sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 تیر، ۱۳۹۱ محمدي زاده: در همه جاي دنيا در مناطق بكر جاده احداث مي شود! رييس سازمان محيطزيست: فقط 32 درخت در جنگل ابر قطع میشود برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [h=5]سبزپرس- گروه قواي سه گانه: ريیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اين كه فقط 32 درخت در جنگل ابر قطع شده است گفت: بر خلاف برخي ادعاها مبنی بر احداث جادهای عریض در جنگل ابر، مجوز احداث جاده روستایی درجه دو به عرض 5 متر در این جنگل صادر شده است.[/h] به گزارش سبزپرس محمد جواد محمدیزاده، روز گذشته اعلام كرده است: ابتدا گزینهای که برای احداث جاده ابر از سوی وزارت راه پیشنهاد شد به دلایل زیستمحیطی مورد مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت چرا كه در آن طرح حدود 24 کیلومتر از مسیر جاده از مناطق جنگلی عبور میکرد و به دنبال آن اثرات مخربی بر محیط زیست پديد ميآمد. از این رو سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد و قرار شد طرح دیگری که حداقل تخریب را به دنبال دارد، ارايه شود. او با بيان اين كه اگر قرار باشد جاده درجه یک در جنگل ابر ساخته شود و دخل و تصرفی در محیط زیست انجام شود، باید براي آن گزارش ارزیابی زیست محیطی ارايه شود، افزود: آنچه که در مورد جاده جنگل ابر تصویب شده است، احداث یک جاده روستایی درجه دو با هدف دسترسی اهالی روستا به خدمات شهری است. اين سخنان در حالي از سوي عالي ترين مقام اجرايي محيط زيست كشور عنوان مي شود كه سبزپرس چند هفته قبل نيز از برخي گمانه زني ها مبني بر عدم تهيه گزارش ارزيابي زيست محيطي براي اين پروژه خبر داده بود. هر چند هنوز مشخص نيست چرا براي چنين پروژه اي كه بارها مسئولان محيط زيست عنوان كرده بودند بايد با دقت و با رعايت ملاحظات زيست محيطي احداث شود حالا شرط تهيه گزارش ارزيابي هم برداشته مي شود! ريیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنين مي افزايد: در همه جای دنیا در مناطق بکر که دارای ارزش حیاتی هستند، جاده احداث می شود زیرا توسعه امری اجتناب ناپذیر است اما در کنار آن باید مسایل مختلف از جمله حفظ محیط زیست مورد توجه جدی قرار گیرد. وي تصريح كرد: هيچ درخت سرخدار و گونه درختي كمياب و با ارزش در مسير جاده ابر وجود ندارد و گونههای با ارزش در فاصله 7 تا 9 کیلومتری این جاده در منطقه پونه آرام و افرا تخته قرار دارند و به هیچ عنوان اجازه تخریب اين درختان داده نمیشود! اما پيش از اين خبرگزاري مهر از قطع شبانه بيش از 4000 درخت كمياب در تعطيلات عيد مبعث در جنگل ابر خبر داده بود قطر درختان ابر در مسير جاده 15 سانتي متر است ريیس سازمان حفاظت محیط زیست تصريح كرده برآوردهای سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور در جنگل ابر نشان میدهد در مسیر احداث جاده، درختانی با قطر بالای 15 سانتیمتر و دارای ارزش زیست محیطی، بسیار کم هستند و در واقع مسیر جاده طوری انتخاب شده است که کمترین اثرات تخریبي را بر محیط زیست داشته باشد. وي افزود: براساس توافقی که با مجری طرح انجام شده است آنها باید 5 برابر تعداد درختان قطع شده در جنگل ابر درخت بکارند و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی بر تمام مراحل ساخت و احداث این جاده نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی برخورد لازم صورت ميگيرد. ريیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص عرض جاده روستایی جنگل ابر نيز گفت: عرض اين جاده 5 متر خواهد بود که دارای دو شانه 75 سانتیمتری است. براي رفع ابهام از سازمان جنگلها پرسش كنيد ! وي با بیان اینکه سازمان محیط زیست تنها متولی بخشهایی از جنگل ابر است خطاب به خبرنگاران گفت: بهتر است ابهاماتی که در خصوص این جاده داريد را از سازمان جنگلها که متولی اصلی این جنگل است بپرسيد. ريیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اینکه هدف اصلی ساخت جاده در این منطقه ویلاسازی است اظهار داشت: به هیچ عنوان در این منطقه اجازه تغییر کاربری و توسعه داده نمیشود. جاده گزوئیه فقط ترمیم میشود نه تعريض يا آسفالت وي در ادامه به موضوع جاده بافق اشاره كرده و گفته: جاده گزوئیه تعریض و آسفالت نمیشود بلکه تنها قرار است ترمیم شود. محمديزاده خاطرنشان كرده است: این جاده محور مواصلاتی 17 روستا به شهر است و اهالی این روستاها برای نیازهای شهری خود مانند نیازهای درمانی، اداری و فروش محصولاتشان مجبورند چندین مرتبه در روز از این جاده عبور کنند. وي تاكيد كرد: در این جاده شکستگیهای متعددی در طول مسیر وجود دارد که موجب ناایمن شدن این محور شده و بنا بر درخواست اهالی این منطقه سازمان محیط زیست تنها مجوز ترمیم و ایمنسازی این جاده را داده است. هیچ گونه مجوزی برای تعریض و یا آسفالت این جاده داده نشده است. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 تیر، ۱۳۹۱ نظرات مردم و نهادها: وای بر مدیران ما ,واقأ درک تا این حد؟!!!اخه مشکلات و معضلات وافقت با ایجاد این پروژه فقط درختان آن منطقه است؟محیط زیست فقط مسئول حفظ درخت است؟؟؟!!وای بر شما... چنانچه هدف از احداث جاده ابر ،دسترسی مردم روستا به جاده باشد باید به اطلاع ریاست محترم محیط زیست برسد که در مسیر این جاده دوروستای شیرین اباد در شمال وابر در جنوب وجود دارد که در حال حاضر هردو با جاده اسفالت به علی اباد وشاهرود متصل می باشند ودر خصوص نظارت بر تغییر کاربری هم ،تجربه سالهای گذشته چنین مناطقی نشان داده است که ضمانت واراده محکمی اعمال نمی شود. "در همه جاي دنيا..." و در هيچ جاي دنيا، مسوولان اين طور در چشم مردم نگاه نمي كنند و منكر واقعيت ها نمي شوند! در سرزمین من هر چه را نمیفهمند "مسخـــره" میکنند جناب محمدی زاده این جور ماست مالی کردن ها دیگر بی مزه شده لطف کنید و برای توجیح بر خی نامدیریتی ها ، شیوه ی دیگری را پیش بگیرید. آیا فقط 32 درخت را میبینید . قبلا مردم این روستایی که شما تازه به فکر آمد و شدشان افتاده اید از چه راهی استفاده میکردند. آیا نمیدانید احداث این مسیر باعث ایجاد یک مرز ژنتیکی می شود. جاده ، جاده است و برای مهاجرت گونه ها و ژنتیک ، درجه یک و در جه دو بودن فرقی نمیکند و نابودی وزوال را هدیه می دهد. زیاد هم به صحبت های کارشناسان اطرافتان گوش نکنید چه کسی تعیین کرده که قطر بالای 15 سانت ارزش زیستی ندارند و اینکه می فرمایید در همه جاي دنيا در مناطق بكر جاده احداث مي شود منظورتان دقیقا کدام جای دنیاست . آیا باید با دنیای جهان سوم ونزوئلا و بورکینافاسو مقایسه شویم؟ روی دیگر سخنم با دوستان دلسوز است و آن اینکه : فقط زیر لب غر نزنیم . کار کنیم . عمل کنیم . در کشور ما گفتمان دیپلماتیک و بهتر بگویم دیسکورس جواب نمیدهد . باید آنارشیست تر باشیم . یادمان نرود که خانم جوليا لورن هيل در 25 سالگی و از 10 دسامبر 1997 تا 18 دسامبر 1999 را در در ارتفاع 55 متري از زمين و بر روي يک درخت زندگي کرد تا رويشگاه بلندترين و تنومندترين درخت دنيا ، موسوم به سرخ چوب غول پيکر را در جنگل هومبولت ايالت کاليفرنيا را از دست تخریبگران طبیعت نجات داد . 