mani24 29665 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی، ۱۳۹۱ [h=2]تهران-تاریخچه كاخ نیاوران[/h] ابتدا شاهان قاجار این مکان خوش آب و هوا را جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. فتحعلی شاه قاجار برای تفریحات تابستانی خود دستور می دهد تا در منطقه ای خوش آب و هوا خارج از شهر تهران که وسعتی بسیار کمتر از امروز داشت باغی مصفا بسازند. درکنار روستایی که «گُرده وی» یا «گُرده به»خوانده می شد و در نیاوران امروز قرار داشت به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود باغ را ساختند. باغ ییلاقی فتحعلی شاه که در جای نیزار ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعدا به نام «نیاوران» مشهور شد. محمد شاه نیز در همین باغ بنای کوچک و ساده ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین شاه «کاخ صاحبقرانیه» را در این باغ ساخت. آخرین بنایی که در دوران قاجار در این باغ ساخته شد مشهور به کوشک احمدشاهی است. در زمان حکومت پهلوی دوم، برخی از بناهای کوچک این باغ تخریب شد و کاخ اختصاصی نیاوران با سبکی مدرن جهت سکونت وی و خانواده اش ساخته شد. اکنون محوطه کاخ شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی و گلخانه ها و مدرسه اختصاصی پهلوی می باشد. اولین بنای قصر نیاوران در سال 1267 هـ . ق آغاز شد. این قصر در سالهای بعد، بار دیگر ساختهشد و یا در شكل ظاهری آن تغییرات عمدهای لحاظ گردید در سال 1357 این کاخ توسط نیروهای انقلابی تسخیر شد و در سال 1360 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد. با آغاز حكومت قاجارها، آقا محمد خان قاجار بنیانگذار حكومت قاجار و فتحعلی شاه كه بعدا جانشین او شد، باعث دگرگونی شهر تهران شدند. شهر تهران زیر نظر فتحعلی شاه (1834-1797) دوباره احیاء شد. او اقامتگاه سلطنتی را تزیین كرد و دستور ساخت محل سكونتی به نام بادگیر و اندرونیش را در آنجا داد. گستردگی شهر تهران از قرن نوزدهم آغاز شد. فتحعلی شاه و جانشینانش تعدادی باغ در شمال تهران بر دامنههای رشته كوه البرز بنا كردند كه بعدها منطقه ییلاقی شمال تهران را تشكیل داد. یكی از این كاخهای سلطنتی كوهپایهای كاخ نیاوران است كه گذار زمانی طولانی به درازای یكصد و شصت سال در دوران پرفراز و نشیب تاریخ معاصر ایران، وقوع حوادث گوناگون و برگزاری مجالس، مراسم و مناسبتهای بسیار در عرصه كاخ باشكوه “صاحبقرانیه“، این عمارت عظیم ییلاقی پادشاهان قاجاری را به مثابه فضایی شاخص در صحنه وقایع سیاسی دو قرن اخیر در ایران مطرح مینماید. قصر نیاوران در باغی در دهكده نیاوران ساختهشد، فتحعلی شاه و محمدشاه هریك منزلگاه ییلاقی در این مكان ساختهبودند و ناصرالدین شاه با تخریب آن، خود قصر نیاوران را ساخت. در سیامین سال حكومت ناصرالدین شاه، قصر نیاوران به قصر صاحبقرانیه تغییر نام داد. زیرا در آن زمان هر سی سال یک قرن به حساب می آمد و ناصرالدین شاه به همین دلیل خود را صاحب قران نامید و نام این کاخ را صاحبقرانیه نهاد. اولین بنای قصر نیاوران در سال 1267 هـ . ق آغاز شد. این قصر در سالهای بعد، بار دیگر ساختهشد و یا در شكل ظاهری آن تغییرات عمدهای لحاظ گردید. همانگونه كه ذكر شد، در سال 1267 هـ . ق ناصرالدین شاه دستور داد عمارت جدید سلطانی را در قصبه نیاوران بنا كنند و بازاری مشتمل بر یكصد باب دكان در نیاوران بسازند. اکنون محوطه کاخ شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی و گلخانه ها و مدرسه اختصاصی پهلوی می باشد در سال 1268 هـ . ق ناصرالدین شاه دستور عزل میرزا تقی خان امیركبیر از صدارت را داد و و به جای وی میرزا آقاخان اعتمادالدوله به صدارت نشست. در همین سال در قصر نیاوران مراسم سلام عید فطر به طور رسمی صورت گرفت و تشریفات رسمی نظام انجام شد و برای اولین بار در این قصر هیئتهای خارجی به حضور ناصرالدین شاه رسیدند. با برگزاری این مراسم با شكوه، قصر نیاوران در كنار قصرهای دیگر ناصری قرار گرفت. بدین ترتیب این قصر درست در سالی كه مدرسه دارالفنون افتتاح گردید، مورد استفاده ناصرالدین شاه قرار گرفت. هرچند قبل از اتمام كارهای ساختمانی آن، ناصرالدین شاه بارها در آن بیتوته كرده بود. كاخ موزه نیاوران بنای كاخ اصلی نیاوران در سال 1346 ش به اتمام رسید. این كاخ در سال 1347 ش مورد بهرهبرداری قرار گرفت. بنای رفیع و زیبای كاخ نیاوران و همچنین تزیینات هنرمندانهای كه در ساخت آن به كار رفته مانند گچبری و كاشیكاریهای درون و بیرون بسیار چشمگیر و قابل توجه است. این بنا دارای چند طبقه است. ورودی بنا در ضلع جنوبی قرار دارد که به وسیله چندین پله از کنار حوض بیضی شکل پوشیده از کاشی، به کوشک منتهی می شود . طبقه همکف این عمارت شامل یک هال با حوضی از جنس مرمر در وسط می باشد و 6 اتاق و 2 راهرو در اطراف آن قرار دارند. اشیاء تزئینی از جنس نقره، برنز، عاج، چوب، هدایایی از کشورهای مختلف مثل هند، تابلوهای نقاشی و گوبلن و نشانها و مدالها در این فضا به نمایش در آمده است همچنین ویترینی شامل اشیاء و سنگهای معدنی تزئینی، سنگی از کره ماه و چندین فسیل گیاهی و حیوانی در معرض دید قرار دارند . طبقه دوم عمارت از یک سالن مرکزی و ایوان سرتاسری چهارطرفه تشکیل شده است. در چهار طرف سالن مرکزی که به عنوان اتاق موسیقی استفاده می شد، قفسه چوبی ویترین دار نصب شده است. دور تا دور ایوان را 6 ستون با مقطع مربع قطور با نمای آجری بدنه و 26 ستون مدور با نمای گچی فرا گرفته است. نقش شیر و خورشید گچبری شده بر پیشانی دیواره ضلع شمالی ایوان به چشم می خورد . بعد از انقلاب اسلامی، این كاخ به میراث فرهنگی سپرده شد و در سال 1365 در آن به روی مردم باز شده است. این مجموعه از كاخ صاحبقرانیه، موزه جهاننما و كوشك احمدشاهی تشكیل شده است. فرآوری:هدی هدایت بخش تاریخ ایران و جهان تبیان منابع : 1- ویستا / 2- وبلگ جهانگردی / 3- موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی، ۱۳۹۱ پاویون نان لین مارک فورنز جسمانیت سیلان فضا 6 لینک به دیدگاه
mani24 29665 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 دی، ۱۳۹۱ [h=2]موزه نشنال آرت از کیشو کورو کاوا[/h] موزه نشنال آرت (Center Art National ) آخرین کارِ کیشو کوروکاوا (۲۰۰۷) در توکیو است که به عنوان بزرگترین موزه هنر در ژاپن محسوب میشود .این موزه ادغام معماری معاصر با ساختمان تاریخی است . این ساختمان که در نزدیکی میدتون توکیو است ، تلاشی برای تزریقِ بعضی از کاراکترهایِ فرهنگی به منطقه تجاری روپونگی است. این موزه با نما های کاملاشیشه ای، رو به سمتِ مناظرِ سبزِ سایتش (پارکِ وسیعی که در آن قرار گرفته)، قرار گرفته است . کوروکاوا که یکی از شاخص های تئوریزین های متابولیست و بعد از آن معماری سمبلی بود، که پیشنهاد بازسازی یک ساختمان قدیمی ارتش را داد. پروپوز ال وی ، یک نمای کاملا شیشه ای – فلزی مواج بود که کاملا عناصر و جزییات خارجی سازه ی قدیمی این ساختمان ارتشی را می پوشاند. این فرم موجی شکل شیشه ای با شبکه های فلزی افقی نگه داشته میشوند و فرمی یکدست را بوجود میآورند. در واقعیت ، این کِرتین وال (دیوار شیشه ای مشبک ، لطفا به تصوی۴ نگاه کنید ) عظیم شامل ۳ حجم مخروطی است : یک مخروط خارجی در قسمت ورودی و دو مخروط برعکس در داخل ساختمان که کافه را دربرمیگیرند. در واقع مخروط خارجی تاثیر مقیاسی بر بیننده دارد بدین صورت که بآ ارتفاع و شکل متفاوتش ، چشم بیننده را ناخودآگاه به حلقه ی نوری معطوف میکند که در حال خوش آمدگویی به آنهاست . درفضای داخلی ساختمان ، کوروکاوا یک مکعب درونی برای ایجاد ارتباط بصری با فضای خارجی و داخلی ایجاد کرده است ، که از پل ها و بالکن های موجود درطبقات مختلف تناسبات شش طبقه و پرسپکیو های پویا قابل مشاهده هستند. رستوران های منحصر بفرد این مکعب را به فضایی غنی و پویا تبدیل کرده اند . مردم در این فضاها در حالیکه از گرمای مطبوع خورشید زمستانی در این فضا لذت میبرند برای نوشیدن یک قهوه ، لحظه ای مکث و استراحت قرار میگیرند. در تضاد با این دیوار شیشه ای موج دار ، دیوار قائم و حجیم ساختمان قدیمی است که با باریکه ها ی زیبای چوبی پوشیده شده که یادآور معماری سنتی ژاپن است. مجموعه ای از این عناصر در کنار هم فضای گرم و دلنشینی را ایجاد کرده است. یکی از مشخصه های موزه این است که این موزه محل نمایش یک کلکسیون واحد نیست؛ این مشخصه امکان برگزاری سبک های مختلف هنری را از سرتاسر جهان در این موزه میسرمیسازد . کوروکاوا میگوید: من این موزه را خاصِ نمایش یک کلکسیون نمیدانم...." .او ادامه میدهد که: "این موزه در واقع یک فرودگاه هنری است که مردم در سرتاسر جهان هم به صورت مجازی و هم به صورت حقیقی برای تماشای تصاویر در آن حضور می یابند. بدین منظور ، از یک طرف ما به "اینفورمیشن تکنولوژی"( آی تی) مرتبط با فیبرهای بصری احتیاج داشتیم، و از طرف دیگر به یک فضای وسیع وبا امکانات پیشترفته برای حمل و انتقال حجم گسترده ای از آثار هنری که باید از میان موزه عبور میکرد ، احتیاج داشتیم . به همین دلیل من یک سیستم انباراتوماتیک و فشرده در زیر موزه بوجود آوردم. درواقع این بلوک حجیم فضای نمایشگاهی تقریبا ۱۳۰۰۰ مترمربع با حداقل ستون را در بر میگیرد که دارای شش طبقه و یک زیرزمین است. نمایشگاه ها با مجموعه ای از پنل های متحرک به قسمتهای کوچکتر تقسیم شده اند. همچنین در این مجموعه یک تراس سبزپوشیده شده با گیاهآن بامبوقرار گرفته که امکان ورود نور را به فضای داخلی ساختمان مهیا میکند . در انتها کوروکاوا میگوید: یکی از اهداف من با این گونه طراحی، القای حسِ گَنگی و نامفهومی بود. بهترین هنر و معماری باید گنگ و نامفهوم باشد. اگر به آسانی قابل فهم باشد ، تبدیل به کارخانه میشود که عملکردی است و مردم میتوانند بگویند: که این ورودی ست و این خروجی است"؛ اما این هنر نیست.....ولی من میخواستم که ابهام و تاحدی گنگی را بوجود آورم. این چیزی است که مردم را به فکر وا می دارد و یا آن ها را وارد یک مارپیچ فکری میکند..." ادغام معماری معاصر با ساختمان تاریخی پلان طبقه اول پلان طبقه دوم پلان طبقه سوم مخروط برعکس داخلی مخروط ورودی مخروط برعکس: رستوران تراس سبز با گیاهان بامبو 7 لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۹۱ [h=2]ساختمان امپایر استیت[/h] مپایر استیت ساختمانی 103 طبقه در نیویورک و سمبلی از آمریکا است. این ساختمان به مدت چهل سال بلندترین ساختمان طبقاتی در دنیا بود و از سوی انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن لقب گرفته است. امپایر استیت بخشی از هویت شهر نیویورک است و در سراسر جهان به عنوان یکی از سمبلهای آمریکا شناخته میشود. تاریخچه ساختعملیات ساختمانی امپایر استیت در ماه مارس 1930 در زمینی که پیشتر هتل والدورف آستوریا در آن واقع بود آغاز شد و 14 ماه بعد اتمام یافت. این ساختمان تا پیش از آنکه برجهای دوقلو در نیویورک ساخته شوند، بلندترین برج طبقاتی دنیا به شمار می رفت. امپایر استیت 448 متر ارتفاع دارد که البته آخرین طبقه آن (صد و دومین طبقه) در ارتفاع 391 متری واقع شده است. بقیه ارتفاع این ساختمان به آنتن تلویزیونی بالای آن مربوط میشود. کل هزینه ساخت امپایر استیت به انضمام زمین آن در حدود 41 میلیون دلار