رفتن به مطلب

برترین‌های نمایشگاه خودروی دیترویت


*Mahla*

ارسال های توصیه شده

برترین‌های نمایشگاه خودروی دیترویت

 

 

گروه خودرو - در نمایشگاه سال 2012 میلادی دیترویت، انواع خودروها خود نمایی می‌کردند ولی برترین خودروی معرفی شده در این نمایشگاه خودروی الانترا تولید هیوندایی بود. این خودرو که در فهرست برترین‌های نمایشگاه سال 2012 میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده بود، در زمره محبوب‌ترین محصولات هیوندایی است و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی فروش این خودرو در بازار آمریکا رشد 12 درصدی داشته باشد.

 

[TABLE=align: left]

[TR]

[TD=width: 100%] 16-01.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

اما در این فهرست خودروهای دیگری هم وجود دارند که در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم. یکی از خودروهای برتر نمایشگاه دیترویت خودروی acura NSX است که کارشناسان بازار خودرو از آن به عنوان خودروی قرن بیست و یکم یاد می‌کنند. این خودروی مدرن که یک خودروی هیبریدی است و مصرف سوخت آن از خودروی پیروس تولید تویوتا 2 درصد کمتر است، از آغاز سال 2012 میلادی به مصرف کنندگان دنیا عرضه شده است و انتظار می‌رود از تابستان سال جاری در بازارهای آسیایی هم قابل مشاهده باشد. خودروی لکسوس LF-LC نیز یکی دیگر از خودروهای برتر موجود در نمایشگاه است که طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و ظاهر زیبا و متفاوت این خودرو توجه شمار زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه دیترویت را به خود جلب کرد و نکته مهم اینجا است که خودروی مذکور وزنی 5 درصد کمتر از دیگر خودروهای لکسوس دارد و مصرف سوخت آن 11 درصد کمتر از دیگر مدل‌های این برند است. خودروی فورد فیوژن نیز در زمره برترین‌های نمایشگاه امسال قرارداشت که مدل بنزینی ، الکتریکی و هیبریدی و الکتریکی –بنزینی آن در نمایشگاه دیده می‌شود‌.

این خودرو که ترکیبی از تمام تکنولوژی‌های موجود در دنیا است می‌تواند خودرویی مطلوب برای افرادی باشد که به دنبال استفاده از آخرین تکنولوژی‌های جهان هستند‌.از دیگر خودروهای موجود در این فهرست می‌توان به خودروی Scion FR-S/Subaru BRZ اشاره کرد که با مشارکت دو شرکت خودروسازی تویوتا و سابورا تولید شده و هم از نظر ظاهر و هم از نظر مهندسی دارای ویژگی‌های متمایزی است. این خودروی زیبا یک خودروی کاملا لوکس است که قدرت موتور آن از تولیدات تویوتا بیشتر است و می‌تواند در کمتر از 5 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد‌.

خودروی دیگری که در فهرست خودروهای برتر این نمایشگاه قرار دارد تولید شرکت روداستار است‌. خودروی Mini roadstar یک خودروی کوپه مدرن است که دارای ظرفیت چهار سرنشین می‌باشد، ولی تمام کارشناسان تعبیه‌شدن دو صندلی در عقب این خودرو را غیر‌ضروری می‌دانند. آنها با توجه به ویژگی‌های ظاهری این خودرو و جذابیت زیاد رانندگی با آن، مینی روداستار را خودروی نسل جوان می‌دانند، به همین دلیل گنجایش دو نفر را برای این خودرو کافی می‌دانند.

خودروی هیوندایی ولوستر توربوکه یک خودروی ‌هاچ بک بی نظیر است نیز نظر شمار زیادی از کارشناسان را به خود جلب کرد‌. ولی قدرت آن در مقایسه با دیگر محصولات هیوندایی کمتر است‌. این خودرو که نسل آینده خودروهای مورد استفاده بشر نام دارد در سال 2013میلادی وارد بازار می‌شود، ولی مطالعه برای اصلاح نقایص و ضعف‌های آن ادامه دارد. همچنين خودروی شورولت کد 130 آر یک خودروی جوان پسند و زیبا است که جنرال موتورز برای عرضه آن سال‌ها تلاش کرده است.‌ این خودروی کوپه مصرف بسیار کمی ‌دارد و می‌تواند درآمد زیادی را برای این برند آسیب‌دیده آمریکایی ایجاد کند. سخنگوی جنرال‌موتورز عرضه خودروی شورولت کد 130 آر را گامی ‌جدید در جهت جذب مصرف‌کنندگان تازه قلمداد کرد و تاکید نمود که بازار در ماه‌های آتی شاهد تحولات تازه‌ای خواهد بود که «جی ام» هم در ایجاد آنها نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.از دیگر خودروهای برتری که در این نمایشگاه معرفی شدند می‌توان به خودروی مرسدس بنز E400 و خودروی بنتلی کنتینانتال GT V8 اشاره کرد که در زمره لوکس‌ترین خودروهای دنیا هستند.

این دو خودروی لوکس که هر دو دارای موتور هیبریدی هستند می‌توانند سهم بزرگی از بازار لوکس دنیا را به خود اختصاص دهند‌. سرمایه گذاری در کاهش مصرف سوخت این خودروهای لوکس یا به تعبیر بهتر ارتقای راندمان تولید آنها نشان از تلاش این برندهای لوکس در همگامی ‌با بازار پرتنش اقتصاد جهان دارد و می‌تواند زمینه را برای عرضه خودروهایی مدرن فراهم آورد‌.

از خودروهای دیگری که در این فهرست قرار گرفتند می‌توان به خودروی کادیلاک ATS و خودروی پیک آپ اسمارت For-us

و خودروی audi allroad و در نهایت خودروی اینفینیتی ethereal اشاره کرد که همگی در جرگه خودروهای برتر بازار اروپا و آمریکا خواهند بود‌. این خودروها از نیمه دوم سال جاری وارد بازار مصرف می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای آنها بیشتر از دیگر مدل‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروسازی باشد. به هر حال نمایشگاه سال جاری یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌های خودرو طی چهار سال گذشته بود و نشان داد که اقتصاد آمریکا و بازارهای مصرف این کشور در حال بازسازی است. خبری که نه تنها شرکت‌های خودروسازی و دست‌اندرکاران اقتصادی آمریکا بلکه مردم عادی را نیزخوشحال می‌کند و آنها را به ثبات اقتصادي امیدوار می‌سازد.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...