eder 13732 ارسال شده در 16 خرداد، 2012 تضاد طبیعت جدال خیر و شر درباره یاین نماد میشه ساعت ها حرف زد میشه اون رو در همه چیز دید توی هر چیز خوب و بدی هر چیزی رو میشه به دوقسمت خیر و شر تقسیم کرد و دوباره هر کدوم از اون قسمت ها رو به قسمت های خیر و سر خودش اما چیزی که درباره ی این نماد خیلی زیباست اینه که همیشه خوبی و بدی با هم در جدالن اما در نهایت سفیدی(خوبی ) پیروز میشه و بالا قرار میگیره و نکته ای که در این نماد وجود داره اون نقاطی هستند که در دل رنگ مخالفن یعنی همیشه خوبی قسمتی از شر رو به همراه داره و بدی همیشه قسمتی از خوبی رو و هیچ چیز مطلق نیست بهش فکر کنید و در دنیای پیرامونتون سعی کنید اونو پیدا کنید ................ 33
sweetest 4756 ارسال شده در 16 خرداد، 2012 تا حدی که من اطلاع دارم این نماد یه مفهوم فلسفی داره در چین باستان یه جورایی هم مفهوم تضاد داره و هم زوج مفهوم تضادش به این معنی که همونطور که گفتی یه چیزی بین شر و خیر و اون نقطه ها نماد مخالف یا روشنی و تاریکی، گرما و سرما و.. یا اینکه نشانگر تجلی مونث و مذکر تو روان هر آدمی به این معنی که در روان هر مرد تجلی از یک زن و در روان هر زن تجلی از یک مرد وجود داره . و در کل در هر تاریکی یا نیست مطلق یک نقطه بازگشت و شروع و روشنی هست و در هر روشنی یا وجود مطلق یک نقطه تاریک و عدمی هست. 16
lorena 10304 ارسال شده در 16 خرداد، 2012 عجب! یاز به همون نکته میرسیم که هیچ چیز مطلق نیست! حالا راجع به چیزای خیلی بزرگ این صدق میکنه؟ 10
Neutron 60966 ارسال شده در 16 خرداد، 2012 اما چیزی که درباره ی این نماد خیلی زیباست اینه که همیشه خوبی و بدی با هم در جدالن اما در نهایت سفیدی(خوبی ) پیروز میشه و بالا قرار میگیره ممنون ادر عزیز همه ی توضیحاتت درست اما تو این قسمت یه تجدید نظری بکن. بیشتر از اینکه این نماد بخواد "برتری خوبی بر بدی" رو نشون بده، میخواد یک تضاد دیالکتیکی رو نشون بده. و کلا نمودی از چیزهای متضاد هست که تولید فاز مخالف رو از خود فاز موافق نشون میده. (نمونه ی جالبشو سجاد پیوست کرده.) درواقع این نماد نشون دهنده ی "تعادل" هست و در نهایت هیچ جیزی بر چیز دیگه ای پیروز نمیشه! اندیشمندان چین باستان به این نتیجه رسیده بودند که هر چیزی در جهان دارای دو وجه متقابل است.(وحدت ضدین)این حالت تقابل بین یین و یانگ قانون بنیادی جهان است.عموما وضعیت های جنبش و تحرک ،گرما و سرما،روشنایی و صعود ،به یانگ تعلق دارد و برعکس ان ،وضعیت های سکون ،سرما ،تاریکی و نزول و گرایش به پایین به یین.اسمان به یانگ تعلق دارد و زمین به یین .اتش به یانگ و اب به یین.روز به یانگ و شب به یین.یین و یانگ ادراکی از زوجییت را تشکیل میدهند که یک کنتراست کامل را به وجود میاره. این نماد در واقع توی خیلی از تفکرات توی هر رشته ای رسوخ کرده از مارکسیسم بگیر تا مفهوم آنیما و آنیموس یونگ تو روانشناسی. توی معماری و شهرسازی هم به عنوان یک مثال خوب برای مفهوم "تعادل" در قوانین گشتالت به همراه جام روبین استفاده می شه. کلا چیز باحالیه. 12
eder 13732 مالک ارسال شده در 17 خرداد، 2012 عجب! یاز به همون نکته میرسیم که هیچ چیز مطلق نیست! حالا راجع به چیزای خیلی بزرگ این صدق میکنه؟ بزرگتر از این که اون برادر اومده در تاپیک بغلی میگه نقطه ی سیاهی توی سیاست های خارج رو نشون میده و میگه همه ی سیاست های غرب سیاهه و بعد میاد اون نقطه ی سفید توی سیاست اینوریا رو نشون میده میگه همش سفیده ...... 6