بوده است که از این میزان 24 میلیون دلار هزینهای است که خرج سازه ساختمان شده است. این ساختمان سال 1931 (اول ماه مه) توسط رئیس جمهور وقت آمریکا هربرت هوور افتتاح شد، به این صورت که رئیس جمهور با فشار دادن دکمه ای در واشنگتن چراغ های این ساختمان را در نیویورک روشن کرد. امپایر استیت از این سال به بعد به مدت چهل سال بلندترین ساختمان طبقاتی جهان و نیویورک بود تا این که ساختمانهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی ساخته شدند. پس از ماجرای یازده سپتامبر امپایر استیت دوباره لقب بلندترین ساختمان نیویورک را به خود اختصاص داد. لینک به دیدگاه
zahra22 19501 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۹۱ ترمينال سالرنوي ايتاليا زاها حدید 6 لینک به دیدگاه
.tara 359 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۹۱ موزه آبگینه بنایی که امروزه از آن به عنوان برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام استفاده میشود، حدود 80 سال پیش به دستور احمد قوام (قوام السلطنه) وزیر احمد شاه قاجار و به منظور استفاده شخصی او ساخته شد.طراحی داخلی ساختمان و ویترینهای این موزه توسط هانس هولاین معمار اتریشی در سال 1977 صورت گرفت.این ساختمان به خودی خود برای علاقهمندان بسیار دیدنی است و در دو طبقه و 5 تالار ساخته شده است. تالار یک و دو در طبقه اول و تالارهای دیگر در طبقه فوقانی قرار دارد.در تالار شماره دو (بلور) قدیمیترین شیشهها و لولههای شیشهای و سفالها قرار داده شده است. تزیینات بنا شامل منبت کاری چهارچوب درها و پلهها است و آجر کاری نما که در 50 نوع است.این ساختمان که در باغی به وسعت بالغ بر 7 هزار مترمربع قرار دارد تا سال ۱۳۳۲ مورد استفاده قوام السلطنه بود، پس از آن به سفارت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فروخته شد و حدود 7 سال در اختیار آن سفارت قرار گرفت. سپس با تیره شدن روابط برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و مصر و تعطیل شدن سفارت مصر در ایران، بانک بازرگانی ساختمان را خریداری کرد. 6 لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 3 بهمن، ۱۳۹۱ موزه هنرهای معاصر تهران طراحی و معماری این بنا به دست کامران دیبا انجام گرفته است. هشتی، چهارسو، معبر و گذرگاه از جمله عناصر چشمنوازی هستند که بازدیدکنندگان هنر دوست را به تأمل در هنر و فرهنگ ایران زمین وا میدارند. موزه هنرهای معاصر مرکز فعالیتها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی به شمار می آید. گالری موزه مکان برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری است. به هنگام برپایی هر نمایشگاه، یک یا دو گالری نیز به نمایش گنجینههایی از هنرمندان بزرگ جهان اختصاص مییابد. لینک به دیدگاه
*Reyhaneh* 3812 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۹۱ رستوران چینی Xing رستوران Xing توسط گروه معماری LTL در شهر نیویورک طراحی و اجرا شده است. این رستوران، یک رستوران چینی است که در مرکز شهر واقع شده است. رستوران Xing از چندین فضای متمایز تشکیل شده است و هریک از این فضاها ماهیت منحصر به فردی را به خود اختصاص می دهند. کل فضای اختصاص داده شده به این رستوران 2000 متر مربع می باشد. در فضای داخلی رستوران Xing از سنگ و گیه بامبو استفاده شده است. در قسمت ورودی رستوران، سنگ های لایه لایه به کار رفته است که جلوه ی خاصی به محیط بخشیده است. منطقه بعدی راهرو است که شامل فضای انتظار برای افرادی است که غذا را با خود به بیرون می برند. این راهرو از 10000 رشته نوار اکریلیک تشکیل شده است که به صورت خطوط موازی، دیوار، سقف و کف را پوشانده است. فضای بعدی، اتاق غذاخوری است که به دو بخش تقسیم شده است: بخش عمومی و بخش نیمه خصوصی. در بخش نیمه خصوصی، صندلی های چوبی، پشت به پشت هم در کنار دیوار قرار گرفته است. در فضای عمومی نیز، میز و صندلی ها در کنار یکدیگر و در بخش میانی اتاق قرار گرفته است. در بخش دیگری از رستوران Xing راهرویی طراحی شده است که در آن آکواریوم های گوناگون قرار گرفته است و بدنه قرمز رنگی برای این بخش در نظر گرفته شده است. در طول مسیر در داخل رستوران از چراغ های متعدد LED استفاده شده است. 4 لینک به دیدگاه
*Cloudy sky* 22513 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۹۱ مسجد یشیل در شهر بورسای ترکیه واقع شدهاست. این مسجد جزئی از مجموعه بینظیر و بزرگ معروف قونیه میباشد این مجموعه بزرگ معماری متشکل از یک سری بناهای معماری از قبیل مقبره، آشپز خانه مدرسه، حمام و مسجد یشیل میباشد. ین مسجد در طول سالهای ۱۴۱۹ تا ۱۴۲۱ میلادی با وقف سلطان محمد چلبی پادشاه وقت عثمانی ساخته شد. معماری این مسجد را حاج عیوض پاشا وزیر سلطان محمد بر عهده داشت. این بنا از همان دوران اولیه ساخت مورد توجه علاقه مندان به معماری قرار گرفت. زلزله نسبتا شدیدی که در سال ۱۸۵۵ میلادی در شهر بورسا ترکیه رخ داد قسمت وسیعی از مجموعه کونیا به ویژه مسجد یشیل جامع را تخریب کرد. چند سال پس از این زلزله پروژه مرمت و نوسازی این مجموعه مطرح شد. مسئولیت این پروژه با معماری به نام لئون پارویلیا بود مهندس معمار احمد وفیق پاشا در اجرای این پروژه با پارویلیا همکاری نمود. احمد وفیق پاشا که فرماندار وقت بورسا بود. اجرای این پروژه با همت و همکاری احمد وفیق پاشا با موفقیت طی چند سال به پایان رسید. البته مشکلات عمدهای نیز در بازسازی ومرمت این پروژه وجود داشت که یکی از آنها نبود امکانات مالی کافی و شرایط ضعیف اقتصادی ان زمان شهر بورسا و و دیگری که مهمترین مشکل نیز به شمار میرفت شناخت ناکافی پارویلیا از معماری سلجوقی و بیگانگی وی با معماری اسلامی عثمانی بود که همین عامل منجر به تحولات بسیار عظیمی در مرمت این پروژه گشت که عملیات انجان گرفته را از مرمت و نوسازی سرف خارج کرده و پروژهای تا حدودی متفاوت با ان چیزی که از ابتدا وجود داشت حاصل گردید. تغییرات صورت گرفته مستلزم دستکاری و تغییر در بعضی نقوش به جای مانده بود که به ان منظور معمار مرمتگر بنا از دوغاب گچ و آهک جهت پوشاندن تزئینات اولیه موجود روی جداره اولیه و داخلی بنا و هموار نمودن سطح برای اجرای تزئینات جدید استفاده کرد. 4 لینک به دیدگاه
*Cloudy sky* 22513 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 اسفند، ۱۳۹۱ معبد ریوسنجی معبد ریوسنجی در منطقهٔ مگورو در توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده و در سال ۸۲۶ میلادی ساخته شدهاست. 4 لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۱ یخچال گنبدی میبد یخچال خشتي میبد آخرين بازمانده یخچالهای قدیمی است. موقعيت آن در داخل شهر میبد و در فاصله 50 کیلومتری شمال یزد، در کنار راه کاروانرو و در كنار چاپارخانه، آب انبار و رباط اصلی شهر ميباشد. اين سازه كه در ۱۶ دی ۱۳۷۵ به شماره 1826 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، مربوط به دوره صفوی است؛ هر چند از زمان دقیق ساخت آن اطلاعي در دست نیست. گويا سازه كنوني در محل بنای قدیمیتر ساخته و یا بازسازی شده است. لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 22 اسفند، ۱۳۹۱ دانشکده معماری باهاوس باوهاوس آلمانی : Bauhaus، به معنی: خانه معمارینام یک مدرسهٔ معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. آموزههای آن پیش و پس از انحلال به عنوان یکی از نمادهای دوران مدرن شناخته شد و در سالهای بعد نیز پیروانی داشت. در