Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 21-پردازش فراگير شبكه را توضيح دهيد: با پيشرفت فناوري عمليات پردازش و ارتباطات ديگر تنها با كامپيوتر صورت نخواهد پذيرفت بلكه وسايل ارتباطي و حتي كالا هاي فيزيكي عمليات پردازش را انجام مي دهند مانند pda و تراشه هاي rfid نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 22- سازمان شبكه اي چيست ؟ (استنباط شخصي) سازماني است كه به وسيله پرتال هاي خود با گروه هاي مختلف كاركنان و مخاطبان در مكان هاي ثابت يا مختلف يا سيار طي يك شبكه ارتباط برقرار مي كند نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 23- كامپوتر شبكه چيست ؟ كامپيوتر هايي هستند كه فاقد ديسك سخت بوده و توسط يك واحد پردازش مركزي پشتيباني مي شوند .اين كامپيوتر ها به طور موقت از برنامه ها و داده هاي ذخيره شده در جايي ديگر از شبكه استفاده مي كنند مانند كامپوتر شبكه هاي مستقر در باجه هاي بانك نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 24- پنج نيروي مهم رقابتي پورتر : 1- تهديد ورود رقباي جديد به بازار 2- تهديد افزايش قدرت چانه زني تامين كنندگان 3-تهديد افزايش قدرت چانه زني خريداران 4- تهديد جايگزيني محصول يا خدمت جديد 5-تهديد وجودرقابت بين سازمان هاي رقيب نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ فصل دوم كتاب توربان 25- مفاهيم داده – اطلاعات و دانش را توضيح دهيد: داده : توصيف ابتدايي از اشيا،رويداد ها يا تراكنش كه ذخيره مي شندو ممكن است با عدد يا حروف و شكل مشخص شوند و داده هاي خام و بدون هدف هستند مانند يك نمره اطلاعات : داده هاي پردازش شده و مرتبط شده و سازماندهي شده كه معنا و مفهوم دارند مانند معدل نمرات دانش : مجموعه اي از داده ها يا اطلاعات كه به منظور انتقال تجارب و مهارت سازماندهي شده باشند و براي حل يك مشكل يا انجام يك فعاليت استفاده مي شوند نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 26- انواع طبقه بندي سيستم هاي اطلاعاتي را شرح دهيد : الف- طبقه بندي با روش سطوح سازماني ب- طبقه بندي بر اساس نوع پشتيباني (استفاده كننده سازماني) نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 27- طبقه بندي سيستم هاي اطلاعاتي براساس سطوح سازماني را شرح دهيد: 1- سيستمهاي اطلاعاتي كاركردي يا وظيفه اي سيستمهايي كه وظيفه خاصي در سازمان را انجام مي دهند مانند سيستم هاي توليد يا حسابداري 2- سيستم اطلاعاتي سازماني : برخلاف سيستم هاي كاركردي كه مربوط به يك بخش است اين نوع از سيستم ها تمام يا جندين بخش از سازمان را سرويس مي دهند مانند سيستم منابع سازماني : Erp 3- سيستم هاي اطلاعاتي بين سازماني : اين سيستم دو يا چند سازمان را به هم مرتبط مي كند مانند سيستم رزرواسيون بليط هواپيما نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 28- طبقه بندي بر اساس استفاده كنندگان يا نوع پشتيباني را شرح دهيد: 1- كاركنان اداري 2-مدير عملياتي 3- مدير مياني 4- دانشوران 5- مديران ارشد نقل قول لینک به دیدگاه
Managerr 1,616 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۹۰ 29- انواع سيستم هاي اطلاعات مديريت بر حسب نوع پشتيباني : 1- سيستم tps سيستم پردازش تراكنش : تراكنش هاي اصلي كسب و كار را پردازش مي كندو شامل وظايف تكراري و معمول هر سازمان مي باشدمانند سيستم هاي ثبت اسناد حسابداري يا ثبت سفارش 2- سيستم mis سيستم اطلاعات مديريت : اطلاعات روزمره را براي برنامه ريزي ،سازماندهي و كنترل در حوزه هاي كاركردي را فراهم ميكند و شامل جمع اوري اطلاعات ،سازماندهي و خلاصه سازي آنها مي شود (مانند گزارش هاي خط توليد يا بخش بازاريابي ) 3- سيستم oas سيستم اتوماسيون اداري : براي افزايش بهره وري كاركنان اداري و پشتيباني از امور اداري سازمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد مانند سيستم هاي دبيرخانه مركزي 4- سيستم dss سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري : سيستم هايي كه با هدف پشتيباني از تصميم گيري هاي پيچيده براي استفاده مديران به ويژه مديران ارشد كاربري دارند (نكته مهم : سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري توسعه يافته و اگر براي مدير ارشد و تصميم گيري در امور برنام ههاي استراتژيكطراحي شده باشد به آن ess گويند و اگر براي افرادي كه در كارگروه ها طراحي شده باشد به آن gss گويند 5- سيستم ess سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري مديران ارشد: سيستم هايي كه براي تصميم گيري مديران ارشد به ويژه در امور برنام هاي استراتژيك استفاده شده اند 6- سيستم es سيستم هاي خبره :مجموعه دانش افراد ماهر و متخصص در اختيار افراد غير متخصص براي حل مشكلات قرار مي گيرد و قابليت يادگيري ماشيني دارد 7- سيستم iss سيستم هاي هوشمند حل مشكلات : كه شامل سيستم هاي خبره نيز مي شود گيرد و قابليت يادگيري ماشيني و درس گرفتن از پردازش هاي قبلي و بهسازي خود را دارد 8-سيستم kws سيستم هاي دانشوري : با هدف گرد آوري ، سازماندهي ،تركيب و انتشار دانش سازماني طراحي مي شوند 9-سيستم هاي مبتني بر m_commerc سيستم هاي پردازش سيار :براي انجام فعاليت هاي تجاري و ارتباطي سيار 10- سيستم crm سيستم مديريت ارتباط با مشتري جزو سيستم هاي پشتيباني برون سازماني 11- سيستم هاي iss سيستم هاي پشتيباني يكژارچه سازي شامل چند سيستم پشتيبان اطلاعات مديريت سيستم هاي كاركرد اطلاعات مديريت نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .