lorena 10304 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 بهمن، ۱۳۹۰ درود قبل از هر چیز! این مطلب کردپرس رو بخونید! مذهب و ناسیونالیسم از جهاتی با یکدیگر اشتراک دارند هر دو یک اجتماع را تشکیل می دهند و با تکیه بر نمادهایی از قبیل پرچم و.. معنای مشترکی را به اعضایشان القاء می کنند هر دو بر قلمرو مکانی متمرکزند؛ هردو نظام اعتقادی یکپارچه ای را به اعضایشان عرضه می کنند. هم دین و هم ناسیونالیسم هویت مشترکی را به اعضایشان می بخشند. بر خلاف متفکران برجسته ای چون ارنست گلنر، اریک هابزبام و بندیکت اندرسون که بر شرایط مادی در ظهور ناسیونالیسم تأکید دارند و از توجه به نقش مستقیم یا غیر مستقیم دین در جنبش ناسیونالیستی ناتوان بوده اند می توان گفت در دنیای معاصر شاهد خیزش و احیای مجدد دین و نقش فعالانه دین در جنبش های ناسیونالیستی کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی هستیم . و حالا سوال من از شما! 1)به نظر شما جنبش های کشور های همسایه ناسیونالیستیه یا مذهبی و بیداری اسلامی؟با مطلب بالا موافقید؟ 2)شما هم با این جمله موافقید که(( سیاست ما عین دیانت ماست))؟ 3)اون متفکران قید شده دروغ میگویند آیا؟ 4)آیا فقط باید ناسیونالیسم باشه ؟یا باید مذهب درش دخالت داده بشه؟اگر دخالت داده بشه پس هویت 1 ملت دقیقا جاش کجای 1 حکومت هستش؟ سپاسگذارم لطفا مطالب رو با علت قانع کننده بیان کنید 21 لینک به دیدگاه
*Sanaz* 10640 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 بهمن، ۱۳۹۰ جریان همه جنبش های این منطقه همون تاپیکی هست که اسی زده.(قلعه حیوانات) سر درگمی بین اونچه که میخوان و اونچه که نمیخوان. به بازی گرفتن شدن امیدها توسط شیادها. مردم این منطقه،چون سنتی هستند و افکار منجمد 1400 ساله دارن،راحت بازی میخورن. به نظرم با هیچ واژه ای نمیشه تعریفش کرد جز توهم. البته این قضیه تو کشورهای آمریکای لاتین هم هست. هرجا جو جامعه سنت زده باشه،همینجوریه. 7 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 بهمن، ۱۳۹۰ هرکدوم از سوالات میتونه موضوع یه تاپیک باشه. مخصوصا وقتی از هویت گفتی. جامعه ی دوقطبی هرگونه تحقیق و جستجو رو در مورد هویت مذهبی و تاریخی نمی دهد.این رو با تمام وجودم حس کرده ام.و همیشه قطبی که قدرتمندتر است، قطب دیگر را به زیر میکشد (بخوانید به خاک و خون می کشد) و این وسط نسبی گراها از هر دوطرف میخورند و همیشه در حال لت و پار شدن هستند! ریشه ی همه بدبختی های اجتماعی و باژگونه بودن جامعه ما: تعصب، تحجر، سرکوب!سکولاریسم دینی رو به حکومت دینی ترجیح میدم در وهله بعد سکولاریسم را به هردوی آنها.انقلاب همیشه از دوقطبی بودن جامعه و امید نداشتن به اصلاحات صورت میگیرد.حالا هرچی میخواید اسمشو بذارین.در مورد اون جمله مدرس هم مکان محور بودن سخنش قابل بحثه و اینکه در شرایط تاریخی آن موقع شاید حرفی گزاف نبوده و شاید هدف دیگری را غیر از حکومت اسلامی دنبال میکرده.در مورد هویت هم واردش نمیشم چون میترسم!! هنوز در تعریف هویت اشتراک نظری وجود نداره! ایتس نات مای بیزینس. 9 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ من از دیدگاه خودم نظر میدم و نظر کلی نمیدم من در ایران ترجیح میدم تحت حکومت فقط مذهبی باشم تا حکومت ناسیونالیسم نژاد گرا! چون مسلم هست حکومت مرکزیه ناسیونالیست، پان ایرانیسم با محوریت پارسی و آریایی در صدد آسیمیلاسیون سایر فرهنگ ها و نژادهای ایرانی خواهد بود، تاریخ نشون داده تفاوت نژادی بیشتر از تفاوت مذهبی باعث درگیری و حتی خونریزی شده، بر اساس باور های بسیاری مذهب ها صرف انسان بودن قابل احترام هست و حق و حقوقی براش تعریف شده، ولی ناسیونالیسم نژادگرا ممکن این رو هم زیر پا بزاره این احساس بنده هست سوءتفاهم نشه، اینی که هست حکومت مذهبی نیست، ناسیونالیسم آخوندی هست 3 لینک به دیدگاه
lorena 10304 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ هرکدوم از سوالات میتونه موضوع یه تاپیک باشه. مخصوصا وقتی از هویت گفتی.جامعه ی دوقطبی هرگونه تحقیق و جستجو رو در مورد هویت مذهبی و تاریخی نمی دهد.این رو با تمام وجودم حس کرده ام.و همیشه قطبی که قدرتمندتر است، قطب دیگر را به زیر میکشد (بخوانید به خاک و خون می کشد) و این وسط نسبی گراها از هر دوطرف میخورند و همیشه در حال لت و پار شدن هستند! ریشه ی همه بدبختی های اجتماعی و باژگونه بودن جامعه ما: تعصب، تحجر، سرکوب!سکولاریسم دینی رو به حکومت دینی ترجیح میدم در وهله بعد سکولاریسم را به هردوی آنها.انقلاب همیشه از دوقطبی بودن جامعه و امید نداشتن به اصلاحات صورت میگیرد.حالا هرچی میخواید اسمشو بذارین.در مورد اون جمله مدرس هم مکان محور بودن سخنش قابل بحثه و اینکه در شرایط تاریخی آن موقع شاید حرفی گزاف نبوده و شاید هدف دیگری را غیر از حکومت اسلامی دنبال میکرده.در مورد هویت هم واردش نمیشم چون میترسم!! هنوز در تعریف هویت اشتراک نظری وجود نداره! ایتس نات مای بیزینس. با سکولاریسم موافقم این که دین به جای خود و حکومت به جای خود! به نظرم الان خیلی قوانین که از مذهب وارد حکومت شده به روز و درخور نیاز های امروز جامعه نیست و ما که این قوانین داره رومون اجرا میشه به سختی راهی برای تطابق خودمون با اونها پیدا کردیم (خیلی ها هم راه گریز یواشکی زندن!) 1 لینک به دیدگاه
lorena 10304 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ من از دیدگاه خودم نظر میدم و نظر کلی نمیدممن در ایران ترجیح میدم تحت حکومت فقط مذهبی باشم تا حکومت ناسیونالیسم نژاد گرا! چون مسلم هست حکومت مرکزیه ناسیونالیست، پان ایرانیسم با محوریت پارسی و آریایی در صدد آسیمیلاسیون سایر فرهنگ ها و نژادهای ایرانی خواهد بود، تاریخ نشون داده تفاوت نژادی بیشتر از تفاوت مذهبی باعث درگیری و حتی خونریزی شده، بر اساس باور های بسیاری مذهب ها صرف انسان بودن قابل احترام هست و حق و حقوقی براش تعریف شده، ولی ناسیونالیسم نژادگرا ممکن این رو هم زیر پا بزاره این احساس بنده هست سوءتفاهم نشه، اینی که هست حکومت مذهبی نیست، ناسیونالیسم آخوندی هست خب این تفاوت نژادی همه جا هست به نظرم مهم ملیت ایرانیه که برا همه یکیه! اتفاقا به نطرم این روزها جنگ کهنه ی شیعه و سنی باز داره رونق پیدا میکنه 2 لینک به دیدگاه