نهایت این آموزهها شکل یک جنبش هنری را به خود گرفت که از جریانات مهم و تأثیرگذار قرن بیستم محسوب میشود. مدرسه باوهاوس در سه شهر آلمان، در سه دوره زمانی وایمار از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۵، دسائو از ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۲ و برلین ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳) و تحت مدیریت سه معماروالتر گروپیوس ، هانس مه یر از و لودویگ میس ون دروهه به فعالیت پرداخت. http://www.noandishaan.com/forums/thread101045.html لینک به دیدگاه
*mitra* 77 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اسفند، ۱۳۹۱ یانقین (برج آتشنشانی تبریز) اولین برج آتش نشانی کشور،به ارتفاع23متر که در اواخر دوره قاجارساخته شده است. 2 لینک به دیدگاه
*mitra* 77 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اسفند، ۱۳۹۱ یانقین (برج آتشنشانی تبریز)اولین برج آتش نشانی کشور،به ارتفاع23متر که در اواخر دوره قاجارساخته شده است. ببخشید اصلاح می شود سی وسه پل مثلا.....(نامهای دیگر آن «پل سی و سه چشمه» و «پل چهارباغ» و «پل برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام » و سرانجام «پل زاینده رود» می باشد.) 2 لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 6 فروردین، ۱۳۹۲ برج لُ سنک ترکیب ویژگی های بسط افقی با رشد عمودی معماران نوتلینگ رِدیجک(Neutelings Riedijk Architect) طرحی برای یک برج اداری 180 متری تدارک دیدند، برج لُ سنک(Le Cinq)- پنج- در پاریس که توسط توسعه دهنده ی بروکسلی، بوئلنز ان وی(Buelens NV) سفارش داده شده بود، و به عنوان یکی از تیم های شرکت کننده در رقابت بین المللیِ که توسط شهر پاریس برگزار شده بود؛ شمرده می شد. این آسمانخراش جدید در قامت یک نقطه ی کانونی برای شرق پاریس، در توسعه ی شهری جدید منطقه ی 13، در نزدیکیِ گرند بیبلوتک(Grande Bibliothèque)، ایفای نقش می کرد. این برج حاصل انباشت پنج حجم جداگانه از شش طبقه است که از دو هسته ی عمودی آویزان هستند و فضایی باز در بین هر حجم را جا داده اند. لینک به دیدگاه
*Cloudy sky* 22513 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 فروردین، ۱۳۹۲ برج کومریکا بانک نام یک برج مرتفع در دالاس در تگزاس است. این برج در ۱۹۸۷ ساخته گردید، و ۲۴۰ متر ارتفاع دارد، که در سال ۲۰۰۹ ششمین برج بلند تگزاس بود. معماران این برج پستمدرنیستی، شرکت اچکاس اینک. و فیلیپ جانسون و جان بورگی هستند. 1 لینک به دیدگاه
*mini* 37778 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 فروردین، ۱۳۹۲ برج کرایسلر ساختمان کرایسلر (به برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : Chrysler Building) نام یکی از بلندترین ساختمانهای جهان و از نمادهای شهر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام است. این ساختمان ۳۱۹متر ارتفاع دارد و تا پیش از ساخته شدن برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، بلندترین ساختمان جهان بود. ساختمان کرایسلر ۷۷ طبقه تجاری دارد و در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام قرار دارد. این ساختمان توسط برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام طراحی و در دهه ۱۹۳۰ تکمیل شد. ساختمان کرایسلر که به سبک معماری برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ساخته شده، در طول سالها به یکی از «نمادهای کلانشهر نیویورک» تبدیل شده است. از این ساختمان به عنوان نمادی از میراث گذشته آمریکا در فیلم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نیز استفاده گردید. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده