  6. آیا تجربه یک طراحی سه بعدی دقیق و با اندازه و قابل ویرایش یک مدل معمارانه را داشته اید ؟

  7. چرا مدلسازی سه بعدی یک پله مشکل نرم افزاری هر معمار است ؟

 

کلیه مشکلات یک معمار توسط نرم افزار قدرتمند Revit Architecture برطرف خواهد شد .

 

تاریخچه نرم افزار :

شرکت بزرگ و قدرتمند اتودسک ( Autodesk) تولید کننده نرم افزارهای Autocad ، 3dsmax ، civil3d ، Land Desktop و بسیار نرم افزار های دیگری برای کاربرانی از شاخه های مهندسی معماری ، عمران ، مکانیک ، نقشه برداری ، برق و ... در سال 2008 تصمیم به تحولی بزرگ در عرصه نرم افزارهای معماری گرفت .

 

هدف آنها ترکیب دو نرم افزار قدرتمند اتوکد و تری دی مکس و همچنین ابداع یک تکنولوژی جدی برای معماران بود . نتیجه تلاش آنها نرم افزار Revit Architecture بود و به دلیل اینکه کلیه برنامه نویسی و پایه ریزی نرم افزار بر اساس اطلاعات معماری و نیاز یک معمار بود شرکت اتودسک به ان لقب یک نرم افزار معمارانه را داد و در سال 2010 و 2011 نسخه های پایدار آنرا به بازار دنیا عرضه کرد .

 

این نرم افزار به طور اختصاصی برای مهندسان معمار تعریف شده است و همه امکاناتی که مورد نیاز یک مهندس معمار است را با تکنولوژی BIM( طراحی و مدلسازی بر مبنای اطلاعات مدل ) و همچنین پیروی از طراحی به شیوه پارامتریک در اختیار یک معمار می گذارد .

 

طراحی بر پایه مدل اطلاعاتی

 

در این شیوه مدلسازی نرم افزاری ، معمار دقیقا با اطلاعاتی که در ذهن و بر روی کاغذ دارد قادر به مدلسازی می باشد . شیوه مدلسازی این نرم افزار بر اساس اطلاعات آکادمیک و دانشگاهی یک معمار تنظیم شده است و حتی کلیه اصطلاحات و دستورات مورد استفاده در نرم افزار برای یک معمار کاملا ملموس و قابل فهم می باشد .

 

طراحی پـارامتـریـک

در مدلسازی و طراحی پارامتریک نرم افزاری معمار با تعریف عناصر و المان های معماری یک مدل کاملا هوشمند را آماده کرده است . در این مدل هوشمند در صورتی که تغییری در یکی از اجزای این مدل رخ دهد کلیه اجزای مرتبط نیز دچار تغییر اتوماتیک می شود .

بطور مثال :

با بزرگتر کردن ابعاد یک فضا سقف و کف آن نیز به طور اتوماتیک بزرگ می شود مگر اینکه شما از این قابلیت جلوگیری کرده باشد .

از چارچوب درب یک فاصله ثابت تا تیغه عمود بر آن وجود دارد . اگر تیغه حرکت کند این فاصله به صورت یک پارامتر ثابت حفظ می شود .

در صورتی که شما فاصله لبه پنجره تا زمین (OKB) را تغییر دهید تیغه بالای پنجره به صورت خودکار هماهنگ می شود .

این ویژگی یک تحول بزرگ در عرصه نرم افزارهای معماری می باشد زیر مدل معماری کاملا هوشمند است .

نرم افزار رویت نرم افزاری ترکیبی از دستورات و امکانات مفید اتوکد و دستورات کاربردی تری دی مکس است و برای یک معمار طراحی و برنامه ریزی شده است .

 

خصوصیات و ویژگیهای نرم افزار :

 

 

 

  • قابلیت ورود و خروج ( import and export )فایلهای سایر نرم افزارهای شرکت اتودسک مثل اتوکد و تری دی مکس .

  • سه بعدی سازی اتوماتیک ( مدلسازی دو بعدی و سه بعدی همزمان )

  • توانایی رندر ( تهیه تصویر سه بعدی ) ، ساخت و اختصاص متریال ( جنس ) ، توانایی ساخت انیمیشن معماری

  • مدلسازی احجام پیچیده معماری

  • ساخت برش و نمای ساختمان به صورت اتوماتیک

  • توانایی شیت بندی فضاهای طراحی شده و تهیه خروجی های معماری

  • وجود کتابخانه بسیار بزرگ و از کلیه اجزای داخلی فضا ( مبلمان ، تاسیسات ، آشپزخانه ، ... )

 

مراحل ساده مدلسازی یک ساختمان معمولی در نرم افزار :

 

 

 

  • مراحل مدلسازی کاملا اصولی و متناسب با اطلاعات یک معماری می باشد .

  • یکی از تفاوتهای رویت با سایر نرم افزارهای معماری اینست که شما قادرید قبل از مدلسازی هر المانی نظیر دیوار ، در ، پنجره ، سقف و ... مشخصات ابعادی ، جنس و متریال و ... را مشخص نمود .

  • تعریف فایل صحنه مطابق با استانداردهای اندازه گیری

  • تعریف و طراحی سایت پلان ( پلان محوطه )

  • تعریف مشخصات و ارتفاع طبقات ساختمان و یا تعریف تراز های ارتفاعی مورد نیاز ( Elevation )

  • تعریف مشخصات دیوارهای ساختمان ( دیوار خارجی ، دیوار داخلی ، دیوار آسانسور ، دیوار سرویسها و ... )

  • رسم دیوارهای داخلی

  • تعریف مشخصات درب و پنجره ( تک لنگه ، دو لنگه ، شکل و فرم خاص ، نوع متریال ، ضخامت ، ارتفاع ، عرض و ... )

  • ترسیم درب و پنجره در دیوارهای ساختمان

  • ترسیم و طراحی سقف و کف ( در این نرم افزار شما امکان مدل سازی هرگونه حجمی را دارید )

  • ترسیم عناصر نظیر پله ، بالکن ، خرپشته ( کلیه عناصر یک ساختمان قبلا به این نرم افزار معرفی شده است )

  • طراحی اجزای پیچیده ( المان های معماری ، سقف و ... )

  • طراحی فضاهای داخلی ( سقف کاذب ، المان های داخلی ، دیوارهای دکوراتیو ، ... )

  • اجزای فضای داخلی ( مبلمان ، کابینت ، هالوژن و نورپردازی ، ... )

  • اندازه گذاری و جدول بندی اطلاعات پروژه

  • متره و برآورد اجزای داخلی ساختمان

  • Like 2
لینک به دیدگاه

سایر امکانات نرم افزار :

 

 

  • متریال دهی

  • نورپردازی

  • رندرگیری

 

نرم افزار ابزارهای بسیار ساده و کاربردی برای یک معمار مشخص کرده است .

این ابزارها مدل یک معمار را به سادگی متریال داده و سپس نورپردازی می کند و در انتها با تهیه یک تصویر سه بعدی با کیفیت خروجی زیبا و منحصر به فردی آماده می کند .

برای هر شخصی که با تری دی مکس آشنایی داشته باشد کارکردن با بخش متریال ، نور و رندر نرم افزار رویت بسیار آسان است . کلیه دستورات و اصطلاحات مشابه نرم افزار تری دی مکس می باشد و برای رندر گیری از یک موتور مشابه منتال ری استفاده می کند که کیفیت مناسبی در رندر گیری دارد .

 

ساختن المانهای خاص :

نرم افزار این امکان را به شما می دهد که احجام غیر متعارف را مدلسازی نمایید .

این احجام قبلا توسط تری دی مکس مدل می شود که کار نسبتا مشکلی است . زیر اندازه در نرم افزار مکس تعریف نشده است و شما با محورهای مختصات باید اشکال خود را ترسیم کنید و یا از زیر دستی استفاده کنید .

دستورات مدلسازی احجام غیر متعارف به نرم افزار مکس شباهت بسیار زیادی دارد .

 

خروجی و ورودی های رویت :

رویت قادر است فایلهای زیادی از نرم افزارهای متعددی را باز کند . شاید کاربردی ترین نرم افزار برای باز کردن فایل نرم افزار اتوکد باشد .

شما می تواند مدلسازی خود را به نرم افزار تری دی مکس برای رندر گیری نهایی بفرستید .

در نرم افزار مکس نور ، متریال ، دوربین و سایر تنظیمات شما در رویت کاملا شناخته شده ایت و شما می تواند همچنین از موتور رندر گیر قوی Vray برای رندرگیری پروژه خود استفاده کنید .

شما بعد از مدلسازی یک پروژه کامل با رویت اطلاعات زیر را دارید :

نقشه های دو بعدی ( سایت پلان ، پلان مبلمان ، پلان شیب بندی ، برش ، نما ، پلان اندازه گذاری ، جزئیات اجرایی ، ... )

تصاویر سه بعدی سازی شده از نماهای اختصاصی شما

حرکت دوربین در فضا ( انیمیشن )

جدول متره و برآورد مصالح مصرفی

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...