رفتن به مطلب

تصویر:از اولین پخش کننده های موسیقی تا..


sam arch

ارسال های توصیه شده

freacadw3m565djc4p3i.jpg

 

در سال 1877، اولین فونوگراف توسط توماس ادیسون اختراع شد. فونوگراف اولین روش برای ضبط و پخش صدا به‌شمار می‌آمد. اختراع جدید، شهرت بین‌المللی را برای ادیسون به همراه داشت. او با فونوگراف خود به نقاط مختلف كشور سفر كرد و حتی در سال 1878 به كاخ سفید دعوت شد تا اختراع خود را برای Rutherfor B. Hayes رییس‌جمهور وقت آمریكا به نمایش بگذارد.

 

 

mwyp28dc4kzngh9vq89n.jpg

 

فونوگراف در زمان خود ابداع بسیار هیجان‌انگیزی به‌نظر می‌رسید، اما تنها برای یك‌بار پخش مناسب بود و كیفیت صدای وحشتناكی داشت. ده سال پس از اختراع فونوگراف، امیل برلینر گرامافون را معرفی كرد. او اولین مخترعی بود كه ضبط روی سیلندرها را متوقف و این‌كار را روی دیسك‌های تخت انجام داد. اولین دیسك‌های مورد استفاده او از شیشه ساخته شده بودند. بعدا ماده مورد استفاده برای ساخت دیسك‌ها به فلز روی و در نهایت به پلاستیك تغییر پیدا كرد.

 

efw8puanw53ys0ytvux.jpg

 

در سال 1954، I.D.E.A اولین رادیوی ترانزیستوری قابل حمل را معرفی كرد. این رادیو كه با نام Regency TR-1 شناخته می‌شد، به یك تیونر AM آنالوگ مجهز بود و ابعادی معادل 1,25�5�3 اینچ داشت. در یك پیش‌بینی عجیب در مورد وقایع آینده (به‌طور خاص درباره آی‌پاد صحبت می‌كنیم)، Regency در طول سال‌ها با تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شد.

 

 

 

1q6j68ddeqmw7ebcgxg6.jpg

 

در سال 1962، ضبط نوار آنالوگ چند تراكی در استودیوهای صدابرداری آغاز شد. ایده یك ضبط‌كننده چند تراكی و تجربیات مربوط به آن در اواخر دهه 1940 توسط یك گیتاریست، مخترع و آهنگ‌ساز با نامLes Paul آغاز شد. گروه‌های مشهوری مانند بیتل‌ها به‌طور گسترده‌ای از این تكنیك برای ضبط موسیقی‌های خود استفاده كردند. پس از این دوره، تقریبا تمام موسیقی‌های مشهور با همین روش ضبط می‌شدند.

 

dep7nbu2hgegqd8o8l43.jpg

 

در دهه 70 و 80 میلادی، شركت سونی به‌عنوان سلطان كوچك‌سازی محصولات الكترونیكی در نظر گرفته می‌شد. آن‌ها اولین سیستم موسیقی قابل حمل مستقل خود یعنی پخش‌كننده كاست TPS-L2 Walkman را در سال 1979 عرضه كردند.نوآوری اصلی واكمن به اندازه آن مربوط می‌شد كه تنها اندكی از خود نوار كاست بزرگ‌تر بود. این محصول به یك هدفون سبك و قابل حمل مجهز بود و برای كار از باتری‌های AA استفاده می‌كرد. واكمن اولیه با قیمت 33000 ین به‌فروش می‌رسید كه معادل 274 دلار امروزی است.

لینک به دیدگاه

cytg7fih3zl53m0pt7z.jpg

 

با غلبه CDها بر نوارهای كاست در هر دو حوزه كیفیت صدا و محبوبیت، شركت سونی احساس كرد كه نیاز دارد خط محبوب واكمن خود را با نسل جدیدی به‌روزرسانی كند.در سال 1984 یعنی یك‌سال پس از معرفی دیسك‌های فشرده، این شركت پخش‌كننده CD قابل حمل خود با نام D-50 را معرفی كرد كه اولین پخش‌كننده موسیقی دیجیتال قابل حمل به‌شمار می‌آید.این محصول كه تنها كمی از یك قاب CD‌ بزرگ‌تر بود، تمام كیفیت صوتی عالی كه ضبط‌های دیجیتال قادر به تامین آن بودند را فراهم می‌كرد.

 

 

ye8lzv5rcy3xueu3jg7.jpg

 

برخلاف چیزی كه اكثر مردم تصور می‌كنند، اولین پخش‌كننده موسیقی با حافظه Solid State توسط شركت‌هایی مانند اپل، دیاموند یا كریتیو معرفی نشد. در واقع یك شركت كره‌ای با نامSaeHan Information Systems برای اولین بار چنین محصولی را ارایه كرد كه بعدا با نام Eiger Labs. به آمریكا راه پیدا كرد. MPMan اولین پخش‌كننده MP3 تاریخ بود. این ابزار به 32 مگابایت حافظه مجهز بود كه در زمان خود حجم بسیار بالایی محسوب می‌شد. MPMan همچنین توانایی ذخیره‌سازی 8 تراك موسیقی با طول متوسط را داشت.

 

aodw96oqok0b8ndnaiqz.jpg

 

در ماه اكتبر سال 2001، شركت اپل با معرفی آی‌پاد بزرگ‌ترین شوك را به رسانه موسیقی وارد كرد. محبوبیت آی‌پاد به‌سرعت افزایش یافت و در طول یك دوره 7 ساله بیش از 14 نسخه مختلف از آن با خصوصیات و قابلیت‌های متفاوت معرفی شدند. آی‌پاد كار خود را با مدل كلاسیك شروع كرد كه ظرفیت‌های مابین 5 تا 40 گیگابایت داشتند.

 

3zqq9ez65w77notuk2y.jpg

 

با توجه به انفجار چشمگیر بازار مدیاپلیرهای قابل حمل، مایكروسافت نیز تلاش كرد تا سهمی از این بازار را به‌دست آورد. اولین نسل از پخش‌كننده‌های دیجیتال این شركت با نام Zune توسط مایكروسافت توسعه یافته و با همكاری نزدیك شركت توشیبا تولید شد.با وجود تلاش‌های گسترده مایكروسافت، Zune نتوانست به همان سطح از محبوبیت مدیاپلیرهای دیگری مانند آی‌پاد دست پیدا كند. به‌رغم شایعات مختلفی كه از سال 2010 درباره نسخه دوم این ابزار وجود داشت، هنوز Zune 2 به بازار راه پیدا نكرده است.

 

9j3kg52i591fjocartp.jpg

 

پس از عرضه بسیار موفق گوشی‌های آی‌فون، شركت اپل تصمیم گرفت همان اینترفیس لمسی را در خط مدیاپلیرهای مشهور و محبوب آی‌پاد خود نیز تجربه كند. نتیجه این تصمیم، عرضه آی‌پاد تاچ بود كه در سال 2007 روانه بازار شد و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آی‌فون داشت، اما فاقد قابلیت‌های ارتباطی سلولی آن بود. آخرین نسل از آی‌پاد تاچ از همان سیستم عامل iOS مورد استفاده در آی‌فون 4 بهره می‌گیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...