amin 202 مهمان ارسال شده در 7 خرداد، 2010 به نظر شما در ایران ما،مناسبترین خودرو از لحاظ قیمت و سواریو امنیت و امکانات رفاهی کدومه؟ دلیلتون چیه؟ کی میگه پراید بده؟ پیکان چش بود که منقرضش کردن؟ چرا الان میخوان پیکان چینی(چری) رو وارد کنن؟ . . . بگذریم...از نظر شما بهترین خودروی داخلی کدومه؟ و چرا؟:w139:
amin 202 مهمان ارسال شده در 7 خرداد، 2010 نظر شخصیه اینجانب: به نظر من چنانچه مایلید یکی از خودرو های فوق الذکر رو بخرید،دست نگه دارید! برید دست دومشو پیدا کنید! البته از جای مطمئن بخرید...2گانه سوزم باشه.چون به زودی سهمیه به طور کلی برداشته میشه! پس بهترین گزینه در حال حاضر همون پرایده!! درسته که هیچی نداره.ولی از نظر اقتصادی خیلی به صرفست!:w139: روآ هم خوبه.پیکانم که محشر بود.ولی حیف که منقرضش کردن!
Amin 6457 ارسال شده در 7 خرداد، 2010 من هم فکر مکنیم با توجه اینکه اکثر جمعیت ایران قشر متوسط رو به ائین هستند پراید بهترین گزینه باشه .مخصوصا برای شهر اما برای جاده های خارج از شهر زیادمناسب نیست . 6
Maryam.j 1013 ارسال شده در 8 خرداد، 2010 نمیشه حکم برای همه صادر کرد هر کس از ماشین یه توقعاتی داره یکی سرعت و دیگری قدرت ، بعضی افرادم که فقط راه بره تا منبع در آمد خانواده باشه . 6
mona_serendipity 4365 ارسال شده در 8 خرداد، 2010 من توی ماشینهای داخلی پرشیا رو ترجیه می دم، چون هم از امکانات نسبتا خوبی برخورداره هم خدمات داره هم قیمتش خوبه. برای شهر مناسبه برای جاده هم همینطور. در کل میشه گفت یک ماشین معمولی هستش که اکثر توقعات یک شخص رو برآورده می کنه. 6
EN-EZEL 13039 ارسال شده در 2 تیر، 2010 من سمند lx و soren رو خیلی میپسندم چون واقعا خیلی عالی و جالب طراحی شده اند 5
S.F 24932 ارسال شده در 4 تیر، 2010 نتایج نظر سنجی رو دیدم خوب من 405 رو انتخاب کردم . فاکتور هایی مثل . مصرف سوخت . راحت سرنشین . قیمت قطعات یدکی و فراوانی انها و همین طور مکانیک های ماهر برای تعمیر این ماشین و قیمت اولیه . موارد مهمی هستند که فکر می کنم نسبت به رقبای خودش پرشیا و سمند ( از لحاظ نظر سنجی موجود ) جلو تر قرار می گیره 5
zizi62 155 ارسال شده در 17 شهریور، 2010 خوب من اولين نفري هستم كه گل رو انتخاب كردم خودم پرايد دارم ولي يه كم كه وضعم بهتر شه گل ميخرم هيچوقتم پولمو واسه سمند و 405 و 206 نمييييدم:icon_pf (34): 5
amin 202 مهمان ارسال شده در 4 آبان، 2010 نتایج نظر سنجی رو دیدم خوب من 405 رو انتخاب کردم . فاکتور هایی مثل . مصرف سوخت . راحت سرنشین . قیمت قطعات یدکی و فراوانی انها و همین طور مکانیک های ماهر برای تعمیر این ماشین و قیمت اولیه . موارد مهمی هستند که فکر می کنم نسبت به رقبای خودش پرشیا و سمند ( از لحاظ نظر سنجی موجود ) جلو تر قرار می گیره ولی این امکاناتو پژو sd 1100 هم داره....1800 یکم گرونه ولی 1100 مناسبه....206 ی ضعف خیلی بزرگ تو طراحیش داره،اونم طراحی کاپوت جلوشه....به راننده دید مسافت نمیده و موقع تصادفات اولین جاییه که له میشه!:icon_pf (34):
!... 1099 ارسال شده در 4 آبان، 2010 خیلی جالبه ها... پرشیایی که از آشغالترین خودروهای داخالی هستش!(البته پارس! چون پرشیا دیگه تولید نمیشه!) 3تا الآن هم اندازه 206sd رای اورده... اما خودرویی مثل ال90 که واقعا امتیازات زیادی داره, کمتر از اینها رای اورده... تو اینا فک کنم بهترین ال 90 باشه... هم از لحاظ مصرف هم ایمنی... فقط یکم قیافه نداره, که نسبت به خوبیهاش, چیز مهمی نیست... 206 اس دی هم که کامپیوترش نسبتا پیشرفته هست و شنیدم به مانند کامپیوترای سوناتا و... هستش! 3
amin 202 مهمان ارسال شده در 4 آبان، 2010 خیلی جالبه ها...پرشیایی که از آشغالترین خودروهای داخالی هستش!(البته پارس! چون پرشیا دیگه تولید نمیشه!) 3تا الآن هم اندازه 206sd رای اورده... اما خودرویی مثل ال90 که واقعا امتیازات زیادی داره, کمتر از اینها رای اورده... تو اینا فک کنم بهترین ال 90 باشه... هم از لحاظ مصرف هم ایمنی... فقط یکم قیافه نداره, که نسبت به خوبیهاش, چیز مهمی نیست... 206 اس دی هم که کامپیوترش نسبتا پیشرفته هست و شنیدم به مانند کامپیوترای سوناتا و... هستش! شاید یکی از علل کم توجهی مردم به ال 90 کمیاب بودن قطعات یدکیش باشه.... فامیل ما یه در شاگرد درخواست داده بود،بهش گفتن برو تو صب....نفر 11هزارم شده بود!:icon_pf (34):
!... 1099 ارسال شده در 4 آبان، 2010 شاید یکی از علل کم توجهی مردم به ال 90 کمیاب بودن قطعات یدکیش باشه....فامیل ما یه در شاگرد درخواست داده بود،بهش گفتن برو تو صب....نفر 11هزارم شده بود!:icon_pf (34): آنچنان هم کمیاب نیست! شنیدم قطعات خاصش شاید سخت پیدا بشه! مثلا یکی در باک بنزینشو گم کرده بود!(نمیدونم چجوری گم کرده بود!) پیدا نکرد! ولی در کل خیلی ماشینه کاملو به صرفه ای هستش... 2
SPEEDY 3334 ارسال شده در 4 آبان، 2010 پراید هم ارزونه، هم قطعاتش مثل نقل و نبات ریخته بیرون. دوگانه سوزیشم که عالیه! واسه تو جاده خوب نیست، ما که با قطار میریم تو جاده 3
syngonium 2248 ارسال شده در 4 آبان، 2010 سلام! من همه ی خودروهایی که نوشتین رو داشتم یا باهاش رانندگی کردم. اول بگم که گیربکس گل رو هیچکدوم ندارن.فوق العاده بود خودمم 206 صندوقدار داشتم.البته نمیدونم بعد ایران خودرو چه کرده باشه ، اما خودرو من جزو اولین خروجی این محصول بود.کیفیت،امنیت،سواری و جاداریش عالیه. بنظر من بهترین بود قطعاتشم فراوون،یه کم گرون اما استاندارد اما الان میبینم در حق مردم ایران خیلی ظلم میشه.بیچاره ها با کلی قرض و وام 15 میلیون جور میکنن 405 (یکی از کوره های آدم سوزی آوشویتز) رو میخرن.در حالیکه اینجا فورد یا فلکس یا بیش از 20 نوع خودرو رو میشه با این پول خرید.هیچکدومم از یورو3 پایینتر نیستن. تازه اغلب شرکتها سر میزان بنزین هدیه رقابت دارن! خودروهای چینی و حتی کره ای رو زیاد استقبال نمیکنن.اما خودمونیم نمیدونم چطور اما سمند رو چندین بار دیدم. 5
RezaMTJAME 9278 ارسال شده در 4 آبان، 2010 بهترین خودرو موجود در ایران از انظار زیر به نظر بنده فقط و فقط پیکان هستش.... چرا؟ 1- هر جایی که مشکل فنی پیدا کنه میشه درستش کرد... از بریدگی سیم ترمز و تسمه پروانه بگیر تا مشکل شمع و 3 سیلندر کار کردنو سایر موارد. در کل خودرویی است که به هیچ وجه به سادگی جا نمیزاره آدم رو....... 2- مثل این خودروهای جدید نازنازی و حساس نیستش..... 3- در تصادفات تا حد قابل قبولی استحکام داره..... 4- توی موارد برخورد ماشین با موراد سخت و در تصادفات هزینه تمام شده پایین تری نسبت به سایر موارد داره..... 5- ماشین پراید بهتره بهش بگش اسباب بازی..... خودرویی که توی تثادفات ازش چیزی باقی نمیمونه و با یه مشت میشه بدنه اون رو سوراخ کرد جز ماشین به حساب نمیاد..... 6- هزینه سوخت پیکان نسبتاً بالاست ولی با یک میلیون بهینه سازی موتور و چند صد تومان هم هزینه عایق صوتی با کیفیت بالا و تودوزی مناسب میشه یه خودروی حرفه ای..... 7- در تصادفات شدید بین خودرویی و یا با موارد دیگر نسبت به پراید که یک میلیارد برابر مقام تر و نسبت به پژو و سمند مقاوم تر بوده و برای صافکاری و بتونه کردن خودرویی هزینه کرد ابتدایی آنچنانی نداره... 8- قطعات یدکی اون نسبت به سایر خودروها ارزانتر و در صورت وجود قطعات فابیرک شرکت سازنده انگلیسی پیکان عمر این قطعات تا حداقل 20 سال خواهد بود...... 9- و میلیاردها مورد دیگه..... واقعاً پیکان بهترین گزینه به نظر من هستش..... من خودم در نظر دارم اینجوری باشه..... ولی چه میشه کرد که همیشه زور خانم ها بیشتره و نمیشه به میل خودم عمل کنم. اگر چه فعلاً شرایط مالی اصلاًخوب نیستش..... این هم تصاویر از بهترین خودروی ایرانی...... این هم نسخه های بهینه سازی شده ..... 4
RezaMTJAME 9278 ارسال شده در 4 آبان، 2010 راستی ببخشید یادم رفت بگم که اگه به با کلاس بودن هم باشه باز هم پیکان خیلی کلاس داره...... چون ملت الان بیشتر از نون شب خودشون به با کلاس بودن اهمیت میدن..... 3
amirgb 8546 ارسال شده در 4 آبان، 2010 درود مقایسه ی بین ماشین ها بسته به نوع انتظاری دارد که از ماشین دارید -پیکان:ماشینی با طراحی مربوط به بیش از 50 سال پیش سفتی ماشین در عملکرد (فرمون ترمز و....) موجبات مریضی هایی همچون دسک گردن و کمر.آرترز و.. می شود اما از طرفی همانطور که اشاره شد آشنایی نسبی همه با تعمیر آن و مکانیک ساده ای که دارد باعث می شود که کمتر در راه بمانید -پراید :محصول دهه 70 آمریکا عمده ی معایب پیکان را داراست با این تفاوت که در حال بهینه شدن است از نظر پایداری دچار نقص های بزرگی است که مووجب عدم ایمنی سرنشین در جاده است اما جسه ی کوچک آن , ماشین را به ماشینی مناسب برای محیط های شهری تبدیل ساخته از دیگر محاسن آن مصرف نسبتا کم .مکانیک ساده و فراوانی قطعات است یکی دیگر از معایب آن مشکل سرمایشی آن است که چون تکنولوژی آن مربوط به دهه های گذشته است شاهد جوش آوردن و عدم کارآیایی سیستم کولر آن در شهر هستیم -206: طراحی موفق شرکت پژو در اواخر قرن گذشته این ماشین کم مصرفترین ماشین حال حاظر ایران است(بجز ماشین های وارداتی) طراحی متفاوت آن باعث جذابیت آن در بین نسل جوان شد اما دستکاری شرکت مونتاژکننده در تیپ های 2 و 3 باعث افت پایداری و چپ کردن آن در سرعت های بالا گردید موتور 1400 آن برای محیط های مسطح مناسب است اما در سربالایی ها از کارآیی ماشین می کاهد بزرگترین عیب آن عدم دید مناسب راننده نسبت به کاپوت جلو است(این عیب از آن جهت پدید می آید که برای طراحی به سمت شکل تخم مرغی رفته و این مشکل را امروزه با دوربین های جا سازی شده بر روی سپر بر طرف می کنند) -405: اگر فرانسوی ان را دارید با هیچ ماشینی عوض نکنید اما اگر برای خرید صفر ان می خواهید اقدام کنید پولتان را دور می ریزید ماشینی پر قدرت با لذت بخشی فراوان به راننده و سرنشین مکانیک نسبتا ساده و مصرفی در حد متوسط -پژو پارس: ماشینی به ظاهر لوکس با معایب بسیار اگر کمی اهل گاز دادن و ویراژ هستید این ماشین حد اکثر 2 سال براتان به صرفه است و پس ازآن مخارج نگهداری ان سر به فلک می زند از طرفی بدنه ی ماشین به نسبت قدرت موتور سنگین است و موجب هن شدگی ماشین می شود(این یک اصطلاح هست در مورد خودرو) -اس دی: من اس دی اتومات v19 رو تجربه کردم ماشین فوق العاده ای هست عیب آن شتاب اولیه ی کم آن است و طراحی معیوب کاپوت جلو که از 206 به ارث برده کج سلیقگی طراح داخلی و عدم جا سازی برای سرنشین عقب( توجه کنید که به علت اضافه کردن صندوق عملا می توانستند به پشتی صندلی عقب کمی شیب بدهند تا سرنشین احساس راحتی بیشتری بکند و به نوعی فضای محدود جلوی پا را جبران کند) باعث گردیده که این ماشین برای خانواده های بلند قد مطلوب نباشد -سمند: ماشین ایرانی با سلیقه های ایرانی متاسفانه این ماشین بگیر و نگیر دارد برخی سمند ها بسیار خوب وبرخی بسیار بد از آب در می آید بکارگیری قطعات چینی در این ماشین موجب افسوس است عیب بزرگ آن طراحی ستون جلو است که در پیچ ها دید را با مشکل مواجه می سازد(دوستان توجه کنند که بحث عادت مطرح نیست من 5 سال با سمند رانندگی کردم اما در عید امسال و در جاده های خوزستان که با پیچ های 180 درجه مواجه می شدم این عیب را با جان و دل حس نمودم) -گل: طراحی آلمانی و زیبا و به نوعی پدر معنوی طراحی سمند ماشین مناسب و جوان پسندی است اما کمبود قطعات بزرگترین عیب آن است -ال 90: مایه ی شرمساری شرکت رنو در طراحی بده اگر چه ماشین بسیار خوبی است و سواری دلنشینی ارایه می دهد اما ظاهر زشت آن و کمبود قطعات و نیز آینده ی نا مشخص تولید باعث گردیده که جایگاه مناسبی در بازار ایران نیابد 3
ارسال های توصیه شده