eder 13732 مالک ارسال شده در 17 خرداد، 2012 ممنون ادر عزیزهمه ی توضیحاتت درست اما تو این قسمت یه تجدید نظری بکن. بیشتر از اینکه این نماد بخواد "برتری خوبی بر بدی" رو نشون بده، میخواد یک تضاد دیالکتیکی رو نشون بده. و کلا نمودی از چیزهای متضاد هست که تولید فاز مخالف رو از خود فاز موافق نشون میده. (نمونه ی جالبشو سجاد پیوست کرده.) درواقع این نماد نشون دهنده ی "تعادل" هست و در نهایت هیچ جیزی بر چیز دیگه ای پیروز نمیشه! اندیشمندان چین باستان به این نتیجه رسیده بودند که هر چیزی در جهان دارای دو وجه متقابل است.(وحدت ضدین)این حالت تقابل بین یین و یانگ قانون بنیادی جهان است.عموما وضعیت های جنبش و تحرک ،گرما و سرما،روشنایی و صعود ،به یانگ تعلق دارد و برعکس ان ،وضعیت های سکون ،سرما ،تاریکی و نزول و گرایش به پایین به یین.اسمان به یانگ تعلق دارد و زمین به یین .اتش به یانگ و اب به یین.روز به یانگ و شب به یین.یین و یانگ ادراکی از زوجییت را تشکیل میدهند که یک کنتراست کامل را به وجود میاره. این نماد در واقع توی خیلی از تفکرات توی هر رشته ای رسوخ کرده از مارکسیسم بگیر تا مفهوم آنیما و آنیموس یونگ تو روانشناسی. توی معماری و شهرسازی هم به عنوان یک مثال خوب برای مفهوم "تعادل" در قوانین گشتالت به همراه جام روبین استفاده می شه. کلا چیز باحالیه. مرسی جیمی جان راستش این بیشتر تعبیر خودم بود از این نماد و البته با بحث کردن با اساتید کنگفو در این باره و جایی نخوندم که الان بخوام سند بیارم اما اگه بخوای دقت کنی نماد های زیادی از این نماد نشأت گرفته که دقیقا به این بالا و پایین بودن سیاهی و سفیدی برمیگرده! و همونطور هم که سجاد اشاره کرد و شما تاکید کردید میخواد نشون بده هر کدوم از دل دیگری زاده میشه و دوباره فنا میشه 7
lorena 10304 ارسال شده در 17 خرداد، 2012 بزرگتر از این که اون برادر اومده در تاپیک بغلی میگه نقطه ی سیاهی توی سیاست های خارج رو نشون میده و میگه همه ی سیاست های غرب سیاهه و بعد میاد اون نقطه ی سفید توی سیاست اینوریا رو نشون میده میگه همش سفیده ...... یعنی سیاست های این ور 1 نقطه اشکال داره؟مدال بدید بهشون در موردپروردگار چی؟ من شک ندارما فقط میخوام ببینم خالقان این اثر تا چه حد رو این فکر کردن 2
eder 13732 مالک ارسال شده در 17 خرداد، 2012 یعنی سیاست های این ور 1 نقطه اشکال داره؟مدال بدید بهشون در موردپروردگار چی؟ من شک ندارما فقط میخوام ببینم خالقان این اثر تا چه حد رو این فکر کردن باشه حتما ازشون میپرسم .... 2
eder 13732 مالک ارسال شده در 18 خرداد، 2012 یعنی سیاست های این ور 1 نقطه اشکال داره؟مدال بدید بهشون در موردپروردگار چی؟ من شک ندارما فقط میخوام ببینم خالقان این اثر تا چه حد رو این فکر کردن پرسیدم جانم گفتن که خب خدا هم داه از این چیزا مثلا هم بخشندست و هم عذاب گر هم میبخشه و هم میگیره 2
lorena 10304 ارسال شده در 18 خرداد، 2012 پرسیدم جانم گفتن که خب خدا هم داه از این چیزا مثلا هم بخشندست و هم عذاب گر هم میبخشه و هم میگیره خب مگه نمیگن خدا صفت بد نداره! اینو قبول کنیم یا اونو؟ 2
eder 13732 مالک ارسال شده در 18 خرداد، 2012 خب مگه نمیگن خدا صفت بد نداره! اینو قبول کنیم یا اونو؟ این با موضوعه تضاد در این فلسفه مغایرتی نداره 2
ارسال های توصیه شده