رفتن به مطلب

گلشیفته فراهانی دیگر حق بازگشت به ایران را ندارد!


ارسال های توصیه شده

در حالی که پدر و مادر گلشیفته فراهانی، طی گفت‌وگویی با ناراحتی هر چه تمام‌تر، تصاویر منتشر شده منسوب به فرزند خود را رد کرده‌اند، گلشیفته فراهانی در گفت‌وگو با روزنامه دیلی تلگراف، تلویحاً صحت تصاویر منتسب به خود را تایید کرده است.

 

دیلی‌تلگراف نوشت: پس از اینکه یک بازیگر ایرانی در مجله‌ی خبری فرانسوی به نشانه‌ی اعتراض، عکسی برهنه از خود منتشر کرد، به او گفته شده است که دیگر در کشورش خوش‌آمدگویی برای او نیست.

 

به نوشته‌ی این روزنامه‌ی انگلیسی؛ عکس برهنه‌ی گلشیفته فراهانی توسط مجله‌ی مادام فیگارو منتشر شده است.

 

انتشار این عکس، بینندگان زیادی را از ایران و خاورمیانه به صفحه‌ی فیس‌بوک این بازیگر کشانده است.

 

به نوشته دیلی تلگراف؛ بازیگر ایرانی مقیم پاریس در اعتراض به قوانین محدود، کشورش را ترک کرده است.

 

اکنون او می‌گوید که دولت پیغامی به او فرستاده است که دیگر نباید به کشورش سفر کند.

 

فراهانی می‌گوید: یکی از مسئولین وزارت ارشاد به من گفت که ایران به چنین هنرمندان و بازیگرانی نیاز ندازد. شما می‌توانید خدمات هنری خود را در جای دیگر ارائه بدهید.

 

دیلی‌تلگراف نوشت: چندین ساعت پس از انتشار این عکس در فیس‌بوک، هزاران نفر در این صفحه پیغام گذشته و او را به بی‌حیایی متهم کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، هم‌اکنون تصویر منسوب به گلشیفته فراهانی از صفحه‌ی مذکور حذف گردیده است.

 

پیش از این، شنیده شده بود که حواد شمقدری معاون سینمایی ارشاد در حال رایزنی برای بازگرداندن گلشیفته فراهانی به ایران است.

 

قابل ذکر است، روز گذشته تصویری منسوب به گلشیفته فراهانی در "مادام فیگارو" منتشر شد که در آن، این بازیگر برهنه شده و تنها بخشی از بدنش را با دست‌هایش پوشانده است!

 

 

 

 

 

cuvxouef6f3epkax6u7.jpg

لینک به دیدگاه

نمیدونم فلسفه این کارش چی بوده ولی یه چیزی برام خیلی واضحه

بحران هویت!

هم درمعنا هم درتفسیر وهم درعمل

خیلی دوست دارم دوباره برم متن برهنگی فرهنگی وفرهنگ برهنگی حداد رو با استنتاجات خودم بخونم

لینک به دیدگاه
نمیدونم فلسفه این کارش چی بوده ولی یه چیزی برام خیلی واضحه

بحران هویت!

هم درمعنا هم درتفسیر وهم درعمل

خیلی دوست دارم دوباره برم متن برهنگی فرهنگی وفرهنگ برهنگی حداد رو با استنتاجات خودم بخونم

 

منم واقعاً نمیدونم چرا اینکارو کرد. اگه به نشانه اعتراض باشه که خب بدتر بهونه رو داد دست کفن پوشا که بیشتر از پیش فشار بیارن.

دقیقاً بحران هویت!

تو خیلیا گرایش به مقدسات و دین اسلام نمود داره!

تو خیلیا گرایش به فرهنگ و گذشته ایران!

تو خیلیا گرایش به فرهنگ غرب نمود داره!

هنوز نمیدونیم چی میخوایم! چی هستیم!

بعد اسلامی جامعه، بعد ایرانی اصیل و اعتقاد به فرهنگ کهن، بعد غرب گرایی!

 

یه عده روز لیلة الر غائب رو گرامی میدارن، یه عده روز اسپندار مذگان، یه عده روز ولنتاین!

خلاصه گیری کردیم!

امیدوارم فقط سربلند بیایم بیرون از این دوران.:icon_gol:

 

 

از وقتی رفت حق برگشت نداشت ربطی به این عکس نداره

 

پیش از این، شنیده شده بود که حواد شمقدری معاون سینمایی ارشاد در حال رایزنی برای بازگرداندن گلشیفته فراهانی به ایران است.

لینک به دیدگاه

عمه بلقیس به همه چیز کار داشت ، به اینکه دختر همسایه تازگی ها زیر ابرویش را برداشته ، به اینکه زن مطلقه ای که طبقه ی دوم زندگی می کرد بعد از نیمه شب برگشته ، به اینکه فلانی توی مهمانی دامن کوتاه پوشیده. عمه بلقیس زن نجیبی بود و دوست داشت که همه ی دنیا مثل او به مقوله ی نجابت نگاه کنند. هرکس حرکتی می کرد که با عرف و سنت های او نمی خواند عمه بلقیس لبش را می گزید و روی گونه هایش می زد اما هیچ پاسخ صریحی برای رد آن نداشت. اگر خیلی به چالش می کشیدی اش و ثابت می کردی که فلان کار آنقدرها هم بد نبوده می گفت: وا خدا مرگم بده ،همسایه ها چی فکر می کنند؟؟؟چون اصولا اینکه بقیه چه فکری می کنند در فرهنگ عمه بلقیسی از اینکه خود آدم چه فکری می کند مهم تر است.لازم نیست عمه ی کسی باشید تا عمه بلقیس باشید. “عمه بلقیسی” فرهنگ غالب کشور ماست. عمه بلقیس ها همه جا هستند و به همه چیز کار دارند. به عقاید دیگران، به لباس پوشیدن دیگران، به آدامس خوردن دیگران، به اینکه کی با کی رفت و با کی آمد و با کی خوابید. عمه بلقیس ها داعیه دار فرهنگ و شرافت و نجابت و همه چیزهای اینجوری هستند و ماموریت دارند مردم را زیر ذره بین بگذارند و نقد و ارشاد کنند. در فالس نیوز در مورد دست دادن اصغر فرهادی با آنجلینا جولی می نویسند یا در مورد خندیدنش با جودی فاستر. عمه بلقیس ها همه را شکل فاحشه می بینند. اصولا دریچه ی دیدشان از زیپ شلوارشان باز تر نمی شود.هرکس یک کم متفاوت، یک کم شاد، یک کم آزاد، یا ساختار شکن باشد در قاموس عمه بلقیس فاحشه به شمار می رود. این را هم بگویم که در قاموس عمه بلقیس بقیه بدی ها مثل دزدی، دروغ گویی ، ریاکاری و … مهم نیست. مهم این است که فاحشه لقب نگیری. و البته آنها در بکار بردن این برچسب امساکی به خرج نمی دهند.عمه بلقیس ها مردمان نازنینی هستند گاه،پدر ها و مادرهای ما، دایی و خاله و گاه خود ما هستند. اما باید درک کنند که همه مثل هم نیستند و همه مثل هم فکر نمی کنند، لازم است حد خودشان را بدانند.گاه لازم است در برابرشان ایستاد و در نهایت قاطعیت بهشان گفت: آنچه دیگران با زندگی خودشان می کنند به شما مربوط نیست! چیزهایی وجود دارد که متعلق به حریم خصوصی افراد است.تا وقتی آزادی های آن فرد مانع آزادی و امنیت ما نشده است ما حق مداخله در آن را نداریم.مطلب به درازا کشید، می خواستم عکس گلشیفته فراهانی را برایتان به اشتراک بگذارم. نمی دانم چرا یاد عمه بلقیس افتادم.منبع:وبلاگ نسوان

 

 

عمه بلقیس پسری داشت که به هزاران هنر آراسته بود. درسش را نیمه کاره ول کرده بود، بیکار بود ، سیگار می کشید، شایدم معتاد بود، حرکات بی ناموسی می کرد، عرق خور بود، بد دهن بود… خلاصه هرچه خوبان دارند، او یک جا داشت.

 

من خونه ی عمه بلقیس زیاد می رفتم چون دخترش دوست من بود و البته هیچ شباهتی به برادرش نداشت. یک روز صبح داشتیم صبحونه می خوردیم. پسر عمه بلقیس هم آمد و سر میز نشست. معلوم بود از دنده ی چپ بلند شده. نگاهی به خواهرش کرد و گفت این چیه؟ معصومانه پرسید چی چیه؟ گفت این قلاده که بستی به گردنت! درش بیار. لقمه ی نون پنیرش را قورت داد و پرسید چرا؟؟ گفت برای اینکه من خوشم نمیاد.عمه بلقیس داشت چایی می ریخت، مثل همیشه لبش را گزید و از آن نگاههایی کرد که هیچ معلوم نبود یعنی چی… دختر عمه ام کارد را برداشت و ورقه ای پنیر روی نون لواش مالید و گفت: اما من دوستش دارم و درش نمیارم. هنوز حرفش تمام نشده بود که پسر عمه ام روی میز صبحانه نیم خیز شد و گردنبند را با یک حرکت پاره کرد و پرت کرد گوشه ی آشپزخونه . دختر عمه ام کارد را روی میز انداخت و فریاد کشید چیکار می کنی وحشی؟ پسر عمه ام سیلی محکمی توی صورت خواهرش زد و بلند شد و رفت. اشک های دختر عمه ام سرازیر شد، دهانش از ضرب کشیده نیمه باز مونده بود و تکه های پنیر از گوشه ی لبش آویزان مانده بود و زار می زد. من مبهوت نگاه می کردم و زانوهایم از خشم می لرزید. عمه بلقیس قوری را با خونسردی روی کتری گذاشت، خیلی آرام به سمت دخترش آمد و دستی روی گونه اش کشید و در حالیکه خیلی غمگین به نظر می رسید گفت: مادر جون، چرا عصبی اش می کنی؟ خوب میگه نبند، نبند !چرا بهوونه دستش میدی؟ نکن مادر!

 

خشکم زد. تا آن روز کتک خوردن یک بی گناه را به این سادگی ندیده بودم اما چیزی که بیشتر آزارم می داد رفتار و توجیه مادری بود که به جای مادری کردن، به جای احقاق حق و مدیریت خانه اش لب می گزید .عمه بلقیس آسان ترین کار را می کرد، به جای اینکه جلوی پسرش را بگیرد از دخترش می خواست که از بدیهی ترین حقش بگذرد. کاری که در جامعه ی ما رسمی دیرینه است. چرخاندن انگشت اتهام از ظالم به سمت مظلوم به بهانه ی مصلحت طلبی .

 

ما ملت عجیبی هستیم ،تحت آموزش های عمه بلقیس ها در طول تاریخ همواره به جای آنکه طرف حق را بگیریم و توی دهان ظالم بزنیم زورمان به آنکه ضعیف تر است رسیده است.نوادگان عمه بلقیس در قوه ی قضاییه ی یک مملکت به جای آنکه متجاوز را محکوم کنند به کسانی که مورد تجاوز واقع شده ایراد می گیرند که حجابشان کامل نبوده. داستان خمینی شهر را که یادتان هست؟نوادگان عمه بلقیس به جای آنکه از آزادی پوشش گل شیفته دفاع کنند نگران این هستند که این کار بهانه به دست فرج الله سلحشور می دهد و یادشان می رود که ایشان برای فاحشه خواندن همه ی اهالی سینما منتظر بهانه نمانده است. نمونه ها بی شمار است، بی شمار. این روزها، هر کس هر حرکتی می کند، نامه ای می نویسد، انتقاد تندی می کند، با نامحرم دست می دهد، عده ای فریاد وامصیبتا سر می دهند که ای وای، بهانه به دست حکومت افتاد. انگار این حکومت برای تضییع حق مردم منتظر بهانه است. از این فرزندان صالح عمه بلقیس باید پرسید شما شریک دزدید یا رفیق قافله؟ تکلیفتان را با خودتان روشن کنید. نکند شما هم ته دلتان چندان هم بدتان نمی آید که هر کس را که مانده شهامتی دارد را بکوبند رویتان نمی شود از حکومت مایه می گذارید؟ اگر به جز از این است، بدانید که شما خودتان یک پایه ی برقراری سه پایه ی ظلم ( ظالم – مظلوم – عمه بلقیس) هستید. لعنت بر این مصلحت طلبی های عمه بلقیسانه ی شما. شما بیشتر از آنها که ظلم می کنند در این چرخه منفوران ابدی تاریخ خواهید ماند چرا که لباس مشروعیت بر تن ظلم می پوشانید. ننگ تان باد.

لینک به دیدگاه
قابل ذکر است، روز گذشته تصویری منسوب به گلشیفته فراهانی در "مادام فیگارو" منتشر شد که در آن، این بازیگر برهنه شده و تنها بخشی از بدنش را با دست‌هایش پوشانده است!

نه عکسای پوشیده نشده هم بود

این زیادی داره خوش بین صحبت میکنه

من خوشم نیومد

هدف که وسیله رو توجیه نمیکنه

مخالفت و از هر راهی نباید اسباط کرد

در ثانی من تا جایی که میدونم این عکس برای تبلیغات یه جواهر فروشی بوده

صرفا تبلیغاتی و مدلینگ بوده

نه سیاسی

لینک به دیدگاه

بنظر اگه یه حرکت نمادین یا اعتراضی باشه میشه نقدش کرد و مثلا بگیم حرکتش و روشش خوب بود یا بد بود یا ...

 

ولی اگه برای تبلیغات و نمایش اینکاروکرده که به خودش مربوطه. دلش خواسته خوب،مگه این همه هنر پیشه خارجی اینکارو میکنن کسی ایراد میگیره . حالا این بیچاره گناه نکرده ایرانی شده که ما غیرتی بشیم و رگ گردنمون باد کنه.عملا هم با تمام موقعیت خوبی که داشت از ایران رفته و نشون داده که تفکرات و ایده های جاری در ایرانو قبول نداره.پس یعنی میخواد با یه سیستم دیگه ای زندگی کنه.در فرهنگ غرب هم اینجور حرکاتو خیلی بد نمیدونن.

لینک به دیدگاه
بنظر اگه یه حرکت نمادین یا اعتراضی باشه میشه نقدش کرد و مثلا بگیم حرکتش و روشش خوب بود یا بد بود یا ...

 

ولی اگه برای تبلیغات و نمایش اینکاروکرده که به خودش مربوطه. دلش خواسته خوب،مگه این همه هنر پیشه خارجی اینکارو میکنن کسی ایراد میگیره . حالا این بیچاره گناه نکرده ایرانی شده که ما غیرتی بشیم و رگ گردنمون باد کنه.عملا هم با تمام موقعیت خوبی که داشت از ایران رفته و نشون داده که تفکرات و ایده های جاری در ایرانو قبول نداره.پس یعنی میخواد با یه سیستم دیگه ای زندگی کنه.

نه من اصلا با کارش مشکلی ندارم

به خودش مربوطه

ولی مردم ما دنبال الگو سازی و بت ساختنن

یارو تبلیغات کرده پول گرفته

حالا خوب یا بد به ما ربطی نداره

 

من میگم بی خودی سیاسی نکنیمش واسه خودمون بت بسازیم که این کارو واسه نجات ما و تعصب بیخود و سیاسی کرده

واسه خودش و جیبش کرده

هر کی هم مجازه هر جوری میخواد پول دراره

لینک به دیدگاه

هر کی هم مجازه هر جوری میخواد پول دراره

منم باهات موافقم ،

:icon_razz:ولی این حرفت که نقل قول گرفتم یه ذره بوداره ها؟!!!

نمیشه که هر کی هر جور خواست پول در بیاره(یعنی با کلاه برداری موافقی؟!!!)

 

 

در فرهنگ غربیا پول درآوردن خصوصا برای هنر پیشه ها باتبلیغات و نمایش رو خیلی بد نمیدوننو عادیه.

لینک به دیدگاه

همیشه تو حاشیه ایم..همیشه...

خوبه یکی نرفت وسط میدون تجریش تو تهران لخت بشه...

دو روزه هر جا میری داستان همینه...

همه در حال سرچ کردن عکس و فیلم گلشیفته...

وسط این همه اتفاقای کوچیک و بزرگ...به خدا نمی فهمم این ماجرا چه اهمیتی داره...

لینک به دیدگاه
منم باهات موافقم ،

:icon_razz:ولی این حرفت که نقل قول گرفتم یه ذره بوداره ها؟!!!

نمیشه که هر کی هر جور خواست پول در بیاره(یعنی با کلاه برداری موافقی؟!!!)

 

 

در فرهنگ غربیا پول درآوردن خصوصا برای هنر پیشه ها باتبلیغات و نمایش رو خیلی بد نمیدوننو عادیه.

من میگم هر کی هر راهی و بخواد بر میداره

انتخاب با خودشه

میتونه انسانی و اخلاقی باشه میتونه نباشه

ما که نمیتونیم بگیم لخت نشو پول در نیار

بدن خودشه مرام خودشه

 

منظورم انسانیه نه سیاسی

ولی اگه روش ما به دیگران اسیبی رسوند دیگه نمیتونیم بگیم کسی کاری نداشته باشه

باید حدود رو نگه داشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...