رفتن به مطلب

مدرسه شهروندها


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

درود.

در این جستار میکوشیم رفتارهای صحیح شهروندی را به یکدیگر من جمله اینجانب، یادآوری کنیم.

باشد که رعایت کنیم. :icon_gol:

 

 

 

پ.ن: در بیان رفتارها سعی نمائید از افعال مثبت استفاده کنید.

به عنوان مثال:

 

کمک نکردن به پیرها برای عبور کردن از خیابان کار زشتی است. (غلط)

 

پسندیده است به پیرها برای عبور از عرض خیابان کمک نمائیم. (صحیح)

  • Like 33
  • پاسخ 50
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال شده در

در هنگامی که در وسائل حمل و نقل جمعی نشسته ایم، در صورت حضور افراد کهن سال و ناتوان، شایسته است جای نسشتن خود را به ایشان بدهیم.

  • Like 22
ارسال شده در

شایسته است آب دهان و خلط و اَخ و تف و ....:ws3: در خیابان نندازیم

  • Like 17
ارسال شده در

وقتی به جایی برای تفریح می روید و از کثیفی آنجا گله می کنیم! شایسته تر است که جای کثیف تر کردن،آنرا تمیز تر کنیم

 

و وقتی سوار ماشین می شوید جای خالی کردن آشغال در خیابان کمی جلو تر، سطل آشغال را ببینید! به گرمی پذیرای شماست!

 

وقتی از دیگران انتظار دارید به شما احترام بگذارند همین حق را برای دریافت احترام به دیگران بدهیم!

  • Like 21
ارسال شده در

بهتر است در هنگام دیدن همسایه با خوشروئی سلام علیک و احوالپرسی کنیم.

  • Like 20
ارسال شده در

ویرایش شد.

  • Like 2
ارسال شده در

بهتر است وقتی پوست موز زیر پای کسی رفت به جای اینکه دلمان را بگیریم از روده بُر شدن از خنده،دست او را بگیریم:ws37:

  • Like 17
ارسال شده در

شایسته است در صورت وقوع حوادث ناگوار ، بجای فیلم گرفتن از صحنه ، به فکر یاری مصدوم باشیم. :ws37:

  • Like 19
ارسال شده در

به هر مجلس یا به هر جمعی که وارد می شوید با صدای رسا به همه سلام کنید حتی اگر دارای رتبه و مقام بالایی هستید. چرا که مجموع سن حاضران به مراتب چندین برابر سن شماست! همچنین زمانی که از مکانی خارج می شوید و جمعی را ترک می کنید، وظیفه دارید از همه حاضران خداحافظی کنید مگر آنکه قصد ورود به جایی مانند استادیوم ورزشی و یا خروج از آن را داشته باشید!

 

  • Like 18
ارسال شده در

اگر دست شما خیس است، به هیچ وجه با دست خیس و یا با مچ دست، دست ندهید، کافیست عذرخواهی نموده و ایستاده احترام بگذارید.

  • Like 17
ارسال شده در

در هنگام آدرس دادن به غریبه هایی که در شهر شما مهمان هستند، بهتر است آدرس را با دقت و با احترام بدهید.

  • Like 16
ارسال شده در

از اسامی جدید استفاده کنید . مسافران عبوری تابلوها را نگاه می کنند و اسامی محلی را نمی شناسند.

 

فقط افراد بومی می دانند دروازه کازرون کجاست ؟ ( شیراز)

 

دروازه شیراز کجاست ؟ (اصفهان)

 

چهار راه چه کنم کجاست ؟ (زاهدان )

 

بلوار تفت کجاست؟(یزد)

  • Like 16
ارسال شده در

چنانچه از آدرس مطمین نیستید گفتن این جمله " من نمی دانم " لطف بزرگی درحق دیگران است .

  • Like 14
ارسال شده در

بعد از کشیدن سیگار، ته سیگار را خاموش کرده و آنرا در سطل زباله بیندازید.

  • Like 16
ارسال شده در

وقتی از اتوبوس پیاده میشیم،از آقای راننده تشکر کنیم.

  • Like 16
ارسال شده در

بهتر است وقتی عصبانی هستید، چیزی نگویید که بعد از عصبانیت پشیمان شوید.

  • Like 15
ارسال شده در

هنگام رانندگی سعی کنیم به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و به یکدیگر راه بدهیم.

  • Like 14
ارسال شده در

وقتی وارد تاکسی میشیم به آقای راننده سلام کنیم و در رو هم وقتی پیاده میشیم آروم ببدیم.

قابل توجه برادران!!!!!یه کم جمع و جور تر بشینیم و مراعات خانومها رو هم بکنیم.

  • Like 17
ارسال شده در

توی پارک کباب درست نکنیم.خارج از شهر رو برای اینکار انتخاب کنیم.

  • Like 16
ارسال شده در

هنگام عبور با خودرو از محوطه ی مسکونی سرعت 30 را رعایت کنیم. ساکنین نیاز به آرامش دارند.

  • Like 16

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...