رفتن به مطلب

خدمات بانکداری اینترنتی


ارسال های توصیه شده

تحلیلی بر مهم ترین مولفه های تاثیرگذار بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی با رویکردهای دلفی فازی و topsis فازی

 

ورود تکنولوژی اطلاعات و اینترنت به عرصه مبادلات مالی، ضمن تسهیل این مبادلات ، تا حد زیادی از میزان هزینه های مالی کاسته است. به همین دلیل تمام بانکهای بزرگ دنیا به دنبال ورود هرچه سریع تر و جدی تر در بازارهای مبادلات الکترونیکی و ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت به مشتریان خود هستند. هدف از انجام اين پژوهش ، شناسایی و رتبه بندی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.در این پژوهش ابتدا از روش دلفی فازی برای تصمیم گیری گروهی و از نظریه فازی برای شناسایی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی استفاده شده است. بر اساس آن، طی سه پانل دلفی فازی، مهم ترین عوامل ، شناسایی شد. سپس در ادامه به کمک رویکرد topsis فازی به رتبه بندی مهم ترین مولفه های شناسایی شده از دیدگاه مشتریان کاربر بانک توسعه تعاون استان یزد پرداختیم . در پایان نیز راهکارها و پیشنهاداتی برای گسترش میزان بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی ارائه شده است.

لینک به دیدگاه

مقدمه

 

دگرگوني هاي جهان به واسطه فن آوري و فن آوري اطلاعات، اينترنت و به تبع آن دولت الكترونيك و تجارت الكترونيك كه آن نيز به نوبه خود از فن آوري اطلاعات مشتق مي شود.(Kolodinsky and et al, 2004) .رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسان ها و عملکرد سازمان ها دامن زده است. این فناوری ، روش ها ی کارکرد و نگرش افراد ، سازمان ها و دولت ها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. ظهور پدیده هایی چون کسب و کار و بانکداری الکترونیکی از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصادی است. نوآوی در فناوری و رقابت میان سازمان های بانکداری ،که قصد ورود به این حرفه را دارند، موجب شده است تا طیف گسترده ای از انواع محصولات و خدمات بانکی ، قابل دسترس و ارائه به مشتریان کوچک و بزرگ باشد ( کاظمی نژاد، 1388).

توسعه دسترسی به شبکه گسترده جهانی(اینترنت) انقلابی را در زمینه ارتباطات"یکبه یک" و"یک به چند" در همه نقاط دنیا ایجاد کرده است. به جرأت میتوان گفتکه جهان هیچگاه شاهد چنین شتابی براي استفاده از یک پدیده علمی نبوده است. دسترسی تعداد زیادي از مردم به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهاي مختلف از طریق دنیاي مجازي، بستري مناسب براي برقراري مراودات تجاري و اقتصادي فراهم کرده است و تجارت الکترونیک و بانکداري الکترونیک را میتوان از تبعات گسترش و نفوذ آن دانست(بصیری و ربیع،1386). با رشد سريع تكنولوژي مدرن ارتباط از دور، اينترنت روشي ساده و موثر را براي ارائه خدمات تجارت الكترونيكي براي ميليون ها نفر از كاربران از طريق ارتباط سيمي پيشنهاد مي كند (Yaobin and et al, 2010)

 

دانلود

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...