738 روز شوخی نیست . برویم و در مسیر این جاده خودمان را به درختان زنجیر کنیم اما غر نزنیم قربان خاکپای جواهر آسایت گردم در دنیای امروز هیچکس حکیمی کامل به کلیه علوم چون بوعلی نیست. و در تمام دنیا مدیران ارشد از وجود مشاوران یاری می گیرند. قربانت گردم ان کسی که به شما راپورت داده که فقط 32 درخت در این مسیر قطع می گردد آیا سری به آزاد راه تهران شمال و یا دیگر جاده ها در نواحی جنگلی زده تا ببیند چگونه فلان راننده لودر هر جور که صلاح بداند خاک و درخت را در هم می روبد و او هم تقصیر کار نیست چون بر اساس حرفه خود کار درستی انجام می دهد. فدایت شوم چگونه نواحی حادثه ساز جاده ها گاهی سال ها باعث تلفات شده و پیگری اصلاح آن با وجود ضرر های مادی و جانی که غیر قابل جبران است مدت ها به طول می انجامد ولی در مورد جاده ابر و یا باغ گیاه شناسی نوشهر ناگهان همه دست ها دست در دست یکدیگر داده تا میهن خویش را ککند آباد؟( البته از آن نظر) فدایت شوم در دو سوی تونل کندوان کولیان سیه چشم خوش خرام بجای چادر های آش فروشی ساختمان درست کرده و برای گرن کردن دیگ آش درختان بید حاشیه رود کرج را پاک روبیده و هیچ کدام از بزرگ کارشناسان سازمان جنگل ها و مراتع و محیط زیست نیم نگاهی به تخریب پوشش گیاهی حاشیه رود کرج نمی اندازد؟ با این اوصاف آیا امیددارید که در اطراف جاده ابر مانند رودخانه های تهران و جاده چالوس و ورجین رستوران و بنگاه معاملاتی و ویلا و دکه های ارائه خدمات ویژه به مسافران آنکاره ایجاد نگردد. هیچکس غم از دست دادن فرزند بیمار خود را به دلیل نبود جاده و عدم دسترسی به پزشک تحمل نمی نماید ولی آیا معقولانه نیست که امکانات پزشکی و سایر خدمات این بار به روستاهای منطقه ابر برده شود؟ انصافا که این مشاوران شما انصافا به محیط زیست کشور خدمات شایانی نموده اند. با سلام چر ا از نظر رئیس سازمان یا مناطق حفاظت شده بی ارزش اعلام می شوند و از شمول حفاظت خارج می شوند مانند کلاه قاضی و یا درختان فاقد ارزش شناخته می شوند. پس بفرمائید سازمانی که ایشان در ان کار می کنند فاقد ارزش است و باید منحل شود.در این کشور کویری یک بوته هم ارزش دارد چه رسد به در ختان با قطر 15 سانتیمیر.محبوب من است انکه به نزدیک شما زشت است.این جاده هم مانند تو***تان طراحان و سازندگانش را غافلگیر خواهد کرد. به پیامدهای ان بیندیشید.توسعه در کشور ما با همه کشور ها فرق دارد. بله البته حق با ايشان است ! در همه جاي دنيا حتا در كشورهاي پيشرفته ي غربي هم در مناطق بكر جاده احداث كرده اند ولي در چه زماني و كي اين اتفاق افتاده است!؟ در زمانهايي كه اروپا و غرب دوران شروع انقلاب صنعتي را تجربه مي كرد و در آن زمان، پرداختن به مسائل زيست محيطي با توجه به ميزان توسعه، سطح جمعيت و از همه مهم تر علم و دانش بشر در مورد ارزش اكوسيستم هاي طبيعي از اهميت امروز برخوردار نبود. به همين دليل است كه امروز غربي ها و بخصوص اروپايي ها در حسرت چند هكتار جنگل طبيعي و نه از نوع ثانوي و انسان كاشت، مشابه آنچه كه ما در شمال ايران داريم هستند. همان توسعه ي افسارگسيخته و بدون ملاحظات زيست محيطي بسياري از گونه هاي حيات وحش در اروپا را نابود كرد و همان علم نسبي و برداشت غلط از اكوسيستم طبيعي دقيق و شكننده ي جنگل منجر به ايجاد جنگل هاي ثانوي همسال و همسان گرديد. به عنوان مثال كشور آلمان روزگاري پوشيده از جنگل طبيعي بود اما امروز فقط پنج درصد از جنگل هاي اين كشور طبيعي و بكر هستند و مابقي جنگل ثانوي است. سوال اينجاست كه در كدام دانشگاه و يا مركز علمي جنگلشناسي، درختان كم سن و با قطر كم را آن هم در يك اكوسيستم طبيعي بكر فاقد ارزش زيسنت محيطي مي دانند. اگر اينطور باشد پس آن نهال هايي كه در جنگل خوراك دام جنگلنشينان مي شود نيز ارزشي ندارد پس اين همه هياهو و تبليغ بر عليه جنگلنشينان چه معنايي مي تواند داشته باشد!؟ آقاي محمدي زاده! توجه داشته باشيد كه روساي محيط زيست همان كشورهاي پيشرفته اگر امروز و در قرن بيست و يكم چنين جنگل هاي بكر و منابع طبيعي با ارزشي را در محدوده ي حاكميت خود داشتند حتما به گونه ايي ديگر و دقيقا عكس شما عمل مي كردند. مطمئن باشيد بر فرض مثال و محال اگر به وزير محيط زيست آلمان خبر دهند كه جنگلي با مشخصات جنگل ابر را در آن كشور كشف كرده اند، نه تنها در آن منطقه اقدام به احداث جاده نمي كنند بلكه حتا روستاهايي نظير شيرين آباد و افرا تخته و غيره را از سكنه خالي كرده و شرايط احياو ريكاوري طبيعي جنگل را محيا نموده و در آينده با جذب گردشگر و اكوتوريست ثروت هاي ميليارد يورويي به جيب خواهند زد همانطور كه در مورد جنگل مرده در منطقه ي باواريا عمل كرده اند و پس از از بين رفتن اين جنگل بكر توسط بارانهاي اسيدي شرايط طبيعي احياي جنگل را بوجود آورده اند. حال چگونه شما امكانات مادي و روش هاي مديريتي خود را با آنها مقايسه مي كنيد؟ تنها كاري كه از شما توقع مي رود حفظ همين جنگل و جلوگيري از هر گونه تعرض به اين جنگل است. جاده و جاده سازي نطفه ي تخريب است. مانند نطفه در طول زمان رشد مي كند و گسترش مي يابد. بله در زمان تصدي گري شما عرض جاده پنج متر است ولي وقتي مافياي زمين و ويلا موفق به تحقق نيات پليد خود شدند آنوقت سكنه به يك جاده با عرض 5 متر ديگر رضايت نداده و تقاضاي تعريض آن را دارند. يادتان نرود كه جاده ي پارك ملي گلستان در زمان همين دولت تعريض و تخريب شد تازه آنكه پارك ملي بود از معرض تجاوز و تخريب دور نماند چه برسد به جنگل ابر كه تازه مي گوييد كه قصد داريد آن را به منطقه ي حفاظت شده تبديل كنيد! آقاي محمدي زاده تجربه نشان داده است كه حرف هايي نظير عرض 5 متر و منطقه ي حفاظت شده و حتا پارك ملي در كشور ما فقط بر روي كاغذ وجود حقيقي دارند ولي در عمل در مناطق حفاظت شده و يا پارك هاي ملي مجوز عمليات اكتشاف نفت، عبور لوله ي گاز، ساخت پالايگاه، احداث و تعريض جاده و سد سازي صدها گونه ي تجاوز و تخريب انجام شده است، مي شود و خواهد شد! پس به عنوان يك مدير حقيقت جو آنچه را كه واقعيت دارد ببينيد و نه آنچه كه در كاغذ و اسناد موجود است. آقای مهران اشکال کار اینجاست که در سازمان محیط زیست دفتری به نام دفتر ارزیابی زیست محیطی وجود دارد و اهالی این دفتر اصلا اعتقادی به ارایه توجیه فنی پروژه ها در قالب گزارش ارزیابی ندارند و اگر هم توجیه فنی توسط بعضی مجریان تهیه می شود معمولا ضعیف و غیرکارشناسی است. حالا اگر به جای صحبت کردن از 32 درخت،راجع به توجیه فنی پروژه صحبت می شد پاسخ خیلی از سوالات مشخص میگردید. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 تیر، ۱۳۹۱ ضد و نقیض گویی های محمدی زاده و اورنگی از تعداد درختان قطع شده جنگل ابر اورنگی: هیچ حرفی برای گفتن ندارم از رئیس محیط زیست بپرسید! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [h=5]سبزپرس- گروه منابع طبیعی: در حالی که هنوز یک هفته از انتشار خبر قطع درختان جنگل ابر توسط خبرگزاری های دولتی نگذشته ، از هم اکنون ضد و نقیض گویی های مسئولان سازمان ارشد سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها مبنی بر تعداد درختان قطع شده آغاز شده است . این در حالی است که با وجود موافقت صریح محمدی زاده و اورنگی این دو مقام ارشد دستگاه متولی حفظ محیط زیست و حفظ منابع طبیعی با ساخت جاده جنگل ابر ، حالا اما هیچ یک حاضر به پاسخگویی به رسانه ها و افکار عمومی در این مورد نیستند ![/h] به گزارش سبزپرس به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته در مشهد به فارس گفته : قطع درختان جنگل ابر مصوبه دولت بود و هیچ حرفی برای گفتن ندارم از رئیس محیط زیست بپرسید! علیرضا اورنگی در نشت خبری که در محل مرکز علمی، کاربردی هاشمینژاد جهاد کشاورزی برگزار شد؛ در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که در ارتباط با ماجرای قطع درختان جنگل ابر سوال پرسید، اظهار کرد: مصوبه دولت بود و هیچ حرفی برای گفتن ندارم و نمیخواهم چیزی بگویم اگر سوالی دارید از رئیس سازمان محیط زیست بپرسید! محمدی زاده رییس سازمان محیط زیست نیز روز سه شنبه خطاب به خبرنگاران گفته بود: بهتر است ابهاماتی که در خصوص این جاده داريد را از سازمان جنگلها که متولی اصلی این جنگل است بپرسید! از سوی دیگر رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به این سوال که عدم پاسخ گویی شما به عنوان یکی از متولیان حاکمیتی سبب بوجود آمدن شایعاتی در این خصوص میشود، به خبرنگار فارس گفته: برخلاف آنچه که به شما در ارتباط با تعداد قطع درختان این جنگل گفته شده تنها 440 اصله درخت قطع شده است. این در حالیست که پیش از این محمد جواد محمدی زاده ، رییس سازمان محیط زیست خبرنگاران را به داشتن اطلاعات ناکافی و ناصحیح متهم کرده و ادعا کرده بود تنها 32 درخت در جنگل ابر قطع شده است ! در همین حال اورنگی در پاسخ به این سوال که چه الزامی برای کشیدن جاده در میان جنگل ابر بود، به فارس بیان داشت: مصوبه دولت بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه زمینخواری بعد از احداث جاده در این محل قوت نمیگیرد، گفت: خیر، اما در این باره متولیان دیگر جوابگو بودهاند من حرفی نمیزنم.اورنگ ی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا شما هیچ اختیاری در مقابل مصوبه دولت نداشتید، افزود: من حتی همین را هم نباید به شما میگفتم! ضد و نقیض گویی های اورنگی و محمدی زاده در حالی عنوان می شود که این دو سازمان پیشتر در زمان روسای قبلی، مخالف ساخت این جاده در جنگل ابر شاهرود بودند اما با آمدن محمدی زاده در سازمان محیط زیست و اورنگی در سازمان جنگلها ناگهان ورق برگشت و روسای این دو سازمان با ساخت جاده در این جنگل موافقت کردند و حالا نیز در برابر افکار عمومی حاضر به پاسخگویی نیستند و هر یک دیگری را مسئول پاسخگویی اعلام می کند. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 تیر، ۱۳۹۱ رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري: 465 اصله درخت در جنگل ابر قطع شده است ايرن: علي رغم آنکه مهندس محمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص احداث جاده در جنگل ابر عنوان نموده بود که در مسير احداث اين جاده تنها 23 درخت قطع مي شود، عليرضا اورنگي رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيز داري کشور در اين مورد اظهار داشت که تنها تا اين لحظه 465 درخت در مسير جاده جنگل ابر قطع شده است. رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور با اشاره به اينکه 32 ميليون هکتار از اراضي در 23 استان کشور بياباني است، گفت: تاکنون شش ميليون هکتار از اين اراضي را مهار کردهايم. به گزارش خبرنگار ايسنا عليرضا اورنگي در حاشيه گردهمايي مديران سازمان جنگلها، مراتع و امور اراضي جهادکشاورزي سراسر کشور، افزود: اگر اعتبارات بيابانزدايي در کشور همانند سالهاي گذشته استاني ميبود چند صد سال طول ميکشيد تا اراضي بياباني کشور مهار شوند. وي با اشاره به اينکه از امسال اعتبارات بيابانزدايي در کشور ملي شد، افزود: براي سال جاري 35 ميليارد تومان اعتبار به موضوع بيابانزدايي اختصاص يافته است. معاون وزيرجهادکشاورزي تثبيت شنهاي روان، نهالکاري و مالچپاشي را از جمله کارهاي بيابانزدايي در کشور دانست و تاکيد کرد: بايد مديريت بيابان در کشور به صورت ملي انجام شود. وي با بيان اينکه از 90 ميليون هکتار از اراضي مستعد و قابل انجام براي طرحهاي آبخيزداري در 25ميليون هکتار عمليات آبخيزداري انجام شده است، گفت: در طي هشت سال گذشته در حدود 9 ميليون هکتار از اراضي کشور فعاليت آبخيزداري انجام شده است که با 500 ميليارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شده طي سال جاري، دو ميليون هکتار از اراضي کشور آبخيزداري انجام خواهيم داد. اورنگي به بند "ج" ماده 14 قانون برنامه پنجم توسعه براي واگذاري پارکهاي جنگلي و نهالستانها به شهرداريها اشاره و عنوان کرد: تاکنون 470 پارک و نهالستان با نظارت سازمان جنگلها و مراتع و آبخيزداري کشور به شهرداريها واگذار شده است. رييس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور بر ارتقاي مشارکت مردم در انجام وظايف اين سازمان تاکيد و اضافه کرد: پنج ميليون بهرهبردار در عرصه هاي منابع طبيعي وجود دارد که سعي بر توانمندسازي اين بهرهبرداران را داريم. وي در خصوص جنگل ابر نيز، تاکيد کرد: با توجه به مصوبه دولت براي احداث راه در مسير جاده جنگل ابر، فقط 465 اصله درخت از اين جنگل قطع شده است. او از طرح ساماندهي جنگل نشينان به منظور خروج دام مازاد از جنگل خبر داد و گفت: در اين طرح به دنبال تبديل واحدهاي دامي سبک به واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي ميباشيم. معاون وزيرجهادکشاورزي در خصوص اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از آتش سوزي در جنگلهاي کشور از شناسايي کانونهاي وقوع آتش در جنگلها خبر داد و اضافه کرد: بر اساس مصوبه سازمان مديريت بحران، 23 دستگاه اجرايي در زمان وقوع آتشسوزي موظف به همکاري با سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور ميباشند. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 تیر، ۱۳۹۱ با هدف لبيك گويي به پيام رهبري روز پنج شنبه برگزار مي شود تجمع طرفداران محيط زيست در اعتراض به ساخت جاده جنگل ابر در شاهرود برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [h=5]سبزپرس- گروه تشكلها و رسانه ها : جمعي از اعضاي تشكل هاي مردم نهاد زيست محيطي از استانهاي تهران ،گلستان و سمنان فردا پنج شنبه در اعتراض به ساخت جاده جنگل ابر شاهرود مقابل فرمانداري شاهرود اجتماع خواهند كرد. [/h] دكتر امير حسين وليان،مدير جمعيت ديده بان طبيعت شاهرود در گفتگو با سبزپرس گفت: در اين تجمع بسياري از اعضاي تشكل هاي مردم نهاد زيست محيطي و كوهنوردي شهرستان حضور خواهند داشت تا اعتراض شان را به ساخت اين جاده در جنگل ابر به گوش مسئولان برسانند وي افزود: اين تجمع فردا ساعت 12 مقابل فرمانداري شاهرود برگزار مي شود . اين فعال محيط زيست همچنين در ادامه يادآور شد : برگزاري اين تجمع با هدف لبيك گفتن به پيام مقام معظم رهبري در هفته منابع طبيعي سال گذشته است . ايشان در اين پيام خواستار مبارزه با زمين خواران و حفاظت از جنگلها و مراتع شدند در حالي كه به اعتقاد ما اقدام به ساخت جاده در جنگل ابر راه را براي زمين خواران و عاملان تخريب جنگل باز مي كند و تجربه هاي گذشته نيز در گوشه و كنار كشور در مناطق جنگلي اين موضوع را ثابت مي كند . او از طرفداران محيط زيست خواست با چنانچه به ساخت اين جاده در ابر اعتراض دارند در اين گردهمايي حضور يابند . 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده