رفتن به مطلب

ايران به دانش فني تشخيص زلزله ٢٤ ساعت قبل از وقوع دست يافت!


ارسال های توصیه شده

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن از دستيابي به دانش فني تشخيص زلزله ٢٤ساعت قبل از وقوع خبر داد و در عين حال گفت: آزمايشات بيشتري در اين زمينه درحال انجام است. در حالی که پیش بینی زلزله به اعتقاد کارشناسان جهانی این حوزه غیر ممکن است، به گزارش مهر، سيدمحمود فاطمي عقدا در حاشيه همايش علمي توليد صنعتي و فناوري هاي ساختمان در تهران در جمع خبرنگاران گفت: ايران در امر تحقيقات پيش بيني زلزله از تمام كشورهاي دنيا جلوتر است و هم اكنون به دليل ثبت نشدن يافته ها به صورت بين المللي به نام ايران، نتايج اين تحقيقات اعلام رسمي نشده است.

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن بيان كرد: روش علمي پيش بيني زلزله بر مبناي زمين شناسي، زمين شناسي ساختمان و لرزه خيزي انجام مي شود و به شرط دارابودن اطلاعات لرزه نگاري دقيق از مناطق مختلف كشور، وقوع زلزله ها حداقل ٢٤ ساعت قبل قابل تشخيص است. وي اظهار داشت: تحقيقات كاربردي در ارتباط با تشخيص زلزله ٢٤ ساعت قبل از زمان وقوع ادامه دارد و در اين زمينه توانسته ايم به دانش فني دست يابيم. فاطمي عقدا نتايج روش علمي پيش بيني زلزله را بسيار رضايت بخش اعلام كرد و افزود: انجام تحقيقات زمان بر است؛ لذا به محض رسيدن به نتيجه ١٠٠درصدي در اين زمينه اعلام رسمي صورت مي گيرد، زيرا كوچك ترين خطا در پيش بيني ها، خساراتي به مراتب بيشتر از وقوع زلزله برجاي مي گذارد، ضمن اين كه بي اعتمادي مردم را به دنبال خواهد داشت. وي تصريح كرد: درحال حاضر بالغ بر هزار و ٢٠٠ ايستگاه شتاب نگاري به منظور بررسي رفتار زمين در مقابل زلزله در كشور راه اندازي شده است كه دستيابي به اطلاعات تحليلي از رفتار واقعي زمين در اين شبكه مبنايي براي تهيه نقشه هاي خطرپذيري زمين است.

آرونـــــا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...