رفتن به مطلب

ایجاد گوی شیشه ای سه بعدی در فتوشاپ +تصویر


reza.eng

ارسال های توصیه شده

همانطور که در عنوان این آموزش می بینید ایجاد گوی شیشه ای سه بعدی در فتوشاپ هست به صورتی که حالت واقعی داشته باشه و در نگاه اول این تصور بشه که با نرم افزارهای سه بعدی ساخته شده در مرحله اول ما به یه همچنین عکسی برای بکراند نیاز داریم که ابعادش رو در عکس ذیل می بینید

0002.jpg

در مرحله دوم با ابزار انتخاب دایره ای شکل در یک لایه جدید بالای این عکس یک منطقه انتخابی درست میکنیم

 

0014.jpg

 

و بعد از این داخل این لایه انتخابی رو با این کد رنگ D6D3C0 اشباع میکنیم و لایه رو از انتخاب خارج می کنیم

 

0024.jpg

سپس تنظیماتی رو که در تصویر ذیل میبینید از قسمت Blending Option بصورت استایل به لایه مورد نظر اضافه میکنیم

 

0034.jpg

لایه جدیدی درست میکنیم و Ctrl + Alt + G رو بر روی اون لایه از صفحه کلید بگیرید یا به منوی مورد نظر همانند تصویر ذیل میرویم

 

0044.jpg

سپس رنگ بکراند کالر رو به این کد تغییر بدین ۶۵۶۴۵F و حالا از گرادینت این طیفی که در تصویر میبینین رو اجرا میکنید

0054.jpg

 

0064.jpg

باید تصویرمون شبیه شکل ذیل شده باشه

 

0074.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 نوشته شده توسط

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در بخش
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ |
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با سلام به شما آموزشی که میخواهیم شروع کنیم همانطور که در عنوان این آموزش می بینید ایجاد گوی شیشه ای سه بعدی در فتوشاپ هست به صورتی که حالت واقعی داشته باشه و در نگاه اول این تصور بشه که با نرم افزارهای سه بعدی ساخته شده در مرحله اول ما به یه همچنین عکسی برای بکراند نیاز داریم که ابعادش رو در عکس ذیل می بینید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در مرحله دوم با ابزار انتخاب دایره ای شکل در یک لایه جدید بالای این عکس یک منطقه انتخابی درست میکنیم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

و بعد از این داخل این لایه انتخابی رو با این کد رنگ D6D3C0 اشباع میکنیم و لایه رو از انتخاب خارج می کنیم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سپس تنظیماتی رو که در تصویر ذیل میبینید از قسمت Blending Option بصورت استایل به لایه مورد نظر اضافه میکنیم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لایه جدیدی درست میکنیم و Ctrl + Alt + G رو بر روی اون لایه از صفحه کلید بگیرید یا به منوی مورد نظر همانند تصویر ذیل میرویم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سپس رنگ بکراند کالر رو به این کد تغییر بدین ۶۵۶۴۵F و حالا از گرادینت این طیفی که در تصویر میبینین رو اجرا میکنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

باید تصویرمون شبیه شکل ذیل شده باشه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بعد از این با زدن روی حرف D پالت رنگ رو ریست میکنیم و به دو رنگ استاندارد مشکی و سفید پیش فرض میرسیم و بلافاصله بر روی گزینه Add Layer Mask کلیک میکنیم

0082.jpg

وباید وضعیت لایه ها بدین صورت شده باشه

0091.jpg

 

در این مرحله با زدن حرف X جای رنگ مشکی و سفید پیش فرض رو عوض میکنیم و از Radial Gradient استفاده میکنیم و اثری مانند شکل ذیل ایجاد میکنیم

0010.jpg

در این مرحله لایه بالای بکراند یعنی Layer1 را با زدن کنترل و j یک بار کپی میگیریم و لایه بالای بکراند رو به بالا ترین لایه منتقل میکنیم و درصد شفافیت Fill این لایه رو به صفر کاهش میدهیم و باید یه چنین تصویری داشته باشیم

00111.jpg

 

 

ادامه در پست بعدی

لینک به دیدگاه

ادامه

تنظیمات ذیل رو به ترتیب در Blending Option بصورت استایل به لایه مورد نظر اضافه میکنیم

00121.jpg

 

00131.jpg

 

یک لایه خالی بالای همه لایه ها ایجاد میکنیم و با ابزار براش با قطر ۱۵۰ پیکسل بر روی این لایه و تقریبا مرکز کره یک بار کلیک می کنیم تا تصویر ذیل را ببینیم

00141.jpg

 

و سپس از منوی ***** در حد ۲۵ پیکسل Gaussian Blur را اعمال میکنیم تا تصویر ذیل را ببینیم

0015.jpg

 

سپس لایه مورد نظر را با کنترل و کلیک روی عکس لایه انتخاب میکنیم و بعد از آن روی Add Layer Mask کلیک میکنیم و درصد Opacity را به ۳۰ کاهش میدهیم مانند شکل

0016.jpg

 

خوب بعد از این کار یک لایه بالای همه لایه ها ایجاد میکنیم بصورت خالی و بعد با ابزار براش و رنگ FFFFE8 با قطر ۲۰ پیکسل و سختی صد درصد یک نقطه نورانی مانند تصویر ایجاد میکنیم و بعد از آن ***** Gaussian Blur را در حد ۰٫۵ پیکسل به این نقطه نورانی میدهیم و از Blending Option بصورت استایل به لایه مورد نظر تنظیمات ذیل را اضافه میکنیم

0017.jpg

سپس لایه بالای بکراندمون رو درصد شفافیت یا Fill اون رو به ۲۵ کاهش می دهیم و درصدی که به inner shadow دادیم در بلندینگ آپشن مقدار opacity رو به ۲۶ کاهش میدهیم همانند شکل ذیل

0018.jpg

 

حالا یک لایه خالی بالای لایه بکراند ایجاد میکنیم و با کنترل و کلیک روی تصویر دایره ای شکل لایه بالایی اون محدوده رو در لایه پائینی به حالت انتخاب در میاریم همانند شکل

0019.jpg

 

حالا با رنگ مشکی یک Radial Gradient به این لایه خالی میدیم تا اینطوری دیده بشه

0020.jpg

 

 

حالا با زدن کنترل و حرف t به حالت ترنسفرم میریم و این لایه ای که به عنوان سایه جسم حساب میشه رو همانند تصویر کمی تغییر حالت میدیم و کمی هم جابجاش میکنیم و درصد opacity اون رو به ۵۰ کاهش میدیم و در حد ۲ پیکسل از Gaussian Blur هم استفاده میکنیم

00211.jpg

 

 

حالا مجددا کنترل کلیک میکنیم روی لایه دایره ی شکل و همزمان در لایه سایه که ایجاد کردیم میمونیم تا حالت اتخابمون اینطوری بشه

00221.jpg

 

سپس این ***** که در عکس ذیل مسیرشو میبینین رو برای این لایه سایه اعمال میکنیم و سپس همین کار رو برای لایه بکراند ولی دقت کنید باید حالت انتخاب کروی فعال باشه و نتیجه میشه شبیه شکل ذیل

00231.jpg

 

00241.jpg

 

 

در پایان با ابزار ترنسفرم کمی لایه ۴ رو تغییر حالت میدیم تا درخشش روی گوی شیشه ای طبیعی تر به نظر برسه و این هم تصویر نهایی

 

0025.jpg

 

امیدوارم این آموزش مفید واقع شده باشه

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...