رفتن به مطلب

مصرف ماهی خطر پلیپ های روده بزرگ را كاهش می دهد


Ssara

ارسال های توصیه شده

در یك آزمایش جدید معلوم شد زنانی كه در هفته حدود سه نوبت ماهی مصرف می كنند كمتر دچار پلیپ های روده بزرگ می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پلیپ ها قابلیت آن را دارند كه در شرایط مساعد به سرطان تبدیل شوند و بررسی ها نشان می دهد زنانی كه كمتر ماهی می خورند بیشتر با خطر ابتلا به این پلیپ ها مواجه هستند. این یافته حاصل مطالعه روی بیش از ۵۰۰۰ شركت كننده است و مشروح آن در مجله آمریكایی تغذیه بالینی گزارش شده است.

متخصصان آمریكایی در این آزمایش تاكید كردند هرچند مطالعه اخیر ثابت نمی كند كه غذاهای دریایی لزوما محافظ بدن در برابر پلیپ ها هستند اما آزمایشات اولیه روی حیوانات نشان داده است اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی می توانند خطر بروز سرطان روده بزرگ و راست روده را كاهش دهند.

آمارها حاكیست در آمریكا سالانه حدود ۱۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به این سرطان تشخیص داده می شود و خطر ابتلا به آن در طول عمر مردم آمریكا حدود ۲۰ درصد است.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریكا، این یافته اطمینان پزشكان و متخصصان را نسبت به تاثیر مفید ماهی در كاهش احتمال بروز سرطان روده افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر ادوارد گیووانوچی استاد دانشكده بهداشت عمومی هاروارد كه البته در این آزمایش حضور نداشته متذكر شد: عقیده متخصصان این است كه امگا ۳ موجود در ماهی می تواند تاثیر ضدالتهابی مثل آسپرین داشته باشد و از رشد پلیپ های روده جلوگیری می كند.

 

آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...