رفتن به مطلب

راکت توپخانه ای هیمارس (himars)


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

راکت توپخانه ای هیمارس (HIMARS)

 

این سامانه از جدید ترین انواع خانواده راکت انداز چند منظوره است که بر یک شاسی چرخ دار قرار میگیرد و توسط شرکت موشک سازی لاکهید مارتین تحت نظارت برنامه فناوری ویژه در سال 1996 نصب گردیده است . شرکت مذکور در ژانویه 2000 قرارداد توسعه مهندسی و تولید ارائه این محصول را به عنوان پاداش دریافت کرد ودو سامانه پرتاب موشک (HEMARS) دیگر تحت یک برنامه ارزشیابی ویژه کاربر برای تفنگداران دریایی ایالات متحده ساخته شد . در مارس 2003 ارتش آمریکا و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا قراردادی را برای تولید 89 موشک انداز امضا کردند .

 

آن طور که برنامه ریزی شده این سامانه در سال 2005 رسما وارد ارتش گردید . ماموریت این موشک انداز مقابله و سرکوب توپخانه و تمرکز توپهای هوایی و کامیون های نظامی و زرهی سبک و نفربرها می باشد . همچنین نیروهای پیاده را پوشش می دهد . این موشک انداز قادر به پرتاب موشک ها و جابجایی سریع از محل پرتاب بوده وبه این ترتیب نیروهای دشمن قادر به سردیابی محل پرتاب موشک نخواهند بود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

کنترل آتش :

این سامانه موشک انداز به روش خودکار مسلح می شود سودارای ویژگی های منحصر به فرد سامانه های موشک انداز توپخانه ای با قابلیت حرکت بالا ست . سامانه الکترونیکی و مکانیکی کنترل آتش بهینه سازی شده در موشک انداز ام-270 با تحریک بالا استفاده میشود و جزو تجهیزات استاندارد سامانه راکت انداز توپخانه ای با تحرک بالا محسوب میشود . این سامانه با یک خدمه سه نفره شامل : راننده خدمه موشک انداز و فرمانده دسته کنترل می باشد . اما سامانه آتش با مبنای رایانه ای با به کار گیری دو خدمه حتی یک خدمه قادر است این سامانه را مسلح کند . کنترل آتش شامل : ویدئو و صفحه کلید کنترل و یک گیگابایت برنامه ذخیره شده و تعین موقعیت ماهواره ای جی پی اس می باشد . سامانه کنترل آتش رایانه ای این امکان را ایجاد می کند که هم به صورت مکانیکی وهم به صورت خودکار ماموریت آتش را انجام دهد .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مهمات :

علاوه بر موشک های استاندارد این سامانه این موشک انداز قادر به پرتاب تمام انواع مهمات خانواده موشک اندازهای چند منظوره می باشند و قادر به حمل شش موشک و یا یک سامانه موشک تاکتیکی ارتش می باشد . راکت ها با برد توسعه یافته برد مبنای 32 کیلومتر را تا 45 کیلومتر و نیز شعلع عمل را تا 107 درصد افزایش می دهد . این سامانه که دارای جی پی اس و سامانه هدایت کننده اولیه برای افزایش دقت موشک می باشد در آوریل 2003 به تولیدات برد کوتاه اولیه پیوست و به کارگیری آن در ئر میادین نبرد برای سال 2005 برنامه ریزی شد . این سامانه یک برنامه بین المللی است که کشورهایی چون بریتانیا ی کبیر و ایتالیا و فرانسه و آلمان و نیز ایالات متحده را در بر میگیرد .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سامانه موشک تاکتیکی ارتش :

این سامانه موشک انداز قادر به پرتاب موشک تاکتیکی ارتش که دارای برد زیاد است می باشد . شش فروند ساز این موشک ها برروی خودروهای تاکتیکی متوسط و جدید ارتش حمل میشود . سامانه راکت انداز هیمارس تقریبا 24 هزار پوند وزن دارد . این موشک انداز توسط هواپیمای C – 130 قابل حمل است .

 

 

مشخصات هیمارس :

 

خدمه :سه نفر . راننده . فشنگ گذار . ارشد دسته

 

طول : 7 متر

 

وزن : 24000 پوند

 

پهنا : 4/2 متر

 

ارتفاع : 2/3 متر

 

برد خودرو : 480کیلومتر

 

سرعت در جاده : 85 کیلومتر در ساعت

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...