رفتن به مطلب

ماهی لوچ گورخری


پسری از بابلسر

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

image_medium

درنگاه اول لوچ های گورخریدارای خط های عمودی زیادی به نظر میرسند اما در حقیقت انها بدن سبز رنگ مایل به زرد با حدود 9 خط ابی مایل به سبز تیره دارند.این خط ها رگه ی سفید رنگی در خود دارند که به عموما عمودی و صاف هستند .اما گاهی اوقات ممکن است شکسته و یا شاخه شاخه باشند باله ها و دم انها تیره است و بر روی دمشان خط هایی با نقطه های قهوه ای دارند.

لوچ های گورخری ماهیان پر جنب وجوشی هستند و به طور معمول شب فعالند .انها تانک های گیاهی با فضاهای باز برای شنا کردن و فضاهای زیاد برای پنهان شدن و جسنجو بین چوب ها و سنگ ها را ترجیح میدهند .

 

 

جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 600x396 می باشد.

 

 

انها از هم زیستی با هم گونه ها ی خود و دیگر لوچ های ارام و صلح جو لذت میبرند وبهتر است در گروههای کوچک نگهداری شوند.اگرچه انها با همتانکی های خود مهربان و ارام هستند و اما گاهی بقیه را گاز میگیرند. این کار در میان خودشان بیشتر اتفاق میوفتد.انهاهمچنین شکارچی حلزون ها هستند و برای کنترل تعداد حلزونها در اکواریوم بسیار مناسبند.لوچ های گورخری ماهیانی با طول عمر بالا دوست داشتنی و مقاوم هستند.

نگهداری و تغذیه : از انجا که انها همه چیز خوارند زیاد ماهیان مشکل پسندی در غذا نیستند و تمام غذاهای زنده کف ابی و پلت ها پولکی و جلبک ها را میخورند .انها غذاهای منجمد و خشک را نیز دوست دارند .برای حفظ تعدال غذایی به طور روزانه انها را با غذاهای پولکی و خشک با کیفیت تغذیه کنید..از لارو حشرات میگودافنی و برخی غذایهای گیاهی و جلبک ها نیز میتوانید برای تغذیه انها استفاده کنید .انها همچنین حلزونها را نیزمیخورند.

نخستین نیاز انها فراهم کردن یک اکواریومناسب20 گالنی و بیشتر به همراه گیاهان مکان های ازاد برای شنا و مکانهایی برای جستجو مانند سنگ ها غارها وریشه ها است .از نور پردازی کم در اکواریوم استفاده کنید .بهتر است اب انها دارای سختی کم باشد و 10 درصد ابشان به طورهفتگی تعویض شود. ار انجا که انها کف اکواریوم را برای پیدا کردن غذای مطبوع خود جستجو میکنند از شن ها تیزو برنده در تانک انها استفاده نکنید .حتما برایشان از گیاهان مقاوم استفاده کنید و ریشه انها را محکم کنید و انها را چنان قرار دهید که در اثر جستجو.ی انها از ریشه درنیایند. لولههای پلاستیکی محیط امن و عالی را برای پنهان شدن انها فراهم میاورد.

پراکنش:

انها درشمالی ترین نقطه هندوستان در ابهای کم تلاطم یافت میشوند.

اندازه

اینماهی ها میتوانند تا 3.5 الی 4 اینچ برسند (8 تا 10 سانتی متر)اگرچه انها دراکواریوم اندکی کوچکتر می مانند.

رفتار اجتماعی

انها ماهیان خوبی برای تانک های گروهی هستند انها با دیگر لوچ ها و هم تانکی های صلح جو خود به راحتی کنار می ایند .انها از بودن با هم گونه های خود لذت میبرند و بهتر است انها را گروههای کوچک حداقل 3 تایی با هم گونه های خود نگهداری شوند.گرچه گروههای بزرگتر مناسبتراند.

انها بسیار فعال هستند و برخی اوقات باله های هم تانکی های خود را گاز میگیرند البته انها بیشتر با هم نوع های خودشان این نزاع ها را میکنند.انها معمولا شب فعال هستند اما در صورت سازگاری با تانک در طول روز نیز ازخودشان تحرک نشان خواهند داد.مناسب برای کنترل جمعیت حلزونها و ماهیان زیبایی برای تماشا.

تفاوت نر و ماده

هیچ تفاوتی با هم ندارند ولی ماده های ابستن اندکی چاقتر به نظر می ایند

مکان قرار گیری در تانک

انها معمولا در انتهای اکواریوم قرار دارند اما گاهی به میانه ان نیز سرک میکشند .

شرایط مناسب اب:

سختی اب کم تا متوسط از 5 تا 12 dgh

Ph 6.5تا 7.5

دما 23 تا 26 درجه سلسیوس

تولید مثل:اطلاعات زیادی از تولید مثل انها در دست نیست و هنوز به طور تجاری تکثیر نشده اند.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...