lorena 10304 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ جریان همه جنبش های این منطقه همون تاپیکی هست که اسی زده.(قلعه حیوانات)سر درگمی بین اونچه که میخوان و اونچه که نمیخوان. به بازی گرفتن شدن امیدها توسط شیادها. مردم این منطقه،چون سنتی هستند و افکار منجمد 1400 ساله دارن،راحت بازی میخورن. به نظرم با هیچ واژه ای نمیشه تعریفش کرد جز توهم. البته این قضیه تو کشورهای آمریکای لاتین هم هست. هرجا جو جامعه سنت زده باشه،همینجوریه. یعنی نتیجه ی انقلابشون میشه نتیجه ای که انقلاب 30 سال پیش ما امروز برامون داشته؟یعنی ما درس عبرت نشدیم!؟؟؟ 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی لورنا جان تاپیک جالبیه و حالا سوال من از شما! 1)به نظر شما جنبش های کشور های همسایه ناسیونالیستیه یا مذهبی و بیداری اسلامی؟با مطلب بالا موافقید؟ 2)شما هم با این جمله موافقید که(( سیاست ما عین دیانت ماست))؟ 3)اون متفکران قید شده دروغ میگویند آیا؟ 4)آیا فقط باید ناسیونالیسم باشه ؟یا باید مذهب درش دخالت داده بشه؟اگر دخالت داده بشه پس هویت 1 ملت دقیقا جاش کجای 1 حکومت هستش؟ سپاسگذارم لطفا مطالب رو با علت قانع کننده بیان کنید 1) جنبش کشورهای عربی نتیجه ی به تنگ اومدن از زورگویی های دیکتاتورهاست ، با اینکه هیچ کدوم از این دو یعنی مذهب و احساسات ناسیونالیستی نیرو محرکه ی اصلی انقلاب ها نبودن ولی توی شعله ور کردن آتیش انقلاب مردم نقش زیادی داشتن مخصوصا مذهب ، هیچ انگیزه ای نمیتونه مثل مذهب میلیون ها انسان رو وادار کنه که جون شون رو بذارن جلوی گلوله شبیه این جنبش ها توی کشور ما هم بوجود اومد ولی یکی از علتهای اینکه نتونست به سرانجامی مشابه با اون کشورها برسه مذهب زده شدن مردم بود 2) نه! بدبختی اینه که فقط سیاست نیست اقتصاد و فرهنگ و ورزش و هنر و ... تمام ابعاد زندگیمون باید عین دیانت مون باشه ! و اینکه دیانتمون چیه هنوز درست معلوم نیست ! 3) اینکه مذهب وسیله قرار میگیره واسه این جنبش ها شکی درش نیست ولی در شرایط آروم و عادی مذهب و ناسیونالیسم به نظرم رابطه ی خاصی با هم ندارن لا اقل تو کشور ما که بیشتر در تقابل با هم هستن تا اینکه کمک کننده ی هم باشن ! 4) کجا باید باشه ؟ توی حکومت ؟ توی حکومت فکر میکنم جفتشون اگه به شکل افراطی وجود داشته باشن خطرناک میشن 5 لینک به دیدگاه
saeed99 2563 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ درود قبل از هر چیز! این مطلب کردپرس رو بخونید! مذهب و ناسیونالیسم از جهاتی با یکدیگر اشتراک دارند هر دو یک اجتماع را تشکیل می دهند و با تکیه بر نمادهایی از قبیل پرچم و.. معنای مشترکی را به اعضایشان القاء می کنند هر دو برقلمرو مکانی متمرکزند؛ هردو نظام اعتقادی یکپارچه ای را به اعضایشان عرضه می کنند. هم دین و هم ناسیونالیسم هویت مشترکی را به اعضایشانمی بخشند. بر خلاف متفکران برجسته ای چون ارنست گلنر، اریک هابزبامو بندیکتاندرسون که بر شرایط مادی در ظهور ناسیونالیسم تأکید دارند و از توجه به نقش مستقیم یا غیر مستقیم دیندر جنبش ناسیونالیستی ناتوان بوده اند می توان گفت در دنیای معاصر شاهد خیزش و احیای مجدد دین و نقش فعالانه دین در جنبش های ناسیونالیستی کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی هستیم . وحالا سوال من از شما! 1)به نظر شما جنبش های کشور های همسایه ناسیونالیستیه یا مذهبی و بیداری اسلامی؟ فکر می کنم مواد اولیه برای شروع و ایجاد چنین جنبش هایی ؛ مخلوطی از مذهب،حس ناسیونالیستی ، تحریک و کمک های مالی کشورهایی که با رژیم فعلی حاکم مشکل دارن و شخصیت کاریزماتیک رهبر یا رهبران آنها است. با مطلب بالا موافقید؟ بصورت مشروط ؛ بله 2)شما هم با این جمله موافقید که(( سیاست ما عین دیانت ماست))؟ خیر 3)اون متفکران قید شده دروغ میگویند آیا؟ خیر، تنها دیدگاه و نظرشان را بیان کرده اند. 4)آیا فقط باید ناسیونالیسم باشه ؟یا باید مذهب درش دخالت داده بشه؟اگر دخالت داده بشه پس هویت 1 ملت دقیقا جاش کجای 1 حکومت هستش؟ با مطلق گرایی مخالفم . دین شخصی باشه خوبه و بهتره که از سیاست جدا باشه وقتی دین وارد حکومت کشوری شد باید با هویت ملی اش خداحافظی کرد سپاسگذارم لطفا مطالب رو با علت قانع کننده بیان کنید عاملی که درچنین جنبش هایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و معمولا کسی به آنها نمی پردازد نقش عوامل خارجی درهدایت وخط دهی کلی به جنبش است. داستان مبارزه خورشید و باد ( فارسی دبستان درسالهای نه چندان نزدیک ) نمونه خوبی برای بیان بهتراین مدعاست برنده کسی است که بتواند لباس های مرد رهگذر را از تنش دربیاورد و البته خود رهگذرهرگزمتوجه شرط بندی آنها نمی شود 2 لینک به دیدگاه
*Sanaz* 10640 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ یعنی نتیجه ی انقلابشون میشه نتیجه ای که انقلاب 30 سال پیش ما امروز برامون داشته؟یعنی ما درس عبرت نشدیم!؟؟؟ نه مردم اونجا زیاد مثل این مذهبیون ایرانی جوگیر نیستند. حماقت هایی مثل اشغال سفارت و گروگان گیری رو انجام ندادن و شعار پوچ صدور انقلاب به جهان را هم ندادن،که کشورشون در معرض تهدید و جنگ قرار بگیره. این حکومت اینقدر شستشوی مغزی قوی داشته،که هنوز هم یک عده حتی تو همین سایت میان از حماقت اشغال سفارت یک کشور،با افتخار یاد میکنند. خوشبختانه تو انقلاب های عربی،من جریانی برای خوردن مغز مردم ندیدم و کسی هم تا حالا ادعای ولی امری نکرده چه برسه روح هم بشه ، اون هم روح خالق جهان !!! 4 لینک به دیدگاه
bpcom 10070 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 بهمن، ۱۳۹۰ در مورد قسمت یک من با نوترون ( محمد مهدی موافقم ) در مورد قسمت دوم هم که میگم : مدرس معصوم که نبوده حالا یه چیزی ول داده ، جدیش نگیرید ، لازمه زمان خودش بوده . ولی کلیت در مورد قسمت چهارم بگم : به نظر من تشابهات زیادی ندارن بلکه خیلی متفاوت از هم می تونند عمل کنند. در بحث مذهب امت مطرح است و بحث ناسیونالیسم ملت ، در مذهب میگه آنچه نفع اسلام است و ناسیونالیسم میگه آنچه نفع مردم کشور است. نمونه ای از همین مباحث مربوط به مذهب کمک های بسیاری است که به فلسطین و حماس میشه ، هر چند ریشه اصلی سیاسی و در واقع ساختن فضای متشنج در منطقه است ولی در کل به اسم امت اسلامی است که داره پول ها بیرون میره . مذهب مثل یه پوزه بند میمونه که بر دهن ملت زده شده تا صداشون در نیاد. هر جا کسی میخواد اعتراض کنه ، بلافاصله اسم اسلام و حکومت اسلامی و مقدسات و جدیدا ولایت فقیه هم که بهشون اضافه شده رو میریزن وسط و میگن شما صلاح اسلام رو در نظر نمی گیرید و انگ ملحدی و بی دینی بهت میزنن. در ناسونالیسم لااقل این پوزه بند برداشته میشه ، چون دیگه بحث ملته ، وقتی کسی اعتراض میکنه یکی از ملت هست که داره اعتراض می کنه و به حق خورده شده اش فریاد سر میده ، میشه در کل گفت ناسسونالیسم اگر بر ملیت کل نه قوم تکیه کنه بسیار میتونه خوب و موفق عمل کنه 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده