رفتن به مطلب

سیچلاید پرچمی(Flag cichlid)


ارسال های توصیه شده

سیچلاید پرچمی

Flag cichlid-festive cichlid نام:

Cichlasoma festivum=mesonaum festivum نام علمی:

این ماهی از جهت نگهداری در مخازن اجتماعی،به دلیل کاملا صلح جو بودنش گونه ای رضایت بخش است.بومی آمریکای جنوبی بوده و همان طور که امکان رشد تا 15 سانتی متر (6 اینچ) را داراست نیاز به مخزنی بزرگ نیز دارد.

سیچلاید پرچمی دارای تنوع رنگ است،اما معمولا بدن یک سایه سبز به همراه نواری تیره که از انتهای چشم تا انتهای بالایی باله پشتی کشیده شده،دارد.همچنین دارای خطوط عمودی در پهلوها و نقاط تیره در ساقه دمی می باشد.چشم قرمز و شکم شبیه آنجل است.آلت تناسلی در نر خالدار است.سیچلاید پرچمی چنان ماهی آرام و صلح جویی می باشد که از دست پرورش دهنده هم تغذیه می کند.جهت تغذیه همه نوع غایی را می پذیرد و این می تواند شامل لارو حشرات،سخت پوستان و دل چرخ کرده گردد.در هر طیقه از آب شنا کرده و به راحتی تکثیر می گردد.به آب سبک تا نیمه سنگین(12-4) و دمای 24 درجه سانتی گراد نیاز دارد.البته باید توجه داشت که برای تشویق به تخمریزی دما را تا 2 درجه سانتی گراد افزایش داد.جهت تخمریزی ابتدا تخم در اخل شکم پرورش داده شده و سپس تخمریزی انجام می گیرد.

cichlasoma_festivum.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...