رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانشگاه آزاد برلین

 

دانشگاه آزاد برلین (به آلمانی: Freie Universität Berlin) بزرگترین دانشگاه برلین و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور آلمان است. این دانشگاه در حال حاضر حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو دارد که در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می پذیرد. این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ به دنبال آن تأسیس شد که نیروهای شوروی مستقر در برلین شرقی کنترل دانشگاه دیگر برلین یعنی دانشگاه هومبولت برلین را در اختیار گرفتند. نام «دانشگاه آزاد» نیز در حقیقت به همین موضوع اشاره دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه کلن

 

دانشگاه کلن (به آلمانی: Universität zu Köln) نام یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپایی است. این دانشگاه با ۴۴هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان را تشکیل می‌دهد. دانشگاه کلن وابسته است به بنیاد پژوهش‌های آلمان ( Deutsche Forschungsgemeinschaft) است که در پیشرفت علمی آن کشور نقش بسزایی دارد.

افرادی همچون آلبرتوس ماگنوس و توماس آکوئیناس، که از بزرگ‌ترین فیلسوفان اروپا در سده‌های میانه هستند، از دانش‌آموختگان دانشگاه کلن می‌باشند.

برخی از برندگان جوایز نوبل نیز از اساتید و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (به آلمانی: Ludwig-Maximilians-Universität München) بزرگترین دانشگاه آلمان و یکی از دانشگاه‌های برتر آن کشور است که در شهر مونیخ قرار دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه مونستر

 

دانشگاه مونستر دانشگاهی دولتی است که در شهر مونستر، ایالت «نوردراین-وستفالن» در آلمان قرار دارد.

این دانشگاه با بیش از ۴۰ هزار دانشجو و ۱۳۰ زمینهٔ مختلف آموزشی (بر طبق آمار ۲۰۰۴) یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان و از مراکز مهم تحقیقی در آلمان و اروپا است.

 

 

800px-Schloss_M%C3%BCnster.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه بن

 

دانشگاه بُن (به آلمانی: Universität Bonn) نام یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی آلمان و از دانشگاه‌های معتبر اروپایی است. این دانشگاه با ۲۷هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان را تشکیل می‌دهد.

افرادی همچون پاپ بندیکت شانزدهم، کارل مارکس، فریدریش نیچه، جوزف شامپیتر و یوزف گوبلز از دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه بن بوده‌اند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه روپرشت-کارلز هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ با نام کامل دانشگاه روپرشت-کارلز هایدلبرگ (به آلمانی: Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و از جمله مشهورترین دانشگاه‌های دنیا است. به خصوص دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا بحساب می‌آید و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد.

 

تاریخچه

دانشگاه هایدلبرگ در سال ۱۳۸۶ میلادی با نام لاتین روپرتو کارولا هایدلبرگنسیس (Ruperto Carola Heidelbergensis) به فرمان کنت روپرت اول (به آلمانی: Graf Rupert I) بنیان نهاده شد. فلسفه، الهیات، حقوق و پزشکی اولین رشته‌هایی بودند که با تأسیس دانشگاه ارائه گردیدند.

در سال ۱۳۷۸ میلادی،با مرگ پاپ گریگوری یازدهم دودستگی سختی میان کاردینال‌های فرانسوی و ایتالیایی به منظور انتخاب جانشین او ایجاد گردید. حمایت حکمرانان و رهبران مذهبی آلمان از منتخب کاردینال‌های ایتالیایی موجب شد که دانشجویان و اساتید آلمانی دانشگاه پاريس مجبور به ترک این دانشگاه شوند. کنت روپرت اول از این فرصت استفاده نمود و با تأسیس دانشگاه هایدلبرگ به جذب دانشجویان و اساتید بازگشته از فرانسه همت گماشت. بدین ترتیب در زمانی که شهر هایدلبرگ کمتر از ۳۶۰۰ نفر جمعیت داشت، حدود ۶۰۰ نفر در دانشگاه تازه تأسیس آن ثبت نام نمودند. در سال ۱۸۰۶ میلادی دانشگاه هایدلبرگ پس از یک دوره رکود در فعالیت‌های علمی دوباره توسط دوک بزرگ بادن، کارل-فریدریش، فعال گردید. از آن زمان دانشگاه هایدلبرگ نام هر دو مؤسس خود یعنی روپرت و کارل را به یدک می‌کشد.

امروزه حدود ۲۵٬۰۰۰ دانشجو در دوازده دانشکده دانشگاه هایدلبرگ مشغول به تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه هایدلبرگ به شرح زیرند:

 

  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پزشکی بالینی (مانهایم)
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده زبانهای جدید
  • دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
  • دانشکده علوم روانشناسی
  • دانشکده ریاضی و علوم رایانه
  • دانشکده شیمی و علوم زمین‌شناسی
  • دانشکده فیزیک و ستاره‌شناسی
  • دانشکده علوم زیستی

لینک به دیدگاه

دانشگاه روستوک

 

دانشگاه روستوک یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان در شهر روستوک است. این دانشگاه در 1419 تأسیس شد.

 

 

800px-Rostock_Universit%C3%A4t_1.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن

دانشگاه توبینگن (به آلمانی: Universität Tübingen) با نام کامل دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن (به آلمانی: Eberhard-Karls-Universität Tübingen) از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است که در شهر توبینگن و ایالت بادن-وورتمبرگ واقع شده است. این دانشگاه در رشته‌های مختلف پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی فعال می‌باشد. دانشگاه توبینگن در سال ۱۴۷۷ میلادی توسط کنت ابرهارد (به آلمانی: Eberhard) ششم (۱۴۴۵-۱۴۹۶) تأسیس شد، اگر چه نام امروزی آن در سال ۱۷۶۹ میلادی توسط دوک کارل اویگن (به آلمانی: Herzog Karl Eugen) حاکم وقت ایالت انتخاب گردید. یوهانس کپلر، یوزف راتزینگر (پاپ بندیکت شانزدهم)، گئورگ ویلهلم فریدریش هگل و هورست كوهلر (رئیس جمهور وقت آلمان) از جمله دانشجویان و فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه هستند. در سال ۲۰۰۶ میلادی دانشگاه توبینگن به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر آلمان انتخاب گردید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...
شرمنده ها ولي اونا ايراني ها رو زوركي قبول ميكنن يعني تقريبا نه

 

گفته شما کاملاً غلطه !

در حال حاضر تعداد زیادی از هموطنان اونجا تحصیل میکنن.... والبته بعد از تحصیل بر میگردند.

 

به لینک زیر می تونید مراجعه کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

سلام دوستان اگر کسی در مورد رتبه ی دانشگاه فنی هامبورگ Hamburg University of Technology (TUHH) اطلاعاتی داره لطف کنه در اختیار من هم بذاره

ارزش داره ادم تو این دانشگاه ادامه تحصیل بده یا نه ؟

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

از دوستان کسی هست من رو کمک کنه ؟؟؟؟؟ من در مورد دانشگاه فنی هامبورگ اطلاعات می خوام

می خوام بدونم این دانشگاه از نظر رتبه جهانی کجاست همین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...