رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دستوالعملهای ساده ای که با رعایت آنها، فرش دستبافت شما از گزند صدمات درامان می ماند بیان می کنیم.

این دستوالعمل ها در مورد فرشهای مصرفی می باشند و لازم است در مورد فرش های عتیقه با کارشناسان خبره مشورت شود:

۱) سطحی که فرش بر روی آن گسترده می شود باید صاف،خشک و عاری از گرد و خاک باشد.

۲) فرش بر روی سطح گچی یا خاکی یا آهکی نبایدگسترده شود.

 

۳) بهتر است فرش روی موکت یا لاستیک و یافرش دیگری پهننگردد.

۴) هنگام نظافت فرش بهتر است پنجره ها بازباشد تا گرد و خاک ناشی از نظافت دوباره روی فرش ننشیند.

 

۵) درز های لابه لای سنگ فرش، سرامیک و یاموزاییک سطحی که فرش بر روی آن پهن می شود نباید خالی باشد زیرا مخفیگاه خوبی برایرشد بید خواهدبود.

۶) برای جلوگیری از بید خوردگی پشت فرش میتوانید از مقداری پودر نفتالین یا نگزالت و یا مواد گیاهی مانند تنباکواستفاده کنید. دقت کنید که از این مواد در حد متعارف استفاده شود.

 

۷) چنانچه فرش دچار بید خوردگی شد. ابتداباید سطحی که فرش روی آن قرار دارد را کنترل و تمیز نمود سپس نقاط بید خورده حتما باید ترمیم گردند تا هنگام شستشو قسمتهای کنار بید خوردگی آسیب نبینند.

۸) عامل بید خوردگی پشمهای ضد عفونی نشده،هوای شرجی و مرطوب ، و نگهداری فرش در محل های سربسته و متروک و یا عدم توجه ونظافت فرش می باشد. درصورتیکه فرش در محل های سربسته ومتروک قرار دارد، باید هر ماه یکبار درب ها باز گردند و فرشها موردبارزسی قرار گیرند.

 

۹) فرش در طول زمان استفاده باید شستشوگردد.

۱۰) در صورتیکه خودتان در نظردارید فرش را شستشو کنید، اول آنرا کاملا تکان داده و گرد و غبار آنرا بگیرید و بعد شستشو را شروع کنید.

 

۱۱) شستشوی فرش با مواد پاک کننده دارای خاصیت اسیدی مانند کلروهیدروسولفیتها باعث کم دوامی و از بین رفتن تارهای فرش میشود. بهترین شوینده برای فرش صابونهای کم اسید می باشند.

۱۲) تنها فرشهای شرکت سهامی فرش است که امکان شستشو با آب و صابون را دارد، اگر فرشی که در آن از رنگهای شیمیایی استفاده شده است رامی شویید امکان مخلوط شدن رنگها وجود دارد. لذا در مورد اینگونه فرشها با فروشنده خود مشورت کنید.

 

۱۳) روشویی فرش با هر نوع شامپو باعث پوسیدگی فرشمی گردد. تبلیغاتی که در این مورد در مورد شامپوهای فرش می شود واقعیت ندارد.

۱۴) چنانچه آب روی فرش ریخت باید از فرشگرفته شود و آن قسمت کاملا خشک شود.

۱۵) اگر نوشابه و یا شربت یا غذا روی فرشریخت آن قسمت باید به سرعت شستشو و خشک گردد.

 

۱۶) چنانچه رنگهای ساختمانی یا انواع چسب های مایع روی فرش ریخت باید قبل از خشک شدن، آن قسمت کاملا شستشو و خشک گردد.در صورت وقوع این اتفاقات باید برای شستشو از اهل فن کمک گرفت

۱۷) از گذاردن مستقیم نوک تیز پایه صندلی،مبل و یا میز بر روی فرش خودداری کنید. در این موارد از زیر پایه های چوبی و یاپلاستیکی ساختهشده استفاده کنید.

 

۱۸) از تابش نور مستقیم آفتاب بر روی فرش جلوگیری کنید.

۱۹) برای یکنواخت ماندن سطوح فرش بهتر است هر شش ماه یک بار فرش سروته شود.

 

۲۰) از گذاردن گلدان و یا درختچه بر روی فرش یا کنار آن خودداری کنید. اغلب پوسیدگی فرشها ناشی از آبهای اضافی پای گلدانها میباشد.

۲۱) در نقاطی که آب و هوای آن گرم و مرطوب می باشد بهتراست از فرشهای تمام پشم استفاده شود. چرا که این فرشها رطوبت کمی جذب می کنند.

۲۲) فرشهایی که مورد استفاده قرار می گیرندباید قبل از فرسوده و نخ نما شدن مرمت شوند.

 

شرکت سهامی فرش ایران

لینک به دیدگاه

اولاً هر دو روز یك‌بارفرش‌ها را باید جارو كنید و هر هفته یك بار كیسه حمام كه برای فرش گذاشته‌اید را خیس كنید و كاملاً روی تمام قسمت‌های فرش بكشید . تا اگر در این یك هفته كثیف شده است، تمیز شود و هرسال یك‌بار هم بایدفرش‌ها را كاملاً بشویید .

فرش های ماشینی روی سطوح سخت مانند: سرامیک، سنگ وحتی پارکت لیز می خورند و این مسئله گاه باعث پیدایش خطراتی جبران ناپذیر می شود.

برای جلوگیری از اینکار می توانید قطعات نه چندان سنگینی از لوازم اتاق مانند مبل و میز را روی فرش قرار دهید تا سنگینی آنها باعث ثابت شدن فرش شود. اما گاهی فرش به قدری کوچک است که امکان قرار دادن جسمی بزرگ بر آن وجود ندارد، در این صورت از لایه های مخصوصی استفاده کنید که زیر فرش جاسازی می شوند و از لیز خوردن آن جلوگیری می کنند

 

فرشها نیز بعضاً در روی موکتهای صاف یا سنگ و موزائیک وسرامیک کف اطاق بر اثر پاخوردن حرکت می کنند . برای جلوگیری از این مورد می توان ازآسترهای اسفنج مانندیا شبکه های توری از جنس ( پی وی سی ) نرم استفاده نمود.

این آسترها بایستی کوچکتر از ابعاد فرش باشند

برای آنكه پرز خوابیده فرش را دوباره به حالت طبیعی اول در آورید ، میتوانید یك یا دو قطعه یخ روی آن نقطه بگذارید روز بعد یخها ذوب شده و پرز فرش به حالت عادی باز میگردد .

اگر اشیاء سنگین برای مدت طولانی روی فرش گذاشته‌اید و حال جای سنگین اشیاءسنگین گود افتاده است نگران نباشید و با یك راه ساده می‌توانید این مشكل را حل كنید می‌توانید ازبخار آب‌جوش استفاده كنید . به صورتی كه كتری را روی اجاق گذاشته تا به جوش آید و حالا به وسیله شیلنگ یك متری بخار را به قسمت مورد نظر برسانید و بعد از آن برس بزنید . پرز فرش‌ها به حال اول خود برمی‌گردند .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...