رفتن به مطلب

اقتصاد خرد


spow

ارسال های توصیه شده

دانلود جزوه اموزشی اقتصاد خرد

 

اقتصاد خرد:

شیب تابع تولید:

برای تولید کالا یکسری نهادهای تولید وجود دارد مثل فلز برای مثال زدن که در آن محصولی کاشته شده می خواهیم ببینیم که کودهای شیمیایی چگونه بر روی بهره بری اثر می گذارد:

ما یک عامل مثل کود شیمیایی را مد نظر می گیریم ببینیم چگونه موجب رشد می شود یا موجب نابودی محصول می شود.

رابطه میزان برداشت گوجه فرنگی و کود شیمیایی فرض می کنیم کود شیمیایی استفاده می شود. در این برداشت 3 تن برداشت دو هکتار شد.

y میزان تولید و x هاکود شیمیایی

اضافه کردن بیش از حد کود شیمیایی محصول را می سوازند و میزان تغییرات به صورت نزولی بوده است تغییرات زیاد موجب منفی شدن آن شده است.

 

 

 

سؤالات اساسی علم اقتصاد چه چیزی تولید و موارد تولید به چه نحوی تولید می شوند و چه زمانی تولید می شوند و به دست چه کسی می رسد؟ اقتصاد از علم های دیگر نیز بهره می گیرد می داند رفتار افراد تحت تأثیر اجتماع، اقتصاد، عوامل سیاسی و مذهبی است و بر این اساس علم اقتصاد تا آنجا که می تواند این عوامل را جمع می کند و در مورد آن تحلیل می کند و اقتصاددان روانشناسی نیز باید بلد باشد.

هدف علم اقتصاد حداکثر سازی است یعنی ................. کردن سود............................ را باید حداقل بکند در سطح رضایت مندی فردی و بنگاهی و یا اجتماعی است که روش علمی یکسری اجزاء دارد:

1. مسئله را بشناسیم.

2. فرضیه سازی

3. جمع آوری اطلاعات

4. تحلیل فرضیه (آزمون)

5. پذیرفته یا رد شدن فرضیه.

فرضیه ای که تأئید شود تئوری می گویند مدل تصویری از واقعیات است که این مدل برای تحلیل است مدل زمانی خوب است که به واقعیت نزدیک باشد بهترین مدل باید اصول رفتاری را داشته باشد هدف دانش علم اقتصاد؟ پیش بینی (مدل طراحی می کند) مشخص کردن هدف، بعد گزینه های دیگر انتخاب می کنیم بر اساس تکنولوژی.

 

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 8 سال بعد...

اینم جزوه دیگه مربوط به اقتصاد خرد که مربوط به پارسه هست و توسط توسط دکتر تیمور محمدی تهیه شده و به صورت PDF از لینک زیر می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...